oppas gezocht

12-11-2009 08:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Hoe vinden jullie een leuke oppas voor af en toe een avond. Ik heb in mijn omgeving wel enkele jonge meiden die op willen passen. Maar onder de 21 jaar vindt ik toch nog niet verantwoord gezien de leeftijd van mijn kinderen. Hoe hebben jullie een leuke, goede oppas gevonden?

liefs,

tulip
Hoe oud zijn je kinderen dan? Ik heb vanaf mijn dertiende opgepast op allerlei kinderen, van baby tot kinderen van 8 jaar. Nadat ik 16 was wilde ik niet meer oppassen omdat ik dan in de weekenden op stap ging.
ja dat is mijn gedachte ook pezuls.

Je wilt eigenlijk dus gewoon een volwassene op laten passen? daar zul je weinig mensen voor vinden om dat zomaar af en toe te doen lijkt me. Of je moet een kennis vinden die dat voor je wil doen.

En inderdaad meiden boven de 18 willen dat echt niet meer doen die zoeken wel een ander bijbaantje wat meer verdiend en dat ze vaker moeten werken.
Mijn kinderen zijn 1 en 2 en mijn buurmeisje van 18-bijna-19 past altijd op als wij een oppas nodig hebben.

Hoe oud zijn je kinderen? Je zou eens kunnen kijken op een Hogeschool, daar zijn wel eens studentes SPH die advertenties ophangen om op te passen, of je kan de Hogeschool vragen of je zelf een advertentie op kunt hangen.
Nou, ik heb tot mijn 22e opgepast op kleine kinderen. En er zijn heus wel meer jong volwassen die dat doen. Ik snap best dat je geen 13jarige op je kleine kinderen op laat passen. Ik zou een briefje ophangen in de supermarkt, en aan moeders uit de buurt vragen of ze een oppas kennen.
Count your blessings...
Onze oppas is 26 en past al 4 jaar bij ons op en dat is ook maar zo nu en dan. Gouden meid! dus ze zijn er wel.

Waar woon je ergens?
quote:bambino schreef op 12 november 2009 @ 08:46:

Onze oppas is 26 en past al 4 jaar bij ons op en dat is ook maar zo nu en dan. Gouden meid! dus ze zijn er wel.

Waar woon je ergens?Daar zou ik dus eerlijk gezegd mijn vraagtekens bij hebben. Wat moet een vrouw van 26 als oppas? Heeft ze niks beters te doen?
Ik snap het ook helemaal dat je geen 13 of 15 jarige wilt laten oppassen. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar indien ze nog erg jong zijn, snap ik het helemaal.

Wat kan zon kind van 13 nou doen als er ineens gehuilt gaat worden. Sorry, maar die zie ik echt niet: baby eruit halen, checken of de luier goed is, verschonen, misschien boertje laten doen, fles maken, fles geven, weer boertje, weer in bed, troosten, beetje rondlopen om te kalmeren enz enz. Dat vertrouw ik echt niet.

Kijk als hun moeder 2 huizen verderop woont vind ik het weer wat anders, maar anders vind ik dat een veel te grote verantwoordelijkheid voor een kind van 13.

Ik heb mijn oppassen van Marktplaats. Klinkt misschien eng, maar ik heb ze allemaal laten komen voor een gesprek, om referenties gevraagd en deze ook echt gebeld. Gaat goed nu en heb er een paar die ik kan inschakelen en vertrouw. Deze zijn trouwens allemaal boven de 21 en hebben oppassen gewoon als extra bijbaan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Spinster schreef op 12 november 2009 @ 08:51:

[...]

Daar zou ik dus eerlijk gezegd mijn vraagtekens bij hebben. Wat moet een vrouw van 26 als oppas? Heeft ze niks beters te doen?

Haha. helaas wel.

Ze heeft een fulltime baan. Ze vind het gewoon erg leuk om te doen. En omdat het niet wekelijks is, blijft ze het doen denk ik, daarbij komt dat die 2 helemaal gek van elkaar zijn.

Er komt natuurlijk een dag dat ze ermee gaat stoppen, dat beseffen wij ook, maar van mij mag die dag nog heel ver weg blijven.

Wij hebben ook een oppas van 17, en dat is ook een ontzettend lieve meid, maar ik zou haar niet alleen laten oppassen als wij echt weg moeten ( deze past alleen op als ik thuis aan het werk ben en ons zoontje vakantie heeft van school )
quote:Spinster schreef op 12 november 2009 @ 08:51:

[...]

Daar zou ik dus eerlijk gezegd mijn vraagtekens bij hebben. Wat moet een vrouw van 26 als oppas? Heeft ze niks beters te doen?Wat een onzin opmerking zeg. Misschien heeft ze het geld hard nodig en vind ze het zo makkelijk bijverdienen. Als je als oppas slim bent neem je studie werk of iets mee dan sla je twee vliegen in één klap. Vaak worden de kinderen toch niet wakker en kan je zo of voor de TV of compu lekker je geld verdienen. Hapje en drankje erbij (die je dan ook krijgt, want uiteraard mogen ze dat bij mij gewoon pakken) Makkelijk verdienen toch?
Rare opmerking dat een volwassene niks beters te doen heeft dan oppassen.

Ik ben 27 jaar en pas ook op mijn neefje en nichtje van 9 en 7.

Hartstikke gezellig!
Ook ik pas op sinds mijn 12e, 13e. Is begonnen bij drie kinderen, waarvan 1 toen een baby. En ja, als hij huilde checkte ik de luier, gaf wat te drinken en ging rondlopen met 'm. My god, ik heb wat oppasuren met een baby rondgelopen die anders niet stil werd. Maar het is heel heel afhankelijk van de oppas.
Als je je buren goed kent zou je kunnen vragen of zij met de babyfoon op willen passen. Ik heb heel wat uren op mijn buurkinderen gepast op deze manier.

Advertentie ophangen in de supermarkt, plaatselijke krant en er dan duidelijk bij zetten dat je iemand zoekt van 21+.

Zonder de leeftijd er bij te zetten zullen veel ouderen niet reageren omdat ze denken dat je toch wel een jong meisje zal zoeken.

Er moeten toch genoeg moeders zijn die uit de kleine kinderen zijn en die wel een zakcentje bij willen verdienen met oppassen.
Ja hoor, ook ik checkte de luier, verschoonde de luier, gaf drinken in de fles, en moest daar vaak tot 2.00u in de nacht oppassen. Nou zou ik zelf niet tot zo laat wegblijven als er een jonge babysit in huis is. Verder ben ik nu 28 en pas ik nog steeds minstens 1x per week op mijn neefjes van 4, 6 en 7.
Hier inderdaad ook vaak de sleutel en babyfoon bij de buren. Dat gaat heel goed en we hebben bij elkaar afgesproken dat we daar geen vergoeding of iets dergelijks voor vragen, maar gewoon af en toe bij elkaar doen.

Indien er gehuilt wordt dan sta je binnen 2 min bij het bed. Wel weten we van elkaar natuurlijk war de luiers liggen en de flesjes enz enz. Tevens kent het kindje ons ook zodat hij/zij niet meteen een onbekend gezicht boven het bedje heeft.

Verder heb ik wel daarvoor rookmelders geinstalleerd. Die moet je natuurlijk altijd al hebben, maar door de babyfoon hoor je alleen dingen en zie je niks. Indien er dan iets ernstigs als brand gebeurd, gaat de pieper af. Ach het is misschien ver gezocht maar voor mij weer een extra geruststelling als ik lekker uit eten ben

Verder zijn we dan trouwens altijd in de stad zelf en niet heel veel verder weg, dus als er echt iets gebeurd dan bellen ze en dan zijn we binnen 10 min weer thuis.
Ik snap je wel. Ik heb als 16 jarige veel opgepast en achteraf vind ik het eigenlijk onverantwoord. Had echt geen idee waar ik mee bezig was.

voorbeeld: Ik legde baby op de comode en ging vervolgens luiers zoeken. Ze is er nooit vanaf gelazerd gelukkig.
Ik zou mijn kind ook niet achterlaten bij een ander kind. Echt niet. Voor geen goud. Ik heb veel geluk met onze oppassen. Ik heb er 2, ze zijn altijd beschikbaar (ombeurten) en ze vinden het gewoon echt leuk om op ons Pinkeltje te passen. Ze zijn nu resp 23 en 25 jaar en passen al 7 jaar op ons Pinkeltje.

Ik heb hen leren kennen toen ik ze les gaf. Ze gingen allebei Pabo doen en zijn blijven oppassen toen ze zijn gaan werken. Ze studeerden vaak bij ons. En nu gaan ze spelletjes spelen met Pinkeltje, tv kijken of op internet en daarna stappen (we zijn meestal rond middernacht thuis en dan begint het uitgaan toch pas in onze stad).

Zij gaven mij toentertijd als tip voor andere ouders: crecheleiders, NSO-begeleiders, bij de plaatselijke Pabo briefjes ophangen. En zo zijn al veel mensen in onze omgeving aan goede betrouwbare oppassen gekomen.

Succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik ben 18 en pas nu op een baby van bijna 7 maanden, ik had een advertentie geplaatst op marktplaats en een aantal reacties op gehad .

Maar goed, ik heb wel 2 jaar spw gedaan (meegestopt maar wel de nodige ervaring) en weet dus wel hoe ik met de kleintjes om moet gaan.

En bovendien als er echt wat aan de hand is kan ik altijd meteen bellen en dan komen ze gelijk. Zoals laatst, toen wilde de kleine niet stoppen met huilen had spierpijn van het heen en weer tillen, hij had een schone luier, had zijn flesje gehad. Dus na een uur krijsen had ik de moeder maar gebeld .
Wij hebben de kleindochter van onze buren gevraagd. Ze is nog wat jong, 14 jaar, maar ze heeft zelf een klein zusje van 3 of 4, dus wel gewend aan jonge kinderen. En als er echt iets gebeurt, wonen haar opa en oma vlak naast ons, dus die kan ze zo roepen. Daar hebben wij ook een goede band mee, onze oudste kent hen en haar al goed. Voor ons is dit een prima oplossing.

Als de oudste huilt, weet ze hem goed te troosten, als de jongste huilt, pakt ze hem ook gewoon op en troost ze hem tot hij weer verder kan slapen. 1x heeft ze ook een flesje gegeven, ging ook prima.

Ze past 1 avond per week op, 2 uurtjes, omdat wij dan allebei weg moeten.
..
[quote]reizigster2004 schreef op 12 november 2009 @ 11:47:

Wij hebben de kleindochter van onze buren gevraagd. Ze is nog wat jong, 14 jaar, maar ze heeft zelf een klein zusje van 3 of 4, dus wel gewend aan jonge kinderen. En als er echt iets gebeurt, wonen haar opa en oma vlak naast ons, dus die kan ze zo roepen. Daar hebben wij ook een goede band mee, onze oudste kent hen en haar al goed. Voor ons is dit een prima oplossing.

Als de oudste huilt, weet ze hem goed te troosten, als de jongste huilt, pakt ze hem ook gewoon op en troost ze hem tot hij weer verder kan slapen. 1x heeft ze ook een flesje gegeven, ging ook prima.

Ze past 1 avond per week op, 2 uurtjes, omdat wij dan allebei weg moeten.[/quote

Ik had dan toch liever de oma zelf gevraagd ipv de kleindochter
Ja maar die oma heeft natuurlijk geen zin om elke maandagavond bij ons op de bank te komen zitten. Ook niet voor 10 euro,vrees ik.
..
Hier een oppas van 16 (bijna 17 nu). Is ons buurmeisje, dus naast dat het zelf een heel serieus en verantwoordelijk meisje is (dat ook spw doet) heeft ze altijd haar moeder in het huis naast ons zitten en aan de overkant woont haar tante met een knulletje dat even oud is als onze jongste. Gaat altijd prima. Ze weet prima hoe ze een luier moet verschonen enz en de kinderen (nu 4 en 2) vinden haar geweldig.
Toen ik student was, paste ik op via de oppascentrale. Is dat wat voor je?
Mijn kinderen zijn 1 en 2 jaar oud. Klinkt misschien al wat ouder (geen kleine baby meer), maar de jongste is geregeld ziek. En we zouden op zo'n avond natuurlijk niet weggaan, wanneer hij ziek is. Maar hij wordt het soms ook pas later op de avond. Ik wil dan dat de oppas dit goed in kan schatten, hoe ze moet handelen. En ik denk dat een jong meisje dit nog niet kan. Vandaar dus die leeftijdsgrens.

We hebben geen buren waar we op terug kunnen vallen.

Ik woon in het oosten van het land. @bambino: ik weet niet waar jij woont?

Hoeveel betalen jullie een oppas? Ik heb al op marktplaats gekeken voor een oppas. Diegene vraagt 10 euro per uur. Dat vind ik best veel, wanneer de kinderen bijv. al in bed liggen.

Of vraag je dan, of ze ondertussen enkele huish. werkzaamheden kan verrichten?
De oppas voor mijn zoontje van 2,5 is 17 (bijna 18) en ik vind dat echt niet onverantwoord. Het is een rustig, serieus meisje en mijn zoontje is dol op haar. Meestal gaat het om een avond (naar bed brengen en verder niet) en zijn wij in de stad. Haar moeder woont een straat verderop, maar dat is geen voorwaarde geweest.

In januari verwachten wij ons tweede kindje en ook daar zal zij tzt op gaan passen.

Is jouw jongste heel erg ziek? Ik zou mijn oppas daar volledig mee vertrouwen, nadat ik haar zou hebben geinstrueerd wat te doen ingeval dat.

Ik ben 31, maar mijn (kinderloze) vriendinnen zouden zonder instructies ook niet altijd weten wat te doen bij een ziek kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven