Jeuk na de bevalling
zaterdag 7 november 2009 om 20:04
Ik ben 4 weken geleden bevallen, en heb sinds ruim een week ontzettend last van jeuk. Dat striae kan jeuken weet ik inmiddels, maar vooral mijn benen jeuken ontzettend, en m'n armen beginnen nu ook een beetje. Wordt helemaal kriegel van dat gekrab aan mijn buik en benen! Ik zie overigens niets van uitlag of bultjes op mijn huid.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
zaterdag 7 november 2009 om 20:16
Door hormoonschommeling kan je huid droog zijn, zeker nu, met de cv aan. Ik heb er ook last van gehad, zo'n 6 weken na de geboort van mijn zoon.
Zo min mogelijk douchen en badderen, water droogt je huid alleen maar uit, en veel smeren met goede smeersels, bv van Balneum, Louis Widmer, oid.
Nog gefeliciteerd met je baby, en sterkte met de jeuk!
Zo min mogelijk douchen en badderen, water droogt je huid alleen maar uit, en veel smeren met goede smeersels, bv van Balneum, Louis Widmer, oid.
Nog gefeliciteerd met je baby, en sterkte met de jeuk!
zaterdag 7 november 2009 om 20:22
Even naar de huisarts mogelijk heb je last van je galblaas of een allergie. Droge huid kan ook erg jeuken, dus goed insmeren met vettige cremes.Mocht het je galblaas zijn, die niet zo lekker afvoert (gebeurt vaak in en na zwangerschap) kan dat makkelijk gezien worden in bloedonderzoek.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 7 november 2009 om 20:44
zaterdag 7 november 2009 om 20:57
Ik heb ook na de bevalling gruwelijk jeuk gehad, ik heb mezelf destijds zó gekrabt dat ik mijn benen kapot had... Zo erg was het.
Ik ben uiteindelijk (na twee weken) naar de huisarts gegaan en ik kreeg tabletjes (weet natuurlijk de naam niet meer) omdat de huisarts dacht dat het een stress-reactie was.
Menthol poeder hielp niet en ook de menthol zalf niet. Ik heb het gekregen op de dag van de bevalling, maar omdat ik met een kzs ben bevallen, had ik het eerst niet in de gaten (want verdoofd) en toen het al zo erg was, waren we al weer thuis en was ik nog niet helemaal mobiel; maar gek werd ik wel!
Dus; naar de huisarts!
Ik ben uiteindelijk (na twee weken) naar de huisarts gegaan en ik kreeg tabletjes (weet natuurlijk de naam niet meer) omdat de huisarts dacht dat het een stress-reactie was.
Menthol poeder hielp niet en ook de menthol zalf niet. Ik heb het gekregen op de dag van de bevalling, maar omdat ik met een kzs ben bevallen, had ik het eerst niet in de gaten (want verdoofd) en toen het al zo erg was, waren we al weer thuis en was ik nog niet helemaal mobiel; maar gek werd ik wel!
Dus; naar de huisarts!