Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Waah 19 juni 2010 ben ik getuigen van me vriendinnetje! Heel gaaf kijk er echt naar uit!
MdK// 12 mei 2010// 7500// met de mensen die me lief zijn, relaxed.
Leuk! Ik heb nog geen concrete plannen, maar denk dat er wel een kansje bestaat dat het voor mij ook 2010 wordt. Als jullie het topic nog even gaande kunnen houden, sluit ik me over een aantal maanden wellicht (hopelijk ) aan!
Choco / 10 juni 2010 / 10.000 max / van mijn medicatie af zijn zodat ik een heerlijk wijntje kan nemen en genieten van de mooie dag!
quote:vreemde_vogel schreef op 07 november 2009 @ 23:48:

Er lijken verschillende initatieven al gestart te zijn over 'trouwen', maar somehow lijken ze steeds te stranden. Daarom een algemeen topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun geplande huwelijk in 2010.

Wie doet er mee? [op volgorde van trouwdatum]

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget // Belangrijk

MvdK // 12 mei 2010 // 7500 // met de mensen die me lief zijn

Chocolover // 10 juni 2010 // 10.000 // zonder medicatie, mét wijntje

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // 10.000 // Lekker dansen

Tuut // to be proposed // ... // ... // ....

@tuut... Spannend! Denk je dat je een aanzoek krijg, doet of is het een onderwerp van beide en gaan jullie in overleg besluiten?
Jij bent snel, vreemde vogel! En confronterend ("to be proposed" ) Maar je slaat de spijker op z'n kop, alleen voelt wel raar om nu officieel in de categorie "wachtend en smachtend" te vallen. Had mezelf voorgenomen nooit zo'n smachtende vrouw te worden.. (Het valt ook nog wel een beetje mee hoor! )
Ik wacht hoop op een aanzoek... Mijn vriend en ik maken allebei regelmatig grapjes en opmerkingen over het onderwerp, dus er hangt wel iets in de lucht. Denk ik. Maar hoe wat, waar en wanneer??!!
En als je nog wakker bent, vogel, ben ik wel benieuwd naar jouw aanzoek, danwel het gesprek over... Kan ik vast een beetje in de stemming komen
Ik wil ook trouwen!!!
Vandaag als het kan..................

O no fuck
@tuut... Ik was idd al naar mijn nestje... Maar inmiddels weer waker :-)

In augustus heb ik nog mokkend en mopperend op de bank gezeten. "[pruillip-modus]Lief , weet je.. .anders laat dat trouwen ook maar helemaal zitten. Het momentum is voorbij. En inmiddels hoeft het dan ook heeeeeeeelemaal niet meer voor mij [/pruillip-modus]". Over wachten en smachten gesproken!

Maar in werkelijkheid had mijn lief al in mei van dit jaar besloten om me te gaan vragen ... tijdens onze vakantie in Nepal. De Hymalaya wordt (daar) ook wel "Top of the world" genoemd... En tijdens onze trekking door de bergen vroeg hij me, op een prachtige dag, met een heerlijk uitzicht ten huwelijk! Hij had in Nederland al een verlovingsring gekocht (onwijs chique en strak ding, met een vette briljant erin). Echt helemaal zoals het hoort. Een paar dagen laten zijn we bij een boedhistische bedevaartsplaats geweest. Daar heeft zo'n lama / monnik (in rood & geel gewaad) onze 'verloving' ingezegend op traditionele wijze (met rijst, speciaal water en shawltjes).

Kortom; een aanzoek als in het boekje...

Maar zoals gezegd... ik heb in het verleden wel een beetje tegen lief gemopperd dat hij er wel errug veel tijd voor nodig had! Maar uiteindelijk wat het 't wachten wel waard :-)
Wow vreemde vogel, wat ontzettend romantisch!!

Mijn vriend heeft me op het strand in Bergen gevraagd. We hadden daar lang gelopen en zagen een houten plank liggen. Op het zand en het water ging er onder door. Heel vaag. We zijn daar (erg knus) tegen elkaar aan gaan staan en na zijn mooie romantische aanzoek ging hij op zijn knieen, ik heb snel ja gezegd en we zijn er af gesprongen want het water ging ondertussen over de plank heen! Zijn broek was nat maar ik had wel een mooie ring!

Vandaag weer een offerte aangevraagd, spannend allemaal!
Wat een romantische verhalen over jullie aanzoeken! Dat inzegenen door die monniken is wel heel bijzonder, dan moet het toch wel echt een geslaagd huwelijk worden! Romantisch momentje met zijn tweeën op het strand klinkt ook heel mooi.

@ v_v: Dat gevoel van dat momentum herken ik heel goed. Mijn vriend en ik hebben altijd wel gezegd ooit te willen trouwen, maar we waren er lange tijd nog niet echt aan toe. Tot in de herfst vorig jaar mijn vriend steeds vaker begon over trouwen, hij mij op een gegeven moment om mijn ringmaat vroeg (dit bleek later een 'grap': we hadden net een verhaal gehoord over een jongen die heel veel moeite had gedaan de ringmaat van zijn vriendin te achterhalen, mijn vriend wilde een statement maken door er gewoon rechtstreeks naar te vragen) en hij zei toen dat het niet zo lang meer zou duren voordat er iets zou gaan gebeuren...Dus ik had helemaal de kriebels te pakken, kocht stiekem trouwmagazines, keek naar trouwlokaties op internet en wachtte in spanning af toen we samen naar Azië op vakantie gingen... niks! Hij had gezegd dat het niet zo lang meer zou duren, maar voor mij is niet zo lang toch zeker korter dan een jaar! (Er is immers nog steeds niets gebeurt en we zijn een jaar verder. Alleen blijven de prikkelende opmerkingen aanhouden...). Omdat er steeds maar niets gebeurde dreef die trouwwolk een beetje voorbij en deze zomer dacht ik ook: laat maar, het hoeft niet meer, als hij me nu vraagt is het toch alleen nog maar van 'what took you so long?'. Maar goed, na mezelf eens streng toegesproken te hebben van 'waar heb je het nou helemaal over', begin ik langzamerhand toch weer een beetje de kriebels en hoop te krijgen... Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit aan iemand opgebiecht, want vind het een beetje kinderachtig van mezelf. Maar wat fijn dat er meer mensen zijn zoals ik en dat het uiteindelijk allemaal goed komt...

Ben benieuwd naar wat jullie allemaal aan het doen zijn qua voorbereidingen. @ choco: offerte voor lokatie? Hoeveel kost zoiets??
Trouwens, die pruillip-modus is hier ook wel bekend hoor..
Tuut, komt vanzelf! Al kan wachten soms veelstelang duren!

De locatie waar ik nu een offerte van heb aangevraagd, is een buiten trouw locatie. Wij willen graag buiten trouwen, met koets aankomen, dat soort grappen. Deze locatie heeft ook een restaurant en een honeymoonsuite (en wat voor 1, stylish ingericht, royaal kingsize bed, jacuzzi in de kamer, stoomcabine en stortdouche.. Echt een welness kamer).

We zoeken iets ineen. Maar daardoor zullen we echt moeten hakken in het aantal personen (we zitten nu op 150 personen, ammehoela) omdat we 100 euro pp rekenen. En dat is niet veel hoor!

Zaal hoeven we niet te betalen, is dat overal zo?
@ tuut.... nog 1 geruststelling.. als hij eenmaal heeft gevraagd dan verdwijnen al die grumpy gedachten als sneeuw voor de zon en is er alleen nog plaats voor positive thoughts op de roze wolk waar je met z'n tweetjes op springt! :-)

@choco... volgens mij is het idd iin de meeste locaties zo dat je per persoon betaald, en dat de zaalprijs er dan al bij inzit...

100 euro pp is wel veel zeg.. is dat met diner of 'gewoon' buffet?

Wij hebben deze en komende week afspraken met onze top3 locaties... Ik ben benieuwd waar ze bij ons mee komen...

We gaan nu uit van een feest met gave band en luxe hapjes. Eten doen we vooraf met de 'kleine' kring..
We gaan uit van 100 euro pp en dat is dan voor de hele dag. Ik wil de hele dag op 1 locatie doen dus mensen wegsturen omdat wij gaan eten vind ik dan erg raar. Als we op de ene locatie trouwen en op een andere feesten vind ik het niet zo'n probleem. Maar mensen wegsturen van je locatie vind ik niet erg netjes. Vandaar dat we moeten gaan inkrimpen op onze gastenlijst.

Ik heb het er maar druk mee, pfff.. Het is ook 'traditie' bij onze families om de hele familie er de hele dag bij te laten zijn. En dat vind ik echt balen. Onze families samen is al 100 man.

Hoe doe jij dat vreemde vogel?
Wat een lieve woorden van jullie, dank ! Als er -ooit nog- nieuws is, dan laat ik het natuurlijk meteen weten!

Wat betreft locatie: wat moet ik me voorstellen bij een buitenlocatie? Iets met een tuin/park waarin je dan trouwt? Of ergens in een bos of zo? En eet je dan ook buiten? En heb je dan een slecht-weer-alternatief? Vreemde vogel, jij hebt gekozen voor oktober: ben je niet bang voor guur herfstweer? Of hou je daar wel van?

Leuk hoor, jullie plannen! Keep me posted.
wij zullen trouwen in het gemeentehuis (waarschijnlijk) en gaan daarna met de naaste kring eten. Pas 's avonds nodigen we "de rest" erbij uit...

En oktober.... Ik had mezelf ook voorgesteld als een zomerbruidje (feest buiten, aan het water etc)... Maar mijn lief hechtte enorm aan de datum (15-10-05 eerste kus; 15-10-09 verloving; 15-10-10 trouwdag)... En ik houd dan ook wel zo veel van 'm dat ik me daar graag naar voeg :-)

Inmiddels vind ik het ook echt wel een mooi moment... als het enigszins droog is, dan is het prachtig om nog even het bos in te gaan. Al die prachtige kleuren die je half oktober ziet... rood, oranje, bruin, amber.... En qua jurk... och, zo'n bolero'tje met bont afgezet aan de mouwen en kraag is ook best chique! :-)

Alleen zullen we dus voor het eten en het feest naar binnen moeten. Maar aan de andere kant... We willen graag een band hebben spelen, dus dat was buiten toch al een beetje complex met dansen & het geluid enzo...

Ik ben nu vooral bezig met het vraagstuk: wat voor jurk?!

zooooo moeilijk. zoooo veel keuze.... En ik vind best veel stijlen leuk! Wordt echt nog een uitdaging!
Leuk hoor, om die verhalen te lezen! Ik vind de herfst ook prachtig en soms kan het half oktober ineens nog 25 graden zijn!

Heb je al een idee wat voor een jurk je mooi vindt?
Tuut, wij trouwen inderdaad in een grote tuin (als deze locatie bevalt). Het is een luxeus hotel/restaurant met een grote serre en juni volgend jaar een immens grote tuin.

Eten kan binnen, denk dat we dat ook gaan doen. Mocht het slecht weer zijn, verhuizen we alles naar binnen, dat is geen probleem.

Vogel, mooie datum! Onze datum is als we precies 5 jaar samen zijn en we zijn verloofd met 2,5 jaar samen.

Moeilijk he die jurken! Ik laat de mijne maken door een kennis dus ik kan verzinnen wat ik wil maar ik vind het ook zo lastig!
ik ben momenteel mijn hoofd aan het breken over een leuk, maar niet al te cheesy (en vooral niet al te dure) bedankjes... Zijn jullie al wat leuks tegengekomen?
choco! wij zijn ook precies 5 jaar samen als we gaan trouwen :-)

Ik ben heel benieuwd wat voor jurk het gaat worden bij mij. Voor mij is die jurk echt een heel ding! Ik volg al kweetniethoelang "say yes to the dress" op discovery.. Nu mag ik eindelijk zelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven