***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Wyfke, ik kom van de andere kant maar er is vast wel iemand met wie je af kan spreken het laatste stuk te rijden toch? En anders bied ik bij deze aan ergens af te spreken zodat we het laatste stuk samen rijden. (heb geen tomtom maar heb met hulp van de anwb routeplanner en een wegenkaart altijd alles nog gevonden)
ook hier een rustige sintmaarten, en bijna 2 zakken mini's over....vrees dat die de volgende week niet gaan halen!
Lisa: tuurlijk zit jij boordevol emoties! Ik vind je supersterk en een echte kanjer!
Shit balen dat ik niet naar de meet kan. Maar ja, zoals ik al zei: ze zijn uit logeren en wij hebben de 28ste een feest en liggen dan dus een beetje uit te brakken.

Saar doet het goed. Drinkt alle flessen helemaal leeg. Ik doe nu 210 in de fles maar dan nog begint ze wel eens te piepen als hij op is. Mijn lieve drankorgeltje is weer terug Slapen gaat ook goed. Vandaag 530 wakker, speentje en toen om 630 fles en nu ligt ze ook nog te slapen.

Nu Anniek nog. Die werd om 0530 wakker (laat voor haar doen) en we hebben besloten dat we haar gaan laten huilen. Heel erg tegen mijn gevoel maar gister was het 0450 en dat kan dus echt niet. Ze heeft het een half uur volgehouden (sorry buren) paar keer heen om te zeggen dat ze moet gaan slapen, dat het te vroeg is en toen was ze stil. Toen ben ik een fles gaan maken en daarna was het al 0630, heb toen Saar de fles gegeven en ben toen naar haar kamertje gegaan. Toen was het dus al 0700 nou dat vind ik een perfecte tijd.

Weet niet of het werkt en dit ritueel zal wel een aantal ochtenden herhaald moeten worden, maar hopelijk werkt het wel. Ik ga tevens een timer op het lichtje zetten. Die zet ik dan op 0630 en als die aan is mag ze gaan roepen. Hopelijk is ze oud genoeg om het te snapppen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik gisteren ook met zoontje en zijn beste buurvriendje Sint Maarten gelopen... erg leuk! Was hier erg druk!

Lisa, ook zeer veel bewondering voor jou!

Chica. lastig he met Anniek. Zoontje slaapt gelukkig weer prima, van mij mag hij ook nog wel wat later wakker worden, maar 7 uur is eigenlijk ook prima (en als ik jou lees mag ik niet klagen). Toen hij zo strontvervelend was 's nachts heb ik ook de buren gevraagd of ze het konden horen, deden ze niet en als wel vonden ze het ook niet erg. Door die wetenschap werd ik zelf wel wat rustiger.

Meisje zit hier ook in maat 68 en 62 is echt te klein, maar goed ze was 2 weken geleden ook al bijna 7,5 kilo.

Wij hebben nu wel weer structureel een nachtvoeding ergens tussen 3 en 4, maar goed is kwartiertje bezig en dan lukt het me gelukkig weer om te slapen.

Ik ga morgenmiddag lekker een weekendje weg met vriendinnen en dan heerlijk zonder kleintjes! Erg veel zin in, We gaan mountainbiken, wordt heerlijk weer
Goeiemorgen!

Wyfke, ik hoop zo dat je wel komt, echt waar! De plek is niet moeilijk te vinden e je hoeft zeker NIET de hele binnenstad door.. en anders kun je altijd het aanbaod van Meis aannemen en het laatste stuk samen rijden? Denk er over na, ik zou het echt heel leuk vinden!

Chica: ik hoop dat Anniek het snapt van dat lampje. en dat ze niet juist wakker wordt ervan. Wij hadden op een gegeven moment een soort wekker met een olifant die op een ingestelde tijd zijn oogjes open deed. als middelste zoon dan nog sliep, mekrte hij daar niets van en als ie wakker werd, kon ie het wel duidelijk zien. maar toen was ie al wel wat ouder dan Anniek..

verder ben k jaloers op jouw Saar die van mij deed het zoooo goed met drinken de laatste tijd, maar de afgelopen dagen bakt ze er weinig van. halve flessen en heel veel poepluiers. vier keer al haar kleren verschonen op een dag is al gewoon geworden.

ze is wel erg vrolijk en lief en slaapt goed, maar zal toch blij zijn als ze haar flessen weer goed gaat drinken.

middelste zoon nog steeds aan het kwakkelen. is vandaag maar dagje thuis (tot grote frustratie van oudste die vindt dat hij helemaal niet ziek is )

maatje 68 begint hier ook langzaam te komen, eigenlijk draagt ze alles door elkaar. rokje en jurkjes ook al in 74, truitjes nu 62 en 68 en broekjes ook 62 en 68.

Missy: wat lekker, een weekendje met vriendinnen! ik wil proberen om volgende week de kinderen uit logeren te krijgen voor een nachtje.. kan ik met vriendlief weer eens uit eten ofzo.. (oudste dan sowieso op bivak van scouting, schoonmamma vroeg wanneer de kleintjes eens kwamen logeren en dan kan middelste misschien wel naar mijn ouders..)

ok, ga ik nu even werken!
Wat leuk dat er bij zoveel van jullie aan St. Maarten wordt gedaan. Hier helemaal niet, lijkt me ook best leuk om zingende kindertjes aan de deur te krijgen.

Meis, herken ook de perikelen die jij hebt op je werk. Er zijn nu inmiddels zoveel gegadigden voor de GAP-winkel dat het er maar eens van moet komen

Chica, lastig met Anniek en begrijp je gevoel tov de buren. Had laatst ook een paar nachten dat zoon wakker werd en begon te huilen, kon ik ook alleen maar aan de buren denken.

Wyfke, superleuk als je ook bij de meeting zou zijn! En ik denk dat het meer je eigen gevoel is dat je een zogenaamde 'profiteur' zou zijn, omdat je tijdens werktijd kolft. Dat zou ik absoluut niet zo zien als je mijn collega was. Alleen maar respect en bewondering dat je het doet.

Jojon, wat een leuk idee van dat boekje met alle echo's etc. erin. Ik heb zelf 2 dvd's van de echo's (van 12 weken en van 20 weken). En ik wil ook aan de slag om een fotoboekje voor zoon te maken van de 1e weken.

MissyMB, heel veel plezier alvast! Heerlijk even eruit en nergens aan hoeven denken. Duim voor je dat het weer een beetje meezit.

Wellicht nog een tip voor wie het handig vindt: ik heb speentjes met naam besteld voor op kdv. Gister binnen gekregen en ziet er prima uit, mijnfopspeen.nl

Mijn mannetje is weer bij me, heerlijk!! Gesprek met ouders ex gaat ws. plaats vinden 1e weekend van december. Ex had ze gebeld en aangegeven dat ik een gesprek wil en ze zijn akkoord. Heb bedacht dat ik er alleen naar toe ga, is bij ex thuis en ik haal dan meteen zoon op die daar ook het weekend is. Inderdaad over zitten denken om iemand mee te nemen, maar dan creëer je meteen al iets van wij tegen jullie en andersom. En dat is niet mijn insteek, ik wil zeggen wat ik op mijn hart heb en vervolgens bekijken of we nader tot elkaar kunnen komen omwille van zoon.
Lisa: Dat vind ik knap van je dat je besluit in je eentje te gaan en dat je geen vijandige sfeer wilt creeeren in het begin, maar ik wil je toch nogmaals benadrukken dat je misschien in dit opzicht best wat meer aan jezelf mag denken. Het is al bij hem thuis (dus niet op jouw eigen vertrouwde terrein) en dan is het echt 3 tegen 1.

Tevens is het gewoon handig om iemand bij je te hebben die gewoon luistert naar de dingen die gezegd worden. Niet iemand die zich ermee bemoeit, maar gewoon luistert dat als het wellicht allemaal een beetje moeilijk wordt achteraf kan zeggen hoe het gegaan is. Een beetje een soort van getuige dus.

Ik wil niet zeggen dat het gesprek dan meteen fout moet lopen maar ik denk dat je moet rekenen op aardig wat tegenwerpingen van hun kant indien je verteld dat je niet zo blij bent geweest met de gang van zaken in het verleden ed.

Echt hoor, ik raad het je echt met klem aan omdat te doen. Al is het alleen maar om gezeur in de toekomst te voorkomen doordat ze terugkomen op dingen die gezegd zijn of ineens hun verhaal ombuigen.

Dat je iemand mee neemt wil echt niet meteen zeggen dat je een vijandige sfeer creeert. Je kunt ook in het begin netjes uitleggen dat je best op hebt gezien tegen dit gesprek en dat het heel lastig voor je is met alle emoties van dien en dat je daarom voor jezelf iemand hebt meegenomen.
Lisa, dat is dan wijkgebonden met St Maarten, hier toch een stuk of 12 kindjes aan de deur gehad! En dat terwijl volgens mij hier de afspraak is dat ze alleen mogen aanbranden als er een kaars voor het raam brandt (en dat hadden wij niet)

Verder een dikke voor jou. Je doet het hartstikke goed en het is gewoon allemaal totaal niet leuk hoe het is gegaan en gaat. Prettig dat gesprek met ex-schoonouders is gepland. Wat jij aangeeft van iemand meenemen, daar zit misschien ook wel iets in. Eerst maar eens kijken hoe dit gesprek loopt!

Chica, jammer dat je niet naar de meeting komt (binnenkort dan maar een mini-meeting met Sara erbij?). Volgens mij wordt het best druk he? Wyfke, zou leuk zijn als je toch komt! Ik word nu toch wel heel nieuwsgierig naar jullie. De vorige keer kon ik niet, maar ik vind het nu toch wel erg leuk om te gaan.

Hier gaat alles wel lekker. Ik moet zeggen dat mij de combinatie kind en werk 100% meevalt. Ik dacht dat ik het veel zwaarder zou vinden. Zoon doet het ook super op het kdv, gisteren schreven ze in zijn schriftje dat hij zo’n heerlijk mannetje is dat zoveel lacht. Dat wisten wij natuurlijk al lang, maar toch leuk om te horen 
uh.... aanbranden? Aanbellen!
Oh nog even een update wbt kindertoeslag bij een WW. Deze krijg je dus gewoon, ook als je in de WW zit. Dit inderdaad omdat je per direct beschikbaar moet zijn voor werk indien zich dat aandient.

Als je je plek op het KDV opgeeft en je daarna weer op de wachtlijst moet, ben je dus niet per direct beschikbaar. En dat mag niet. Vandaar dat het gewoon doorloopt. Sterker nog indien je erg terugloopt in inkomsten wordt je vergoeding natuurlijk verhoogd (omdat het naar inkomen gaat)

Gelukkig maar.

En ik krijg netjes een aantal maanden WW. Gelukkig heb ik in 2005 nog 52 dagen gewerkt en dat is het minimum voor het feit dat dit jaar als "gewerkt" telt. Mazzel want anders had ik inderdaad maar 3 mnd gekregen. Toch blijft dit wel raar. Ik heb in principe onbetaald verlof genomen, zelf ontslag en geen uitkering, gewoon belasting betaald van het kleine beetje inkomen dat ik nog had, niet uitgeschreven, gewoon zorgverzekering moeten betalen (want anders krijg je een boete) enz enz. Maar dat maakt dus niet uit blijkbaar. Maar indien je 2 jaar voor je kinderen hebt gezorgd dan wordt dat wel meegerekend. Nu is dat laatste wel goed, maar het eerste vind ik erg scheef. Nou ja maakt niet uit, gelukkig dat 2005 dus wel telt.
Maria: Hier geen SintMaarten in deze buurt. Ook niet als er een kaars staat haha. Vind ik trouwens wel een goed idee omdat het blijkbaar nogal onduidelijk is in de stad waar je wel en niet kan aanbellen. Gelukkig maar dat ze niet gekomen zijn want ik had ook niks in huis. Vorig jaar zat ik helemaal klaar (want in Adam doen ze het ook) maar er kwam niks. Was ik toch potverdorie genoodzaakt om alles zelf op te eten

En een mini meeting vind ik een leuk idee hoor en dan neem ik inderdaad Saar lekker mee (en ook Anniek want dat kan dan niet anders haha). Vind het ook jammer dat ik er niet kan zijn, maar volgende keer zal ik alles op alles zetten om te komen. Ik ben nl ook erg benieuwd naar iedereen.
het is hier ook nogal wijkgebonden, dat St Maarten. Ik gisteren maar twee meisjes aan de deur (gelukkig hebben wij altijd wel snoep in huis ), maar in wijk bij vriendje wordt het weer erg intensief gedaan.. bij ons ook weinig kleine kinderen, dat zal ook wel schelen!

jammer Chica, dat je er niet bij kunt zijn, maar hoop een volgende keer wel! (en als jullie nog mini-meeting afspreken, ik hoor het graag: zo ver weg woon ik niet!)

Lisa: ik snap je overweging, maar ik sluit me aan bij Chica. 3 tegen 1 en in zijn huis. t lijkt mij erg lastig om je dan niet aangevallen te voelen. al is het inderdaad maar iemand die luistert en waarmee je daarna even het gesprek kunt doorspreken. Kun je van te voren toch ook aangeven bij hen, dat je het spannend vindt en dat je graag je vriendin (ofzo) wil meenemen? liefst iemand waar zij geen negatieve gevoelens bij hebben natuurlijk.

heb zojuist gebeld voor een cursus Pilatus. gisteren met fysio overlegd en zij dacht wel dat dat iets zou kunnen zijn voor mij, even horen of er nog plek is, maar het lijkt me heerlijk om weer iets te gaan doen!

ga nu weer even overleggen!
ohh.ik baal ook zo dat ik niet kan komen naat de meeting.

die dag vieren mijn "schoonopa- en schoon-oma" hun verjaardagen en omdat ze al dik in de tachtig zijn zullen er wel niet meer zoveel verjaardagen komen. Ook is het ruim een uur rijden dus een combi van beide evenementen vind ik te veel van het goede. Maar goed ik baal echt als een stekker, want vond het erg gezellig vorige keer.

pruttel heeft en ontstoken oog en is heeeeeel zielig. ligt nu al anderhalf uur te slapen, gaan maar even kijken.
pippa, hier hetzelfde. kleertjes van River Woods. staat op 6 mndn maar het past al!

Chica/Jane akelig van de MG. Brr is toch ff schrikken. Ben bang dat het een kwestie van tijd is dat er meer kdv zullen volgen.

O Lisa wat vermoeiend lijkt me dat zeg. Nu heb ik met man ook best eens discussies maar het lijkt me dat je hier erg verdrietig van wordt. Goed advies Chica!

Leg even snoet op bed, kom ik zo terug om te reageren op de rest
Hier geen zingende kids voor St Maarten geweest. Jammer want op zich wel leuk volgens mij. En wat een grap om Sint liedjes te gaan zingen haha. Ja stel je voor dat ie niet komt!!

Over Sint gesproken, zaterdag komt ie aan. Vind t sfeertje altijd wel erg leuk maar ja snoet is eigenlijk nog beetje te klein om te gaan kijken. Of doen jullie (degene met 1 kind) t wel?

Sanloes, hoest met het oogje?

Hier is t minder. Snoet is ziek. Snipverkouden, hoesten en huilen. Gisteren die pneu prik gehad dus wellicht reactie daarop of misschien toch griep. Rond tienen vanochtend had ie 37.7 dus nog geen koorts, maar vertrouw t voor geen meter. Heb m uit voorzorg een zetpilletje gegeven. Huilen is nu minder maar hij kijkt flink lodderig uit zijn ogen. Vanmiddag maar weer even tempen. Als ie maar iets boven de 38 komt bel ik de dokter. Als t maar riekt naar MG dan ben ik er meteen bij.
quote:MissyMB schreef op 12 november 2009 @ 08:22:

Meisje zit hier ook in maat 68 en 62 is echt te klein, maar goed ze was 2 weken geleden ook al bijna 7,5 kilo.

Zó! Wat een flinkerd! Blogbaby heeft nog steeds mt 62. Daar heb ik juist erg veel van ingeslagen, omdat ik hoorde dat je met die maat het langst zou doen. Nu hoop ik dan ook echt dat dat zo is. Het heeft me een vermogen gekost!
quote:stokje schreef op 12 november 2009 @ 11:33:

kleertjes van River Woods. staat op 6 mndn maar het past al!

Ja, maar volgens mij wil dat niet zeggen dat je kindje erg groot is. Het lijkt wel alsof de duurdere merken (Ralph Lauren, Oilily, Riverwoods, Tommy Hilfiger, DKNY) een stuk kleiner uitvallen. Blogbaby heeft een paar spotgoedkope rompers maat 56 en die passen nog steeds. Terwijl er op de dure kleertjes idd al 6 mnd staat! Gek hè, zo'n groot verschil. Niet echt handig!
quote:stokje schreef op 12 november 2009 @ 11:51:

Over Sint gesproken, zaterdag komt ie aan. Vind t sfeertje altijd wel erg leuk maar ja snoet is eigenlijk nog beetje te klein om te gaan kijken. Of doen jullie (degene met 1 kind) t wel?Nee, ik heb helemaal geen plannen. Ben er wel erg druk mee op m'n werk (ben juf). Maar verder.... wat heeft Blogbaby daar nu aan? Mijn ouders vroegen al wat Blogbaby wilde hebben met Sinterklaas. Tja... heb geen idee! Vind het ook eigenlijk helemaal niet nodig (al is het natuurlijk wel lief van ze). Ze weet toch helemaal niet dat het Sinterklaas is?
quote:stokje schreef op 11 november 2009 @ 17:32:

zo net terug van CB voor pneu prik. Wat een lopende band werk zeg. En ik zal maar niet herhalen wat de dame zei die de prik zette. T kwam er in ieder geval op neer dat ze enige bezorgdheid van mijn kant direct de kop in drukte! snap best dat je t wrs 100x gehoord hebt maar een beetje begrip zou fijn zijn...)

Nou ja zeg, wat belachelijk! Een beetje begrip voor ouders lijkt me wel zo noodzakelijk in zo'n beroep.

quote:stokje schreef op 11 november 2009 @ 17:32:

Geloof dat ze de leidsters/oppas opa's en oma's niet enten omdat je je kind niet moet brengen als t ziek is. Makkelijk gezegd, alleen werkt t zo in de praktijk natuurlijk niet altijd.

Nee, want het voordeel van mijn gastouder is dat ik junior ook mag brengen als ie ziek is. Niet als ie zó ziek is dat ik er zelf bij wil/moet zijn natuurlijk, maar met een beetje koorts of waterpokken mag ie gewoon komen. Op het moment dat de vlekken opkomen is het besmettelijke stadium immers al voorbij. Van oma's en opa's vind ik het trouwens helemaal belachelijk want stel dat je kind ziek is en niet naar de opvang kan maar moet echt werken vanwege belangrijke vergadering is wat ook, dan breng je je kind toch hoogstwaarschijnlijk naar hen...
Wij zijn vorig jaar voor het eerst met zoon naar de intocht geweest, maar meer omdat we met neefjes meegingen, zoon was toen 1 jaar en 4 maanden en vond het wel leuk maar begreep er nog niet veel van. Nu is het besef van Sinterklaas veel groter en gaan we dus ook schoen zetten en pakjesavond vieren.

Stokje; hopelijk is het gewoon van de prik en knapt zoon snel weer op.

Sanloes: zielig zo'n oogje, dochter heeft het ook al 2 keer gehad, BV erin hielp hier heel goed.
quote:Wyfke schreef op 11 november 2009 @ 21:38:

Sorry Jojon en Pippa, maar ik moet toch erg lachen om hoe het hier omschreven wordt!

Ik kan wel wat hebben hoor. Wassen is gewoon mijn nieuwe hobby.

quote:Wyfke schreef op 11 november 2009 @ 21:38:

Onze P&O'er vroeg vandaag naar het kolven en vertelde mij dat ze er helemaal achter stond en waarom ze bv zo goed vond enzo. Dat is voor mij toch even een steuntje in de rug, want ik voel me wel eens wat een profiteur als ik het werk weer neerleg en weer met kolftasje vertrek richting kolfruimte.

Doe niet zo raar! Je hebt er recht op! En afgezien daarvan: als je collega's je toch je eigen werk niet teruggeven kun je je tijd maar beter besteden aan kolven...
Ik had dus gerekend op heel veel Sint Maarten kindjes want in de straat hierachter wonen meer dan 40 kinderen. Nou is het alleen zo dat onze straat nog half in aanbouw is en wij voor de deur nog geen lantaarnpaal hebben. En voorbij ons huis begint bijna de bouw.

Dus. De eerste keer dat de bel ging waren het 4 kindjes hier uit de straat. Daarna is ie nog 3 keer gegaan voor kindjes die ik niet kende. In totaal denk ik een stuk of 14 kinderen, meer niet. Heb ze allemaal maar 2 dingetjes laten kiezen (reactie eerste kind op mijn 2 schalen: whoooooo!) maar ik vrees dat we de rest zelf moeten opeten! Misschien moet vriend morgen maar wat meenemen naar zijn werk. Beter zijn collega's vetmesten dan mezelf. Want ik kan er niks aan doen, wat ik in huis heb moet op. Dat moet van mijn mond.
Meis, fijn dat je functioneringsgesprek in elk geval goed was.

Wyfke, fijn dat je P&Oer achter het kolven staat. Dan voel je je toch sterker. Ik weet niet van waar je komt, maar je mag ook met mij meerijden o.i.d. Ik heb geen tomtom, maar kan aardig kaartlezen.

Chica, mijn neefje van 2,5 snapt zo'n weklichtje prima (al een tijdje). Ik ben even kwijt hoe oud Anniek is. Jammer dat je niet naar de meeting kan komen.

Missy, veel plezier op je weekend weg.

Lisa, ik ga mee met Chica en zou ook iemand meenemen.

Sanloes, wat sneu van het ontstoken oogje. En jammer dat je niet bij de meeting kan zijn.

Stokje, bij mij op het werk komt de sint elk jaar voor de kindjes van collega's. Ik sla over. Zoon heeft er nog helemaal niks aan en die drukte met 30/40 van die koters, pfoe. We gaan de intocht op tv wel kijken, maar dat vind ik zelf altijd zo leuk.

Hou je Snoet in de gaten he?

Over de maten: zoon draagt inmiddels 74..... Maar ik merk wel dat het ene merk het andere niet is. Sommige dingen zijn zo smal. We hebben twee spijkerbroekjes gekregen in 74. Toen zoon met truitjes over ging op 74 (onder loopt altijd wat achter) heb ik meteen ook zo'n broekje aangedaan. Bijna 8 cm te lang ofzo, maar zo strak aan z'n billen en bovenbenen, het arme joch kan niet meer fatsoenlijk trappelen. Die broekjes liggen dus in de kast voor een eventueel dunner exemplaar.
Woh, Nerwen, maat 74! Hoeveel weegt zoon inmiddels? Ik zie hier echt astronomische gewichten langskomen.... Zoon is net over de zes kilo heen met z'n 4,5 maand en 64 cm!

Sint: ik doe niks met intocht en op het werk bedank ik ook. Vind ik echt onzin voor die hele kleintjes. Wordt met niet echt in dank afgenomen want collega's vinden dat je je kind moet komen showen. Maar ik heb ook geen zin in die drukte voor mijn zoon. Mijn ouders vroegen ook wat zoon van Sint wil hebben. Ook al heeft hij er niks aan, het is wel leuk omdat de drie neefjes er ook bij zijn waarvan er nog 1 in Sint gelooft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven