Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
@krokus: houd Roan maar goed in de gaten. Die griep schijnt met veel hoesten en verkoudheid te beginnen. Nog geen baby dus, spannend hoor.

@annie: bloembollen heb ik vorige week al met Floor gedaan. En ik had een hele grote mand met voorgeplante bollen voor mijn verjaardag gekregen dus die heb ik alleen maar buiten hoeven zetten. Ik wil nog wel krokusjes in het gras hebben dus die kan ik van de week wel gaan halen.

Leuk is dat, ballorig! Ik kan me ook nog helemaal vermaken op de trampolines en in die klimdingen.

Krook is overmorgen uitgerekend (toch?) Begint nu echt spannend te worden hoor.....(euh...in de zin van meldplicht enzo)

vandaag krijg ik pufclub op visite...ben benieuwd naar de kindjes.

ga me nu maar ff douchen. Fenna ligt nog te tukken (!!!!) dus kan ff snel.

doeggies!
klopt inderdaad. De twaalfde ben ik uitgerekend. Heb inmiddels al een keer of 3 gedacht dat het zou beginnen, waaronder afgelopen nacht. Heb tot 4 uur wakker gelegen met continu soort rare spierpijn in mijn buik wat af en toe ontspande. Maar er is vlg mij nog niets aan de hand.

@pebbs, ik maak me er ook een beetje zorgen om hoor. Met Roan. Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, omdat ik denk dat de hele mexicaanse griep behoorlijk gehyped wordt, maar goed, doe het toch. Hij heeft vannacht super geslapen. Heb nog even extra nagekeken wat de symptomen van mex griep zijn, en dan heeft hij alleen maar het hoesten. Hij had vanochtend geen koorts en klaagt niet over andere dingen. Gewoon heel erg hoesten. Heb hem dus maar wel naar de creche gedaan. Lief is vanmiddag vrij, dus vanmiddag is hij gewoon lekker thuis, en morgen ook want dat is in principe mijn vrije dag.

De tuin komt er bij ons dit jaar niet van. Wel jammer. We zijn er gewoon niet aan toegekomen om bloembollen te planten ofzo. Naja, komend voor jaar heb ik een klein babietje wat de boel opfleurt, kijk ik daar lekker naar!!
Ach jo die tuin komt wel. Maak je niet dik (hahahaha flauw)

Onze meiden kuchelen en rochelen ook heel wat af...maar idd niet koortsig en verder prima te pruimen (op MAyte d'r peuterpuber streken na dan, maar dat is gewoon)

Laten jullie je kinderen inenten? Ik heb ook geen idee of het verplicht wordt gesteld, maar we hebben allemaal 1 of 2 kinderen die n de risicogroep vallen, ben er toch wel een beetje over aan het peinzen van wel of niet. Ook omdat die mexicaanse griep ngoal gehyped wordt. Maar ik wil het ook niet op m'n geweten hebben dat 1 van meissies zo ziek gaat worden terwijl we het hadden kunnen voorkomen door wel te laten enten.

Ris, hoe sta jij hier nu tegenover? (aangezien jullie met Ella en GIjs een alternatief prikgebeuren hanteren, Mirjam ook toch?)

zo ga nu ff met Mayte kleuren. Cupcakes gebakken, gewassen en gedaan, huis is aan kant (behalve de was, maar die slaan we vandaag even een dageje over) En ik moet MAyte nu even bij de puntenslijper vandaan halen....(vooral na het vinger-in-puntenslijper-incident van afgelopen Koninginnedag)
@inenten: Het is natuurlijk nooit verplicht maar ze gaan nu wel alle kinderen van 6 maanden t/m 4 jaar opgeroepen om te laten enten. Onder de 6 maanden is het nog niet genoeg getest op veiligheid maar raden ze de andere gezinsleden aan om in te enten.

Ik heb er over nagedacht (en me niet laten opnaaien door voor- en tegen schreeuwers) en het er met manlief over gehad en wij gaan het waarschijnlijk wel doen. Ik ben niet deskundig genoeg om te beoordelen dat we het beter niet kunnen doen. Terwijl er een hele grote groep deskundigen is die dit heeft ontwikkeld en die het aanraadt. Wie ben ik dan als leek om tegen dit advies in te gaan? Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er iets gebeurd terwijl ik tegen de algemene adviezen in ben gegaan.
@pebbs, ik ga om dezelfde reden ook enten. Mijn schoonmoeder vertelde dat er goeie kans is dat er bij mij iemand thuis komt om te prikken omdat ik waarschijnlijk net bevallen ben. Ik hoop het maar.

Roan ligt op bed. Had 2 diarreeluiers op de creche, maar is op zich prima te pas. Nu is hij lekker anderhalve dag thuis. Morgen mss even kijken of iemand met hem buiten uit kan waaien, want dat lukt me niet.
He meiden,

Krokus! Nog niet bevallen dus. En bijna de uitgerekende datum bereikt? Ik hoor je nog niet veel over klachtjes, gaat het nog een beetje? En wat zou Roan hebben, toch de Mexicaanse (door het hoesten/de diarree)?

Pebbles, is Eva weer wat opgeknapt door die kuur? En hoe gaat het met haar groei? Het blijft een kleintje he! En Floor nog zo goed met puzzels?

Ringel, cupcakes? Klinkt erg goed! Ik heb laatst een workshop gevolgd om die dingen te versieren (met marsepein, en fondant). Hmmm (maar nu even niet; ik ben aan het lijnen).

Mmmoi, jouw moeder past toch altijd op, op dinsdag? Jasmijn vindt het zeker wel geweldig om met haar nichtje te kunnen spelen?

Hier gaat het goed. Hanna kletst ons de oren van ons hoofd en kan heerlijk grapjes maken. Het is echt een stralend kindje; (bijna) altijd gezellig en blij. Ze floreert gelukkig ook qua gezondheid; het is een sterk en gezond meisje (terwijl ze toch als grotere baby/dreumesje heeeel vaak ziek was, bloedarmoede had en een stuk of 5 ab-kuurtjes kreeg in een half jaar tijd etc.). Dik is ze nog steeds niet maar ze groeit netjes volgens haar lijn (nu bijna 13 kilo). Op het kdv gaat het ook perfect; ze ligt erg goed in de groep en speelt er heerlijk. Omdat ze zo zelfstandig en nieuwsgierig is (dat eerste wordt ook bevestigd door de leidsters), overwegen we nu toch ook weer een beetje om haar misschien op een Montessori-school te doen. Er zit er een in de wijk (die ook erg goed is). We zijn voor zoon wel eens wezen praten maar voor hem bleek dit geen goede keus te zijn (door zijn autisme, wat we toen nog niet wisten); hij vond een halve dag meedraaien in de klas al verschrikkelijk. En anders wordt het toch de reguliere (christelijke) basisschool waar zoon nu ook op zit, die bevalt ons ook erg goed. Er zijn hier binnen een straal van 2 kilometer al iets van van 5 scholen.

Ja, en nu plast ons stralende meisje in haar broek (en op het kleed). Dat is weer minder. Het zal wel door vermoeidheid komen (ik dacht haar slaapje over te slaan vandaag; ze heeft enorm uitgeslapen).

Even redderen dus, tot later.
@krokus: dat is wel lekker hoor, dat ze thuis komen om te prikken.

@mirjam: Fijn zeg dat Hanna het zo goed doet! En 13 kilo is al flink. Floor is nog geen 14 kilo dus dat scheelt ook niet veel meer.

Montessori school heb ik zelf op gezeten en ik (en mijn ouders) waren niet erg enthousiast over een boel dingen maar dat zal ook aan de school liggen. Ik was zo ver voor dat ik gemakkelijk de kantjes er vanaf kon lopen zonder dat iemand het door had.

Eva begint nu ook wat te groeien. Ze is nu 74 cm en 8,5 kilo bij 14,5 maand.

Puzzelen heeft bij Floor op het moment niet echt prioriteit. Ze vind lezen, schrijven en cijfers op het moment interessanter. Ook de loopfiets en de poppen doen het goed.

Kleed weer schoon?
Jee Pebbles, dan is Eva best een klein popje. Asl Fenna nu met 9 maanden 71 cm en 8880 gram is.....Maak je, je erdruk om? Maar Floor is ook niet zo heel groot toch?

Mayte schiet echt enorm de lucht in. Loopt nu met broeken 104 en heb ook al shirtjes 110 in de kast liggen. Die zijn nog wel wat aan de grote kant, maar als ze in dit tempo doorgaat kan ze, ze met een maand of 3/4 makkelijk aan.
@ringel: Floor is niet zo heel klein voor haar leeftijd, heel iets onder gemiddeld (92 cm). Maar in vergelijk met Mayte is het wel een gigantisch verschil.

Eva zit met lengte op de -1 lijn, daar zat Floor ook altijd op en ten opzichte van haar lengte zit Eva ook weer op de -1 lijn. Floor zat altijd op +1.

Maar het CB was heel tevreden omdat de gemiddelde lijn met gewicht eigenlijk niet het gezondste gewicht is maar het gewicht dat de gemiddelde peuter heeft. En die zijn gemiddeld te zwaar tegenwoordig dus eigenlijk was ze heel tevreden over Eva.

Mijn collega heeft een dochtertje van 21 maanden en die is maar 73 cm en 9 kilo. Dat is wel heel klein voor die leeftijd.

Gisteravond weer een lekker chaotisch moment. We hadden de kinderen in bed gelegd (Floor had eerst zelf gedoucht, wat wordt ze toch groot) en daarna ben ik me gaan omkleden om hard te lopen. Toen ik mijn jasje aandeed en de deur uit wilde gaan herinnerde manlief zich ineens dat we 10 minuten gesprek op de creche hadden om half 8. Het was op dat moment vijf voor half 8. Ik dus als een gek mijn normale kleren weer aan. Manlief kon de babyfoon niet kwijt bij de buren dus ik ben maar alleen gegaan. Daarna dus nog hardlopen en daarna was ik blij dat ik lekker fris gedoucht op de bank kon ploffen.
Ik ben eigenlijk nog steeds tegen inenten. Ik vind het een grote hype en dat bedoel ik negatief. Bangmakerij van de bovenste plank. Er sterven elk jaar mensen aan de gewone griep, daar hoor je niks van in het nieuws ("er zijn vandaag twee doden gevallen door de gewone griep" Ooit gehoord?) En nu moet het elke keer gemeld worden. Er zijn trouwens geen gezonde kinderen gestorven, de peuter die vorige week is overleden, was niet gezond. Dus waarom zou ik mijn gezonde kinderen laten inenten?

Voor mezelf vind ik het wel een ander verhaal omdat ik wel al ziek ben en dus meer risico loop om.... dood te gaan? Ik weet het niet hoor. Ik hoest al meer dan een week, geen koorts gelukkig, dus ik bikkel nog wel even door.

Gisteren heeft Gijs zijn laatste voeding gehad, we waren er allebei niet zo blij mee, maar er kwam geen melk meer.... Jammer.
Pebbles, wij hebben de familyplanner (grote kalender voor aan de muur, met stickers etc.) daarvoor; daar zetten we alles op. Waren ze tevreden over Floor/Eva (weet niet wie er besproken werd?).

En ik ga Hanna zoals ik er nu over denk, ook niet laten inenten (maar ik ben iets minder stellig dan Ris, dat wel).
@mirjam: het 10 minuten gesprek was voor Floor. Alles was goed, niks bijzonders eigenlijk. We hebben het vooral over de mexicaanse griep en het wel of niet inenten gehad.

@ris: jammer dat de borstvoeding nu afgelopen is maar je hebt het met al het gedoe eromheen wel heel lang volgehouden.

Vorige week zijn we trouwens naar de eerste school geweest die we voor Floor in gedachten hebben. Het is een katholieke school terwijl ik op zich niet zoveel met het geloof heb maar de school staat goed bekend en de sfeer was er erg fijn. Ook erg leuk om na zoveel jaar weer in een kleuterklas te kijken, er komen veel herinneren boven.

We gaan nog wel naar een andere school kijken maar ik denk dat het deze gaat worden.
Nou als alles verder fijn in proportie is dan is er niks aan de hand denk ik dan maar zo.

@Krook, beetje kunnen slapen vanacht?

@mmmmoi druk gehad met werken en alles wat je er nog om heen doet?

@Mirjam, hoe staat het met de huizen (ver)koop? hebben jullie nog wat op het oog en zelf al kijkers gehad voor je huis?

@Annie, hoe is het MAts en z'n vlekken? en ben jezelf al bij de reumatoloog geweest?

@Baba, schoonma nog in huis?

@Ris.....jammer dat het nu klaar is met de bv....Heb je hem daarna nog een flesje gegeven?

Hier is de dag weer lekker vroeg begonnen. Fenna was om 6.15 al wakker en kuchte nogal luidruchtig. Had een behoorlijk volle luier en heb haar daarna nog even bij me in bed genomen. Altijd zo gezellig.....was ze net een beetje aan het weg doezelen, wordt Mayte wakker die luidkeels om papa begint te roepen.

Ze is al een beetje hyperdepieper want ze mag vanavond met lampionnejte lopen. Samen met buurmeisje en nog wat kindjes. We beginnen om 17.00 en dan allen hier de straat. Ben zo benieuwd wat ze er van vindt.
Goedemorgen allemaal!

Ja, ik was idd heel erg druk gisteren en heb wel bijgelezen maar had de tijd niet om te reageren (stagiaire stond toen voor de klas dus ik kwam even spieken of Krokus al bevallen was).

De nacht van maandag op dinsdag heb ik het 3 uur zien worden, ik kon de slaap gewoon niet vatten. Vreselijk. Om half zeven moest ik er al weer uit...

Dinsdag (gisteren dus) was een drukke dag op het werk en daarna heb ik de kids gehaald bij mijn ouders. Mijn moeder had het wel heftig gevonden, drie kids tegelijk, vooral omdat ze het huis niet uit kon. Toen ik thuis kwam was het al bijna zes uur en konden we direct eten. Na het eten kids badderen en naar bed en toen ben ik zelf in bad gaan zitten met een cursusboek dat ik moet lezen. Helaas viel ik na een paar minuten warm bad al in slaap en werd ik wakker omdat mijn handen en boek nat werden...hihi.

Overigens ben ik er gisterenmiddag al achter gekomen waarom ik zo slecht geslapen had en waarom ik me zo beroerd voelde: ik was ongesteld geworden. Voor het eerst sinds 17 maanden weer! En niet zo'n beetje ook; gelijk alles er op en er aan. Buikpijn, moe, hangerig, vreetbuien enz.enz. Blergh.

Vandaag houden we dus maar een lekker hangdagje. Even een boodschapje doen en verder veel binnen zitten, want het gaat nog veel regenen ook. Alleen Thijmen is aangekleed en we hebben ontbeten, voor de rest doen we rustig aan.

@Mirjam: Mijn moeder past sinds de zomervakantie niet meer op onze kinderen, omdat ze 3 kleintjes teveel vond. We hebben nu een gastouder voor de maandag én de dinsdag, een heel fijne. Maar die was deze week ziek dus moest ik even wat anders regelen. Overigens is mijn schoonzus eind jan. uitgerekend dus dan houdt het oppassen op haar kinderen ook op voor mams. Dan is ze op de dinsdag lekker vrij en beschikbaar voor noodgevallen, ook handig!

@Ringel: Mayte ook al zo'n lekker lange meid dus, hier nog zo één. Jasmijn draagt ook al een poos 104 en alles wat ik voor de winter heb gekocht voor haar is ook die maat.Soms kan ze nog iets in maat 98 aan, ligt er aan hoe het valt.

@Pebbles: Fijn dat je zo snel een school gevonden hebt die je bevalt...

Ojee, noodgeval, kom zo weer terug...
Mmm...Jasmijn had nét op de wc gepoept en zojuist (vlak na het wcbezoek dus) riep ze dat ze in haar broek gepoept had...echt zielig, 'Sorry mama, hij kwam gewoon vanzelf!' Ze zat op haar hurken te spelen en dus was het kwaad al geschied. Ze heeft een beetje diarree, dus tja. Heb haar maar even onder de douche gezet en nu is ze dus ook aangekleed, hebben we dat ook maar gehad.

Nog even over dat vaccineren...ik denk dat ik het wel laat doen. Thijmen zit nu al zo te klooien met zijn luchtwegen en een puf en ik zie er weinig op tegen. Heb al een aantal programma's op tv hierover gevolgd en wat gegoogled maar de tegenstanders hebben me nog niet kunnen overtuigen, haha.

Thijmen gaat nu weer een sprongetje maken in zijn ontwikkeling volgens mij. Hij kan nu heel stevig zitten bijna zonder om te vallen. Hij probeert vooruit te komen met kruipen, zeker als hij iets ziet liggen dat hij graag wil hebben, maar hij schuift alleen maar op zijn buik achteruit. Maar hij doet verwoede pogingen, leuk om te zien.

Ik ga mezelf even aankleden anders loop ik over een paar uur nog in pyjama.
goedemorgen!

Hier lekker de nacht doorgekomen. Goed geslapen, niet uren wakker gelegen. Heerlijk!

Roan zit in maat 98 van broek, en die zijn eigenlijk wat te lang. Shirtje zit tussen 98 en 104 in. Eerder 98 dan 104 denk ik. Vanavond gaan we lampionnetje lopen bij ons in de buurt. Paar huizen bijlangs van mensen die ik wel ken. Tenminste als menertje durft te zingen. Hier schalt het sint maarten al een paar dagen door de kamer, maar hij is ook wel van het type dat voor een deur niets durft te doen!

Bij de aldi hebben ze een kinderlaptop te koop. 20 euro. Even kijken of het wat is, dan geven mijn vader enzijn vrouw het voor zijn verjaardag.
Hoi hoi,

Was ziek geweest, maandagavond misselijk naar bed en vanaf 2 uur 's nachts was het feest. Man oh man, wat een gedoe; spugen, diarree, pfff. Op een gegeven moment had ik niks meer in mijn lijf, das niet fijn.

Vandaag wel weer gewoon lekker aan het werk, wel een beetje gammel, hahaha.

Ik laat mijn kinderen denk ik ook niet inenten. Ik kan me goed voorstellen dat je het wel overweegt als je kinderen een zwakke gezondheid hebben. Maar mijn jongens zijn gezond; ik weet te weinig over de bijwerkingen en effecten op lange termijn. krijgen we de oproep binnen; ga ik me weer verdiepen.

Ris, jammer dat het klaar is met de bv, vooral omdat het niet een eigen keus is. Maar volgende week zie je het vast zonniger in; je hebt alles gegeven wat je had en dat is goed zo!!!

Krook; schiet eens op jij, ga eens bevallen!!!! Hahhaha
Krook nog niet bevallen zie ik, het wordt steeds spannender.

@annie: ik kan me het lege gevoel zo voorstellen, zo beroerd wordt je daarvan. Je bent dan echt nog een paar dagen slap.

@mmmoi: Ik laat Eva inenten om dezelfde reden als jij Thijmen in laat enten. Over Floor twijfel ik nog want die heeft een ijzersterke gezondheid maar als het algemeen advies is doe ik het denk ik wel. Leuk dat Thijmen vooruit probeert te komen.

Floor had gisteren trouwens ook diarree net nadat ze gepoept had. Ze moest echt rennen naar de wc maar was nog net op tijd.

En hier ook ongesteld met alle kwaaltjes erop en eraan.

Het heeft wel lang geduurd bij jou voordat je weer ongesteld werd, lekker zeg.

@ringel: leuk zeg, dat lampionnetjes lopen. Volgens mij wordt daar hier niks aan gedaan.
Spaart er iemand hier Sneeuwwitjefiguurtjes van de AH? Wij natuurlijk wel (haha, alles dat prinsessen heet en je gratis krijgt), alleen kom ik bijna nooit bij AH. Ben speciaal vandaag een keer daar boodschappen gaan doen en zal je zien, krijgen we allemaal dubbele... Jasmijn had er al een paar van haar oma's gekregen maar nu we zoveel dubbel hebben kunnen we misschien wat ruilen!

Wij hebben in de aanbieding: het wasbeertje, de heks, Sleepy en Grumpy.

We zoeken: Sneeuwwitje (!!!), de prins, de koningin, de jager, de schildpad, Sneezy, Happy en het hert.
Haha, ben al op het ruiltopic actief geweest, heb nu alleen nog Sleepy in de aanbieding en ik zoek de jager en het hert.
Ik heb de schildpad dubbel maar die heb je al lees ik.
Ik ga nu toch weer twijfelen over die prikken.... Manlief wil het eigenlijk toch wel laten doen en mss is het voor mezelf ook wel verstandig (heb alleen de oproep al weggemikt).

Ringel; een flesje voor Gijs? Neuh joh! Hij is al 13,5 maand, die hoeft geen flesjes (en al helemaal niet met kv) gewoon een beker thee bij de boterhammen!

Ik ben heul moe, ga nu slapen en hoop dat ik de dag morgen een beetje ga doorkomen. Vandaag controle gehad in het zkh, er is extra bloed geprikt omdat ik alleen maar moe ben (al een week of 9....) en het wordt maar niet beter. Nu wordt gekeken of er iets is met mijn schildklier, of ik ijzertekort heb, tekort aan vit. B12 en nog wat andere dingen. Aan mijn suikers zou het namelijk niet mogen liggen (die zijn behoorlijk goed).

Sorry dat ik zo weinig reageer op jullie, ben alleen maar met mezelf bezig (en met Krook ; haha; jij bent de reden dat ik hier elke dag ff moet kijken!) Benblij dat je af en toe toch wat slaapt 's nachts!
Vandaag is het dé datum...ben benieuwd Krook!

@Ris: Vervelend dat je steeds zo moe bent. Eigenlijk zou het fijn zijn als ze iets (eenvoudigs graag) vinden waar je wat aan kunt doen.

@Pebbles: Haha, bedankt, maar die had ik idd al geregeld.

Het is rustigjes hier. Ik hoop maar stilte voor de storm!?!

Jasmijn is naar de psz en Thijmen ligt op de grond kruipoefeningen te doen. Hij heeft nu het snoer van een lamp te pakken maar het stopcontact zit gelukkig hoog. Ik ga zo even lekker aan de poets.

Voor de meiden die ook een tweede hebben: Was jullie ongesteldheid toen de cyclus weer op gang kwam ook veel heftiger dan na het 1e kind? Na Jasmijn had ik er helemaal niet zoveel last van; nu vloei ik behoorlijk en ik heb ook echt veel buikpijn. Tja, ik moet het er maar mee doen...ben wel gelijk aan de pil begonnen dinsdag dus misschien is de volgende keer wel weer minder. Ik hoop het!
Ik ben nu na Fenna 3 keer ongesteld geweest. De eerste keer was het een hele week best heftig, veel vloeien en de week ervoor een behoorlijke pms aanval (arme Lief arme kienders) De 2e keer was al wat minder en eigenlijk geen krampachtige toestnaden. De laatste keer was met 5 dagen gedaan, alleen de 1e twee dagen behoorlijk vloeien, de laatste drie dagen weinig. Maar heb altijd erg gemakkelijke menstruaties gehad, zonder buikpijn of andere nare dingen. Eignelijk is het nu bijna het zelfde als voor ik kinderen heb gehad (behalve dan dat ik geen pil slik....kreeg met pil altijd heftige migraineaanvallen....nu dus helemaal niet meer)

Gisteravond emt Mayte sintmaarten gelopen. Ze heeft bijna 2 kilo snoep opgehaald. Het was gelukkig droog maar later op de avond wel behoorlijk koud. We zijn om 17.00 begonnen en om 19.00 weer thuis. Ze heeft zoveel snoepjes mogen eten als ze wilde (viel me mee....ze wist best maat te houden) en vanaf vandaag mag ze 2 snoepjes per dag.

Vanmiddag weer visite van ozne oude gastouder met haar zoontje. Toch wel fijn dat we nog steeds contact hebben. Was een heel fijne gastouder.

Enneuh...krookie....succes he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven