Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

@mebi; ik denk dat dit de laatste 5 dec. is die we lekker aan ons voorbij kunnen laten gaan... Heb er geen hekel aan, maar voor elkaar gaan we er geen gedoe van maken. Kerst doen we ook niet veel aan: vooral lekker knus van de vrije tijd genieten, en lekker eten zonder er een uren durend kookfestijn van te maken. 2e kerstdag is schoonvader jarig dus dan worden we daar altijd verwacht. De laatste jaren hebben we aangeboden om vooraf een gerecht te maken omdat mijn schoonmoeder zich te pletter kookte voor 8 volwassenen en 6 kids. Dat viel in hele goede aarde, dus nu staan we op 1e kerstdag het een en ander voor te bereiden. Heb vaak niet zo'n lange kerstvakantie dus dat vind ik wel genoeg verplichtingen.

Kessie en Kaboinkie sterkte!

Pluimke, pittig eten kan heel lekker zijn. Alleen dus nu even niet.

Gaat iets beter met maag, maar moet ook uit gaan kijken met te grote porties eten; dat geeft dezelfde klachten. Ik ben gewend flink te ontbijten maar nu is wat ik gewend ben eigenlijk teveel. Vanochtend een grote mango in de blender met yoghurt en een paar gedroogde perzikjes: had een groot frisdrankglas vol. Daarbij een volkoren beschuit met kaas, een plakje ontbijtkoek en een klein kopje koffie met melk. Auw: teveel dus... Moet het lichter houden en om 11.00 nog iets nemen, maar dat ben ik dus niet gewend. Heb sowieso een slechte dag (lichamelijk): vanaf gisteravond na 3 dagen hard werken had ik best veel pijn in mijn buik. Niet echt harde buiken maar wel een soort kramp bovenin als ik buk o.i.d. Been optillen om sokken en schoenen aan te doen is al te beknellend voor mijn buik: krijg meteen een kramperige reactie. Was naar het winkelcentrum gegaan en vond het mandje dat ik bij de Hema moest rondslepen al zo ontzettend zwaar; daarna nog naar AH en toen wist ik echt niet meer hoe ik de boodschappen bij mijn auto moest krijgen: kon bijna niet meer rechtop lopen, had het compleet gehad met bukken en wilde al helemaal niet meer tillen. Heb dus karretje meegesleept door het hele winkelcentrum en verderop bij de parkeerplaats laten staan. Vrij asociaal, maar ik hoop dat iemand hem voor 50 ct weet mee terug neemt (muntje zat er nog in).

Thuis pyamabroek aan (de lage band van mijn positiebroek -waar de elastische band vast zit- knelt al te veel). Nu dus op de bank onder een dekentje. Ik denk dat de kleine man een groeispurt maakt die mijn lijf even niet kan bijhouden. Zal volgende week wel weer een beetje meerekken hoop ik...

Had even op de link gekeken, maar ik vond de commentaren kritische genoeg en hoefde niet eens het filmpje te zien. Iedereen kan wat roepen.
Ha iemand, vervelend, die pijnen. Ik heb het ook een tijdje heel sterk gehad en met name als ik bepaalde broeken aan had (die al net teveel knelden). Misschien heeft dat er bij jou ook mee te maken????

Gisteren gordijnen en een vloerkleed gekocht voor de kamer van zoon. De babykamer blijft grotendeels hetzelfde, dus we moeten met name voor zoon weer spullen aanschaffen. Mijn schoonmoeder gaat ze nu maken en dan komt zijn kamer weer een stapje dichterbij. Manlief is er nog druk mee bezig, maar het lijkt nu op te schieten!

O ja, over di euitzending van P&W, die man heeft een rectificatie op de site gezet dat hij zich vergist heeft en dat het officiele advies is vacccineren vanaf 13 weken.... wat een verwarring steeds...
Grappog dat je dat zegt over die broeken, kaboinkie. Begon zelf ook een vermoeden te krijgen dat het in ieder geval niet beter wordt van een broek. Wel lullig, want het is een van mijn 3 positiebroeken: de ondeband is gewoon te strak...

Maar goed, vannacht ook heel lang harde buiken etc. gehad, en dat had niets met kleding te maken. Heb dus besloten dat ik mijn programma voor morgen toch maar ga inkorten (wilde op mijn vrije dag 4 bezoekjes combineren).
Ja, we worden allemaal terug gefloten door ons lichaam en daar moet je toch echt naar luisteren. Zal de komende maanden alleen maar erger worden. Kunnen jullie je voorstellen dat we al weer bijna aan de laatste drie maanden gaan beginnen ?

Gisternacht liep zoon nummer 2 te spoken. Zei dat hij moest spugen maar er gebeurde niets. Dus weer zo'n gebroken nacht. Ik was vanmorgen helemaal kapot. Mijn man ging met de jongens fietsen en ik ben weer even gaan slapen. Helaas wordt je dan zo verdwaasd wakker.

Met een baby kan ik prima tegen die gebroken nachten (en dat is maar twee keer, nu wel iets meer), maar ik ben het nu niet meer gewend.
Hoi Jammie. Ik vind het bijzonder gek hoe ver ik al ben :-)

Was vandaag met de honden naar de soester duinen (een grote zandverstuiving) gegaan, raak ik daar toch midden in al dat zand mijn autosleutel kwijt!!! Kan je nagaan; het eerste rondje door het mulle zand viel me al best een beetje tegen, toen moest ik nog een keer rond lopen om te kijken of ik heeeeel misschien mijn sleutel terug zou vinden... Onderweg tegen iedereen verteld dat ik mijn sleutel zocht en of ze hem bij de kiosk op de parkeerplaats konden afgeven als ze hem zouden vinden. Na het tweede rondje gaf ik het op: nummer bij kiosk afgegeven en naar huis met de reservesleutel die manlief op zijn racefiets moest komen brengen (was hij niet zo blij mee want hij was een beetje ziek)... Ben ik net thuis, gaat de telefoon dat mijn sleutel gewoon door een hele aardige wandelaar bij de kiosk is afgegeven! Toch wel bijzonder in zo'n groot zanderig gebied... Of ik nou een enorme pechvogel of een geluksvogel ben, kan ik nu niet zeggen: heb drie uur rondgelopen. Feit was wel dat het gelukkig een hele zonnige dag was: daardoor was het allemaal net iets beter te doen.

Ik ga morgen wat urine bij de huisarts inleveren, want volgens mij heb ik weer blaasontsteking.

Verder ga ik vrijdag een bikini ophalen voor 5 euro via marktplaats. Zag er wel leuk uit en was toevallig in de woonplaats van mijn ouders waar ik dan op bezoek ga. Daarna ga ik maar eens een keertje zwangerschapszwemmen uitproberen. Vannacht had ik een droom dat ik ontzettend lekker aan het hardlopen was. Het voelde echt super. Was even vergeten dat ik een dikke pens heb Wil toch een beetje in beweging blijven.
Hoi hoi,

Rare drukke weken gehad (o.a. de doop van m'n dochter) vandaar dat ik niet schreef. Ik had gister zo'n last van steken in m'n kruis/vagina dat ik bijna de dokter wou bellen. Van die gemene steken die maar 2 tellen duren maar toch....schrok er een beetje van want ik heb nooit wat en ben ook erg nuchter. Nu gaat het weer beter maar ik ben toch gewoon teruggefloten lijkt wel (en mn buik leek vanochtend wel 2 x zo dik). Man en dochter waren ziek de laatste dagen en ik doe dan net alsof ik alles aankan (heb 5 nachten niet geslapen omdat ik m'n dochter bij ons in bed had....hoesten en onrustig en zo). Vandaag heb ik daarom een lekker 'chagerijnig' - dagje. Mag ook wel eens.....

Ik lees overal op nldse forums over zwanger en mexicaanse griep-prik. Dat speelt hier helemaal niet zo, ga het ook zeker niet doen. Zal straks even lezen wat jullie hiervan vinden.

Liggen jullie ook vaak 's nachts zomaar wakker?

Ik ga even bijlezen en dan kom ik weer ;)
He Iemand, en, heb je weer blaasontsteking??

En wat een mazzel met je sleutel zeg! Ik ben mijne al heel lang kwijt en was er echt van overtuigd dat hij in huis moet liggen, maar aangezien ik hem nog steeds niet heb gevonden zal het wel niet hahaha. Eerlijke mensen ook....

Herkenbaar ook die harde buiken, ik heb het ook heel vaak en werk nu 3 ochtenden ipv 3 hele dagen. resultaat is hetzelfde hoor, heb het nog steeds maar ik wil echt nog niet thuis komen te zitten, moet nog zo lang! Die lage bloeddruk vind ik lastiger, want ik ben soms zo slapjes. Ik ben gister om 19.00 in slaap gevallen, tot vanmorgen 6.30!! Zonder wakker te worden, is toch wat! Herkent iemand dit???

Wat grappig dat jij je verbaasd dat je al zover bent iemand, ik vind het juist allemaal zo lang duren. Kan niet wachten tot ze er is en kijk zo naar de geboorte uit en hoe het daarna zal zijn.

Marije wat leuk dat je er weer bent! Gek ook dat er bij jou geen heisa is om die griep, is denk ik weer typisch Hollands om de Amerikaanse drama;s na te doen. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik wel erg twijfel of ik mijn zoontjes laat vaccineren want de media speelt natuurlijk wel handig in op mijn tere moeder hartje. Zelf doe ik het denk ik niet, ik ben veelste bang dat mijn ongeboren kindje er iets aan over houdt.

Balen ook dat je zo slecht slaapt, kan je overdag wat slapen???

Gefeliciteerd met de doop van je dochter!

Jammie hoe is het met je zoon? Hopelijk weer opgeknapt?

Wat fijn dat het kamertje van je zoon opschiet kaboink!

Hier weing nieuws eigenlijk; we gaan 28/11 een prectecho laten maken van ons kindje. Ben toch wel erg nieuwsgierig en vind het voor mijn zoontjes ook wel leuk. Stiekum wil ik ook wel zeker weten dat het een meid is hahah.

Komende weken erg druk, morgen Sint Maarten lopen, zaterdag komt Sint, zondag feestje, week erna zaterdag Sint op het werk van mij man en voetbaltoernooi, week erna dus echo en de week erna verloskundige en dan is het al pakjesavond waar ik ook nog veel voor wil doen.pfffffffffffffff!

Wel leuke dingen en des te eerder ga ik met verlof.

Wie is eigenlijk de eerste met verlof???

Nou fijne dag allemaal!
Iemand ben benieuwd of je blaasontsteking hebt? Mijn VK vertelde dat het regelmatig en vee vaker bij zwangere vrouwen voorkomt.

Vorige zwangerschap ook last van gehad, nu gelukkig niet.

Wat goed van je dat je toch in beweging wilt blijven. Samen met een vriendin ( ook zwanger ) zouden we gaan zwemmen, maar pff nu met m’n bekken kan ik er niet aan denken en het doet al pijn 

Was jij voor je zwangerschap sportief?

Marij, inderdaad leuk weer iets van je te horen. Hoe was de doop van je dochter?

Over het ‘snachts wakker liggen, helemaal herkenbaar! Vannacht 4x, en niet in slaap komen, maar alleen maar liggen piekeren.

Bah!

En kramppp haha jullie ook last van?

So Mebi! Lekker yoh, dat kan ik helaas niet. Ik word dus elke nacht wel een paar keer wakker.

Maar het kan je zo goed doen hé lekkere nachtrust.

Je hebt het lekker druk zo te lezen, maar inderdaad hoe meer leuke dingen hoe eerder je verlof.

Wanneer is je laatste dag?

Mijn laatste dag is 31december. Ga 6wkn van te voren, helaas omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit.

Leuke tijd komt er weer aan, zaterdag intocht Sinterklaas!

Mijn man is 3wkn lang zwarte piet, altijd een drukke maar leuke tijd!! Dochter is er wel iets minder bang van als vorig jaar. Toen huilde ze elke flink van de pietjes.

Hier zijn al wat hulppietjes langsgeweest namenlijk..

Hoeveel cadeautjes doen jullie voor je kinderen?
Pluimke, leuk dat je man zwarte piet is. Heb ik ook gedaan, heel lang geleden, superleuk om te doen.

Vannacht zoon nummer 2 aan de diarree, ik kom maar niet aan mijn nachtrust. Mebi, ik zou graag zo'n nacht doorhalen, maar dat ik ook niet (ook zonder zieke kinderen niet).

Straks de vaccinatie voor de mexicaanse griep halen.
Haha, allemaal aan de harde buiken dus... Heb er ook veel last van. Ik zou alleen niet zo goed weten hoe ik rustiger aan moet doen, of ik moet echt alles naast mijn werk schrappen en dat heb ik al zoveel gedaan. Ik merk wel dat het huishouden me steeds zwaarder valt (nee, geen smoesje!).

Marij, die mexicaanse griep is hier idd een hot item! Gister op mijn pufclub erover gehad, niemand gaat hem halen, alleen ik... Juist omdat ik bang ben dat mijn kindje aan die griep gevolgen overhoudt. Ff de HA bellen van de week dus.

Hoe is het met die steken trouwens?

Die nachten doorhalen klinken ook bekend Mebi!

Jemig Iemand, wat een mazzel met je sleutel! Dat is wel echt een bijzonder verhaal.

Mijn verlof gaat de dag voor kerst in. Fijn, ik kijk er toch wel naar uit. Dan zijn we net (nou ja net, volgende week zaterdag) verhuist en kan ik op mijn gemak een beetje rommelen voordat de kleine er is. Op mijn werk wordt het ook wel wat saaier nu, ik moet 'mijn' patiënten gaan overdragen en ik krijg nu geen nieuwe voor degene die ik heb afgesloten, omdat ik toch bijna met verlof ga. Dat maakt wel dat ik ook steeds minder te doen heb...

Deze week lekker maar twee daagjes. Donderdag gaan we 4 dagen naar Engeland met vrienden. Volgende week trouwens ook maar twee dagen, do en vrij heb ik vrij genomen voor de verhuizing...

Nou, ga toch nog maar eens wat doen
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hoi allemaal

Nou; tot mijn verbazing geen blaasontsteking. Wel vandaag bij huisarts maagzuurremmer (drankje) en vezels voor mijn darmen gekregen. Omdat darmen weer vastlopen, raakt mijn maag ook niet zo snel leeg: alles hangt samen. Gaat mijn man 'savonds iets zitten snacken dat mij ook lekker lijkt, is bij mij het avondeten nog steeds niet gezakt... Hopen dat het gauw weer beter gaat.

Voor wie twijfelt over de mex griepvacinatie: het is nog niet helemaal bekend hoeveel antistoffen er door de placenta heen gaan, maar aangezien pasgeborenen niet worden ingeent, is iedere vorm van bescherming die je via je eigen lichaam kan geven mooi meegenomen. Het helpt in ieder geval een beetje.

Ik heb pas verlof vanaf februari, maar ik ben dan ook de allerlaatste in de tabel. Woningruil geef ik nu maar op: vrijdag kreeg ik een afzegging van de mensen die nu nog de beste kans waren...
He wat balen Iemand, dat het weer niet gelukt is met een ruil...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
He, lekker veel geschreven!

Marijo, die steken herken ik, die heb ik regelmatig. Voelt bij mij net naast mijn vagina, onderkant liezen, de aanhechting naar mijn benen toe. ik relateer het aan mijn bekkenklachten en zie het als een teken rustig aan te doen.

Vicky, ook daarom (harde buiken) is mij gezegd mijn werk te halveren. ook ik kan niet veel minder doen naast mijn werk, daar valt niet meer zoveel op te verminderen (zorg voor zoon gaat door, werkster hebben we al, medische zaken in verband met pap3B moeten ook doorgaan). De winst zit hem dus in minder werken en dan rust nemen. Bij mij tenminste.

Mebi, jij bent dus ook al naar halve dagen werken. Op eigen verzoek, of op advies? Jij hebt natuurlijk ook al kids rondlopen.

Iemand, wat een mazzel met je sleutel, er bestaan nog eerlijke mensen dus. Aan de andere kant, wat heb je aan een autosleutel als je niet weet waar de auto staat, haha

Ik ga dus wel laten inenten, de kans is mij te groot om griep te krijgen en de kans op complicaties mij dan ook te groot. Het is een feit dat we in dit stadium veel minder longinhoud hebben en dus gevoeliger voor longontsteking. En bevallen terwijl je net een fikse griep of erger achter de rug hebt, klinkt mij niet aanlokkelijk in de oren. Ik had een makkelijke eerste bevalling, maar was daar ook al 6 weken gesloopt van...

Misschien naief, maar ik heb toch vertrouwen in de deskundigen. Die zullen toch geen hele ongeboren generatie om zeep willen helpen?

Liefs!
Gatver, net stiekem zitten janken achter de laptop: hebben jullie dat verhaal gelezen hier op het forum van ene Arc, die allemaal goede onderzoeken had en ineens in de 32e week kwamen ze er achter dat het kindje een leeg maagje had en hartkwalen? Ik heb niet alles gelezen hoor (88 blz) maar er zat een filmpje bij van het kindje (dat na 3 weken is overleden)......jemig wat erg..........had ik dus nooit naar moeten kijken.......doen jullie dat niet nu, allemaal rampverhalen opzoeken (onbewust)? Ik ga maar naar bed, het is hier tenslotte al kwart voor tien ;) en mn dochter slaapt al.

Morgen meer ;)
Raar iemand, vorige keer dacht je dat je het niet had en toen had je het wel en nu andersom hahah. Hopelijk helpen de medicijnen, al zal het probleem van snel vol zitten wel blijven hoor, alles komt in de verdrukking. Tja dat wordt kiezen; of avond eten, of snacken hahaha.

Overigens twijfel ik door jouw nuchtere kijk op de vaccinatie, als je het zo bekijkt ......zo moeilijk! Ben er nog steeds niet overuit.

Kaboink, ik vertrouw dus niet op experts, omdat die experts ook eerlijk zeggen dat ze niet weten wat het voor de ongeborene betekend. Ze willen geen ongeboren generatie om zeep helpen, maar nemen ook geen verantwoordelijkheid omdat het simpelweg niet getest is. Mijn huisarts zei; garantie tot aan de voordeur. Dat vind ik zo moeilijk. Ik heb bij mijn 2e zwangerschap rond week 30 longontsteking gehad en toen kreeg ik antibiotica en was er met een week bovenop. Mijn zoon was 8,5 pond en 52 cm en kerngezond, dus die heeft daar niets van meegekregen. Ik ben zo bang dat mijn kindje straks allemaal afwijkingen heeft door dat ik die griepprik heb genomen......moeilijk moeilijk moeilijk!

Ik werk halve dagen op verzoek van de vlos, het zat hem in de combinatie van harde buiken en lage bloeddruk. Ik moet zeggen dat ik niet veel verbetering voel nu ik 2 halve dagen heb gewerkt..haal er wel meer voldoening uit, want ik heb ook 2 weken helemaal thuis gezeten en dat irriteerde me alleen maar.

Hoe vind jij het om halve dagen te werken?

Die steken herken ik ook, aan de zijkant van mijn schaambeen inderdaad. Tja wat doe je ertegen, rusten?? Hoort er ook allemaal een beetje bij denk ik.

Marij ik zoek die dingen bewust niet op, net als jij raak ik er door van slag en ik wil niet bang worden, klinkt stom maar wat niet weet wat niet deert werkt voor mij nu gewoon even het beste, hoe vreselijk het ook is voor Arc. Op een of andere manier vergeet ik die verhalen ook nooit.

Vicky wat leuk een paar dagen naar Engeland, zomaar of ga je op bezoek bij iemand??

EN wat snel al je verhuizing, lekker hoor! Succes alvast!

Nou ik ga de kids naar schoo brengen, fijne dag!
hey allemaal,

Heeft even geduurd, maar ik ben er weer

Herkennen jullie het gevoel dat je lekker in je eigen wereldje zit en dat je de buitenwereld wat vager wordt...? Ik heb me een tijdje echt veel teruggetrokken, maar nu merk ik dat ik het wel weer erg leuk vind om weer bij te lezen, kletsen ed.

Vervelend dat een aantal meiden last hebben bvan harde buiken ed. Ik merk dat ik naast rugpijn aan mijn linker bovenkant, weinig klachten heb. Afkloppen . Gisteren bij de VK geweest. 5 kilo aangekomen in 5 weken. Jaiks.... Gelukkig verder alles goed qua bloeddruk en hartje.Baby las al klaar met zijn hoofdje naar beneden, maar hij/zij moet nog even blijven zitten van mij haha.

Vicky: veel plezier in Engeland. Volgens mij schreef jij dat niemand in je pufclubje de prik gaat halen. bij mijn clubske is het 50-50. Ikzelf ga hem komende dinsdag halen. De samenstelling van de prik bestaat uit allemaal bekende stofes ed, die men al jaren kent. Verwacht dan ook niet dat de prik vreemde zaken met onze kleine gaat doen.

Mebi; ook ik mijd verhalen die over slechte dingen gaan. Heb het gevoel dat als ik ze lees ik de slechte zaken binnenhaal oid...

Marije: knuffel voor de schrik!!

Weet niet meer wie het vroeg, maar mijn laatste werkdag is 24 dec. Ben er nu al naar uit aan het kijken!!!

Oh ja we zijn nu bezig met de babykamer. 1 muur is geschilderd en de grote kinderkast staat ook al. Dit weekend de andere twee muren behangen en dan kunnen we de commode en het ledikantje op gaan zetten. We hebben super leuk behang, de ene kant bruin met witte stippen en de andere kant licht bruin met een band van Pluck van de Petteflet. Jongen of meisje is welkom! .

Rest haai haai!!!
Pff die MG wat kan het allemaal oproepen hé bij mensen, ik blijf het moeilijk vinden.

Hier van de ene kant echt zeker, onze VK die adviseerd het echt, aan de andere kant onzeker.

Zoveel verschillende verhalen. Maaarr ja ik moet vanmiddag om 15.00u

Die pijn bij mijn vagina herken ik ook, en de fysio zei vorige week tegen mij dat het komt door je bekken.

Mensen die daar last van hebben wordt dat alleen erger. Vervelend hé. Vanmorgen echt zitten janken omdat ik met de week minder kan.

Zou zo graag even naar de stad willen, maar pff het denken er al aan.

Herkenbaar?

Goed dat je halve dagen bent gaan werken Mebi!

Werk nu ook minder, maar bij mij breekt het nog vaak op. Maar hele dagen thuis zitten, bah! Nog niks voor mij.

Gisteren wel wat teveel gedaan en heel de avond harde buiken gehad, zelfs nu nog... Zo raar,want bij mijn dochter heb ik hier nooit last van gehad.

Werk nu 4x 4uur zal dat nog teveel zijn met een kleine die thuis rond loopt?

Gezellig dat je er weer even bent Chantal!En ik herken het eigenlijk niet moet ik zeggen

Leuk dat julie al zo bezig zijn met de babykamer. dan heb je er alleen maar meer zin in ,toch?

Tot snel weer!
Pluimke: ik ben af en toe ook een vreemde haha.

Fijne avond allemaal !
Hoi Marijo. Ik merk dat dingen bij mij ook wel harder kunnen aankomen, dus als ik dat kan voorzien, sla ik over. Maar veel medisch gerelateerde verhalen hier op het forum betrek ik niet zo op mezelf, dus dat kan ik vaak wel hebben, al merk ik dat ik na een paar maanden wel minder nieuwschierig ben.

Vandaag een uur eerder naar huis gegaan omdat ik krom zat van de strakke banden en spieren. In de loop van de dag wordt het alleen maar erger: toch geregeld bukken, met benen over elkaar achter mijn bureau (waardoor buik weer beetje knel zit bij het bovenste been), met buik de hele tijd tegen mijn buraurand zitten omdat mijn beeldscherm zo ver weg is, voorover buigen over tekst die ik lees (waardoor buik weer knelt) etc. Alles irriteert en roept een tegenreactie op. Vannacht veel harde buiken gehad en slecht geslapen, vandaag dit, en nu eigenlijk nog een rotgevoel in buik terwijl ik achterover op de bank zit.

Op mijn werk eerst de verloskundigenpraktijk gebeld, maar dan merk je wel dat het een grote (bureaucratische) organisatie is: "mijn" praktijk is maar tot 12.00 te bellen, en de centrale dienst in het WKZ kon geen afspraak voor me maken. Moet dus morgen als ik op curus ben gaan bellen voor een telefonisch consult. Vind ik wel vervelend, en had eigenlijk best behoefte aan wat informatie toen ik zo "klem" zat achter mijn bureau. Het voelt rot, maar is het ook echt schadelijk, of valt het wel mee wat ik heb? Hoe moet je dat anders weten?!

Zag op tegen mezelf bij de secretaresse moeten ziekmelden voor een uurtje en zag op tegen naar huis fietsen. Heb nu afgesproken dat ze er geen ziekmelding van maakt maar dat ik een andere dag een uurtje minder overwerk schrijf om de administratieve rompslomp te omzeilen. Het zat me allemaal iets te hoog dus het kwam er heel emotioneel uit met een paar tranen.

Hopen dat ik vannacht wat beter kan slapen, maar vrees het ergste... Wil wel een beetje emotioneel stabiel blijven want morgen begint een cursus van 5 donderdagen waarin je enorm veel zelfreflectie moet geven.

Vicky: veel plezier!

Kaboinkie; autosleutel had knopje om lampen te laten knipperen, dus dat was wel spannend...

Chantals: 5 kg in 5 weken: poeh! Hoeveel kg in totaal sinds het begin van je zwangerschap?
Iemand, vervelend dat je zo'n last hebt. Onze praktijk kun je ook alleen tussen 13.00 en 14.00 bellen, maar je kunt wel aan de doktersdienst vragen of de vlos even kan bellen. Dat mag ook als je geen weeen hebt maar je gewoon zorgen maakt. Dan bellen ze meteen terug. Ik denk dat het 'klem zitten' niet zoveel kwaad kan, is alleen vervelend voor jou. Maar asl het vaker voorkomt moet je toch iets aan je werkplek/houding laten doen.

Marijo, ik heb dat verhaal van Arc destijds ook gevolgd, vreselijk. Er was ook zo'n topic, geen hartslag meer bij 27 weken. Daar heb ik vreselijk mee in mijn maag gezeten, zeker nu die 27 weken naderen. Ik mag van mezelf dat soort verhalen niet meer lezen.

Gisteren werd mijn jongste zoontje 2 jaar, dus groot feest ! Vanmorgen is hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Ik verwachtte grote drama's bij het afscheid nemen maar dat ging prima. Ik heb hem om 10.30 weer opgehaald. Hij had niet echt meegedaan, zeiden de leidsters, gewoon een beetje rondgelopen. Prima, voor de eerste keer.

Wat een mijlpaal, alledrie de kids op school!

Super nieuws, mijn zus is ook (weer) zwanger ! Mijn middelste en haar oudste schelen 4 maanden, de twee jongsten schelen 7 maanden en straks zullen de babies ook maar weer 5 maanden schelen, heel leuk!
Jammie; gefeliciteerd met je zus. Leuke planning hebben jullie :-)

Vanochtend gebeld met verloskundige: eerst zou ik pas morgen in de namiddag terecht kunnen, maar toen aangegeven dat ik toch wel op zag tegen weer een moeizame dag met krampen. Toen ik vertelde dat de kramp ook veel boven mijn navel zit, en dat ik met maagklachten zat, gingen ze overleggen, en toen wilden ze me toch voor de zekerheid even zien om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten. Kon om 10:00 in het WKZ terecht waar meteen mijn bloeddruk werd gecontroleerd. Die is wel gestegen maar was niet alarmerend, dus toen moet ik een tijd wachten in de wachtkamer tot de verloskundigen een gaatje voor me hadden. Hele tijd zitten wachten en toen even onderzocht: ze vonden het allemaal wel goed. Kind komt nu tot 2 vingers boven mijn navel, dus hij is prima gegroeid en verder leek alles ook goed. De krampen zijn wel heel vervelend, maar ze zei er bij dat het niet iets is dat ik moet vermijden: het heeft geen gevolgen voor het kind. Nu ik dat weet, kan ik er wat beter mee blijven rondlopen, ook al is het lastig. Voor de zekerheid bloed en urine gecheckt, maar geen blaasontsteking en geen rare lever of nier waarden.

Het vervelende was dat ik vandaag een cursus zou beginnen, maar ik heb dus de hele ochtend gemist. Kwam om half een binnen, en toen was het wel even wennen om er in te komen. Vond een aantal mensen in de groep eigenlijk knettergek. De cursus heette tactisch handelen, en ik kan mijn vaardigheden best nog wel bijslijpen, maar er zaten echt wel heel veel boze mannen die verplicht door hun baas gestuurd waren die totaal niet begrepen waarom andere mensen niet gewoon deden wat ze zeiden. Echt met zelfreclectie vermogen 0. Heb geprobeerd aardig mee te doen, maar aan het eind van de dag samen met de trainster besloten dat de cursus echt niet bij mijn verwachtingen en leerdoelen aansloot. Ben nu tot mijn spijt dus weer cursusloos... Krijg binnenkort een beter intakegesprek bij de organisatie om te kijken of ze iets anders in hun aanbod hebben dat beter aansluit. Vind het wel zonde van het opleidingsbudget om nu niets te doen: juist nu ik qua werk even in de luwte zit, heb ik tijd, energie en interesse om aan wat zwakke punten te werken. Na de bevalling moet ik weer ergens voor 36 uur aan de slag, en als dat eindelijk een beetje een beter salarisniveau is, dan ben ik blij met alle vaardigheden die ik voor die tijd heb kunnen opbouwen om mijn werk te laten slagen.
Gefeliciteerd Jammie! Wat leuk zeg!

Mijn kindje scheelt straks maar 5 maanden met mijn neefje, maar daar hangt helaas wel de verdrietige donkere wolk boven dat zijn vader er niet meer is....Ik had toch wel een droombeeld van mijn man en zijn broer samen stoeien met de kinderen.....

Ik ben ook exact 1 maand na mijn liefste vriendinnetje uitgerekend, dat is ook knap toch?

Iemand wat een gedoe is het altijd he? Goed dat ze je door de molen halen, maar het duurt wel altijd lang. Wel fijn dat je gersut bent gesteld.

Ik bewonder je ijverigheid omtrent de cursussen ed. Mijn ervaring is alleen dat je echt dingen anders ervaart als je zwanger bent. Wellicht maak je nu keuzes die je na je bevalling anders zou willen doen??? Ik weet niet of het bij jou ook zo is hoor.....succes in elk geval!

Hier weer de buikgriep in huis, wordt er gek van, al de 2e keer in 2 weken.....Vannacht om 5 uur was het gewoon dringen in de badkamer en wc....Nu allemaal slapjes op de bank met een kopje slappe thee.

Nou, ik wens jullie een fijn weekend, allemaal schoentje zetten he morgen hahah!
Hmm mebi, ik weet niet of je onbewust andere keuzes maakt als je zwanger bent. Ik heb mijn zwangerschap wel bewust meegewogen bij de beslissing om te stoppen: wil heel graag nog een of ander certificaat halen voor mijn bevalling omdat ik er nu de tijd voor heb, maar ik wil dan ook wel een beetje diepgang, en leuk sparren met andere mensen. Omdat de meeste anderen in deze cursus zulke andere uitgangspunten hadden en zo weinig reflectievermogen, heb ik het er met de cursusleidster wel over gehad dat ik nu niet een hele "heftige" situatie moet opzoeken, ook omdat ik me er van bewust ben dat die hormomen wel een heleboel emoties kunnen versterken.

Voor mij is meedoen met een groep die ik vreselijk vind absoluut een leerdoel (loop er wel vaker tegenaan), maar als je verder niet uit de cursus gaat halen waar je eigenlijk voor kwam, is het wel heel veel van jezelf vergen om met alle rollespellen etc. enthousiast mee te doen. Dat zet er voor mij wel een druk op die ik nu helemaal niet wilde opzoeken, en dat leek haar ook helemaal niet de bedoeling.
Jammie, gefeleiciteerd!!!!

Iemand, jammer dat die cursus niet aansloot... maar wel fijn dat je dan de cohtend gemist hebt en dat dat eigenlijk helemaal niet zo erg was... Nu je weet dat het weer goed zit met je kindje, kun je ook weer gerust verder rondlopen.

Ik lees ook alle verhalen/topics niet meer waarvan ik vermoed dat ze niet goed aflopen, zoals dat verhaal van geen hartje meer met 27 weken... Moet er niet aan denken en het slaat bij mij behoorlijk in. Ik merk dat ik zelf nu al achterdochtig wordt naar mijn eigen lichaam en eventuele tekenen: verlies ik geen vruchtwater, wat is dat voor afscheiding, ... ervaring van de vorige keer natuurlijk met 33 weken, maar ik word er wel wat zenuwachtiger onder nu die 33-weken in de buurt komen (alhoewel we er nog meer dan 5 vandaan zijn ;) ) Heb dus meer dan genoeg aan mijn eigen verhaal, haha

Ben trouwens vanaf woensdagavond ziek geweest: koorts, hoofdpijn, hoesten.... die griepprik halen zat er dus niet in gisteren...... Zoon naar opa en oma gebracht, want die was ook al paar dagen niet lekker en kon niet naar het kdv... en ik kon hem er echt niet bij hebben. Vandaag gaat het gelukkig met mij alweer wat beter. Geen koorts meer, wel enorm verkouden.... Tja, gaat vast wel weer over. Zou dit nu een mexicaantje zijn geweest? dan wel in heel milde vorm!

Over de vaccinatie: ik kreeg van mijn 33 weken zwangere vriendin, die ook huisarts is, de volgende info uit ene brief van de gezondheidsraad van 9 november. Zij wilde eerst zichzelf niet vaccineren, maar heeft op grond van deze info besloten het toch maar wel te doen. Ik wil het niemand opdringen, maar jullie deze info ook niet onthouden...

Zijn er nieuwe inzichten ten aanzien van het risico voor gezonde zwangeren en de gevolgen voor vaccinatie van deze groep?

Zwangere vrouwen die op basis van een bestaande medische conditie tot een risicogroep voor influenza behoren is al eerder aangeraden om zich tegen influenza A/H1N1 te laten vaccineren na het eerste trimester van de zwangerschap.

1 Op grond van de eerste gerapporteerde gegevens was

het nog niet goed mogelijk om te beoordelen in welke mate ook bij zwangerschap als zodanig, dus zonder een medische risicofactor, het risico op complicaties ten gevolge van influenza A/H1N1 2009 verhoogd is. In het advies van 17 september 2009 werd gerapporteerd dat gegevens uit

verschillende landen erop wijzen dat ook gezonde zwangeren ernstig ziek kunnen worden en kunnen overlijden als gevolg van influenza A/H1N1 2009. Dit werd met name gemeld voor

zwangerschappen in het derde trimester. Dat wijst er op dat zwangerschap als zodanig inderdaad een risicofactor is voor complicaties bij influenza A/H1N1 2009, maar de beperkte gegevens maakten een eenduidige weging toen nog niet mogelijk. Daarom deden de deskundigen op dat moment geen expliciete aanbeveling voor vaccinatie van gezonde zwangeren; wel bevalen zij aan om de vaccinatie beschikbaar te stellen aan zwangere vrouwen in het tweede en derde trimester die

in overleg met hun arts of verloskundige gevaccineerd wilden worden.

Recent gepubliceerde gegevens uit de Verenigde Staten, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland bevestigen dat zwangerschap als zodanig een risico is voor complicaties bij influenza A/H1N1 2009.

3,9,13,14 De problemen doen zich vooral voor in het derde trimester van de zwangerschap en berusten waarschijnlijk mede op mechanische belemmering van de ademhaling door hoogstand van het middenrif. Als zich bij een gecompliceerd beloop van influenza A/H1N1 2009 bij een zwangere vrouw in het derde trimester de noodzaak tot beademing voordoet, zal het meestal noodzakelijk zijn de zwangerschap door middel van keizersnede te beëindigen. Dit kan de oorzaak zijn van een vroegtijdige geboorte.

Omdat de recente publicaties het risico op complicaties van influenza A/H1N1 2009 bij zwangerschap bevestigen, ook bij zwangeren zonder onderliggend lijden, bevelen de deskundigen

nu vaccinatie aan voor alle zwangere vrouwen, vanaf de vierde maand van de zwangerschap.

In het advies van 17 september 2009 werd opgemerkt dat er een gebrek is aan wetenschappelijke gegevens over de veiligheid van het gebruik van griepvaccins en adjuvantia (immuunstimulerende middelen) tijdens de zwangerschap.

2 Het gaat daarbij om een theoretisch risico, dat door de

deskundigen als laag wordt ingeschat en dat vooral speelt in de eerste drie maanden van de zwangerschap, de voor de vrucht meest kwetsbare fase wanneer de organen worden aangelegd.

Daarom blijft het advies vaccinatie pas toe te passen vanaf de vierde maand van de zwangerschap De deskundigen adviseren om ook tijdens de laatste weken van de zwangerschap tot vaccinatie over te gaan. Er zijn aanwijzingen dat vaccinatie van de aanstaande moeder tot een lagere kans op griep leidt bij haar pasgeborene.

15 Ook kan de tweede dosis na de bevalling worden toegediend; dan is het doel de eerder geformuleerde vermindering van de blootstelling van de pasgeborene aan

influenza A/H1N1 2009.

Het deskundigenberaad stond op uw verzoek ook stil bij de vraag of er reden zou zijn om voor zwangeren te streven naar het verkrijgen van een vaccin zonder adjuvans. Een dergelijk vaccin is op dit moment in Europa niet geregistreerd en het is onzeker of en op welke termijn registratie wel zou plaatsvinden. Het beraad acht het gezien het bovenstaande niet wenselijk noch nodig de mogelijkheid van vaccinatie van zwangeren in het tweede en derde trimester tot nader order uit te stellen, gezien het belang van vaccinatie en het gegeven positieve oordeel over de veiligheid van het vaccin.

Met vriendelijke groet,

Prof. dr. J.A. Knottnerus Prof. dr. R.A. Coutinho

Voorzitter Gezondheidsraad Directeur Centrum Infectieziektebestrijding RIVM
Kaboinke, kan me voorstellen dat je je druk maakt over een vroeggeboorte. Is er kans dat het weer gebeurd ? Was er een reden vorige keer of gewoon toeval ? Vervelend dat je ziek bent, klinkt wel als een klein mexicaantje (als dat kan).

Aangezien onze kids in februari komen en ze in jan/feb het hoogtepunt verwachten van de MG. Gaan jullie de rest van het gezin ook laten inenten uit voorzorg ? Mijn jongste twee zoontjes zijn binnenkort al aan de beurt ( 2 en 4 jarigen). Ik las ergens dat als je meer dan 6 maanden zwanger bent, het hele gezin ingeent kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven