LGZW Deel V
donderdag 22 oktober 2009 om 11:39
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
woensdag 11 november 2009 om 13:18
Chiek, hoe ze dat trouwens doen met het boeken van de tickets weet ik eigenlijk niet. Voorlopig staat hij op zaterdagochtend vertrekken. Dat vind Laalman een beetje vervelend...want dan zijn Laalbaby en ik natuurlijk gewoon thuis...dan gaan wij hem uitzwaaien en hij is bang dat hij dat erg emotioneel gaat vinden. En hij wil natuurlijk geen tranen in het bijzijn van collega's of een taxi-chauffeur...het blijft een echt vent natuurlijk
Voor hem wel fijn dat hij met een aantal collega's gaat...is hij daar niet alleen in ieder geval
Voor hem wel fijn dat hij met een aantal collega's gaat...is hij daar niet alleen in ieder geval
woensdag 11 november 2009 om 13:34
Laal, Sint Maarten is inderdaad wel een lokaal gebruik. Net als luilak en carnaval. Wordt ook niet overal gevierd. Dus ik zal het je inderdaad maar niet kwalijk nemen
En zeg maar tegen Laalman dat ik hem juist een stoere vent vind als hij laat zien dat het hem wat doet dat hij z'n lief en zoontje 3 weken niet zal zien. Mannen houden zich veel te vaak groot.
En zeg maar tegen Laalman dat ik hem juist een stoere vent vind als hij laat zien dat het hem wat doet dat hij z'n lief en zoontje 3 weken niet zal zien. Mannen houden zich veel te vaak groot.
woensdag 11 november 2009 om 13:46
Luilak??? Nee serieus...wat is dat dan?
Nou Sproet, ik denk dat we allebei wel moeten huilen als Laalman weggaat...maar hij had het makkelijker gevonden als ik gewoon aan het werk zou zijn en Laalbaby op het KDV...dan laat hij namelijk een leeg huis achter...Nu sta ik daar waarschijnlijk huilend met een baby op mijn arm. Toch even anders...
Ik merk aan Laalman dat hij er tegen op ziet, hij pakt Laalbaby meer, knuffelt nog meer (voor zover mogelijk ), doet hem in bad en geeft 's avonds beide flessen...
Gelukkig gaat het "maar" om drie weken.
Nou Sproet, ik denk dat we allebei wel moeten huilen als Laalman weggaat...maar hij had het makkelijker gevonden als ik gewoon aan het werk zou zijn en Laalbaby op het KDV...dan laat hij namelijk een leeg huis achter...Nu sta ik daar waarschijnlijk huilend met een baby op mijn arm. Toch even anders...
Ik merk aan Laalman dat hij er tegen op ziet, hij pakt Laalbaby meer, knuffelt nog meer (voor zover mogelijk ), doet hem in bad en geeft 's avonds beide flessen...
Gelukkig gaat het "maar" om drie weken.
woensdag 11 november 2009 om 13:56
Ach Laal, wat lief van Laalman. Komt wel goed hoor, ook al snap ik heel goed dat 3 weken hetzelfde lijkt als 3 jaar.
Ik heb net even mijn verzekering gecheckt en ik krijg 80 euro per bevalling vergoed voor een lactatiekundige. Heb net de borstvoedingslijn gemaild, maar als die het ook niet weten ga ik toch maar een lactatiekundige inschakelen.
Ik heb net even mijn verzekering gecheckt en ik krijg 80 euro per bevalling vergoed voor een lactatiekundige. Heb net de borstvoedingslijn gemaild, maar als die het ook niet weten ga ik toch maar een lactatiekundige inschakelen.
woensdag 11 november 2009 om 14:02
Luilak is vroeg opstaan en herrie maken, dat is in het pinksterweekend geloof ik, maar wordt alleen in het noorden van het land gedaan. Sint maarten doen ze hier wel, ik zie die kindjes altijd door de straat lopen, maar ze weten onze deur niet te vinden (zullen jullie nu vast wel snappen!)
Mien, ik ben ook weer aangekomen sinds ik minder bv geef Beetje jammer!
Neem, het zwanger worden verhaal vergt nogal wat van je geduld, kan me voorstellen dat je daar af en toe stevig van baalt Het fijne is nu dat je afgelopen maand een prima cyclus hebt gehad, dus dat geeft hoop voor de komende maand (maanden) toch? Maar het blijft klote dat het langer duurt dan je hoopte
Ik zit door mijn eigen consultatiebureau boekje van vroeger te bladeren... echt erg! Mijn moeder hield er een soort dagboekje bij, luister en huiver... Toen ik 3 (!) dagen oud was:
"van de kraamhulp moeten we de nachtvoeding eruit laten, omdat je daar anders aan went en dat is niet de bedoeling"
12 weken: "begonnen met fruithapje" 14 weken: "groenten en aardappel toevoegen" 18 weken: "vlees en vis toevoegen" 7 maanden: "met de pot mee eten"
Mien, ik ben ook weer aangekomen sinds ik minder bv geef Beetje jammer!
Neem, het zwanger worden verhaal vergt nogal wat van je geduld, kan me voorstellen dat je daar af en toe stevig van baalt Het fijne is nu dat je afgelopen maand een prima cyclus hebt gehad, dus dat geeft hoop voor de komende maand (maanden) toch? Maar het blijft klote dat het langer duurt dan je hoopte
Ik zit door mijn eigen consultatiebureau boekje van vroeger te bladeren... echt erg! Mijn moeder hield er een soort dagboekje bij, luister en huiver... Toen ik 3 (!) dagen oud was:
"van de kraamhulp moeten we de nachtvoeding eruit laten, omdat je daar anders aan went en dat is niet de bedoeling"
12 weken: "begonnen met fruithapje" 14 weken: "groenten en aardappel toevoegen" 18 weken: "vlees en vis toevoegen" 7 maanden: "met de pot mee eten"
woensdag 11 november 2009 om 14:06
Fruithap met 12 weken?! Ik dacht dat dat op zijn allerallervroegst pas met 17 weken mocht? Vroeger was het zo anders allemaal...
Onze kraamhulp vertelde dat in mijn oma's tijd het gebruikelijk was om je kind met de wieg en al op een rustige plek (vaak de bijkeuken zei ze ) neer te zetten rond een uur of 8 's avonds en dat de moeder dan de volgende ochtend om 8 uur pas weer mocht gaan kijken. Toen ging mijn nekhaar ook even overeind!
Onze kraamhulp vertelde dat in mijn oma's tijd het gebruikelijk was om je kind met de wieg en al op een rustige plek (vaak de bijkeuken zei ze ) neer te zetten rond een uur of 8 's avonds en dat de moeder dan de volgende ochtend om 8 uur pas weer mocht gaan kijken. Toen ging mijn nekhaar ook even overeind!
woensdag 11 november 2009 om 14:17
quote:chica1978 schreef op 11 november 2009 @ 14:16:
Mijn moeder zette mij vroeger in de schuur als ik huilde en het was nog geen etenstijd
Het ging vroeger allemaal iets makkelijker geloof ik....
Maar wat dacht je dan van vlees met 4,5 maand
Beetje een cirkeltje krijg je dan: mijn moeder schoof alles erin, ik ging janken (want darmkrampen gok ik zomaar ) , dan zette ze me in de schuur, tot ik opnieuw eten kreeg, waarna ik weer ging krijsen... etc.
Goh, leuke jeugd heb ik gehad
Mijn moeder zette mij vroeger in de schuur als ik huilde en het was nog geen etenstijd
Het ging vroeger allemaal iets makkelijker geloof ik....
Maar wat dacht je dan van vlees met 4,5 maand
Beetje een cirkeltje krijg je dan: mijn moeder schoof alles erin, ik ging janken (want darmkrampen gok ik zomaar ) , dan zette ze me in de schuur, tot ik opnieuw eten kreeg, waarna ik weer ging krijsen... etc.
Goh, leuke jeugd heb ik gehad
woensdag 11 november 2009 om 14:22
woensdag 11 november 2009 om 14:24
Nog zoiets raars; ze zette me met 15 weken in een kinderstoel tijdens het eten (ik at toen tenslotte al zo'n beetje alles ) (verklaart wel een hoop trouwens ) , en ik viel steeds om naar 1 kant. Wat schrijft mijn moeder: "we blijven je gewoon in de stoel zetten, dan wen je er vanzelf aan DUs niet in de wipper ofzo, nee, gewoon doorbikkelen in de stoel. Vreemd!
woensdag 11 november 2009 om 14:26
woensdag 11 november 2009 om 14:44
Erg leuk om te lezen, maar wel raar om te bedenken dat dat dus nog maar 30 jaar geleden is. Vind ik mijn ouders die 40 jaar geleden mijn broer alleen thuis lieten om samen naar de film te gaan opeens niet meer zo heel raar. Er is veel veranderd. Mijn moeder had bijvoorbeeld ook nog nooit gehoord van 'het bedje kort opmaken' gehoord, laat staan dat ze zich iets kon voorstellen bij 'tepelhoedjes'.
woensdag 11 november 2009 om 14:48
Maar zijn wij dan nu niet heel erg betutteld vraag ik me af? Zeker een eerste kindje krijgt van ons volop de aandacht. Hoeft geen moment alleen te zijn, heeft het nooit koud, wordt bij ieder huiltje getroost. Nou ja, ik voel me daar goed bij hoor, dus ga het niet veranderen. Maar ik hoorde laast wel van de fysio dat ouders veel te snel hun kind weer op hun rug draaien als ze gaan piepen op hun buik. Een beetje frustratie is juist goed, omdat ze dan nieuwe dingen gaan proberen en dat is goed voor hun motoriek. We maken het ze te makkelijk zeg maar.
woensdag 11 november 2009 om 16:05
Oh wat een verhalen!! Ik lach me krom en val in verbazing zeg! Poeh.... 3 dagen oud en dan de nachtvoeding maar weglaten omdat je er anders aan went! En fruithap met 12 weken...jongens toch... wat is er dan veel veranderd he!
anoniem_58872 wijzigde dit bericht op 11-11-2009 16:38
Reden: ik lag me krom??? shit...
Reden: ik lag me krom??? shit...
% gewijzigd
woensdag 11 november 2009 om 16:31