Rijlessen

21-10-2009 12:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het doodenge staat te gebeuren; ik ben van plan me in het gemotoriseerde verkeer te gaan begeven. Tussen wil en werkelijkheid staat alleen nog het practische bezwaar 'rijbewijs'.

Nu ben ik eigenlijk een vreselijke bangert met geen enkele vorm van technisch inzicht of uberhaupt veel interesse voor verkeer of vervoer dus dit kon nog wel eens een taaie exercitie worden.

Ik zoek dus een rijschool met eindeloos geduld en vermogen mij de edele kunst van het autorijden aan te leren. Waar moet ik op letten bij het kiezen van een rijschool? Wat kost die ongein ongeveer? Zijn er forummers met (enigszins recente is waarschijnlijk handig) rijschool/ -instructeurs ervaring in de omgeving Rotterdam/ Schiedam?
Ik lees gezellig met je mee.

Ik wil eigenlijk wel een rijbewijs, maar eigenlijk ook niet. Vaag.

Ik woon wel in de buurt, Voorne Putten.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald, bij een grote keten die volgens mij ook in R'dam zit. Is erg goed bevallen, bij ziekte van mijn instructrice was er een ander en dat scheelde wel. Fijne ervaring gehad!

Ze waren ook erg geduldig, examengarantie, etc. De grote boze wolf waren ze in ieder geval niet! Erg fijn :-D
UCchick, zonder naam weet ik niet welke je bedoeld hoor!

Nikkinuts: ik wil het wel kunnen, dat is toch echt iets anders dan er naar uit te kijken het te leren
Ik ben bezig met lessen, kleine rijschool (man+vrouw), ik les bij de vrouw en heeft eindeloos geduld met mij. Gezien hoe nerveus ik de eerst les in de auto zat en hoe ontspannen nu. Ik begin het zelfs leuk te vinden

Het voordeel is, vind ik, dat het tempo langzaam wordt opgebouwd. Eerst alleen gas/remmen/sturen/kijken en vervolgens schakelen/koppelen erbij, maar dat is maar net wat je prettig vind. (of hoeveel haast je hebt) Maar ik was net als jij een beetje bang en vond wel dat ik er zo beter aan kon wennen :-)

De rijschool zit omg. R'dam, in kleiner plaatsje vlakbij Capelle a/d IJssel.
een vriendin van mij is nu ook aan het lessen en ze is erg zenuwachtig en erg gespannen.

die neemt plantival van vsm om rustig te worden tijdens het lessen en straks met haar examen.

het bevordert je concentratie vermogen dus mischien helpt het iets.

verder veel succes met lessen.
Ik wil zo rond mijn verjaardag (over 4 maanden) beginnen.....vind eigenlijk dat ik voor mijn 30e mijn rijbewijs moet hebben *ahum*

Zou dat lukken in een jaar tijd?

Ik kijk er niet naar uit, hoef het ook niet persé voor mezelf, maar merk dat ik redelijk afhankelijk aan het worden ben van auto met chauffeur (man dus ) terwijl het stukken handiger zou zijn wanneer ik zélf (en regelmatig mét kindjes) de auto kan pakken. Dus eigenlijk is het alleen vanuit praktisch oogpunt
Ik heb ook nog steeds de stap niet gezet...

Vroeger wel gelest maar niet afgemaakt, het was niet het goede moment.

Moet eigenlijk gewoon een proefles plannen, dan ben ik over de drempel heen. Zoveel redenen heb ik momenteel niet, om het nog uit te stellen.

*Wie geeft mij die schop?*
*schopt Moon*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb ooit, lang geleden 3 lessen gehad. Ik vond er geen moer aan én zonde van mijn geld.

Misschien dat ik hier wordt gemotiveerd om er voor te gaan.

Op het moment niet ben ik bang!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Mijn zoon van 18 heeft nu rijlessen.Een aardige rijleraar is erg belangrijk,je moet geen zeikerd naast je hebben zitten en die zijn er helaas wel.

Ik heb gekeken welke rijschool hier de hoogste slagingspercentage had en daar heb ik mijn zoon ingeschreven.

Les per uur kost hier 43 euro.

Theoriepakket,7 weken, 2 uur per week,theorieboek,theorie examen en vervoer erheen en terug kost 135 euro (dat vond ik niet duur)
Nou ik heb mezelf net ook richting telefoon geschopt.

24 jaar, en geen excuses meer om het uit te stellen.

Heb er ook weinig zin aan het te leren, wel om het te kunnen...

En het is zoooo duur..

volgende week dinsdag, mijn allereerste les!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Mevrouwdekees, ik heb les gehad in Rotterdam bij Avanti, en dat is me uitstekend bevallen! Ben netjes in 1 keer geslaagd, met 30 lessen, dus helemaal prima. Alleen inparkeren kan ik een jaar na dato nog steeds niet

Ik ben overigens ook "laat" gaan lessen, ben nu eind 20, en ik heb het idee dat je dan ook als verantwoordelijker wordt gezien door examinatoren. Het is écht niet zo eng als het (misschien) lijkt, gewoon doen! Wie weet ben je er een stuk beter in dan je nu denkt...
Ik ben 33 en sinds anderhalve maand aan het lessen. Nu pas, omdat ik op mn 18e te milieubewust was ('ik haal pas mn rijbewijs als het écht nodig ïs"), en daarna te druk (of geen zin om tijd te maken). Nu werkloos, dus tijd over, en veel vacatures vereisen rijbewijs...

Ik rij 6 uur per week (3x2), dus het gaat best snel, een beetje té snel naar mijn zin...het autorijden an sich gaat prima, maar ik vind het éng!! Heb gewoon een beetje extra tijd nodig denk ik...
Autorijlessen vond ik super leuk! Totdat ik 1x gezakt was, toen werd het wel iets minder. Maar het is heerlijk om dat ding op zak te hebben!
Men.

Ik kan wel janken.

Een paar maanden niet kunnen lessen, vandaag weer een lesje en het ging zo zo tenenkrommend slecht.

Was alles weer kwijt, keek niet goed vooruit, liep constant achter de feiten aan.

Lijkt wel alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.

Komt dit goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven