Feestje einde vriendschap?

04-11-2009 18:47 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou heb in mijn hele leven niet echt bijzonder veel feestjes meegemaakt maar het laatste feestje dat ik bezocht heb vond ik zelfs raar.

Een vriendin nodigde me uit voor haar verjaardagsfeestje afgelopen vrijdag. Ik heb er oppas voor geregeld en ben er naar toe gegaan. Ik ken die vriendin zo'n 5 jaar.

Echt vroeg was ik niet, nadat mijn dochter naar de oppas was heb ik eerst zelf even genoten van mijn vrijheid en iets voor half 10 was ik er. Koffietijd was al voorbij dus dat sloeg ik af, het gebakje ook. Er waren al 3 andere vriendinnen en met z'n vieren zaten ze gezellig aan de witte wijn. Toen mij werd gevraagd wat ik wilde drinken vroeg ik om een biertje, dat drink ik graag 's avonds.

"Bier komt er hier niet in!!" was het antwoord, 'rode wijn dan" vroeg ik want witte vind ik minder lekker. Dat was er ook niet.

Of ik dan wat fris wou, daar heb ik toen ook maar voor bedankt.

Als ik een feestje geef denk ik na over wat de mensen die ik uitnodig drinken, ik haal in elk geval niet alleen mijn eigen drankje in huis. Al met al heb ik een uur of wat op een droogje gezeten en toen de eersten naar huis gingen ben ik ook maar gegaan. Naar de kroeg, een biertje drinken!

Volgend jaar sla ik die verjaardag maar over, wat zouden jullie doen?
Eerlijk gezegd vind ik het al vreemd dat je pas om half tien aan komt zakken. Eerst nog even van je vrijheid genoten zeg je maar als een vriendin mij uitnodigt op een verjaardag dan zorg ik dat ik er ben rond koffietijd ben en niet pas halverwege het feestje. Als iedereen dat zou doen, blijft ze wel mooi met het gebak zitten.

Als het zo'n klein groepje is dan zorg ik dat ik in huis heb wat iedereen drinkt maar ik zou er zelf absoluut geen drama van maken als iemand niet in huis hebt wat ik graag drink. Dan drink ik gewoon wat anders. Wat is er mis met een glaasje fris?

Koffie afslaan. Glaasje fris afslaan.

Je bent toch geen alcoholist die niet zonder een biertje kan.
quote:Lirina schreef op 04 november 2009 @ 18:47:

, 'rode wijn dan" vroeg ik want witte vind ik minder lekker. Dat was er ook niet.

Of ik dan wat fris wou, daar heb ik toen ook maar voor bedankt.Flauw zeg om de witte wijn en het fris te weigeren, omdat ze geen bier en rode wijn had. Als je het nou niet lust, okay, maar weigeren om een punt te maken...kinderachtig hoor.
Zijn jullie dan wel echt vriendinnen? Dit klinkt van beide zijden als een 'moetje'...
Einde vriendschap omdat ze geen bier in huis had?

Ben je bierverslaafd ofzo? Je kan toch ook een avond cole drinken?
Als je vriendin "Bier komt er hier niet in!!" echt dat heeft gezegt, en er van uitgaand dat ze weet dat jij van een biertje houd, zou ik toch serieus vraagtekens gaan zetten. Zelf verwacht ik dat mijn vrienden rekening met me houden, ook in dit soort zaken. Nu waren jullie maar met z'n vieren en daarom lijkt het mij niet meer dan redelijk dat ze rekening met jou had en zou moeten hebben gehouden.

Zoals al is vermeld is het beste om je vriendin hiermee te confronteren. Pas daarna conclusies trekken.
3 standaard dingen die ik in huis haal voor mijn verjaardag zijn :

Bier , Wijn en Fris

En al die mixjes e.d haal ik alleen wanneer het echt een hele goede vriend is .. En zoals voor mijn vader haal ik altijd een fles jenever.

(uiteindelijk drinkt pa bier en de jonge lui mixen de jenever met iets anders haha)
Je schrijft trouwens dat je witte wijn "minder" lekker vindt dan rode. Je lust het dus wel. Erg kinderachtig dan om hem niet te nemen omdat je een punt wil maken. "ik wil rode wijn of bier en anders niks".
quote:sugarmiss schreef op 04 november 2009 @ 19:21:

Eerlijk gezegd vind ik het al vreemd dat je pas om half tien aan komt zakken. zou ik ook niet vrolijk van worden als mensen die ik uitnodig pas zo laat aan komen kakken, dus kijk idd eerst 'ns naar je eigen gedrag voordat je met je vingertje naar haar wijst
We weten toch niet hoe die vriendin het gezegd heeft. Ze zaten met zijn vieren aan de wijn. TO komt binnen en vraagt om een biertje. Vriendin heeft al een paar wijntjes op en zegt met een lach: Nee hoor, bier komt er hier niet in, haha".
quote:elninjoo schreef op 04 november 2009 @ 19:37:

[...]

zou ik ook niet vrolijk van worden als mensen die ik uitnodig pas zo laat aan komen kakken, dus kijk idd eerst 'ns naar je eigen gedrag voordat je met je vingertje naar haar wijst

Half tien is toch een vrij normale tijd om op een feestje te komen of heb ik nou zo'n vreemde vriendenclub?

En als ik weet wat mijn vrienden graag drinken dan heb ik dat in huis of zeg "Oh sorry, vergeten te halen."

Niet "Bier komt er hier niet in!!!"

(Of het moet een geintje zijn)
quote:elninjoo schreef op 04 november 2009 @ 19:37:

[...]

zou ik ook niet vrolijk van worden als mensen die ik uitnodig pas zo laat aan komen kakken, dus kijk idd eerst 'ns naar je eigen gedrag voordat je met je vingertje naar haar wijstNou,bij mij beginnen verjaardagen en feestjes meestal na de koffie [dat zeg ik ook bij de uitnodiging ].Zelf ga ik ook meestal pas na 9 uur .
raar antwoord van je vriendin, bier komt er hierin niet in

je vriendin moet toch weten dat jij graag een biertje drinkt?

einde vriendschap zou ik niet zo gauw doen, of je moet het zat zijn
Volgens mij is er meer aan de hand dan je ons vertelt Lirina.

Want een volwassen vrouw overweegt niet een vriendschap af te breken omdat er geen bier of rode wijn aanwezig was op een verjaardag.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:mamalief schreef op 04 november 2009 @ 19:40:

[...]

Half tien is toch een vrij normale tijd om op een feestje te komen of heb ik nou zo'n vreemde vriendenclub?Misschien is dat normaal bij nachtmensen om pas zo laat op de avond ergens naartoe te gaan, maar voor mij (en gelukkig voor mijn vrienden/familie/kennissen) is rond 20.00 wel 'n normale tijd om te beginnen en tegen 24.00 uur is iedereen ook wel weer naar huis.
Ik bereid feestjes altijd voor, ga er speciaal inkopen voor doen. En daar hoort uiteraard bier, 2 of 3 soorten wijn (als ik die thuis al niet heb), verschillende soorten frisdrank en wat sapjes bij. En dat doe ik ook als ik geen "vol" feest heb, maar ook als er maar een vriendin of 3-4 over de deur krijg.

De frisdrank gaat sowieso wel op, bier ook wel in de loop vd weken, de wijn blijft meestal wat van over als er meerdere flessen open zijn.. Prima toch.

Maar hoewel ik het feestje ook volgens mijn normen wat karig vind, zou ik er niet zwaar aan tillen, mits het een echte vriendin is. En ik denk dat dat laatste hier niet echt het geval is....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Door je topic titel dacht ik dat je ideeën wilde voor het vieren van het einde van een vriendschap!
Als ik een feestje geef waar alleen maar vrouwen komen (al noem ik een avond met 4 vriendinnen geen feestje maar een vriendinnenavond ofzo) zou ik ook automatisch niet meteen kratten bier inslaan.

Ik begrijp niet zo heel goed waar je je zo druk over maakt, drinken wat de pot schaft
Ik dacht na het lezen van de titel en de eerste paar zinnen: Nu komt er iets hoor....voedoepraktijken ofzo....nee het gaat om drankjes. Pfff lekker belangrijk.

Denk je nou serieus na of dit het einde van de vriendschap betekent? Sjeezus zeg.
quote:Hangmat schreef op 04 november 2009 @ 19:50:

Als ik een feestje geef waar alleen maar vrouwen komen (al noem ik een avond met 4 vriendinnen geen feestje maar een vriendinnenavond ofzo) zou ik ook automatisch niet meteen kratten bier inslaan.

Ik begrijp niet zo heel goed waar je je zo druk over maakt, drinken wat de pot schaft

Compleet eens.

Eerlijk gezegd zou ik zo'n miep als TO helemaal niet als vriendin willen. Wat een gezever om een pilsje.
Ja, dat vind ik echt.
quote:ossiepossie wrote on 04 November 2009 @ 19:28:

Einde vriendschap omdat ze geen bier in huis had?

Ben je bierverslaafd ofzo? Je kan toch ook een avond cole drinken?Zal Zwieber leuk vinden...
Okee, nu even een serieus antwoord.

Je hebt er zelf voor gekozen om niets te drinken; er zijn je alternatieven aangeboden maar daar haalde jij je neus voor op. Niet zo droeftoeteren dus!
Trouwens, hoe ik het begrepen had: dacht dat een vriendin zich compleet misdragen had om een feestje. Dat je je er zo voor schaamde dat de vriendschap over was.

Maar dit? Nee, wat een onzin.
Ja, dat vind ik echt.
Wij halen voor een gewone verjaardag ook niet allerlei drank in huis, ook geen bier dus. We drinken zelf helemaal niet dus er is hier geen alcohol te vinden. Met grotere feesten zoals een uitgebreide bbq oid halen we wel bier en wijn in huis. Maar voor schoonvader die jenever lekker vindt en die ene vriend die baco drinkt, nee daar beginnen we niet aan.
Dus als iemand geen bier in huis heeft is de vriendschap over? Wat een heerlijk simpel leven!
Zie QR
Ach ja... vriendschap opzeggen gaat me een beetje ver, maar ik vind het erg ongastvrij, dat wel!

Als ik een feestje geef en dus mensen hiervoor uitnodig dan wil ik dat ze zich welkom voelen. Ik weet van iedereen die ik uitnodig wat ze graag drinken en dat heb ik dan ook in huis.

Ook zijn er genoeg hapjes.

Met alleen fris en witte wijn ga ik bij de Surinaamse schoonfamilie ook niet wegkomen vrees ik. Dat wordt gegarandeerd een familierel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven