Ziek, Ziek, Ziek en nog eens ziek.
woensdag 11 november 2009 om 18:21
Hallo!!
Ik wil even iets met jullie delen.
Ik ben nog vrij jong en lijd nu al aan 4 ziektes.
Heel moeilijk!
Maar wel dankbaar dat het niet een hele erge zieke is.
Leer er maar mee leven is wat sommige dokters zeggen.
Ik kan deze uitspraak niet helemaal begrijpen.
Natuurlijk moet je er mee gaan leren leven, maar dat is makkelijker gezegt als gedaan.
Soms denk ik waarom ik?
En soms denk ik waarom kan ik ze niet afgeven?
En waarom ben ik nooit helemaal gezond geweest?
Heel moeilijk allemaal!!
Na deze 4 ziektes zijn ze nou ook aan het onderzoeken of ik artrose heb, heb namelijk de symptomen.
Dan ga je echt denken op deze leeftijd artrose?? 0_o
Maar als het dan maar weer zo is dan is het maar weer zo weer niet veel aan te doen.
Kan er ook nog wel bij.
Is er hier ook iemand die nog jong is en al zo veel ziektes heeft??
Hoe ben jij hier dan mee om gegaan?
Ik wil even iets met jullie delen.
Ik ben nog vrij jong en lijd nu al aan 4 ziektes.
Heel moeilijk!
Maar wel dankbaar dat het niet een hele erge zieke is.
Leer er maar mee leven is wat sommige dokters zeggen.
Ik kan deze uitspraak niet helemaal begrijpen.
Natuurlijk moet je er mee gaan leren leven, maar dat is makkelijker gezegt als gedaan.
Soms denk ik waarom ik?
En soms denk ik waarom kan ik ze niet afgeven?
En waarom ben ik nooit helemaal gezond geweest?
Heel moeilijk allemaal!!
Na deze 4 ziektes zijn ze nou ook aan het onderzoeken of ik artrose heb, heb namelijk de symptomen.
Dan ga je echt denken op deze leeftijd artrose?? 0_o
Maar als het dan maar weer zo is dan is het maar weer zo weer niet veel aan te doen.
Kan er ook nog wel bij.
Is er hier ook iemand die nog jong is en al zo veel ziektes heeft??
Hoe ben jij hier dan mee om gegaan?

woensdag 11 november 2009 om 18:44
Je hebt 4 ziektes schrijf je maar vertelt ons niet welke. Ik kan me niet voorstellen dat je hier slechts wilt weten of er mensen zijn met meer aandoeningen. Het gaat nl. m.i. niet om het aantal maar om de ernst en in hoeverre deze invloed hebben op je dagelijks functioneren.
Misschien handig als je eerst vertelt welke ziektes jij hebt en in hoeverre deze je belemmeren??
Misschien handig als je eerst vertelt welke ziektes jij hebt en in hoeverre deze je belemmeren??
woensdag 11 november 2009 om 18:44
En nu nog even een gewone reactie. Heel vervelend dat je zoveel klachten hebt. Kan het niet zijn dat het één samenhangt met het ander... dat het eigenlijk allemaal bij elkaar hoort?
Net zoals je van vitamineB12 tekort bijvoorbeeld én moe wordt, én darmklachten hebt (en nog een aantal dingen)
Of van een allergie rode vlekken krijgt én jeuk én hoofdpijn.
Ik vind het raar om ziektes te gaan tellen. Je kunt beter kijken wat je nog wel kunt.
Net zoals je van vitamineB12 tekort bijvoorbeeld én moe wordt, én darmklachten hebt (en nog een aantal dingen)
Of van een allergie rode vlekken krijgt én jeuk én hoofdpijn.
Ik vind het raar om ziektes te gaan tellen. Je kunt beter kijken wat je nog wel kunt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
woensdag 11 november 2009 om 18:45
Ehm...
dat je die gebroken nagel niet serieus neemt snap ik.
Maar als manisch depressiviteit en prikkelbare darm niet meetellen, word ik erg benieuwd wat jij dan zoal als ziektes bestempelt.
snap ik je niet helemaal.
(was ook ietwat mosterd, door mijn verontwaardiging)
dat je die gebroken nagel niet serieus neemt snap ik.
Maar als manisch depressiviteit en prikkelbare darm niet meetellen, word ik erg benieuwd wat jij dan zoal als ziektes bestempelt.
snap ik je niet helemaal.
(was ook ietwat mosterd, door mijn verontwaardiging)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
woensdag 11 november 2009 om 18:50
quote:Moonlight82 schreef op 11 november 2009 @ 18:44:
Kan het niet zijn dat het één samenhangt met het ander... dat het eigenlijk allemaal bij elkaar hoort
Ik heb de ziekte van Graves en daardoor dus geen schildklier en een Chronische vermoeidheid.
Dat hangt wel samen.
Psoriases heb ik gewoon en is ook niks anders bij.
Ze hebben mijn hele voedings patroon gechekt, maar niks kunnen uithalen.
Astma denk niet dat dat ook ergens mee kan samen hangen.
Osteoporose is botontkalking daar kan de artrose wel mee samen hangen.
Het is dus 1 keer vallen en kunnen raden dat je wel iets gebroken hebt.
Je loopt de heledag op hoge tenen dat je niet kan gaan vallen.
Kan het niet zijn dat het één samenhangt met het ander... dat het eigenlijk allemaal bij elkaar hoort
Ik heb de ziekte van Graves en daardoor dus geen schildklier en een Chronische vermoeidheid.
Dat hangt wel samen.
Psoriases heb ik gewoon en is ook niks anders bij.
Ze hebben mijn hele voedings patroon gechekt, maar niks kunnen uithalen.
Astma denk niet dat dat ook ergens mee kan samen hangen.
Osteoporose is botontkalking daar kan de artrose wel mee samen hangen.
Het is dus 1 keer vallen en kunnen raden dat je wel iets gebroken hebt.
Je loopt de heledag op hoge tenen dat je niet kan gaan vallen.
woensdag 11 november 2009 om 18:50
en natuurlijk is het makkelijk gezegd dat je er maar mee moet leren leven maar dat is wel de realiteit. Jij moet kijken wat je nog wel kunt, bewust worden van signalen die je lijf je aangeeft, bepalen waar je grenzen liggen en deze op tijd aangeven.
Ik heb zelf ook een schildklierziekte, Hashimoto en onlangs zijn er nog meer dingen vastgesteld Raynaud, Tietze en ben hypermobiel. Binnenkort weer onderzoek naar andere auto -imuunziekten, ach al die etiketjes zeggen me niet zo veel, ik moet leren tijdig in te zien wat ik wel kan en wat niet. Heeft weinig zin om maar te verlangen naar de tijd zonder klachten, het is zoals het is.l
Ik heb zelf ook een schildklierziekte, Hashimoto en onlangs zijn er nog meer dingen vastgesteld Raynaud, Tietze en ben hypermobiel. Binnenkort weer onderzoek naar andere auto -imuunziekten, ach al die etiketjes zeggen me niet zo veel, ik moet leren tijdig in te zien wat ik wel kan en wat niet. Heeft weinig zin om maar te verlangen naar de tijd zonder klachten, het is zoals het is.l
woensdag 11 november 2009 om 18:51

woensdag 11 november 2009 om 18:51
Is het heel erg als ik zeg dat ik eigenlijk net weer van mijn verkoudheid af ben?
TO, ik vind het heel naar voor je dat je last hebt van verschillende aandoeningen. Hoe beperken die dingen jou eigenlijk?
Ik heb zelf geen ziektes (dat ik weet) maar heb wel een vriendin met een chronische ziekte, dat is er maar eentje, maar wel eentje die heel veel invloed op haar leven heeft (gehad).
TO, ik vind het heel naar voor je dat je last hebt van verschillende aandoeningen. Hoe beperken die dingen jou eigenlijk?
Ik heb zelf geen ziektes (dat ik weet) maar heb wel een vriendin met een chronische ziekte, dat is er maar eentje, maar wel eentje die heel veel invloed op haar leven heeft (gehad).
woensdag 11 november 2009 om 18:54
woensdag 11 november 2009 om 18:54
Overigens mocht ik van mijn psycholoog zeggen dat ik manisch depressief ben GEWEEST, dus eigenlijk kan t weer van het lijstje af.
He... ik krijg een beetje naar gevoel van dit topic. Zit ik dingetjes op te sommen terwijl ik normaal echt niet zo ben...
Spoekle, als je echt advies wilt: Ik zou je aanraden een ander topic te openen met een andere titel, en zonder poll. Iets van: Jong en ziek... of iets in die trant (het kan origineler )
Het is heel vervelend dat je klachten hebt, maar gaan tellen en kijken of er iemand NOG meer heeft, lijkt me niet de goede houding.
He... ik krijg een beetje naar gevoel van dit topic. Zit ik dingetjes op te sommen terwijl ik normaal echt niet zo ben...
Spoekle, als je echt advies wilt: Ik zou je aanraden een ander topic te openen met een andere titel, en zonder poll. Iets van: Jong en ziek... of iets in die trant (het kan origineler )
Het is heel vervelend dat je klachten hebt, maar gaan tellen en kijken of er iemand NOG meer heeft, lijkt me niet de goede houding.
woensdag 11 november 2009 om 18:56
quote:Vl43inder schreef op 11 november 2009 @ 18:51:
Ik moet heel goed opletten dat ik niet val (moeilijk met zo een lomp iemand als ik).
Moe, moe, moe, moe.
Kan niet alles doen wat ik wil op 1 dag.
Ik ben 80-100% afgekeurt en zit thuis met een uitkering
Hoef geen 2 km. te fietsen zonder het pompje te gebruiken.
Ik moet heel goed opletten dat ik niet val (moeilijk met zo een lomp iemand als ik).
Moe, moe, moe, moe.
Kan niet alles doen wat ik wil op 1 dag.
Ik ben 80-100% afgekeurt en zit thuis met een uitkering
Hoef geen 2 km. te fietsen zonder het pompje te gebruiken.
woensdag 11 november 2009 om 18:58