Amigurumi!

08-11-2009 21:12 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.

Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.

Voorbeelden!

(En deze vind ik heel erg leuk!)

Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn

Tutorial

Patronen

Informatie

Patroon eendje

Boekje

Patronen na gratis aanmelding

De Hyvespagina

Weblog

Webshop/Informatie
Hmmm, ik heb een hekel aan handwerken, maar dit is misschien wel iets voor mijn katten. Als ik het katoen of wol vervang door dunne sisal, kan ik eindelijk hun favoriete soort speeltjes zelf in elkaar flansen.

I've officially gone Martha! What's next? Punniken?...
Haha ik heb normaliter ook echt niets met handwerken hoor Maar ik zag dit laatst ergens en ik was verkocht
Haha, wat een plaatjes komen er voorbij.

Hier nog een haaknerd. Alhoewel ik er nog niet echt voor uit kom, het is mijn schaduwzijde. By day; succevolle en sociale vrouw, by night; haaknerd,

Mutsen, sjalen, spreien, poefen/ven you name it, I haak it.

Aan die poppetjes heb ik me nog niet gewaagd maar misschien als er ooit wat kinderen in de familie komen.

Haaktip voor de andere haaknerds; werd al eerder genoemd; de wol van de wibra is echt heel erg prima en kost geen drol.
Hee, dat vind ik nou oprecht heel erg leuk. Dat hertje! Die wil ik! Jammer dat ik niet kan haken Misschien toch eens aan beginnen, is volgens mij heel zennn.
...
quote:pinkcrow wrote on 09 November 2009 @ 12:44:

Mutsen, sjalen, spreien, poefen/ven you name it, I haak it.
quote:Haveahappyperiod schreef op 09 november 2009 @ 11:30:

Jammer dat er zich niet nog meer échte hakers hebben gemeld

*voelt zich beledigd door het om zeep helpen van het topic*

Tsk. Jullie snappen er helegaar níks van!

Ik haak. En veel ook. Maar geen Amigrumidingesens.

Sorry :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Of eigenlijk lieg ik, toen de autist opgenomen werd heb ik een "mafkees" gehaakt voor hem. Een raar poppetje met ongelijke armen en benen, uitpuilende ogen enzo.

Mafkees en de Autist zijn onafscheidelijk
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik ben ook een haaknerd. Een beginnende haaknerd maar wél een haaknerd in de catagorie die 'Pinkcrow'.

Ik haak me het eelt op mijn vingers. En mutsen, ja ja, zijn nu the object of my affection. Vooral beanies met roosjes aan de zijkant.

Ik wil me gaan wagen aan amigurumi.

Coole sites:

Van 0 tot Amigurumi

Tutorial

Patronen

veel info

Patroon eendje

* en weer door haken* :D
Oh, dit lijkt mij ook wel erg leuk!!

Ga vanavond eens even op wat sites kijken. Binnenkort maar eens benodigdheden kopen. Ben benieuwd want ik kan wel breien, maar daar houdt het dan ook mee op!
Leuk Boro

Lily thanx! Weer wat nieuwe linkjes. Ik zal ze allemaal eens in de OP zetten, vanavond!
Kijk, zo kwam het toch weer goed met dit topic
OMG!!!

Haveahappyperiod, volgens mij heb je een nieuwe rage ontketend...

Viva Blog, Hakend de crisis door.Viva.nl
Geweldig! HAHP, dat heb je goed gedaan!

Hahahah, die octopus! (of wat is t?)

Wie wil die voor mij punniken?
Zojuist het hele topic bekeken

Mocht ik deze winter onverhoopt weer depressief op de bank komen te zitten.... dan ga ik haken!

Alles wat ik hier voorbij heb zien komen En dan neem ik alles mee op 20 maart, de hele verzameling.
Mag ik dan de paddestoel voor mijn dochter??
Alleen een paddenstoel of die bovenstaande met het hele kabouterparadijs er omheen?
die van OP! Die is zoooo leuk!

Maarre.. Kun jij echt haken?

Ik wil voor Minny een Turk haken en meenemen naar de Meet!

Zal ze vast enig vinden!
Heb je het al een beetje onder de knie HAHP? Ik nog niet, nog geen tijd gehad om te oefenen
Ik kan niet haken, vooralsnog.

Ik dacht dat er voor Minny al iets anders gehaakt werd... of zijn er nu meer mensen voor Minny aan het haken geslagen?
Oh wat leeeuuuk!!!! Ik kan totaal niet haken (nooit gedaan), maar hierdoor gaan mijn handen jeuken

*gaat ook beginnen*
quote:sweetdevil1 schreef op 10 november 2009 @ 19:49:

OMG!!!

Haveahappyperiod, volgens mij heb je een nieuwe rage ontketend...

Viva Blog, Hakend de crisis door.Viva.nl

Haha!

quote:Ilsie schreef op 11 november 2009 @ 19:40:

Heb je het al een beetje onder de knie HAHP? Ik nog niet, nog geen tijd gehad om te oefenen

Ook nog niet begonnen! Krijg as weekend pas mijn haaknaald binnen

Ik ga even het topic doorspitten op linkjes en die dan even bij mijn eerste bericht toevoegen.

Heel leuk trouwens, dat er meer meiden gecharmeerd zijn van de Ami's
Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld maar heb geen zin om al die 10 pagina's te lezen! Ik ben verkocht en ik wil ook die te gekke poppetjes en figuurtjes maken.

Hoe kan ik in hemelsnaam leren haken? en zulke poppetjes leren maken?

X Fleur
Ik hoef geen reactie meer. heb al bij bol.com een boekje besteld haha dinsdag krijg ik em binne.

Maar waar kopen jullie je wol?

x Fleur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven