shabbies
zondag 8 november 2009 om 18:33
zondag 8 november 2009 om 18:43
zondag 8 november 2009 om 19:44
zondag 8 november 2009 om 20:02
Ik heb gevoerde shabbies van suede. Heb niet zulke stevige kuiten en in de leren shabbies leek ik wel klein duimpje.
Maar de reden dat ik reageerde was eigenlijk omdat ik veel mensen ken in mijn omgeving met de leren shabbies. En ik hoor toch wel heel erg vaak dat mensen last hebben van de plek bij hun hiel. Dat de shabbies pijn doen aan hun voeten. (En ze uiteindelijk mooi staan te wezen in de hal) Met mijn model heb ik daar dus nooit last van gehad, maar let er wel op bij het passen!
Maar de reden dat ik reageerde was eigenlijk omdat ik veel mensen ken in mijn omgeving met de leren shabbies. En ik hoor toch wel heel erg vaak dat mensen last hebben van de plek bij hun hiel. Dat de shabbies pijn doen aan hun voeten. (En ze uiteindelijk mooi staan te wezen in de hal) Met mijn model heb ik daar dus nooit last van gehad, maar let er wel op bij het passen!
zondag 8 november 2009 om 20:02
Tip voor oprekken: ga echt naar een supergoede schoenmaker. Ik heb mijn laarzen eerst bij zo'n gewone schoenmaker gebracht, scheelde misschien 1 cm.
Toen naar zo'n ambachtelijke echte vakman. Die heeft speciale leesten en meet ook je kuiten op en bij 1 paar laarzen heeft hij wel 7 cm kunnen oprekken. Zie je helemaal niets van, behalve dat ze nu als gegoten zitten.
Toen naar zo'n ambachtelijke echte vakman. Die heeft speciale leesten en meet ook je kuiten op en bij 1 paar laarzen heeft hij wel 7 cm kunnen oprekken. Zie je helemaal niets van, behalve dat ze nu als gegoten zitten.
zondag 8 november 2009 om 20:31
quote:SuperSam schreef op 08 november 2009 @ 19:35:
Antje, ik heb zelf ook een paar hoge Shabbies en ik vind de schacht enorm ruim. De laarzen zakken mij zelfs iets af.
heb je ze al eens gepast in een winkel?
Het zijn super laarzen, en van een enorm mooie kwaliteit.Ik hoor juist van iedereen dat het hele smalle laarzen zijn? Ook van superslanke ieniemienie vriendinnen! Zelf zou ik he tniet weten want voor mij is iedere laars te smal.
Antje, ik heb zelf ook een paar hoge Shabbies en ik vind de schacht enorm ruim. De laarzen zakken mij zelfs iets af.
heb je ze al eens gepast in een winkel?
Het zijn super laarzen, en van een enorm mooie kwaliteit.Ik hoor juist van iedereen dat het hele smalle laarzen zijn? Ook van superslanke ieniemienie vriendinnen! Zelf zou ik he tniet weten want voor mij is iedere laars te smal.
zondag 8 november 2009 om 20:42
Voor de prijs moeten ze inderdaad perfect zitten,zeker gezien mijn persoonlijke kredietcrisis. Maar denk er nu al zeker een jaar over om ze aan te schaffen(al fantaserend hoe fantastisch ze zullen staan onder jurkjes). Dus nu ga ik de sprong maar eens wagen. Hoop komende vrijdag in de gelegenheid te zijn om de Shabbies te passen. Ik wil graag leren laarzen. En zo te lezen moet ik er met mijn kuitomvang (en wat oprekken) wel inpassen. Goed, ik ga nog even verder met dagdromen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
zondag 8 november 2009 om 22:03
Moordwijf, ik ben zelf ook zo'n "ieniemienie" en ze zitten toch echt wel heel ruim. Ik heb veel paar laarzen en er zit geen enkel paar bij wat echt om de kuit sluit...helaas!
En Antje, ik dacht ook dat ze super onder een rok of jurk zouden passen maar nu ik ze zelf heb staan ze beter op een skinny. Zoals iemand al eerder schreef hier, is de term klein duimpje wel toepasselijk.
En Antje, ik dacht ook dat ze super onder een rok of jurk zouden passen maar nu ik ze zelf heb staan ze beter op een skinny. Zoals iemand al eerder schreef hier, is de term klein duimpje wel toepasselijk.
maandag 9 november 2009 om 20:48
Ik heb ook een paar hoge shabbies en vind ze ook erg ruim zitten! Ik heb alleen mijn kuit even gemeten (was nieuwsgierig) maar die is maar 34 centimeter, dus dat is wel klein denk ik?? Ben dus niet zo'n goed referentie kader denk ik! Draag ze inderdaad over een broek ivm het kleinduimpje effect, of met een paar beenwarmers erin onder een rokje.....Ze passen dus eigenlijk niet zo goed maar ik vind ze zo mooi!!
maandag 9 november 2009 om 21:19
dinsdag 10 november 2009 om 01:07
Heb kuitmaat 41 en ik had het gevoel dat ik niet meer kon lopen van de kramp, vind de voet bij de tenen ook vrij smal. Vind ze geweldig, vooral die cognaq kleur... Zucht... Vind dat als je laarzen koopt voor dat geld dat ze ook hemels moeten lopen en gelijk goed moeten zitten. Wie weet een paar 2e hands op de kop tikken en daarmee aan de slag met oprekken etc?
dinsdag 10 november 2009 om 15:38
ik heb bruine, leren shabbies en smalle kuiten. bij mij zitten ze perfect. ik vind ze best smal zitten.
overigens had ik in het begin ook blaren omdat het zulk stug leer is, maar na een paar keer dragen komt er eelt op je voeten en nu heb ik er geen last meer van!
grappig dat nog iemand het noemde; ik dacht ook altijd om ze onder een rokje aan te doen maar ik doe ze meestal toch over een skinny broek. staat veel stoerder/mooier
overigens had ik in het begin ook blaren omdat het zulk stug leer is, maar na een paar keer dragen komt er eelt op je voeten en nu heb ik er geen last meer van!
grappig dat nog iemand het noemde; ik dacht ook altijd om ze onder een rokje aan te doen maar ik doe ze meestal toch over een skinny broek. staat veel stoerder/mooier