oppas gezocht

12-11-2009 08:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Hoe vinden jullie een leuke oppas voor af en toe een avond. Ik heb in mijn omgeving wel enkele jonge meiden die op willen passen. Maar onder de 21 jaar vindt ik toch nog niet verantwoord gezien de leeftijd van mijn kinderen. Hoe hebben jullie een leuke, goede oppas gevonden?

liefs,

tulip
up
Waarom in vredesnaam iemand van 21+?

Ik paste zelf vanaf m'n 13e al op! Dat ging prima! Natuurlijk hangt het af van de persoon en is 13 misschien over het algemeen wat te jong... Maar waarom dan gelijk boven de 21?

Je kunt altijd een advertentie ergens zetten/ ophangen en dan uiteindelijk zelf kiezen wie je wilt. Nog beter is als je via via aan iemand kan komen. Dan weet je misschien een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt.
Misschien is 21+ een beetje overdreven. Maar 13 vind ik in onze situatie wel onverantwoord. Dat voelt dan niet goed.

Oppassen op je 13 de kan wel, wanneer de kinderen iets ouder zijn en niet zo vaak ziek.
Ik paste ook op pasgeboren baby's, ook op kinderen die vaak ziek waren. Was allemaal geen probleem.

Ik deed een economische studie, dus totaal geen PABO of SPW ofzo. En dat hoeft ook niet perse, ik had namelijk een jonger broertje en ik wist heel goed hoe ik met kinderen en baby's om moest gaan. Dat verhaal van iemand die blij is dat er nog nooit een kind van de commode af is gevallen... dat herken ik echt totaal niet!!

Ik heb ook nooit ouders hoeven bellen, loste alles zelf op. Denk aan overgeven etc. Daar waren ze altijd erg blij mee. En dat zou ik ook zijn.

Wat ik wil zeggen: het hangt zo erg van de persoon af!!
quote:tulip21 schreef op 13 november 2009 @ 10:21:

Mijn kinderen zijn 1 en 2 jaar oud. Klinkt misschien al wat ouder (geen kleine baby meer), maar de jongste is geregeld ziek. En we zouden op zo'n avond natuurlijk niet weggaan, wanneer hij ziek is. Maar hij wordt het soms ook pas later op de avond. Ik wil dan dat de oppas dit goed in kan schatten, hoe ze moet handelen. En ik denk dat een jong meisje dit nog niet kan. Vandaar dus die leeftijdsgrens.

We hebben geen buren waar we op terug kunnen vallen.

Ik woon in het oosten van het land. @bambino: ik weet niet waar jij woont?

Hoeveel betalen jullie een oppas? Ik heb al op marktplaats gekeken voor een oppas. Diegene vraagt 10 euro per uur. Dat vind ik best veel, wanneer de kinderen bijv. al in bed liggen.

Of vraag je dan, of ze ondertussen enkele huish. werkzaamheden kan verrichten?

Ze krijgt 5,00 per uur, dit is voor 1 kindje! dit krijgt ze overigens ongeacht of Juul op bed ligt of niet. ik woon in het Gooi.

ze hoeft verder niks in huis te doen.

Maar met 2 kinderen zou ik wel wat meer geven.
quote:tulip21 schreef op 17 november 2009 @ 10:40:

Misschien is 21+ een beetje overdreven. Maar 13 vind ik in onze situatie wel onverantwoord. Dat voelt dan niet goed.

Oppassen op je 13 de kan wel, wanneer de kinderen iets ouder zijn en niet zo vaak ziek.

Ik vind 13 altijd onverantwoord!!

( ik paste zelf al op toen ik 12 was, maar Now way dat er bij mij een oppas in komt die 12-13 is, die horen nog lekker buiten te spelen ofzo..)
Dat je niet een héél jong meisje wilt, kan ik me enigzins voorstellen, maar 21+ vind ik ook weer overdreven. Mijn oudste dochters (nu 20 en 15) passen beiden op en doen dat al 'n tijdje. Ze zijn allebei rustig en verantwoordelijk. En niet onbelangrijk: lief & leuk met kinderen.

Bovendien hebben ze ervaring, omdat we ook nog een kleintje thuis hebben. Ik schat zo in dat zij vaak beter weten wat ze moeten doen met een huilend/ ziek/ lastig kind dan pakweg mijn kinderloze beste vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven