Salade recepten

09-11-2009 19:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vond dat Nederland een mooie salade recepten website miste, ben ik er laatst zelf een begonnen! Ik heb er al aardig wat recepten op staan, maar ik wil graag een groot aanbod aanbieden en ik ben nu dus op zoek naar nog meer recepten! Hebben jullie een lievelings-salade of een succesrecept die het altijd goed doet bij etentjes? Dan wil ik hem graag op mijn site zetten Het mag van alles zijn: een pasta salade, snelle salade, fruitsalade, luxe salade, vlees, vis, vegetarisch.. Als het maar een salade is

Check: reclame

Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
Hele mooie profi site!!

Ik zal eens voor je nadenken! Maar ik eet niet zo vaak salades...
...
Salade met kipfilet, druiven, veldsla, honing mosterd dressing en pepita mix. Erg lekker.

Witlof salade met witlof, mandarijn, walnoot, dressing, appel.

Rauwkostsalade met radijs, mandarijn, bleekselderij, tomaat en rettich. Evt. met nog met ananas, etc.

Waldorfsalade met kipfilet, rettich, mandarijn, walnoot, zelfgemaakte dressing, wortel, bleekselderij.
...
Ik maak er toch meer dan ik dacht
...
Waarschijnlijk wordt je post als oproepje gezien en verdwijnt ie naar de prullenbak of het prikbord.

Ik heb 'm in elk geval snel bij mijn favorieten gezet. Zo geen tips voor je. Maar wens je wel succes. Ziet er inderdaad leuk uit!
Dat zou ik onterecht vinden. Dan mag MV ook geen 'reclame' maken voor haar site, dat wordt ook goedgekeurd.

Tourist is ook geen eendagsvlieg.
...
Leuke site, heb em gelijk bij mijn favorieten gezet! Ik ben gek op salades maar zo inspiratieloos als wat... (als het om koken gaat)

Ik kom vaak niet verder dan sla met pasta, geitenkaas, zon gedroogde tomaatjes, mega croutons (zelf geroosterd met wat kruiden). Geeft een fijne smaak, maar is niet te kruidig/pittig/scherp (want dat mag ik dan weer niet eten).

Succes met je site, ik ga em in de gaten houden!
Leuke site! Heb 'm ook bij mijn favorieten gezet.
Zo, echt een mooie site!

Ik ben dol op salades met gerookte kip, maar toen ik dat als zoekwoord intikte, kwam er niks uit jammer genoeg. Niet dat ik echt een smashing recept heb, ik doe altijd rucola, komkommer, gerookte kip, cherrytomaatjes, beetje kaas, ceasardressing en pijnboompitjes, maar was op zoek naar een 'echt' recept.
Leuke site!
Oh leuk een nieuwe kooksite!Altijd welkom.
.
Helianthus, ik kruid de kip lekker met kipkruiden en dan bak ik het in stukjes. Lekker warm in deze salade. Maar gerookt zal ook vast lekker zijn
...
quote:queenie1 schreef op 09 november 2009 @ 19:26:

Salade met kipfilet, druiven, veldsla, honing mosterd dressing en pepita mix. Erg lekker.

Witlof salade met witlof, mandarijn, walnoot, dressing, appel.

Rauwkostsalade met radijs, mandarijn, bleekselderij, tomaat en rettich. Evt. met nog met ananas, etc.

Waldorfsalade met kipfilet, rettich, mandarijn, walnoot, zelfgemaakte dressing, wortel, bleekselderij.Mmm, die klinken idd allemaal goed! Vooral die eerste twee! Weet je de precieze hoeveelheden ook? Dan wil ik ze wel op mn site zetten
.
quote:flint schreef op 09 november 2009 @ 19:52:

Zo, echt een mooie site!

Ik ben dol op salades met gerookte kip, maar toen ik dat als zoekwoord intikte, kwam er niks uit jammer genoeg. Niet dat ik echt een smashing recept heb, ik doe altijd rucola, komkommer, gerookte kip, cherrytomaatjes, beetje kaas, ceasardressing en pijnboompitjes, maar was op zoek naar een 'echt' recept.Dank je! Heb er idd nog geen salade met gerookte kip op staan, wel met 'gewone' kip. Ik ga het er snel op zetten! Bedankt voor de tip
.
Ja, klopt Helianthus! Grappig! Ik heb 'm ook van dat kaartje. Ik was toen een jaar of 18 toen ik hem voor het eerst voor mij en mijn man (toen nog vriend) maakte. Het is echt een heerlijke salade!
...
quote:tourist schreef op 09 november 2009 @ 20:05:

[...]

Mmm, die klinken idd allemaal goed! Vooral die eerste twee! Weet je de precieze hoeveelheden ook? Dan wil ik ze wel op mn site zetten

De eerste heb je al

Verder gok ik altijd een beetje met de hoeveelheden. Vooral in een salade.

2 stronkjes witlof, handje walnoten, blikje mandarijnen, flinke scheut dressing (yoghurt-dressing), en 1 of 2 appels.

De rauwkost is een beetje gelijke delen. Dus bosje radijs, 3 tomaten, 3 stengels bleek, blikje mandarijnen etc.

Het precieze recept van de waldorf zal ik nog even opzoeken, maar die is echt verrukkelijk!
...
De waldorfsalade:

1 kipfilet

Ui en peterselie

mayonaise

paar druppels worchestershiresaus

peper

kerrie

rode appel

stukje rettich

handje walnoten

blikje mandarijnen

Evt. wortel

Kipfilet koken in water met zout, ui en wat peterselie. Gaar laten koken en af laten koelen.

Mayonaise met worcestershiresaus, iets peper en iets kerrie tot een saus kloppen.

Appel (met schil), rettich, (wortel) en kip jullienne snijden.

Door de saus scheppen.

Walnoot en mandarijnpartjes mengen met de salade.
...
.
quote:Helianthus2106 schreef op 09 november 2009 @ 20:23:

@ Queenie: toch bijzonder dat we heerlijke salades eten, maar geen kilo's kwijtraken

Tja, ik mag ze nu niet meer kwijtraken ivm. zwangerschap. Dus ik kom nu alleen maar aan!!!
...
quote:Helianthus2106 schreef op 09 november 2009 @ 20:11:

@ TO: het eerste recept van queenie staat hier: http://www.ah.nl/recepten ... =druiven&dishtype=saladesHaha, thanx! Alleen is de dressing anders, met honing mosterd dressing lijkt me lekkerder
.
Ja, dat klopt. Ik heb daar destijds uren naar gezocht, en kon 'm niet vinden. Toen heb ik 'm met honing/mosterd gedaan. Denk niet meer dat die dressing te krijgen is.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven