De Pilstoppers

26-03-2009 11:19 2443 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Balen 12-9 dat het slapen niet zo wil lukken zoner pap.

gefeliciteerd met de zwangerschap van je vriendin.

voor iedereen maar moet er weer vandoor........

fijn weekend allemaal
Frans, fijn dat de herkansing in de dierentuin nu wel goed ging. Milena geen last meer van haar arm? Lekker dat Bojan het slapen weer wat doorheeft, hopelijk afgelopen nacht ook goed gegaan, want je hebt het hier wel geplaatst... Ik zeg in ieder geval niets meer ...

12-sept, jee wat een rotnacht voor jullie. Hongerig vrouwtje zeg en ook een volhoudertje! Zoveel pap krijg ik niet eens op... Was dit een uitzondering of gaat het vaker zo?

Hera, alles goed?
Hera, hoe is het bij jullie?

Nala, veel plezier!

Het is nog steeds knudde met eten hier en dus meestal ook knudde 's avonds. Maar meestal slaapt ze met 2 flessen pap (7 uur en half 11) wel door tot volgende ochtend.

Vandaag vertikt ze het ook weer om te eten. Ze wil geen brood, geen cracker, geen appel. Ze heeft 4! bananen op (met wat appel er tussen verstopt) en twee koekjes waar ik smeerworst tussen had gedaan.

Vind het wel lastig, aan ene kant denk ik bekijk het maar je eet maar gewoon wat ik je aanbied. Maar dan eet ze hele dag bijna niks en krijgt dan dus 's nachts honger. En het irritante vind ik dat ze op kdv dus wel brood eet.
Detlev is weer helemaal beter. Op KDV was hij nog wel wat huilerig geweest, maar uiteindelijk wel 2 boterhammen gegeten en gisteren at hij ook weer als normaal en was hij weer lekker vrolijk. Dus dat hebben we eerst weer gehad!

Kayleigh had afgelopen nacht een vreselijke nachtmerrie, ze durfde gewoon niet meer te slapen, helemaal overstuur naar ons roepen enzo. Had gedroomd over dat de wolf haar op wilde eten, de armerd... Ze wilde met ons mee in bed en daar vraagt ze nooit om. Uiteindelijk niet gedaan, want wil niet dat ze haar eigen bedje niet meer als veilig voelt en ze werd ook wel rustiger, maar we moesten er wel 3 keer heen om haar te kalmeren. Ze wist het nog precies vanmorgen. Ik haar gevraagd welke woolf ze bedoelde, die van de sprookjesboom... Dus we gaan met haar voorlopig niet naar de efteling, haha! Kayleigh heeft met fases wel vaker nachtmerries, maar zo erg nog niet eerder. Jullie ervaringen? En wat doen jullie dan?

12-sept, jij schreef laatst dat Ties met de Wii speelt, welk spelletje vindt hij leuk? Leek me ook wel leuk om te geven met sinterklaas ofzo.
Zwaai 12-sept,

Das wel irritant inderdaad. Doen ze op het kdv er iets op wat ze toevallig erg lekker vindt? Op cb, gaven ze me de tip om 's avonds als toetje heel veel yoghurt met fruit erdoor te geven, zoveel als hij op kon.
Zo wat een rust hiero!!! Iedereen lekker aan het genieten van het weekend? Ondanks de enorme grijze deken buiten, hier tenminste.

Heb vanmorgen samen met Kayleigh arretjescake gemaakt, ze vindt het zo gezellig om samen met mama in de keuken te kokkerellen! Laatst heeft ze me geholpen met het maken van pompoensoep en wilde ze zelfs nog een hapje proeven ook, haha!
Lekker kay, wat is arretjescake?

Hier vannacht weer prima. Was er al bang voor want ze werd half 10 wakker voor fles dus verwachte wel weer een nachtdienst. Maar ze werd vanmorgen netjes om 7 uur wakker.

Vandaag met Ties naar de bioscoop geweest. Naar de sinterklaasjournaalfilm. Ties vond het prachtig, heeft alleen bijna hele film zitten kletsen. verhaal was toch nog best moeilijk te volgen voor hem. Maar de sfeer en alles eromheen vond hij al mooi genoeg. En iedereen nu maar vertellen dat de pakjes van de boot zijn gewaaid.
Hey meiden, daar ben ik weer.

Alleen ff ego berichtje, lees morgen hopelijk weer bij.

Trug van een lekker nachtje weg met mijn schatje.

We zijn naar een van der Valk hotel geweest in Houten.

Nog ff geshopt in Utrecht en lekker gegeten in het hotel.

We hadden een welness suite. Dus we hadden een super grote kamer.

En in de badkamer een whirlpool, sauna en stoomcabine.

Dus ook heerlijk gerelaxed op de kamer.

Vandaag weer op tijd naar onze kleine meid, want die hadden we wel gemist hoor.

Gelukkig is alles super gegaan bij opa en oma.

Vanmiddag nog ff met mijn ouders en de hondjes een stuk wezen wandelen.

En gegeten bij mijn schoonouders, die zijn vandaag 35 jaar getrouwd.

Nu zijn we eindelijk weer thuis en alles weer uitgepakt.

Moet morgenmiddag naar de gyn voor nacontrole. Ben wel benieuwd.

Donderdag ben ik met een vriendin naar de jonge gezinnen beurs geweest.

Dat was erg leuk. Hebben ons prima vermaakt.

De kids hielden het ook goed vol die dag, tot de terug weg.

We hadden alleen maar files onderweg. Toen we eenmaal na 1 1/2 uur pas bij Bodegraven waren, zijn we maar gestopt.

De kids bleven maar huilen en waren het net zoals de mama's zat.

Dus bij de AC gegeten.

Uiteindelijk waren we pas om half 9 thuis. (terwijl we om 5 uur weg gingen! )

Ik word trouwens weer tante! Vent zijn zus is weer zwanger.

Mijn neefje had vanmiddag een t-shirt aan, met erop; broertje of zusje?

Mijn andere schoonzus zag het shirtje al snel.

Dus het 4e kleinkind voor mijn schoonouders komt er aan. Leuk! (zet nog ff niks op Hyves hierover, alleen de fam weet het)

Ga nu lekker mijn bedje opzoeken.
Hoi!!

Gezellig Nala een nachtje weg! Wat kun je dat dan waarderen he? Voor we kinderen hadden gingen vent en ik best vaak weg en nu is het zoveel specialer als we weg gaan samen!

Ik geef Bojan ook yoghurt emt fruit zoveel ie wil savonds en dan nog de borst. Hij krijgt eigenlijk verder geen pap. Ik geef hem sochtends en smiddags een boterham. Ik vind zelf papa erg vies, dus misschien dat ik het daarom niet aan mijn kinderen geef ;)

12-9 Maken jullie fenne wakker voor een papfles? Hier ia het nog steeds zoeken naar het ideale schema (of althans ik weet het ideale schema wel, alleen Bojan luistert niet ). Wel wakker maken, niet wakker maken. Nu maak ik hem niet wakker en komt ie 1 keer snachts. Eerst maakte ik hem wel wakker en dan ging het goed tot 6 uur sochtends, maar later kwam ie dan gewoon weer om de 3 uur. Lastig lastig.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
heerlijk nala zo samen weg. En leuk dat je schoonzusje weer zwanger is.

Frans, blijft hier ook lastig. Fenne wil geen brood, vanmorgen ook 3 stukjes en dan hoeft ze niet meer. Vla of yoghurt vond ze heerlijk, toen poos weer minder maar sinds week of zo eet ze dat gelukkig weer goed. Fruit daardoor kan ik nog weleens proberen.

Vanmorgen heb ik kindermuesli geprobeerd en dat ging er aardig in.

Ik maak haar 's avonds wel wakker. Anders komt ze 's nachts en nu slaapt ze (meestal) door tot 6 - 7 uur.

Ga er even een uit de gordijnen halen en dan op naar oma. Moet weer werken.

Deze week nog en vrijdag lekker naar center parcs.
Haaaai hier!

12-9, lekker CP voor de boeg! Ga je een weekendje?

En Nala ook al weggeweest zonder kind, dat heb je knap gefikst

Nou, ik wilde even laten weten dat ik bang ben... ik zag vanmorgen een stukkie Sinterklaasjournaal en ik dacht, mijn god, ja hoor, zó ver zijn we al, het duurt misschien nog maar 2 weken en dan is de bevalling al zo ver.... werd spontaan beroerd en ik kon niet meer stoppen met huilen... pffff. Er zit nog allemaal 'zorgenzucht', zeg maar.

Zit 'm vreselijk te knijpen en kan niet best mijn ei kwijt, aangezien ik de enige zwangere ben deze keer. En toen wilde ik een knuffel van man en dat past ook al niet meeeheeeheer. Nou en toen heb ik ook nog twee keer in mijn broek geplast afgelopen weekend (niezen en hoestbui) wheheheee (Frans, utkomt goed he??)

Nou, dat dus.
O ja en mijn jas past niet meer dicht, mag dat er ook nog bij?
Aaagh arme Jacinta, die vreselijk laatste loodjes ook... Ik zat van het weekend nog met vent herrinneringen op te halen aan hoe zat ik het vorig jaar was en dat 2 weken zo'n enorme eeuwigheid leken, maar dat ik me dat allang niet meer kon voorstellen! Enne utkomtgoed hoor!!!! Echt waar, probeer nog even te genieten van je dikke buik, van dat lekkere beweeg van je meisje enzo, want dat ga je straks vast missen... En verder lekker volproppen met alles wat dit seizoen met zich meebrengt, haha!

Knuffel hoor en we weten hoe het voelt!
Nala, klinkt als een superdeluxe weekendje, lekker hoor!

12-sept, fijn dat Fenne wel weer goed is gaan slapen verder.. Lastig hoor als ze geen brood wil, nooit gewild of ineens? Enne arretjescake is een mixje van cacao, basterdsuiker, biscuitjes in stukjes en gesmolten boter. Dat alles op vuur door elkaar husselen en dan in een vorm in de koelkast voor een paar uur. Erg simpel met een kleintje te maken. Alleen veel te zoet.... Zelfs zoetekauw kayleigh kon haar stukje niet op, haha!

Frans, ik weet het ook niet, wel wakker maken, niet wakker maken. Ik doe het eigenlijk nooit en meeestal wordt hij zelf wel wakker rond een uur of 12. Ach, hij slaapt en af en toe moet hij een slokje drinken, en meestal is dat 1 keer per nacht!

Ik wil eigenlijk wel langzaamaan de bv af gaan bouwen, 't mannetje is bijna een jaar, en ik vind het wel goed eigenlijk. Alleen heb ik geen zin om 's nachts flesjes te moeten maken, haha. Dus ik denk dat ik langzaamaan maar ga naar alleen de eerste voeding en de laatste voeding (en de eventuele nachtvoeding). En de rest maar over op de fles of beker (want meneer blijft geen fan van een fles!).
Jac, echt vreselijk dat wachten die laatste tijd.

En echt utkomtgoed, nog maar heel even.

Zit hier echt in dubio met mex griep. Had ik eindelijk bedacht dat ik het toch niet nodig vond zegt man weer ja maar ze geven dat advies toch niet voor niks. Ik weet het echt niet....
Jas , ut komt goed ut komt goed ut komt echtechtecht goed! Maar ik weet hoe je je voelt, echt waar. En zeker van dat in je broek plassen, men hoe vaak ik toen niet in mijn broek geplast heb, tijdens iedere kotssessie, lach of hoestbui. Ow wat was dat erg zeg. Maar ook dat is goedgekomen! Het is nu 9 maanden en 4 dagen geleden dat ik voor het laatst in mijn broek geplast heb .

Een hele dikke :hug; want die laatste loodjes zijn gewoon loodzwaar, zeker bij een tweede kind (of derde, vierde etc ).

Hey Kay, ik zit ook steeds in twijfel of ik ga afbouwen of niet. Bojan wil niet meer echt aan de borst overdag. Hij heeft het veel te druk. Soms wil ie wel, dan wil ie weer niet, dan weer wel. Zucht. Ik ziwe er alleen zo tegenop om snachts een fles te moeten maken, dan is het nl zo makkelijk om hem aan te leggen. Zeker nu het zo koud is en dan dat gebibber in de keuken Dus pas had ik besloten om dan de melk bij lunchtijd te vervangen voor opvolgmelk. Maar daar ben ik nu al weer een paar keer van afgestapt . Nu heeft hij ook weer niet gedronken om 1900 en ik heb niet gekolfd vandaag en toch sta ik niet op knappen. Zou het opdrogen? Aan de andere kant loopt er wel melk uit zijn mond als ie gedronken heeft en hij is ook wel echt voldaan dan (althans de nk ik).

Lastig hoor laten inenten of niet. Ik denk dat als alle kinderen ingeent moeten worden (advies is nu van wel oor kinderen van half-4 jaar) dat we dan wel gaan. Bij mij op school is nu ook mex griep, dus komt toch wel dichtbij.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Nala klinkt erg lekker jullie nachie weg saampjes.

Ik ben met vriendinnen weg geweest afgelopen weekend, was ook erg leuk. ff lekker shoppen in Maastricht en zondag naar grote outlet centrum in Roermond geweest.. En waar kom ik mee thuis, alleen maar kleren voor Kaj en 2 dingen voor mij hihi

Vandaag naar Plastiche chirurg geweest voor borstverkleining, hij gaat de aanvraag indienen maar denken nee request, moet eerst flink afvallen. mijn boobs wegen 2 kilo per stuk !!!

Morgen krijgt Kaj zijn mex.griepprik. Van de gewone griepprik heeft hij geen last gehad. ik kan de hele week maar ga al morgen want as weekend naar Hapert met de hele familie weekendje Landal, erg veel zin in.

Voor de rest erg druk.. rijst beetje boven ons uit, manlief moet steeds meer mensen inhuren. Waardoor ik het alleen maar drukker krijg. Mijn broer wordt ook steeds meer ingehuurd als prive chauffeur terwijl hij taxi chauffeur is dus daar ook steeds meer voor facturen. Maarja geen last van crisis en dat vind ik ook erg belangerijk hoor.

nou ik kijk tegen morgen op maar het moet maar he.. oh pauze voorbij van Grey`s
't blijft lastig met die inentingen... Man is ook niet zo overtuigd als ik ben en dat maakt me weer een beetje aan het twijfelen allemaal. Maar wat jij zegt Frans dat als alle kinderen ingeënt moeten worden we misschien dan toch maar voor de bijl moeten. Las net op een ander topic dat de inenting maar een half jaar geld en waarschijnlijk is de mex griep dan nog niet uitgeroeid. Dan denk ik weer dat het misschien beter is als ze het gewoon krijgen en dan weerstand hiertegen opbouwen ofzo... Ik heb 2 gezonde kinderen die nooit echt ziek zijn, dus vind ik het eigenlijk onzin, om dezelfde reden haal ik hem voor mezelf ook niet (kan hem op mijn werk krijgen). Maar ik zou toch wel heeel boos op mezelf worden als hierdoor straks 1 van mijn kindjes aan de beademing moet ofzo...

Het is ook allemaal wel tegenstrijdig allemaal, maar ik neig nog wel steeds naar niet doen... Maar goed vriend heeft er natuurlijk ook wat over te zeggen!
Ook goedenmmorgen trouwens en nu een kop koffie!
Even uppen en een voor jac het komt goed.

Ik lees wel mee maar ben erg druk en kan niet goed de rust vinden om te reageren.

Dus allemaal een dikke knuffel en hoop deze week nog een keer goed te kunnen reageren
Hoi,

Wij gaan de MG prik wel halen hoor. Ik heb er gteen verstand van en als mensen die er el verstand van hebben zeggen dat het nodig is, dan ga ik daar maar op vertrouwen.

Milena is moe vandaag, heel moe. Maar ze wil niet naar bed. Dus dweilt door het huis , kan zichzelf slecht vermaken en is niet in een al te best humeur > Gelukkig hebben we een heel leuk sinterklaas boekje met cd waarop het verhaal voorgelezen wordt. Durrt een half uur en we luisteren nu al voor de 5e keer .

Brab, hoe was de prik bij Kaj/

Ik ahd gisteren weer iets. Kwam thuis uit werk om 1730 met twee hongerige kinderen. 1 huilde. Wij hebben twee sleutels en eentje is zo'n k&t sleutel waarmee de deur moeilijk opengaat. Zo ook nu. heb 10 minuten staan draaien, Bojan ging steeds harder schreeuwen en Milena vroeg steeds: mam wat doe je, mam wat doe je, mam wat doe je.. . Ik werd zo gefrustreerd dat ik emt mijn vuist tegen een raampje tikte (oke sloeg) en toen pats viel het ruitje naar binnen. Oeps, maar ik kon wel de deur open maken . Binnen overal glas en bloed (van mij, want glas in mijn pols). Man was uit eten, dus kindjes maar even aan de soepstengels gezet, pols verbonden en glas geveegd. Later een mooi kartonnen ruitje geknutseld . Toen ik vent belde zei hij dat hij toch al een nieuwe voordeur wilde .

Jullie kinderen ook al in de ban van de Sint? Mijne wel. Mama, hij komt he, hij komt, die meneer met baard en pet. Weet je wie dat is??? Sinterklaas!! Haha, leukleuk!
tnx voor de oppepper, jongens! Viva, you gotta love it

Frans, wat een typisch Frans-verhaal weer met je ruitje, o o o.. hihi!
12-9, leuk dat je vriendin zwanger is!

Dikke knuf Jac. De laatste loodjes zijn aangebroken he. Nog ff meis.

Brab, hoe ging het gister bij Kaj?

Bij de gyn geweest.

Voelde een verdikking en een scherpe rand.

Die verdikking is dus iets wat verzakt is (weet niet meer wat :-S ), maar dat was normaal, is toch een kind doorheen gekomen.

Dat scherpe randje is litteken weefsel en moet nog zachter worden.

Hij verwacht wel dat het pijnlijk zal zijn met vrijen (oh boy ). Is dat zo en blijft dat ook zo, moet er een knipje in gezet gaan worden.

Hoop het dus van niet en de gyn ook niet.

Het was moeilijk hechten vertelde die. Ik was echt 2 kanten naar boven uitgescheurd en naar beneden. Ook zaten er nog scheurtjes in mijn schaamlippen.

Fijn...

En tot overmaat van ramp vertelde die ook nog eens dat ik eczeem daaro heb. Nou, daar had ik nog nooit van gehoord.

Wel raar, want had idd regelmatig last van jeuk en roodheid, maar de ha gooide het altijd op een schimmelinfectie.

Blijkt het dus al die jaren al eczeem te zijn!

Komt doordat ik astmatisch ben geweest.

Nu dus een zalf gekregen voor iedere dag. (lekker hoor, loop ik dus altijd met een loopdoos) En eentje met hormonen voor als het irriteert.

Maja, we weten wel eindelijk wat het nou is.

Ik moet nu dus alleen nog afwachten hoe dat littekenweefsel gaat genezen. Hoop dat dat wel snel zachter gaat worden.

Zie al zo op tegen het vrijen (nee, nog steeds niet gedaan dus), en nu helemaal.

Maja, zal allemaal wel weer goed komen.

Esmée heeft gister d'r eerste prikjes gehad. En men, wat was ze zielig.

Gelukkig was Vent mee. Die vond het toch ook wel eng.

Gisteravond was ze echt ontroostbaar. Ik heb haar nog nooit zo hard horen huilen.

Ze had geen koorts, maar toch denk ergens pijn door de inenting.

Na een zetpil ging ze gelukkig slapen.

Vandaag is ze wat mieperig en slaapt weinig, hoop dat ze vannacht wel weer ff d'r oogjes dicht gaat doen.

Verder waren ze tevreden op het CB. Ze ontwikkelt zich erg snel.

De wpk was erg verbaasd dat ze nu al een beetje brabbelt.

Verder vonden ze Esmée een erg nieuwsgierig meisje. Ze wil alles in d'r omgeving zien.

Ze weegt nu psies 5 kilo en is 57 cm lang.

We zijn vandaag van de 6 naar 5 voedingen gegaan. (en dan wel meer melk hoor)

Moest d'r regelmatig wakker maken voor een voeding. En aangezien ze met veel voor loopt, mochten we dit ook al gaan proberen.

Dus was wel leuk om al dat positieve nieuws over onze meid te horen.

Ben ook nog steeds helemaal verliefd op d'r.

Helemaal als ze aan het klessebessen is, dan smelt ik echt.

Hele gesprekken hebben we dan, echt zo geweldig.

Met mij gaat het ook prima. Wel weer meer moe, maar dat zal wel moeten slijten.

Morgen weer naar de tandarts. Zo geen zin in...
Kijk, das snel bijlezen. :D

Anders als wat ik gisteravond moest lezen.

Hier een rommelige nacht achter de rug. Esmée was veel wakker.

Niet huilen gelukkig. Maar dan ligt ze te persen (zonder dat er echt stront uit komt ) en heeft hele verhalen liggen vertellen.

Leuk, alleen om 4 uur 's nachts is dat wat minder.

Ben benieuwd hoe het vandaag verder met d'r gaat.
Inderdaad lekker rustig hier,

Nala, leuk om te lezen dat je zo geniet. Je verhaal van de gyn klinkt wat minder. Gewoon proberen hoor, misschien valt het allemaal wel mee (gewoon veel glijmiddel gebruiken)

Wens me succes voor vannacht. We gaan Fenne geen fles meer geven 's avonds of 's nachts. Vandaag goed gesprek gehad met een collega en die zei dat ik mijn eigen adviezen aan ouders eens zelf moest opvolgen. Aangezien een kind van ruim 1 echt geen fles meer nodig heeft en het dus echt gedrag is. En tuurlijk wist ik dat wel maar ja naar dat gesprek had ik zoiets misschien moeten we het toch maar eens gaan doen. En vandaag heeft ze goed gegeten, en we hoeven morgen niet te werken. Dus ben bang dat ik vannacht weinig zal slapen. Ga haar zo nog een papfles geven en daar moet ze het dan maar mee doen tot morgenvroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven