De Pilstoppers

26-03-2009 11:19 2443 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Kay, neig eigenlijk ook meer naar niet enten, Maar als ik dan weer lees dat er (Gezond) kindje van 3 is overleden denk ik ja dan vergeef ik mezelf nooit als dat mij gebeurt en heb niet laten enten. Maar ja aan de andere kant die kans is natuurlijk nihil en kans op rare bijwerkingen door de inenting heb je natuurlijk ook

Klinkt goed jullie weekendje. Wel zielig dat Detlev ziek was.
Hoi,

Ach arme Detlev, hopenlijk is ie snel weer beter!

Ik vind de keuze voor of tegen inenten lastigl. Ik hou niet van inenten. Ik heb ook bij de enting tegen Mexicaanse griep zo'n gevoel alsof het in elkaar geflanst is. Gevoel he. Dus tja ik weet het niet. Moet er ook niet aandenken dat Milena en Bojan doodziek worden omdat ik niet wilde dat ze ingeent werden.

Nala, gecondoleerd.

12-9 Fijn dat je vader weer thuis is en wat zielig dat fenne ziek is!

Bojan wordt sinds een week ofzo een hoepel als ie boos is of iets niet wil. Ik heb al 1 stronteigenwijs kind wat niks wil, ik zal er toch niet nog zo een krijgen. Ik geloof niet dat mijn zenuwen dat aankunnen, men.

Man is weer weg en ik moest dus weer kindjes brengen en halen naar kdv en zelf op tijd op mijn werk zijn. Ik sta voordat het kdv open gaat voor de deur en kom nog 5 mintuen voordat de kinderen de klas inkomen de school binnen gerend. Ooh wat is dat toch vreslijk niet relaxt. Heb voor morgen even geen werk aangenomen (er is veeeel werk nu ). Ik geloof dat ik even een dagje niksen nodig heb.

Slapen van Bojan is weer belabberd. Hij wordt zo vaak wakker snachts en hij krijst zo vreselijk hard. En is dus de hoepel, wat nu niet echt handig is met aanleggen enzo. Verder slaapt hij overdag nu heel veel. Logisch want het ventje is natuurlijk ook hartstikke moe. Erg omhandig, ik heb liever dat hij snachts slaapt,. Overdag ophouden is ook niet echt een optie, hij is zo moe. Ik hoop dat ie het snel weer doorkrijgt.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
ik heb hier al aangetoond dat verschil tussen mannen en vrouwen aangeboren is. ties is altijd heel zielig en hangerig als hij ziek is en Fenne heel vrolijk en speelde rustig door.
Hey dat is bij ons ook aangetoond. Haha vergroot de kans op significantie
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
kans wordt zo wel erg groot
Nala, gecondoleerd.

Frans, balen zeg dat Bojan weer zo vaak wakker is.

Nu is er inderdaad werk zat.

Kayleigh, hoe is het nu met Detlev? Sneu dat hij ziek werd tijdens jullie weekend weg. Maar super dat jullie kids zich zo voorbeeldig hebben gedragen.

Ik vind het heel lastig wat betreft het inenten. voor mezelf denk ik nee.

Voor de jongens.....

Bij Luke neig ik heel erg na ja. Door het RS-virus begin dit jaar slaat het bij hem heel snel op de luchtwegen (vol, benauwd, voelt zich echt rot.......of is het gewoon een man die zich aanstelt ), blijft hij heel lang verkouden. En omdat bij de mexicaanse griep het ook snel op de longen slaat etc. neig ik naar ja.

Nick heeft meer weerstand en is natuurlijk ook ouder. Maar als ik dan hoor/lees dat er een gezond kind van 3 jaar is overleden

Lijkt me vreselijk...........vooral als je hebt gekozen om het niet te doen.

Ik denk niet dat ik mezelf dat kan vergeven.

Ik vind het erg lastig. Maar ik denk altijd, vast heel naief, dat ze het toch niet geven als het heel slecht is?

Tuurlijk zitten er voor en nadelen aan. En ze weten nog niet precies wat er op lange termijn gebeurt.

Maar dat weet je nooit. Nu eten we bijv. vitaminetabletten etc. en misschien blijkt over 10 jaar wel dat je daardoor......

Blijft lastig.

Ga nu nog even voor de opleiding aan de gang.

Fijne avond allemaal
Als je normaliter de griepprik niet krijgt, is 'nee' zeggen tegen enten wel de meest voor de hand liggende optie.

Maar voor mensen die in de risico groep zitten, is het niet zo makkelijk. Ik heb hetzelfde gevoel als Frans, dat het gewoon maar even in elkaar geflanst is. Maar als ik van een simpele verkoudheid al beroerd ende ellendig (en dan ook echt) en vol-met-snot-longen op bed lig, dan lijkt het me niet slim om die Mexicaan af te wachten en maar te kijken waar het schip strandt. Ik krijg normaal gesproken de griepprik en ga ook voor de Mexicaanse griepprik. Deze griep slaat flink op de longen heb ik van de medische dienst bij de boefjes begrepen en dat is nou net waar ik enorm zwak ben.

Ook als het op het enten van kindjes aankomt, ga ik ervoor. Daphne heeft vaak wat op de luchtwegen en gebruikt ook regelmatig ventoline. Ik hou m'n hart vast als dat ding hier voorbij komt, met die weerstand van Daphne als een natte dweil. En daarbij, inderdaad dat kindje van 3 wat overleden is. Het is allemaal niet heel 'mak an', die griep. Dus, wij zeggen 'ja'.

Om in hetzelfde thema te blijven, ik heb inmiddels mijn 4e verkoudheid deze herst te pakken en ben nu al 3 dagen m'n stem kwijt. Dat is best een beetje jammer. Komt geen geluid uit. Ja, wat gepiep als ik heel hard m'n best doe. Best lastig en ook erg vermoeiend.

Nu lekker in bed. Kijken jullie Grey's? Ik heb net lekker zitten snotteren erbij. Ook zo erg bij kinderleed op tv. Of dierenleed. Hebben jullie dat ook? Dat je veel eerder jankt dan voordat je moeder was.

Nou goed, nu lekker slapen.
Mijn gevoel zegt ook nee omdat ik bijna nooit ziek ben. Maar wij krijgen hem op werk om continuïteit van zorg te waarborgen. Dat vind ik dan weer moeilijke afweging.
Ja, dat snap ik wel. Je moet je gaan enten omwille van je werk, niet omdat in een risicogroep zit - of zelf 'bang' bent voor, maar voor je werk. Terwijl de verwachting is, dat als je de griep krijgt, deze niet voor hele grote problemen zorgt.

Wordt het verplicht gesteld? Zal wel niet toch? Ik heb namelijk begrepen dat er een heleboel verplegers ook deze griepprik weigeren.
Ik krijg ook een inenting, vanwege mijn longproblemen vroeger.

Krijg ook altijd de gewone griepprik, dus hiervoor kreeg ik ook een oproep.

Ik ga hem wel halen.

Gister belde mijn collega dat de Mexicaanse griep op mijn werk heerst.

Er zijn 2 collega's ziek en 5 kids.

Dat vind ik best wel eng, want die kids hebben zo'n lage weerstand.

Eentje ligt er nu ook op de IC. :(

Ben blij dat ik vorige week niet ff langs ben gegaan op mijn werk.

Zijn alleen 2 moeders en een meisje van de groep hier langs geweest. Dat idee vind ik dan weer iets minder...

Balen Kay, Detlev psies ziek met weekend weg.

Wij gaan dit weekend een nachtje samen weg.

En Fenne ook al ziek. Suc6 ermee 12-9.

Zwaar zo hoor Frans. Alleen thuis en dan zo druk.

En een kleintje die dan 's nachts ook niet slaapt.

Wanneer komt je mannetje weer thuis?

DDDJ, ik ben helemaal Grey's verslaafd en zit idd vaak te snotteren. (maar dat deed ik ook al voordat ik moeder was )

Denk dat de komende afleveringen nog meer snotteren gaat worden met Izzy.

Hier gaat het verder goed.

Helaas wel wat buikpijn door de ongesteldheid.

Met Esmée gaat het gelukkig goed. Heb het idee dat de krampjes iets minder zijn.

Ben ook na een weekje weer gestopt met de Infacol. want dat leek het juist te verergeren.

Ook sliep ze die week veel slechter.
Hoi,

Nala, jammer dat baby's niet kunnen vertellen hoe ze zich voelen he? Bah de Mexicaanse griep op je werk, bah bah.

Wat bedoelen jullie met snel last van je longen eigenlijk? Ik heb ongeveer 2 keer per jaar bronchitus en heb 2 keer een longontsteking gehad. Door allergieen ben ik snel benauwd enzo. Is dat ook last van je longen? (als in: is dat erg genoeg?)

Waarmee belanden die mensen eigenlijk op de ic? Dreigen ze dan te stikken ofzo?

Hera, hey wat voor opleiding doe je? Hehb ik kiets gemist, of ben ik iets vergeten?

Hoe is het met de zieke kindjes? Bojan is weer 2 dagen naar kdv, dus ben benieuwd wat hij morgen krijgt

Wat geven jullie je kindjes voor sinterklaas?

Wij vieren het 2 keer, 1 keer met mijn fam en 1 keer of met mans fam (man beweert dat ie al wzt heeft afgesproken waar ik bij was, maar ik weet van niks en ik weet dat soort dingen altijd ;) ) of met zijn vieren.

Voor Bojan heb ik nu bij Kruidvat een boederijdding van little people gekocht. Voor mijn neefje een televisietje. Voor Mileen moet ik nog even kijken. Wilde eerst een V smile spelcomputer doen, maar vind dat misschien toch meer een verjaardagscadeau dan een sintcadeau. Ik doe ook nog een kruipende en pratende knuffel pony (oh gruwel, maar zij vond die zoooooooo leuk en is nu met bonnen bij de marskramer). Verder dan voor Bojan en Milena nog iets.
Frans, zoals jij het nu opnoemt, lijkt mij dat je ook snel last van je longen hebt.

Ik heb als klein kind 7 keer een longontsteking gehad en krijg daardoor altijd de griepprik.

Ben er in principe wel overheen gegroeid, maar ik vind de griepprik nog steeds erg prettig om te krijgen.

Wij geven dit jaar denk nog niets aan Esmée voor Sinterklaas. Is er nog een beetje te klein voor.

Doen er wel wat aan met Vent zijn fam, maar dit jaar nog voor de ouderen, lootjes trekken.

Vanaf volgend jaar alleen maar voor de kids. Dan zijn mijn neefjes 3, dus die snappen er dan wat meer van.
Frans, krijg jij dan niet de gewone griepprik?

Jij behoort wel tot de klanten die 'm kunnen krijgen, als ik dat zo hoor. En inderdaad, als die Mexicaan jou treft, heb je ook grote kans dat die je op je longen pakt, want die klinken bij jou wel 'bevattelijk' met bronchitus en longontsteking. Ik zou het even informeren bij de huisarts. Wil je natuurlijk niets aanpraten, maar beter het zekere voor het onzekere? Zoiets?

Ik heb in het verleden vaak bronchitus gehad, ze noemden het op een bepaald moment chronische astmatische bronchitus. Oeh, m'n ouders hebben wel een keer of 4 met piepende banden naar het ziekenhuis moeten scheuren om mij aan het zuurstof te krijgen. Ambulance bellen is vast niet in ze opgekomen Ook longontsteking. Met die longontsteking is het allemaal begonnen en dat was omdat ik met een vriendje - Hartje Winter Ijskoud - in de plomp was gevallen en toen durfden we niet naar huis. Dus toen hebben we onze natte kleren in de boom gehangen en zijn we in onze onderbroekjes naast elkaar gaan zitten wachten tot ze droog waren. Ging 'm niet worden met die kou en toen kwam er plots een vrouw met een Heule Dikke Warme bontjas aan en die heeft ons allebei onder d'r jas naar huis gebracht. Wel longontsteking dus daarna. Jammerdebammer.

Ik heb nog helemaal niet nagedacht over de Sint eigenlijk. En het is toch al gauw. Mmm. Toch maar eens gaan bedenken dus.

M'n pieperTs kunnen afgegoten worden. Tot later.
Nala, wel vervelend die mex griep op je werk. Ik werk niet met mcg kinderen dan zou ik het nog wat anders vinden. Bij ons zijn het 'in principe' gewone gezonde kinderen. Dus neig steeds meer naar niet.

Ik weet het echt niet voor sinterklaas, heb net twee cadeautjes uitgezocht voor mans werk,

Voor Ties heb ik nog een stoeltje (Voor bij setje dat Fenne voor haar verjaardag heeft gekregen). Heb ook nog aan v-tech gedacht maar vond ik ook beetje te ver gaan. En Ties kan tegenwoordig ook aardig uit de voeten met de WII en spelletjes op de laptop.

Dus wat betreft speelgoed weet ik het nog niet zo goed, we hebben al zoveel. Misschien een spelletje of zo want Ties is nogal van de spelletjes. Voor Fenne heb ik een pyama maar moet toch nog wel iets van speelgoed bedenken.

Met Fenne alles weer prima. Geen koorts meer en weer goed gegeten. Alleen nog wat witjes.
Whehe gisteren zou man thuiskomen nadat de kinderen op bed lagen. Wij zouden dan samen eten. Ik dacht iets lekker te maken en had lekker stoofvlees opgezet en allemaal lekekre groente enzo erbij gedaan. eerst eten met kinjes, toen kindjes in bad, Bojan voeden, Milena uit bad, allebei naar bed. Kom ik 3 kwartier later beneden is het vlees helemaal aangebrand . Geen lekker stoofvlees dus en toen hebben we maar friet gegeten.

Oh tis voedertijd hier geloof ik.
Das wel balen Frans.

Waren de patatjes wel lekker?

Vanmorgen met alle yogababy's bij de pufjuf geweest. Was erg leuk.

Op mijn Hyves staat de foto met alle baby's.

Ga nog ff verder aan het fotoalbum van Essie.

Morgen naar de Jonge gezinnen beurs, met mijn vriendin en zoontje.
Frans, irri als je van alles plant en het lukt niet zo allemaal.

Wel fijn dat je man weer thuis is.

Nala, leuk al die baby's bij elkaar.

En hier leuk nieuwtje, mijn vriendin is zwanger. Echt helemaal (nog) niet verwacht bij hun. Vind het zo leuk maar mag nog niets zeggen want is pas 5 weken.
12-sept, leuk zeg vriendin zwanger!

Nala, gezellig zeg alle baby's bij elkaar! Enne veel plezier op de jongegezinnen beurs!

Frans, lekker dat je man weer thuis is! En heeft Bojan nog weer een virusje mee naar huis genomen van het kdv?
Hier een dagje zonder kids, kan ik even goed met school aan de slag gaan! Detlev is nog niet helemaal de oude. Is wel wat vrolijker, maar eet nog amper. Drinkt bij mij wel goed, maar heeft ook niet veel zin in de fles. Heeft geen koorts meer na maandag. Heb ze vanmorgen toch maar naar het kdv gebracht en ben benieuwd hoe het gaat. Hij is ook lekker eenkennig, wil het liefst alleen maar bij mama zijn, dus hij vond het niet zo leuk toen ik hem aan een leidster overgaf.
Hoi!

Kay, ah arme Detlev . Bojan houdt mij ook erg goed in de gaten, maar hij gaat nog niet echt huilen als ik weg ben. Wel als ie honger heeft en ik loop weg. Hey daar gaat mijn eten lijkt ie dan te denken

12-9 Leuk dat hje vriendin zwanger is!!!

Hoe is he met je vader?

Hier vandaag een lekkere dag. Ben met een vriendin en M & B voor de herkansing in de dierentuin gegaan. Was superleuk nu. Alle armen zitten nog in de komt (Milena voordat we weggingen: mama jij laat nu wel mijn linkerarmpje met rust he ). Was gezellig en we hadden geen regen! Bojan doet het ook zooooo enorm goed, ik ben dan zo trots op dat makkelijke ventje. Gewoon lekker kijken, lekker eten en ook 2 uur geslapen in de wagen . Slapen gaat snachts ook weer beter *klopt af* . We zitten nu op een strak regime van 1730 eten + yoghurt 1900 2 borsten leegdrinken en dan op bed. Dan komt ie rond 1 uur weer voor een voeding en dan slaapt hij weer tot een uur of 7. Hij krijgt tussendoor ook geen eten meer. Gaat nu 3 nachten goed en ik voel me gelukkig al weer veeeeeel beter!

Bojan heeft nu 6 tanden trouwens en hij knarst ermee!! Aaaargh wat een afschuwelijk geluid. Al mijn haren gaan echt recht overeind, brrrr.
Heb vanmorgen nog getwijfeld Frans tussen dierentuin en Chimpie Champ maar vond het er toch erg dreigend uitzien dus maar veilig voor chimpie champ gegaan.

Fijn dat het zo goed gaat met Bojan met eten.

Kay, goed gegaan met Detlev?
Wil naar bed maar zit te wachten.

Heb fotoalbum voor Fenne afgemaakt vanavond maar is nu alle foto's aan het downloaden en dat duurt lang.........
hmmm, zit je te wachten lukt het nog niet. En vanmorgen binnen 5 minuten gelukt.

Hier een drama vannacht. Fenne ging gisteren om 19.00 uur naar bed. Om half 8 weer wakker en toen pap gehad (180 ml) om 11 uur wakker gemaakt voor nog een fles pap (250 ml). En toen mevrouw om 2.30 uur wakker werd weer een fles pap (200 ml) en toen begon ze om 3.15 weer te huilen. Wilde haar geen pap geven, paar keer naar haar toe geweest om te troosten en weer in bed te leggen. Af en toe was ze ook even stil maar ze bleef maar huilen en uiteindelijk gillen. Tot Martijn het om 4.15 zat was en toch fles heeft warm gemaakt. Daar heeft ze 20 ml van op en daarna is ze rustig gaan slapen.

Wordt er echt niet goed van, ze heeft echt niet gigantisch veel honger maar zonder beetje pap krijg ik haar niet in slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven