koud buffet kerst

12-11-2009 13:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
met kerst eens een keer niet gourmetten, eindelijk, hihi.

maar nu wil ik een koud buffet gaan doen, wat voor leuke en lekkere ideeen hebben jullie? er is alleen wel 1 vegetarisch iemand bij, daar moet ik wel rekening mee houden.

ik ga wel een salade neerzetten en stokbrood, maar voor de rest weet ik het niet.

en ik heb geen zin om heel veel sites te gaan zitten uitpluizen.

groetjes missbreezer
Waarom alleen maar koud?

Je kan bijvoorbeeld ook kleine saté-tjes maken of gehaktballetjes in tomatensaus.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Mijn buffet.... is het genoeg?
1 keer is genoeg...
Zelfde vraag als Barbabella. Niet iedereen houdt van alleen koud eten. Ik zou het combineren, zowel warme als koude hapjes. Een hartige taart kun je makkelijk van te voren klaar maken en bakken/opwarmen vlak voor het buffet. Zelfde geld voor de satétjes en gehaktballetjes van Barbabella.
zo hee, snel al die reacties, ja er komt ook iets warms bij, ik zat te denken aan cocktailworstjes in bladerdeeg, en voor die vegetarier iets met kaas ofzo. ik kan natuurlijk ook iets van mini-appelflapjes maken.

maar wie weet komen er nog meer leuke tips

groetjes
Vind de mini appelflapjes meer en toetje. Zou ik niet bij het gewone buffet ding doen.

Eet je vegetarier wel vis of dat ook niet?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
neej, die eet ook geen vis
Ik zou er een soep bij zetten,lekkere winterse erwtensoep of juist een buffet in een oosters thema ofzo en daar de hapjes en soep op afstemmen.
Ik vind een landenthema voor een buffet altijd leuk. Ik had een keer een Italiaans buffet:

lekkere vleeswaren op rolletjes , italiaanse broodjes en gezouten roomboter, kleine pizza'tjes, quiches met een italiaanse vulling, een aantal pastasalades, gevulde tomaatjes en gevulde champignons, minestronesoep

En dan daarna nog een dessert buffet: italiaans ijs, italiaanse likeurtjes, grappa, italiaanse kaasjes, hoe heet die hoge cake.

Je ziet, ik heb niet iets speciaals voor 'die vegetarier' maar gewoon verschillende dingen met en zonder vlees.

Succes!
Nigella heeft een hele hoop leuke hapjes (warm en koud) en dipsauzen in het boek "Feest!" Leuk om te maken en ze doen het bij mij altijd erg goed
Idd lekkere zelfgemaakte soep.
gevulde bladerdeeghapjes Bijv. gevuld met:

- tonijn

- gehakt

- geitenkaas

- feta/olijven

Pastasalade

Couscous

Zalmrolletjes

Soep
Oh ja, twee verschillende hartige taarten, bijv. een met spinazie en (blauwe) kaas en één met vis ofzo. Of een preitaart.
wat een leuke ideeen allemaal, ik zal ze eens voorleggen aan me man.

ik was alleen wel vergeten ze zeggen dat we met 8 volwassenen zijn en 2 kids. maar de jongste kind eet nog niet mee met de pot, en mijn zoon lust bijna alles.

er zijn 2-3 volwassenen die heeeeel graag vlees eten hihi.

ik moet er ook rekening mee houden dat ik sommige dingen al van te voren in huis moet hebben aangezien ik er vanuit moet gaan dat ik moet werken, die hele week. maar bladerdeeg en andere dingen wat lang houdbaar is, kan ik evt al beginnen met te kopen, dat scheelt weer tegen de kerst.

groetjes
Koud visbuffet!

Een grote schaal met:

Zalmsalade (soort huzarenslade maar dan met zalm)

Garnaaltjes (met een beetje cocktailsaus ernaast)

Paling

Gerookte zalm

Makreel

Cherrytomaatjes gevuld met garnaaltjes

Erg lekker!

Het hoeft natuurlijk niet alleen met vis te zijn, je kunt dus ook normale huzarensalade gebruiken. Dan maak je een grote bol in het midden met een beetje extra mayonaise eroverheen. Eromheen asperges, gevulde eitjes, stukjes augurk, en dan kun je er alles bijleggen wat je maak wilt!

Lekker met verschillende soorten broodjes en roomboter!
hey

@wussyPussy

leuke ideeen, en dat met die bol van salade had ik al in gedachten,

@ de rest: manlief heeft meegelezen, wel leuke ideeen vond hij.

als er nog meer ideeen/recepten zijn, sta ik ervoor open

groetjes
Koude pastasalade met sperziebonen en mozzarella *

Koude pastasalade met ham, garnalen, courgette en paprika

Hier staan meerdere recepten voor salades. Het zijn er teveel om hier neer te zetten. Ook zonder ze precies uit te voeren zijn ze best wel lekker. Wat langer van te voren maken is geen probleem.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 24-11-2009 19:47
Reden: teveel is weg gehaald
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven