niet trouwen...
zaterdag 7 november 2009 om 20:59
mijn droom...mijn ultieme wens, IK WIL ZO GRAAG TROUWEN!!!
Ik ben ruim 10 jaar vreselijk gelukkig met mijn vriend. We zijn ontzettend verschillend maar daardoor stimuleren we elkaar chliche genoeg tot dingen die we anders nooit gedaan zouden hebben...zoals studies, reizen...
We hebben elkaar zeer jong ontmoet en hebben gedurende onze relatie de nodige dingen meegemaakt waarin we alle steun en liefde uit elkaar kunnen halen die we op dat moment nodig habben. We hopen samen oud te worden en net zo gelukkig te blijven als we nu zijn, we praten zelfs over het krijgen van kinderen.
Er is alleen een ding waar we maar niet uit komen...ik wil zo vreselijk graag trouwen maar hij ziet daar absoluut het nut niet van. Hij vind het te duur en vind de verbintenis van het krijgen van kinderen veel grootser en mooier. Maar het is echt mijn droomwens...hij noemde me laatst zelfs bulderend lachend een karikatuur van mij zelf toen ik tijdens onze vakantie tijdens ons laatste avondje vroeg; Je gaat het echt weer niet vragen he?
Op zich is er natuurlijk wel over heen te komen maar ik kan het niet loslaten...misschien iemand die dit herkent of iemand die een tip heeft om dit toch eens te accepteren.
groetjes the wannabe bride
Ik ben ruim 10 jaar vreselijk gelukkig met mijn vriend. We zijn ontzettend verschillend maar daardoor stimuleren we elkaar chliche genoeg tot dingen die we anders nooit gedaan zouden hebben...zoals studies, reizen...
We hebben elkaar zeer jong ontmoet en hebben gedurende onze relatie de nodige dingen meegemaakt waarin we alle steun en liefde uit elkaar kunnen halen die we op dat moment nodig habben. We hopen samen oud te worden en net zo gelukkig te blijven als we nu zijn, we praten zelfs over het krijgen van kinderen.
Er is alleen een ding waar we maar niet uit komen...ik wil zo vreselijk graag trouwen maar hij ziet daar absoluut het nut niet van. Hij vind het te duur en vind de verbintenis van het krijgen van kinderen veel grootser en mooier. Maar het is echt mijn droomwens...hij noemde me laatst zelfs bulderend lachend een karikatuur van mij zelf toen ik tijdens onze vakantie tijdens ons laatste avondje vroeg; Je gaat het echt weer niet vragen he?
Op zich is er natuurlijk wel over heen te komen maar ik kan het niet loslaten...misschien iemand die dit herkent of iemand die een tip heeft om dit toch eens te accepteren.
groetjes the wannabe bride
zaterdag 7 november 2009 om 21:09
Wil je trouwen of wil je een bruiloft? Dat is niet hetzelfde. Als je samen kinderen krijgt, is het sterk aan te raden dingen te regelen. Dat kan via het huwelijk, maar dat kan ook met een samenlevingscontract en testament; net hoe je het wil. ergeet dan niet ook ouderlijk gezag te regelen. Als je besluit te trouwen kan dat gratis op maandagochtend. Is je vriend tegen het huwelijk als instituut? Dat kan, ik ben zelf ook geen fan. Maar als je samen kinderen wil maakt al dan niet trouwen eigenlijk ook niet meer uit; het feit dat je een kind samen hebt is onverbrekelijk. Of wil je vriend geen dure bruiloft? Dat kan ik me indenken. Zeker als je jong bent zijn er wel meer zaken waar je je geld nuttig aan kan besteden. Jullie zullen er dus over moeten praten. Misschien een compromis? Een kleinschalig huwelijk? Een samenlevingscontract maar dan met een feestje voor dierbaren? Als jullie van elkaar houden en het goed hebben met elkaar maakt het toch niet uit? Als jullie maar wel wat belangrijke zaken op papier zetten voordat er kinderen zijn.
zaterdag 7 november 2009 om 21:10
quote:Doornroosje75 schreef op 07 november 2009 @ 21:04:
Wat is het wat je wilt; een huwelijk of een bruiloft?
Goede vraag.
Je vriend vindt het te duur, maar hoe zie jij het voor je? Als je gaat trouwen, wil je dan een prinsessenbruiloft van 30.000 euro of zou je genoegen nemen met een bescheiden feestje?
Wat is het wat je wilt; een huwelijk of een bruiloft?
Goede vraag.
Je vriend vindt het te duur, maar hoe zie jij het voor je? Als je gaat trouwen, wil je dan een prinsessenbruiloft van 30.000 euro of zou je genoegen nemen met een bescheiden feestje?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 7 november 2009 om 21:14
Ja, waar zit de pijn? De 30.000 euro bruiloft? OMG. Dat zou ik ook niet doen.
....Op een woensdagmiddag (als het gratis is) achterop zitten op een brakkig fietsje terwijl mijn lief driftig trapt naar het gemeentehuis. In een witte jurk en een slinger ballonnentjes erachter aan, dat lijkt me wel weer mooi. Daarna feest op het strand. Riedeltje dwaalt even af
Hoe zie je je bruiloft? En wat is het precies waarom hij het niet ziet zitten
....Op een woensdagmiddag (als het gratis is) achterop zitten op een brakkig fietsje terwijl mijn lief driftig trapt naar het gemeentehuis. In een witte jurk en een slinger ballonnentjes erachter aan, dat lijkt me wel weer mooi. Daarna feest op het strand. Riedeltje dwaalt even af
Hoe zie je je bruiloft? En wat is het precies waarom hij het niet ziet zitten
zaterdag 7 november 2009 om 21:15
Ik wil mijn liefde vieren met alle mensen die voor ons belangrijk zijn, ten overstaande van iedereen verklaren dat wij bij elkaar horen...
Ik wil dat hij mijn man is en niet mijn vriend...
Ik wil later dezelfde achternaam als mijn gezin
en... ik kan ook niet ontkennen dat het me geweldig lijkt om samen in het middelpunt te staan als bruidspaar.
en... ik kan ook niet ontkennen dat het me geweldig lijkt om samen in het middelpunt te staan als bruidspaar.

zaterdag 7 november 2009 om 21:18
JIj wilt heel graag trouwen, hij ziet financiéle bezwaren, een huwelijk draait o.a.om geven en nemen. Hij word er niks slechter of minder van als jullie wél trouwen, behalve in zijn portemonnee.
Welk meisje heeft zichzelf nooit in haar fantasie in zo`n prachtige jurk gezien??
Dus, ik vind, RoosD dat je vriend water bij de wijn kan doen... misschien een iets minder dure bruiloft?
Welk meisje heeft zichzelf nooit in haar fantasie in zo`n prachtige jurk gezien??
Dus, ik vind, RoosD dat je vriend water bij de wijn kan doen... misschien een iets minder dure bruiloft?
zaterdag 7 november 2009 om 21:30
Ik hoef idd geen koets, geen schare bruidskindjes geen boeket van zoveel 100 euro omdat er bruid voor staat..
Maar daarnaast wil ik het ook niet zo low budget dat we met z'n twee op maandag ochtend naar het stadhuis gaan.
Ik wil het vieren met een geweldig feest maar dat mag ook met een gewone bitterbal.
Maar daarnaast wil ik het ook niet zo low budget dat we met z'n twee op maandag ochtend naar het stadhuis gaan.
Ik wil het vieren met een geweldig feest maar dat mag ook met een gewone bitterbal.
zaterdag 7 november 2009 om 21:31
quote:Rooss4 schreef op 07 november 2009 @ 21:18:
RoosD mag zelf óók water bij de wijn doen
Roos; hij vindt het te duur? Heb je hem wel eens gevraagd hoeveel hij dan zou willen besteden aan een bruiloft? Ik bedoel; of hij nu 5.000 euro of 25.000 euro teveel geld voor een bruiloft vindt, dat is nogal een verschil....
RoosD mag zelf óók water bij de wijn doen
Roos; hij vindt het te duur? Heb je hem wel eens gevraagd hoeveel hij dan zou willen besteden aan een bruiloft? Ik bedoel; of hij nu 5.000 euro of 25.000 euro teveel geld voor een bruiloft vindt, dat is nogal een verschil....
zaterdag 7 november 2009 om 21:32
Mijn moeder heeft mijn vader gevraagd, twee keer. Tijdens schrikkeljaren mag de vrouw de man vragen tijdens oud en nieuw. Als we het echt volgens de traditie doen dan. Als je dat zou doen, wat mij op zich wel romantisch klinkt kun je nog even sparen tot 2012, als je dat in het geheim doet kun je zo tot 2000, 2500 komen en dat is op zich genoeg voor een bruiloft.
zaterdag 7 november 2009 om 21:33
zaterdag 7 november 2009 om 21:35
TO, even een simpele vraag. Hebben jullie financieel de ruimte om je een bruiloft zoals jij die in gedachte hebt te veroorloven? Dus zonder leningen en schulden maken? Zet eerst eens globaal op papier wat jij zou wensen en wat dat ongeveer gaat kosten. Ten eerste denk ik dat je zou schrikken van het bedrag. Maar stel het valt mee en jullie zouden dat met gemak kunnen betalen, dan kun je dit aan je vriend overleggen. Dat er financieel genoeg ruimte is. Is die ruimte er niet of zou je moeten gaan lenen, tja dan kan ik het alleen met je vriend eens zijn. En zeg nou zelf. Ga je echt meer van hem houden, alleen maar omdat je het boterbriefje hebt gehaald? (schoonzusje wist deze kwijlzin ooit uit te spreken"Nu ik getrouwd ben houd ik nog meer van hem" gruwel.)
zaterdag 7 november 2009 om 21:36
Ik begrijp net als Rooss niet waarom jouw vriend niet wat water bij de wijn doet RoosD. Is zijn voornaamste bezwaar dat het veel geld kost? Heb jij weleens op een rij gezet wat jouw wensen kosten zodat je weet waar je het over hebt? Of heb je het eigenlijk nog nooit met hem over een bruiloft gehad omdat je eigenlijk wacht tot hij je vraagt?
zaterdag 7 november 2009 om 21:36
quote:RoosD schreef op 07 november 2009 @ 21:15:
Ik wil mijn liefde vieren met alle mensen die voor ons belangrijk zijn, ten overstaande van iedereen verklaren dat wij bij elkaar horen...
en... ik kan ook niet ontkennen dat het me geweldig lijkt om samen in het middelpunt te staan als bruidspaar.Ehm....het lijkt wel alsof je iets wil bewijzen...naar de buitenwereld toe (en misschien ook naar jezelf). Of wil je dat hij jou iets bewijst, door met je te trouwen?
en... ik kan ook niet ontkennen dat het me geweldig lijkt om samen in het middelpunt te staan als bruidspaar.Ehm....het lijkt wel alsof je iets wil bewijzen...naar de buitenwereld toe (en misschien ook naar jezelf). Of wil je dat hij jou iets bewijst, door met je te trouwen?
zaterdag 7 november 2009 om 21:37
zaterdag 7 november 2009 om 21:41
Mijn vriend zag er ook de meerwaarde niet van in en ik had hetzelfde gevoel als jij: zelfde achternaam, dat samenhorigheidsgeviel, ons tegen de wereld, en ja, vriend-vriendin is dan gevoelsmatig heel anders dan man-vrouw. Uiteindelijk heeft mijn vriend gezegd: 'luister, als het belangrijk is voor jou, dan doen we het'. Niet echt het aanzoek waar je jaren later nog tranen van in je ogen krijgt, maar daar had ik me ook nooit aan verwacht. Uiteindelijk werd het een feestje voor 30 mensen, familie en beste vrienden, trouwerij op het stadhuis en een klein feestje in een afgehuurd cafétje. Superdag en zou het zo opnieuw doen. Duur hoeft het niet te zijn, het duurste aan ons feest waren de ringen, desnoods kan je nog voorstellen deze zelf te betalen als het dat is waar je vriend over valt?
Water in de wijn geldt voor beide partijen. mijn vriend zei ook: mij doet het geen pijn wel met je te willen trouwen, jou wel doordat ik niet wil trouwen.. Op zich vond ik dat HET teken van zijn liefde voor mij om dan toch overstag te gaan...
Water in de wijn geldt voor beide partijen. mijn vriend zei ook: mij doet het geen pijn wel met je te willen trouwen, jou wel doordat ik niet wil trouwen.. Op zich vond ik dat HET teken van zijn liefde voor mij om dan toch overstag te gaan...
zaterdag 7 november 2009 om 21:43
zaterdag 7 november 2009 om 21:44
zaterdag 7 november 2009 om 21:45
Als compromis in het buitenland trouwen? Voor mij is trouwen een symbolisch moment tussen twee mensen. En dat kan perfect op een of andere exotische locatie. Kun je altijd achteraf een feestje bij je thuis geven voor naaste familie en vrienden.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.