niet trouwen...

07-11-2009 20:59 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn droom...mijn ultieme wens, IK WIL ZO GRAAG TROUWEN!!!

Ik ben ruim 10 jaar vreselijk gelukkig met mijn vriend. We zijn ontzettend verschillend maar daardoor stimuleren we elkaar chliche genoeg tot dingen die we anders nooit gedaan zouden hebben...zoals studies, reizen...

We hebben elkaar zeer jong ontmoet en hebben gedurende onze relatie de nodige dingen meegemaakt waarin we alle steun en liefde uit elkaar kunnen halen die we op dat moment nodig habben. We hopen samen oud te worden en net zo gelukkig te blijven als we nu zijn, we praten zelfs over het krijgen van kinderen.

Er is alleen een ding waar we maar niet uit komen...ik wil zo vreselijk graag trouwen maar hij ziet daar absoluut het nut niet van. Hij vind het te duur en vind de verbintenis van het krijgen van kinderen veel grootser en mooier. Maar het is echt mijn droomwens...hij noemde me laatst zelfs bulderend lachend een karikatuur van mij zelf toen ik tijdens onze vakantie tijdens ons laatste avondje vroeg; Je gaat het echt weer niet vragen he?

Op zich is er natuurlijk wel over heen te komen maar ik kan het niet loslaten...misschien iemand die dit herkent of iemand die een tip heeft om dit toch eens te accepteren.

groetjes the wannabe bride
idd haha mijn achternaam is veel mooier maar zijn vader is overleden en hij wil graag die naam doorgeven...maar dat gun ik hem ook...

vreemd volgens mij is mijn vorige bericht niet gepost...

computers en ik
quote:RoosD schreef op 07 november 2009 @ 22:06:

Het is niet dat hij niet wil...

Maar wat wil hij dan wel? Weet jij dat?
quote:Digitalis schreef op 07 november 2009 @ 22:10:

'Sinds wanneer is het gesproken woord ("we houden veel van elkaar" niet meer genoeg?) Er verandert wezenlijk echt 0,0.Er verandert wel heel veel als men daarna zegt 'ik hou alles van jou'.
Hey Roosje! Ik begrijp je gevoel wel. Ik wil ook heeeeeeel graag trouwen met mijn lief. kennelijk is het voor mij van belang om te weten dat het "echt" is. Wij staan op het punt om een huis te gaan kopen wat onmogelijk door mij alleen bekostigd kan worden (ons huidige huis kan wel volledig op 1 salaris)... Maar ik aarzelde heel erg... Wil hij wel ècht met mij oud worden? Een officieel markeren in de tijd van: "vanaf nu af aan is het echt alleen jij & ik" zou daarin wel emotioneel rust geven voor mij. Voor mij heeft "Mijn vriend" echt een andere lading dan "Mijn man".

gelukkig heeft mijn lief me afgelopen vakantie wél ten huwelijk gevraagd...

Ik heb alleen de paar maanden voor het aanzoek best zitten 'zeuren' erover... Ik was dan ook heel blij dat mijn vriend vertelde dat hij het al vóór die zeur-acties had besloten. Anders zou ik nu zelfs misschien het gevoel hebben dat hij het voor mij zou vragen... en ik wil ook dat HIJ graag met me wil trouwen. dat hij het niet alleen doet omdat ik het wil.

Ik denk dat dat laatste iets is dat jij ook voor ogen moet houden. het is niet echt cool als hij 'overstag gaat', alleen om jou te pleasen.
Ghe FleurtjeFee, ik denk nu aan bizarre dingen
quote:vreemde_vogel schreef op 07 november 2009 @ 22:17:

Hey Roosje! Ik begrijp je gevoel wel. Ik wil ook heeeeeeel graag trouwen met mijn lief. kennelijk is het voor mij van belang om te weten dat het "echt" is. Dat snap ik dan weer niet. Vind je echt dat dat briefje wat verandert? Wij zijn getrouwd omdat we een mooi symbolisch moment van ons samen vonden. En ik heb zijn naam aangenomen omdat ik vanwege omstandigheden niks met mijn naam heb. Maar er is werkelijk 0 veranderd tussen ons. Dat zou ik ook een teken aan de wand vinden...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik bedoel dus dat ook als wij niet getrouwd waren, ik ook overtuigd was van dat het 'echt' is tussen ons. Hell, we waren al ruim 10 jaar samen toen we trouwden.
[quote]Digitalis schreef op 07 november 2009 @ 22:10:

't Komt zo infantiel over. Ook het overdadig gebruik van superlatieven. Nu is dit je allerallerallergrootste superfantastische geweldigste droom, straks een baby, nog eentje, etcetera. Kun je niet blij zijn met wat je hebt?

Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat ik ongelukkig ben als het niet gebeurd...

Ach en superlatief...ik probeer een situatie te schetsen op een forum waarbij ik het op die manier goed probeer te verwoorden...

Ik vraag ook niet om tips om een huwelijk door de strot van mijn vriend te duwen omdat ik anders de ongelukkigste vrouw op aarde ben..
@zusje: het is natuurlijk voor iedereen anders hè...

mijn lief voelt het ook als 'anders'.... Ik ken vriendinnen die net als jij zeggen: er verandert niets wezenlijks...

Maar anderen ervaren het als een band die sterker is. Ik denk dat het een beetje persoonlijkheidgebonden is.

Ik ben van nature wat onzeker... En als mijn lief in het bijzijn van al onze vrienden, familie en vrienden (en de trouwambtenaar) verklaard dat hij zich met liefde wil houden aan de plichten die aan de huwelijkse staat verbonden zijn door de wet, dan voelt het voor mij alsof hij zich daarmee meer commiteerd, dan wanneer we alleen samen een huis, een hypotheek en een bankrekening delen... En juist daardoor durf ik weer all te way te gaan in verregaande beslissingen, zoals het kopen van een duurder huis, of het proberen zwanger te worden....
anoniem_95520 wijzigde dit bericht op 07-11-2009 22:27
Reden: vergeten te quoten
% gewijzigd
Hey vreemde vogel,

moet ik idd op letten...het niet te vaak ter sprake brengen. Probeer ik ook echt maarja in onze omgeving wordt veel getrouwd, dus dan ontkom je er bijna niet aan...zeker niet als je al 2 keer het boeket gevangen hebt ;)

idd, een symbolisch moment zusje maar dat wil ik ook graag delen met vrienden en familie.
Ik zou het trouwens niet door m'n strot laten duwen. Echt niet. Trouwen vind ik op zich wel leuk, als symbool, maar met z''n tweetjes en geen familietoestanden.

Wat vind je van tussenoplossingen dan RoosD? In het buitenland? Als hij met je samen wil wonen, zelfs kinderen met je wil (al vind ik dat als gewild kindvrij iemand geen voorwaarde, ik zou eerder schrikken ) en de hele reutemeteut, dan zegt dat toch wel iets?
Is trouwen een botergarantie-briefje ofzo?

Op wat dan?
Ik bedoel het ook zeker niet om je af te zeiken hoor, maar ik snap het oprecht niet. Onze band is met én zonder boterbriefje ijzersterk. Het was een fantastische vakantie en een mooie herinnering, maar verder...

En ik vond juist het tekenen voor het huis bij de notaris (járen eerder) wel een grote stap, want daardoor kun je niet zomaar je spullen pakken en wegwezen. Als je huurt (zelfs getrouwd) is dat voor mijn gevoel makkelijker, er vanuit gaande dat er geen kinderen in het spel zijn.
@zusje78: ja precies. Die verbintenis is minder romantisch e.d maar (pas echt?) een verbintenis!

Roos, ik snap je trouwens wel hoor. En ik vind de redenen van je vriend ook mwoi.. Trouwen heeft wel degelijk nut.

Alleen is dit pas -denk ik- ná het huwelijk echt merkbaar.

Aan de andere kant.. Op de één of andere manier stop je eerder met een *relatie* dan met een *huwelijk*.

Het is duidelijk 'zwaarder..'

Echt lastig dit. Enerzijds weegt het allemaal harstikke zwaar, aan de ander kant zegt men 'het stelt niks voor'.

Bij dat laatste kun je het dan net zo goed doen denk ik dan. ;)

Maar ja.... en dan ga je weer.. ( te duur,nutteloos enz)
Ik voel me ook niet afgezeken door je hoor...

Maar ik bedoel ook aan te geven dat ik dat symbolische wat jij beschrijft ook erg mooi vind en de ceremonie zou ik ook heel persoonlijk in willen vullen maar toch zou ik dat ook willen delen met andere mensen die ook heel belangrijk voor ons zijn.

Ik verwacht ook niet dat onze manier van omgaan in het dagelijks leven zal veranderen want idd dat samenlevingscontract hebben we ook ondertekent toen we ons huis kochten.

Maar die gezamelijke herinnering lijkt mij gewoon heel bijzonder.
Ja precies dat gevoel, Fleurtje Fee je slaat de spijker op z'n kop...
quote:FleurtjeFee schreef op 07 november 2009 @ 22:36:

@zusje78: ja precies. Die verbintenis is minder romantisch e.d maar (pas echt?) een verbintenis!

Roos, ik snap je trouwens wel hoor. En ik vind de redenen van je vriend ook mwoi.. Trouwen heeft wel degelijk nut.

Alleen is dit pas -denk ik- ná het huwelijk echt merkbaar.

Aan de andere kant.. Op de één of andere manier stop je eerder met een *relatie* dan met een *huwelijk*.

Hier ben ik het niet met je eens,een relatie is ook niet makkelijk te verbreken(zeker niet als je al jaren bij elkaar bent)en daar hoef je dus zeker niet getrouwd voor te zijn!Het is duidelijk 'zwaarder..'

Echt lastig dit. Enerzijds weegt het allemaal harstikke zwaar, aan de ander kant zegt men 'het stelt niks voor'.

Bij dat laatste kun je het dan net zo goed doen denk ik dan. ;)

Maar ja.... en dan ga je weer.. ( te duur,nutteloos enz)
Waarom doen jullie niet een geregistreerd partnerschap?

Kun je wel zijn achternaam aannemen(dus heten jullie allemaal hetzelfde als er kinderen komen) en je kunt er tevens een (klein)feestje aan vastplakken wat je zo duur kunt maken als je zelf wilt. En je staat ook nog eens de hele dag in de belangstelling.....

Toevoeging: je kunt ook gratis trouwen he,op de kosten van het trouwboekje(geloof ik)na.......
anoniem_47971 wijzigde dit bericht op 07-11-2009 23:03
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Tja. Wij zijn getrouwd op donderdagochtend (gratis), zijn daarna met wederzijdse ouders gaan eten, en hebben op zaterdag een klein feestje thuis gegeven.

Herinnering; positief.

Kosten: Kleding, ringen, gemeente, eten, feestje ongeveer 2.500 gulden (zou nu hetzelfde in euro's zijn schat ik zo).

Reacties; positief.

Wil je trouwen om het trouwen, of wil je trouwen vanwege een leuk feestje met een mooie jurk?

Wil je zijn naam dragen vanwege het romantische idee erachter, of wil je zijn naam omdat je die mooier/spannender vindt dan de jouwe.

Als je kunt aangeven waarom je graag wilt trouwen, en dat dat dan niet perse heel erg duur hoeft te zijn, dan heb je natuurlijk kans dat hij je toch nog vraagt.

Als je een leuk feestje wilt, kun je ook gewoon een feestje regelen omdat je .. jaar bij elkaar bent.

En... waarom moet hij jou vragen? Je kunt het ook omdraaien.
@betty B:quote:je kunt ook gratis trouwen he,op de kosten van het trouwboekje(geloof ik)na.......

trouwboekje is alleen voor de liefhebbers hoor. Je kunt er ook voor kiezen om alleen een (gratis) kopie van de trouwakte te ontvangen.

En dan nog... een trouwboekje kost ergens tussen 20 en 30 euro... dus dat drukt ook niet enorm op je budget...
quote:vreemde_vogel schreef op 07 november 2009 @ 23:22:

@betty B:

[...]

trouwboekje is alleen voor de liefhebbers hoor. Je kunt er ook voor kiezen om alleen een (gratis) kopie van de trouwakte te ontvangen.

Daarom zei ik ook,'geloof ik'En dan nog... een trouwboekje kost ergens tussen 20 en 30 euro... dus dat drukt ook niet enorm op je budget...Ook goed,het was maar een idee..........ik gaf het alleen aan omdat het toch wel erg om de kosten gaat dat niet trouwen!
quote:minny schreef op 07 november 2009 @ 21:54:

[fgcolor=#D000F0]Ik vind het huwelijk iets bezitterigs hebben. Mijn man, mijn vrouw, ring om de vinger, de buitenwereld moet het vooral weten. Allemaal dezelfde achternaam, de moeder van mijn kinderen, de vader van mijn kinderen. Van mij van mij van mij...en dat jullie het maar vooral weten!

/fgcolor]Nog niet helemaal bijgelezen maar dit valt me op. Hier een hele andere beleving wat betreft 'bezitterigheid'. Ik ben getrouwd en benoem mijn man eigenlijk zelden als mijn man. Ik noem zijn voornaam, of zeg geliefde of partner en soms mijn man. Ik draag mijn eigen naam en mijn kinderen hebben ook mijn achternaam. Niets bezitterigs aan.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:44
Reden: privacy
% gewijzigd
Ook wij zijn niet getrouwd,zijn al jaren samen en zo ook heel gelukkig. Heb in mijn omgeving ook voorbeelden dat je dus niet na tien jaar of langer samen zijn moet gaan trouwen want dan gaat het fout,hahaha....zijn serieus echt voorbeelden van in mijn directe omgeving.Maar dat zegt uiteraard niets.

Maar wat ons betreft voegt het ook helemaal niets toe,zoals het nu is is het ook goed en voor mij is het toch wel "mijn man". Maar ik kan wel begrijpen dat trouwen voor een ander wel iets toevoegt aan de relatie.
Ik ga dit jaar trouwen. Niet omdat ik dat nou zo nodig wil, maar mijn vriend wel. Ik wil heel graag kindertjes, dat heb ik altijd veel belangrijker gevonden. Kees heeft altijd gezegd dat hij kinderen met mij wilde maar voor die tijd wilde trouwen. Nou goed, zijn zaak dus dat trouwen. Gezamelijke conclusie: hij zou mij vragen wanneer hij klaar was voor kindertjes.

Ik ben augustus gevraagd en we gaan in mei trouwen. Overigens gaat mijn 'droombruiloft' ongeveer 7000 euro kosten. Nog bizar veel geld in mijn ogen maar dan heb je dus kleding, fotograaf, auto, notaris, huwelijk, ringen, eten, bloemen, drank, taart, afscheidscadeautje.. nou ja zo gek als je het maar kan bedenken betaald.

Overigens vind ik ALS (/sinds) ik ga trouwen het belangrijk om ten overstaan van de mensen die ik het liefst heb te beloven dat ik voor altijd bij Kees blijf. In die zin zou ik een Vegas huwelijk echt ruk vinden. Dan is geregistreerd partnerschap een stuk goedkoper voor het wettelijke deel. Qua romantisch aspect wil ik de mensen die me na staan erbij, anders hoef ik niet te trouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven