***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Er bestaan wel babylavalampen voor in het stopcontact, die heeft mijn schoonzus. Ook gewoon in Nederland, geloof ik. Ik heb zelf een grote lavalamp van Mathmos. Ben er nog steeds erg blij mee, ik heb de lamp ooit voor mijn verjaardag gehad. (Met twee kleuren flessen, de twee links!)

Ik kwam trouwens deze ook nog tegen, voor aan je telefoon. Haha.

Lisa, laten we er inderdaad maar over ophouden. Mail gerust de moderator (Naomi) als je ermee zit, dat kan altijd. Ik denk alleen dat je er gewoon verder weinig mee kan, al zou je dat wel willen. Maar laten we de discussie hier inderdaad niet verder voeren, we kennen elkaars standpunten en kunnen die verder gewoon respecteren toch?
Oh jammer Ring dat hij er al is. Was vast het beste idee van Ned geweest haha.

Zo topic even gelezen. Zucht..... typisch Viva topic noem ik dat. Lisa je moet één ding niet vergeten, de moeders hier op Viva zijn ubermoeders, allemaal. Die doen nooit iets fout en zijn altijd helemaal biologisch en ecologisch verantwoord bezig (is niet zo hoor maar zo komt het wel eens over). Daar bedoel ik mee dat veel moeders hier niet echt een afspiegeling zijn van de moeders in Ned.

En dat bedoelde ik dus laatst in mijn posting toen ik zei dat de bijvoedingsdiscussie hier ging starten Nu zijn wij tegen elkaar altijd erg aardig en lief omdat we al een tijdje schrijven en we elkaar wat beter kennen. Maar de toon in dit soort algemene topics zijn veel feller. Ik denk omdat men er lekker redelijk anoniem kan reageren. Voortaan gewoon niet op ingaan dus. Ik vind je argumenten trouwens goed onderbouwd hoor. En inder daad sommige reacties zijn gewoon erg flauw.

Ik hou wel van een pittige discussie en daarom roep ik nog wel eens dingen die lekker tegenstrijdig zijn. Haha kom maar op met die argumenten hahaha. Zo vind ik Stefan Kleintjes echt helemaal niks, nada, noppes en ben niet bang om dat te roepen. Ik weet echter dat als ik het doe dat ik geheid erg felle reacties krijg. Nou jammer dan, ieder zijn mening.

Ring zit natuurlijk ook vaker op overige topics op het forum en daarom vind zij ook net als ik, dat het een pittige was, maar met het mailen van de moderator kom je niet verder. Daarom was ik toendertijd ook zo verrast over de reactie van Jane. Gewoon simpel weg omdat ik eigenlijk vind dat wij hier altijd alleen maar heel aardig tegen elkaar zijn en nooit zo fel zijn. Het is dus maar net wat je een beetje gewend bent.

Joh je gewoon er overheen zetten en lekker doen wat je zelf denkt dat goed is. Maaruuuhh.....niet gaan bijvoeden voor 6 maanden he
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh en nu ik toch bezig ben met discussies (zou ik ook PMS hebben of heb ik nog een vlaagje hormonen die opspelen?) ik vind die verhalen in Ouders van Nu juist goed. Er is jaren en jaren lang altijd alleen maar verteld hoe geweldig het is met een baby. En dat is het nou gewoon eenmaal niet. Je moest je vroeger (en vroeger is nog niet zo lang geleden) bijna schamen als je een PPD had. Dan was je bijna gek en erover praten was al helemaal taboe. En als de BV dan echt niet loopt dan ga je je ook nog schuldig voelen ook, ondanks dat het legitieme redenen zijn om het niet te doen.

Tevens is FV gewoon makkelijker tov BV. Maar het gros van de moeders geeft geen Fv omdat het makkelijker is. Maar omdat het niet anders kan. En ja, ondanks dat het makkelijker is wil het niet zeggen dat je nooit problemen of vragen hebt.

Nee hoor, die roze wolk mag van mij niet vaak genoeg lek geprikt worden met verhalen dat het allemaal echt niet alleen maar rozegeur en maneschijn is met een baby. De jarenlange lobbie dat het allemaal fanastisch is en van een leien dakje gaat moet helaas nog jarenlang met dit soort verhalen tegengesproken worden. De waarheid ligt in het midden, maar dat midden is nog ver te zoeken.
Chica legt het goed uit, en op bepaalde punten ben ik het heel erg eens met haar. Ik zit inderdaad al jaren (sinds 2001 om precies te zijn) op Viva en weet zodoende hoe het er hier aan toe gaat. En dat is soms fel, soms lief, soms goed onderbouwd en soms totaal onzinnig. Maar is dat in het echte leven ook niet zo?

Ik vind juist die snelheid, de manier van reageren, de meningen van compleet verschillende mensen en de manieren waarop dingen wel of niet zijn onderbouwd sjeu geven aan het forum. Daarom vind ik het topic niet zo vreselijk als dat Lisa het vindt. Maar, dit is een mening en daar mag je het natuurlijk compleet mee oneens zijn.
quote:Lisa007 schreef op 04 november 2009 @ 15:46:

Chica, babylavalampenwinkel dan ipv GAP?? Nee een Gap babylavalamp
quote:Ring1981 schreef op 04 november 2009 @ 16:48:

Chica legt het goed uit, en op bepaalde punten ben ik het heel erg eens met haar. Op bepaalde???? Hoezo, welke niet dan? Ik heb op altijd op al mijn punten gelijk Kom maar op, kom maar op, kom maar op
Ring en Chica, ik zit er niet mee dat er discussies worden gevoerd op een felle manier, maar speel dan wel op de bal en niet op de man. TO werd compleet afgebrand en dat vond ik gewoon sneu en ook totaal onnodig, wat haal je daarvoor plezier uit om iemand zo de grond in te boren?

Het onderwerp an sich boeide me niet zo, was idd bijvoeden en dat je niet blij mocht zijn als je kind al doorslaapt. Tja, ieder moet voor zich weten wanneer hij wat, wanneer doet, kan me daar niet druk om maken.

Dus dat is voor mij wel even het verschil: de vorm en de inhoud. En goed, dan gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik me soms wel iets kan voorstellen bij de reactie van Jane.

Maar goed, ik ga weer helemaal buiten mijn boekje, stel voor dat als hier verder nog iets over te melden is, dat op hyves gebeurd.

Ring, dank dat ik gerust de moderator mag mailen
Ik denk (hihi, dit wordt een leuke opmerking... ) dat veel vrouwen wel borstvoeding zouden kunnen geven als ze de juiste hulp maar krijgen en niet blijven aanmodderen/zelfdokteren. Ik denk dat veel vrouwen namelijk stoppen met borstvoeding omdat ze denken dat ze niet genoeg voeding hebben, terwijl dit technisch gezien bijna niet voorkomt. Dat ben ik niet met je eens in je verhaal.

Voor de rest: geen commentaar. Of jawel: eensch!
quote:Ring1981 schreef op 04 november 2009 @ 16:48:

Chica legt het goed uit, en op bepaalde punten ben ik het heel erg eens met haar. Ik zit inderdaad al jaren (sinds 2001 om precies te zijn) op Viva en weet zodoende hoe het er hier aan toe gaat. En dat is soms fel, soms lief, soms goed onderbouwd en soms totaal onzinnig. Maar is dat in het echte leven ook niet zo?

Ik vind juist die snelheid, de manier van reageren, de meningen van compleet verschillende mensen en de manieren waarop dingen wel of niet zijn onderbouwd sjeu geven aan het forum. Daarom vind ik het topic niet zo vreselijk als dat Lisa het vindt. Maar, dit is een mening en daar mag je het natuurlijk compleet mee oneens zijn. Ring, ik zit ook al jaren op Viva, dus je hoeft me niets uit te leggen. En ik denk dat je me gewoon niet begrijpt: het gaat mij om het afbranden van TO, dat vind ik niet normaal. Niet om snelheid, meningen of wat dan ook.
Lisa, graag gedaan.

Maar ik hoef niet op Hyves verder. Het is een forum'probleem' en ik zie niet in wat ik er op Hyves verder over moet melden eigenlijk.

En nu ga ik Miep eten geven... (Dat jullie niet denken dat ik niet meer reageer omdat ik niet meer durf! )
Dat zou ik anders toch wel even gedacht hebben
quote:Lisa007 schreef op 04 november 2009 @ 17:02:

[...]

Ring, ik zit ook al jaren op Viva, dus je hoeft me niets uit te leggen. En ik denk dat je me gewoon niet begrijpt: het gaat mij om het afbranden van TO, dat vind ik niet normaal. Niet om snelheid, meningen of wat dan ook.Oh ja? dat vind ik nu wel interssant. Stiekum onder een ander nick Lisa? Hahahaha ach ik ben het ook met je eens hoor. Soms gaat het gewoon helemaal nergens meer om en wordt er inderdaad op de man gespeeld en dat vind ik altijd een zwaktebod.
Even heel kort want dit is eigenlijk een non-issue, maar ik wil Lisa graag steunen. Ik hou ook van discussies en het is goed dat mensen sterke meningen hebben, maar dat kan ook op een normale manier gecommuniceerd worden. Ik vond de manier waarop in DAT forum (dus beklemtoont niet DIT forum) gediscussieerd werd echt niet getuigen van goed fatsoen. Er werd inderdaad gewoon wat gevraagd en dan kan je daar je mening over geven en op antwoorden, maar je dient de ander wel te respecteren.

Verder Blog, he wat naar! Je hebt wel wat te verduren meid!

Slapen op kdv, hier ook erg weinig, gisteren 2 hazenslaapjes over de hele dag.
quote:Ring1981 schreef op 04 november 2009 @ 17:00:

Ik denk (hihi, dit wordt een leuke opmerking... ) dat veel vrouwen wel borstvoeding zouden kunnen geven als ze de juiste hulp maar krijgen en niet blijven aanmodderen/zelfdokteren. Ik denk dat veel vrouwen namelijk stoppen met borstvoeding omdat ze denken dat ze niet genoeg voeding hebben, terwijl dit technisch gezien bijna niet voorkomt. Dat ben ik niet met je eens in je verhaal.

Ooohhh dat. Ja dat klopt, ben ik ook met je eens. Maar dan moeten zie hulp wel beter geven natuurlijk. Ook hier zijn er weer teveel verhalen dat ze begeleiding echt shit was.

He jammer we zijn het eens. Weer geen discussie. Een kijken op welk topic ik nog wat kan opstarten.

(Heb echt last van die hormonen vandaag hoor of zou het mijn dieet zijn )

Voor de rest: geen commentaar. Of jawel: eensch!
quote:MissyMB schreef op 04 november 2009 @ 17:09:

Even heel kort want dit is eigenlijk een non-issue, maar ik wil Lisa graag steunen. Ik hou ook van discussies en het is goed dat mensen sterke meningen hebben, maar dat kan ook op een normale manier gecommuniceerd worden. Ik vond de manier waarop in DAT forum (dus beklemtoont niet DIT forum) gediscussieerd werd echt niet getuigen van goed fatsoen. Er werd inderdaad gewoon wat gevraagd en dan kan je daar je mening over geven en op antwoorden, maar je dient de ander wel te respecteren.

Heeeee ik steun Lisa ook hoor, want je maandgenootjes moet je nou eenmaal altijd steunen. Maar naar een moderator heeft gewoon geen zin, die grijpt alleen maar in als het echt heel erg wordt enzo. En als ik het topic gister had gezien was ik je zeker even komen helpen hoor Lies (Lisa is zo lang )
quote:Ring1981 schreef op 04 november 2009 @ 17:02:

En nu ga ik Miep eten geven... (Dat jullie niet denken dat ik niet meer reageer omdat ik niet meer durf! )Laat dat potje fruit nu eens dicht Ring
Sorry dames, ik hou op, ik ben gewoon een beetje opstandig/melig. Ligt dus aan mij hoor, niet aan jullie
Zo... Done!

Ik denk dat er hier op verschillende golflengtes naast elkaar gepraat wordt. Ik ben het eens met Lisa dat je elkaar altijd met het respect moet behandelen wat je zelf ook wilt krijgen. Maar ik vind die discussie dus helemaal niet zo extreem als Lisa hem doet voorkomen, daar zit het verschil. En mijn opmerking was dan ook: je kan de moderator wel mailen, maar het zal weinig zin hebben.
Blog, wat vervelend trouwens dat je meisje misschien in een spreidbroekje moet. Zitten heupproblemen in de familie? Of is het een 'toevalsbevinding?' (Ik heb er geen verstand van...)

Wanneer weet je meer?
Straks hebben jullie allemaal een lavalamp in de babykamer staan :-) En wat wij hadden neergezet, was niet eens een lavalamp (hebben we wel in huis), maar ik wist niet hoe ik het wel moest noemen. Het is eigenlijk meer een ufo-achtige sprietenlamp. Kennen jullie die?
quote:Ring1981 schreef op 04 november 2009 @ 17:44:

Blog, wat vervelend trouwens dat je meisje misschien in een spreidbroekje moet. Zitten heupproblemen in de familie? Ja! Vandaar dat we ook foto's lieten maken (mijn moeder heeft heupdysplasie).
quote:Ring1981 schreef op 04 november 2009 @ 17:00:

Ik denk (hihi, dit wordt een leuke opmerking... ) dat veel vrouwen wel borstvoeding zouden kunnen geven als ze de juiste hulp maar krijgen en niet blijven aanmodderen/zelfdokteren. Ik denk dat veel vrouwen namelijk stoppen met borstvoeding omdat ze denken dat ze niet genoeg voeding hebben, terwijl dit technisch gezien bijna niet voorkomt. Ik wil daar nog een reden aan toevoegen: het kolven op je werk. Ik moet momenteel ongelooflijk uit m'n wilskracht en doorzettingsvermogen putten om het vol te houden. Heb vriend al ingeseind dat hij me een schop onder m'n kont moet geven als ik de brui eraan wil geven
...

Laat maar want ik durf er eigenlijk niet voor uit te komen hoe goed het hier gaat met beide dames en hun slaap- en drinkgedrag.

Jeumig wat ben ik moe. Ik heb vandaag op Hyves al even op het één en ander gereageerd dus dat doe ik hier maar niet over.

...dit ook maar weggehaald want ik ben moe en dus opstandig.
he meiden,

slaapproblemen: hier slaapt pruttel al 3 nachten weer door....niet zo lang als bij sommigen van jullie maar van 23 tot 6h vindt ik al heerlijk....zelfs geen speentje tijdenlijk. IIg veel sterkte voor degenen die er last van hebben.

Dan nog een vraag.....

het lijkt er op dat pruttel soort van poep-indelijk is 's nachts. al weken heeft ze niet meer gepoept 's nachts en sowieso poept ze alleen maar als ze wakker is. 's nachts plast ze ook niet heel veel....fijn want de luier loopt dus neit over....

zijn er mensen die dit herkennen?

pipa gefeliciteerd met je baan...heel veel succes en plezier!
even vervolg op autodrama... wilde m vandaag weer ophalen, was het ten eerste duurder dan afgesproken (altijd zo, nooit goedkoper), zat de tik die ik hoorder er nog in (?!) was de huurauto twee dagen gerekend ipv 1 -terwijl vriendlief had afgesproken dat ze maar 1 dag zouden rekenen en moest ik ter plekke afrekenen. dat laatste kon ik niet omdat het geld daarvoor overgeschreven was van zakelijke rekening en er nog niet opstond (pas morgenochtend). ik had gerekend op een factuur die ik mee zou krijgen. ik kreeg dus mijn auto niet mee. wóest was ik, heb m het voorstel dat ie erbij had gedaan (voor vervanging van distributieriem, want dat zou wellicht (!) de tik verhelpen) over de toonbank teruggesmeten en hem toegebeten dat ie dat ook bij zich kon houden.

ja, en dan sta je daar dus.,. zucht! heb uiteindelijk de huurauto weer meegekregen en moet die morgeochtend voor 9 uur inleveren. resultaat voor hen: ze krijgen morgen betaald (was anders ook zo geweest) en ze zijn nu twee klanten kwijt (we hebben twee auto's) en ik ga ze niemand meer aanraden.

was erg emotioneel eronder. potje zitten janken in de auto terug. kan ik zo slecht tegen, van dat gedoe waar je zelf geen invloed op hebt. bah bah bah! (en moet ook nog ongesteld worden)

nou ja, even genoeg ego...

sneu voor je blogbabe, maar zo'n broekje is maar eventjes op haar hele leven en daarna is het over toch? maar leuk is het niet natuurlijk, dat zou ik ook niet vinden.

verder waag ik me niet aan discussies over discussies,, geen zin in.

pffff. ik weet het even allemaal niet meer. wat is er nog veel geschreven hier!

C: succes met je eiwitten, ik ga nu mijn koek eten (o, flauw he?) en als je nog BabyGAP lavalampen-winkel gaat beginnen: ik heb nog steeds interesse!

ik ga even buizen nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven