Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
quote:Morrie schreef op 03 november 2009 @ 09:29:

Aha, HEMA. Morgenavond alles met 15% korting!

Oh, dus ook gordijnen!

Die moeten we nog hebben.
Nee, geen raambekleding, helaas. Ik moet ook nog gordijnen....
Shit...

Ik zoek eigenlijk hele simpele gordijnen.

Wit met grijs. Ik ga morgen ook wel even op de markt kijken voor een leuke stof.

Vandaag je gesprek?

Ben je al gebeld door Michel?
Spannend Pebbles! Het kan nu echt niet lang meer duren. Ik gok nog steeds op de vijfde, zijn zúlke leuke jongetjes die 5/11 geboren worden .

En hoezo 15% korting bij de HEMA op woensdagavond?
Dat zijn van die besloten klantenkoopavonden van de HEMA.

Ik heb me ooit eens aangemeld en krijg dan een uitnodiging dat er weer één is. Maar volgens mij kun je gewoon binnen lopen hoor.
Net bij vk geweest. Bloeddruk hoger dan vorige week (was 110/65 nu 140/75) en hartslag baby was 160. Ook hoog. Kan betekenen dat bevalling snel komt, maar hoeft niet.
Ga vanavond lekker bietjes met speklap eten bij schoonmoeder. Ze komt mij en Pebbeltjes en Kefpep ophalen na school. Het wordt wel spannend nu. Ik merk dat buren het in de gaten houden, op school wordt gekeken of ik er ben en als schoonmoeder familie vrienden of kennissen spreekt is het eerste wat ze vragen of ik al bevallen ben.

Ik denk zelf, maar dat is nergens op gebaseerd, dat het deze week geboren wordt en dat ik volgende week dinsdag dan ook niet meer naar vk hoef.
quote:Pebbles schreef op 03 november 2009 @ 11:50:

Net bij vk geweest. Bloeddruk hoger dan vorige week (was 110/65 nu 140/75) en hartslag baby was 160. Ook hoog. Kan betekenen dat bevalling snel komt, maar hoeft niet. Of het is toch een meisje
Lekker dat je bij je schoonouders kunt eten en wordt opgehaald!

Ik vind die laatste weken ook wel erg spannend elke keer

Het kan gewoon ieder moment gebeuren. Zou zo maar kunnen dat je morgen een baby in je armen hebt! Laat je maar lekker vertroetelen.
quote:Wind schreef op 03 november 2009 @ 12:19:

[...]

Of het is toch een meisje Dat kan echt niet. Ik heb bij laatste echo echt een balzakje met 2 balletjes gezien. Sjessis, het zal je gebeuren, dat het er toch een van ander geslacht dan voorspeld wordt. Ik wil nu ook gewoon echt een jongen!
Dan moet je echt even schakelen.

Hahaha... maar ze zeggen toch > 150 een meisje en < 150 een jongen? Vandaar.

Morrie, je gesprek al gehad?

Het is zo stil... of hard aan het werk
Een meisje uit het hockeyteam van mijn zusje heeft het gehad, paar maanden geleden. Die zouden een jongen krijgen, dus blauwe babykamer, allemaal stoere jongenskleertjes in de kast. En dus mooi dat er een meisje uitkwam . Het was echt the talk of the town hier, zo grappig. Ik heb het verhaal wel van tien verschillende kanten gehoord.

En meisjes zijn echt ook leuk hoor Pebbles! (Ik moest ook enorm van de schrik bekomen hoor toen ik hoorde dat Poppetje een meisje was, had echt geen idee wat ik daar nou mee moest! Nu wel, staartjes maken, schoentjes kopen, jurkjes, maillotjes, ik vermaak me prima met mijn Poppetje ).
Maar volgens mij komt het tegenwoordig nog maar heel weinig voor toch? Maar goed... het gebeurt wel

Ach, kwestie van even omschakelen
Volgens mij gebeurt het vaker dan je denkt. Want hier op mijn werk is het iets van twee jaar geleden ook gebeurd, alleen andersom, en op het kdv ook. Een jongetje uit Sum's groepje zou volgens de echo een meisje zijn. En dat werd gezegd door de echoman waar ik de echo van Poppetje liet maken, terwijl die hier bekend staat als de man die het nog nooit fout heeft gehad.
Maar de babypebbel is vast een jongetje hoor, daar twijfel ik niet aan .
Ik heb nog even wat op SG gezet...
Check...

En nu die presentatie maken! Ik zit er al heel de dag tegen aan te hikken. Zal je zien dat het zo af is...
quote:Morrie schreef op 03 november 2009 @ 14:10:

Ik heb nog even wat op SG gezet...En aangevuld met de uitkomst
Ja, bah zeg!

En tuurlijk is het kleinste Pebbletje een jongen! Volgens mij is er in de meeste gevallen waarin het verkeerd gezien wordt toch ook al een beetje twijfel?

Bij mijn broertje's jongste bv. werd gezegd dat het waarschijnlijk een meisje was, dachten ze voor 90% zeker te weten. En dat klopte, maar was dus wel een beetje onder voorbehoud.
Ik schat zomaar in dat Pebb aan het bevallen is, spannend hoor!

Heb Morrie en Wind gesproken vanavond. Gezellig tijdens file-rijden. Morrie is lekker eten met vriendinnen en Wind was aan het eten en had geen tijd .
Ik heb het ook gelezen :( reageer daar wel.

zou het zijn, Lien? Wat is het spannend hè? Vooral door dat gerommel elke keer!

Ik reageer nu trouwens via Iphone dus beetje beknopt...

Vanmiddag naailes gehad: ben bezig met een rokje voor Apie. Wordt zo schattig!

Japie is niet helemaal fit trouwens. Snot en hoestje: ik hoop dat het mee zal vallen en dat hij snel opknapt. Gelukkig ben ik morgenmiddag en donderdag ook vrij.
Oh Lien, is dat een wilde gok of heb je Pebbles gesproken ofzo?

Wilde Morrie nog even bellen vanwege SG-verhaal, maar dat doe ik nu dan maar niet, als ze lekker aan het eten is.

Beterschap voor Japie Nathje! Wel fijn dat je veel thuis met hem kunt zijn deze week.

Nu verder met mijn Pavlova
Haha Mille, ik had helemaal niet meer gereageerd op je berichtje, maar moest er zo om lachen dat je helemaal blij werd van je overgebleven eiwitten! Ben benieuwd of ie lukt, kan eigenlijk niet misgaan.

Kijkt iemand naar Floor Faber? Zoals die weddingplanner steeds met haar tong doet, dat doet mijn schoonmoeder ook. Zóóóó irritant!

Oh zou het dat Pebbles aan het bevallen is? Dat vind ik altijd zo leuk van die laatste weken, negen maanden lang leef je naar die baby toe en dan zomaar ineens is het begonnen. Spannend hoor. Maar misschien is ze gewoon vroeg naar bed, dat kan natuurlijk ook.

Lekker dat je wat meer vrij bent Nathje, mocht ook wel na die drukke periode toch?

Ik vind het echt nog veel leuker hier nu ik jullie in het echt heb gezien!
Da's mooi LLL, beter zo dan dat je er nu ineens geen bal aan vindt

Ik kwam er achter dat we geen azijn meer hadden, alleen balsamico. En dat leek me niet echt denderend

Dus maar zonder gedaan, ik kan geen reden bedenken waarom ie dan acuut zou mislukken. En anders is een mislukte versie vast ook nog prima te eten

Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeebbles!
Ik zat even te googlen om te kijken of ik wat over die azijn kon vinden, maar dit recept is ook geweldig verwoord :

Pavlova is een schuimgebakjecake met een lichte, gevoelige, kernachtige korst en een zacht zoet heemstcentrum dat door wat azijn en maïszetmeel (maïsmeel) in stijf geslagen eiwit en suiker te vouwen wordt veroorzaakt. Dit dessert wordt gediend met zacht geranseld room en vers fruit. Er is een al lang bestaand debat over of Nieuw Zeeland of Australië dit dessert uitvond, dat nog heeft worden opgelost. Wat wij weten is dat de naam, Pavlova, ter ere van Russische ballerina, Anna Pavlova werd gekozen, die zowel Nieuw Zeeland als Australië in 1926 reiste.

Pavlova is een schuimgebakje, en het is belangrijk wanneer het maken van om het even welk schuimgebakje dat het eiwit maximumvolume bereikt, zodat zorgt uw het mengen zich kom ervoor en zwaait is schoon en vrij van vet. Aangezien wij enkel het wit van de eieren nodig hebben, zullen de eieren moeten worden gescheiden. Zodra gescheiden, behandel het eiwit en laat hen aan kamertemperatuur komen alvorens te gebruiken (ongeveer 30 minuten). Ik houd van superfine suiker (bever) te gebruiken wanneer het maken van dit schuimgebakje aangezien het sneller in het eiwit dan regelmatige gekorrelde witte suiker oplost. U kunt uw maken door 1 kop (200 gram) gekorrelde witte suiker in uw voedselbewerker tot zeer fijn, ongeveer 30 - 60 te verwerken seconden. Zodra het de eiwit en suiker stijve pieken vormen is het tijd zacht om in het maïszetmeel en de azijn te vouwen. Het toevoegen van deze twee ingrediënten zal Pavlova een korst geven die, met een zacht heemst-als binnenland droog en kernachtig is.

Australische Stephanie Alexander in haar uitstekend boek de „Metgezel van de Kok“ geeft ons een paar wijzers op hoe te om een goede Pavlova te vertellen, „als de stroperige druppeltjesvorm op de oppervlakte van het schuimgebakje, u zal weten u het te gaar hebt gekookt; de vloeistof die van het schuimgebakje afscheidt is een teken van het undercooking“. Zo is het best om het schuimgebakje in een langzame oven te koken en dan de oven uit te zetten en het te laten langzaam koelen.

Pavlova kan verscheidene dagen vooruit het dienen worden gemaakt, als het in een koele droge plaats, in een luchtdichte container wordt opgeslagen. Een Pavlova wordt gewoonlijk gediend met zacht geranseld room en vers fruit. Wegens de zoetheid van het schuimgebakje dat ik heb gehouden van om de zoetheid met scherpe op smaak gebrachte vruchten te compenseren. Het fruit van de hartstocht, kiwi, de braambessen, de bosbessen, en de frambozen zijn sommige van mijn persoonlijke favorieten. Probeer om de geranselde room en het fruit op het schuimgebakje te plaatsen dat kort voor aangezien het schuimgebakje onmiddellijk om van de vochtigheid van de room en het fruit zal beginnen en zacht te worden en op te splitsen dient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven