Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
En nu weet ik het dus: de korst wordt er droog en kernachtig van, met een zacht heemst als binnenland.

Behalve bij die van mij dus

En vergeet vooral niet de room te ranselen, héél belangrijk!
Nou volgens mij kan het geen kwaad hoor, de eiwitten blijven er iets stijver door als ik het goed begrijp, maar verder.

Why add vinegar?

Adding vinegar (or any other acid) can make the foam less likely to suffer the consequences of overbeating—lumpiness, loss of water, and collapse. These undesirable consequences result from too many bonds forming between the egg proteins.

When you add an acid to a mixture, you are essentially adding some positively charged particles. These positively charged particles are hydrogen ions—hydrogen atoms that have lost an electron. The hydrogen ions hop onto charged portions of the proteins and leave them uncharged. Proteins that are electrically neutral are less likely to react with other proteins.
Oh, dan had ik toch citroensap kunnen gebruiken, dat wilde ik eerst doen.

Nou ja, dan moet ik 'm na deze mislukte versie dus nog een keer maken. Erg zeg
Pebb zat bij schoonouders speklappen te eten jongens. Het was een wild guess en aangezien ze doorgaans wel bojtijds thuis zijn is het misschien ook echt nu aan de gang!

LLL; fijn dat we niet tegen vielen en dat het nu dus nog steeds leuk/leuker Is:).

Ik ga snurkelen, heb in bad gedobberd en nu slapen!
Ga ik ook doen, de oven is uit dus nu kan ie heel rustig afkoelen zonder mij.

Oh ja, Peb was bij schoonouders!
Oh ja, met bietjes! Dat heeft ze verteld vanochtend. He jammer, nou ja, ik had toch op de vijfde gegokt.

Zou inderdaad heel vervelend zijn als je 'm nog een keer moet maken Mille .

Ik ga ook naar bed.
Je hebt echt vrienden gemaakt met je toetje,LLL! en leuk dat je het hier nog leuker vindt nu je ons in het echt gezien heb. Ik vind jou ook echt heel leuk, je bent precies zoals je schrijft.

Leuk dat je Pavlova aan het maken bent mille! Ik ga hem ook maken als ik een zaterdag vrij heb. Nodig ik mijn moeder en vader uit om hem te komen eten, die kunnen het ook wel waarderen, denk ik.

Ja, pebbles heeft zich na de speklappen niet meer gemeld. Niks voor haar hè?
Slaap lekker meisjes!
De regen striemt tegen de ramen. Een prachtige dag om met een verse baby in een schoon bed te liggen. Zou het ?

Bah, moet werken vandaag, had het idee dat het zaterdagg was toen ik wakker werd. Wel relaxed dat kinderen zo in pyajama naar school gaan vanwege nationaal schoolontbijt. Ik breng ze maar even met de auto denk ik, want nat en koud, helemaal in pyjama.
Ik kwam ook speciaal even kijken .
Ik ook! Wat spannend!
Ben zo benieuwd. Wellicht zitten we onszelf helemaal gek te maken en is Pebb gewoon lekker in pyjama met Pebblo aan het lego-en .
Maar nee. Peb zit nog gewoon met een dikke buik.

Voelde me gisteravond zo niet lekker dat ik het niet kon opbrengen naar zolder te gaan. En nog steeds niet lekker maar was idd al bang dat jullie zouden denken dat ik bevallen zou zijn.

Alles doet me zeer in buik en onderrug, voel me heel beurs en vol. Heb heel veel harde buiken, kon er vannacht echt mijn bed niet door uit komen. Voorweeën ook en ja, ik dacht dat het vannacht zou gaan gebeuren. Maar helaas.

Moest vanmorgen huilen, Groot Pebbeltje zei op school plein dat ik nog 'zwart van mijn tranen' op mijn wangen had. (ik moet een spiegel in de gang). Nu zijn Pebbeltjes op school, en worden om 12 uur door moeder vriendje GP meegenomen om pannenkoeken te eten. Zij brengt ze om 17 uur thuis, en als ik zin heb kan ik een pannenkoekje mee gaan eten om 1 uur.

Ik ben ongeduldig, vindt het spannend, wil mijn kindje zien en mijn buik kwijt, maar denk nu dat het net als bij KP gewoon 42 weken blijft zitten en uiteindelijk ingeleid zal worden. Nouja, morgen uitgerekend, dus worst case scenario duurt het nog 2 weken.
Ach, Pebbles. Even een dikke knuf ter motivatie!

Doe even een dagje heel rustig aan, lekker slapen en rust nemen dan voel je je hopelijk iets fitter. Het zal echt niet lang meer duren.
Aah balen Pebbles, klinkt niet leuk. En wij maar hyperen hier . Eens met Nathje, lekker rustig aan doen vandaag, beetje bijtanken en wie weet wat er dan vannacht gebeurt.
hoe gaat het met jou, Morrie? heb veel aan je gedacht!

Japie is naar de huisarts geweest. Het is niks ernstigs, geen MG. Wel weer met de puffer aan de slag. Aap belde net dat hij alweer gezellig was dus dat scheelt!
Hier ben ik. Update op SG, dat houden we ook maar even zo .

Ik heb\had 3 zwangere vriendinnen.

1 is Pebb en deze week uitgerekend

1 is zwanger van tweeling en over 3 weken uitgerekend (bij haar heb ik gister gegeten)

1 over 5 weken uitgerekend.

En wat denk je? Die laatste is bevallen! Had daar dus nog helemaal niet opgerekend, zat maar aan Pebb en aan tweeling te denken. Leuk hoor, doet me goed, vers babynieuws.

Mille, is de pavlova uiteindelijk gelukt?

Pebbles, het kan nooit heel lang meer duren, je bent er echt bijna!

Wat ben jij vroeg Lien! Vorig jaar was hier ook voorleesontbijt in pyjama, dit jaar blijkbaar niet. Jammer want ik vond het leuk en had me al voorgenomen me op te geven als voorleesmoeder.

Ik heb honger, ga wat eten.

En daarna even op bed liggen nu Knorrie ook ligt. Ik sliep vannacht pas om 4 uur, en om 6 uur was Knorrie alweer wakker.....
Wauw Morrie, vier uur?! Had je iets leuks of lag je te piekeren? Gefeliciteerd met baby van vriendin. Gaat alles goed? Vijf weken te vroeg is wel echt vroeg.

Ik heb ook een zwangere vriendin, is een week na Pebbles uitgerekend, en ook zij heeft al een week last van voorweeën en gerommel. Spannend allemaal!

En ik ben ook benieuwd of Mille's pavlova een droge en kernachtige korst heeft, met een zacht heemst als binnenland, zoals het hoort .
Zacht heemst......

Ik lag niet echt te piekeren maar kon niet slapen, een soort gevoel alsof je teveel caffeine hebt gedronken ofzo. Zal wel adrenaline geweest zijn.

Alles gaat goed met de baby van vriendin. Weegt ook al 2640 gram en dat is meer dan Schorrie bij geboorte na 39 weken woog, en daar is ook alles mee goedgekomen . Alleen de longetjes van de baby waren nog niet helemaal rijp dus hij moet nog even in de couveuse.

Zo, heb brood gegeten (en wat chips daarna ), nu echt even op bed liggen.
Gefeliciteerd met baby vriendin Morrie! Leuk!

Ik ga dus maar even pannenkoeken eten bij mijn kinderen. Heb net laatste adressen geboortekaartjes geschreven en opgezocht, en de laatste rekeningen betaald. Zo heb ik na elk klusje wel weer een klusje waarvan ik denk "fijn als het gedaan zou zijn voordat de baby er is". Noem het nesteldrang, ik vind het neurotisch gedrag waardoor ik dus niet ga slapen want altijd wel wat te doen. Wasmachine en droger draaien ook, en ik wil eigenlijk nog een snoerdimmer op lamp naast mijn bed zetten (heb ik al in huis) en de 3 laden met rommel in kastje in de woonkamer opruimen.

Maar goed, ik ben vandaag verder wel rustig bezig hoor, zeker fysiek.
Het klinkt wel heerlijk hoor Pebbels, lekker zo'n beetje rommelen in huis in je eentje. Heb ik echt van genoten tijdens verlofperiodes. Zo jammer dat dat niet meer terugkomt .

Maar slapen is wel belangrijk, kun je niet met jezelf een vaste tijd afspreken dat je even gaat liggen? Ik ging altijd met Dim en Sum slapen, dat was makkelijk natuurlijk. Maar op dagen dat zij naar het kdv waren ging ik ook altijd van 13 tot 15 op bed liggen, en richtte daar de dag ook naar in. Het is wel lekker om een beetje uitgerust aan de bevalling te beginnen...
Dat deed/doe ik ook! Heerlijk... alleen vanmiddag niet want de kapper komt. BRS was al helemaal verontwaardigd dat we niet samen in het grote bed een middagslaapje gingen doen. Dat is nu traditie op woensdag

Pebb, spannend hoor! En lekker aanrommelen lijkt me prima. En wat fijn dat de jongens ondergebracht zijn op een speeladresje.

Ik ben zo benieuwd naar kleine babypebble!

En verder.... niets eigenlijk

Vanmorgen boodschappen gedaan, markt geweest (gordijnstof gekocht), opgeruimd in huis en nu even kattengrind halen bij de dierenzaak en plastic zakken bij AH. Want lekker Pain de Boulongne en dat gele brood gekocht (in die papieren zakken) maar geen plastic zakken meegenomen.
O ja, dat deed ik ook, slapen met Schorrie in het grote bed. Was midden in de zomer en dan gingen we allebei bloot in het bed. Echt heel knus was dat! Maar ik herken ook wel wat jij schrijft hoor Pebbles, op de dagen dat Schorrie op het kinderdagverblijf was sliep ik niet, want had ik naar mijn idee altijd heel veel te doen en dan ook lekker mijn handen vrij om dat te doen.
Wind, ik heb zelf nog niet gekeken hoor, maar had jij die 100 euro al teruggestort?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven