Carnaval; hulp gevraagd!
donderdag 12 november 2009 om 15:16
Zo als jullie weten is was het gister de 11de van de 11de en dus sint. maarten, maar tevens ook de opening van het carnavals seizoen.
Vooral in Limburg.
Als echte Limburgse zit ik nou toch echt met een paar probleempjes...
Als eerste wat moet ik aaaaaaaan??????...
Ik heb thuis nog een Corpse Bride jurk hangen met sluier en alles erop en er aan.
Maar die heb ik vorg jaar al aan gehad...
Heb ook nog een rock & roll jurk hangen maar de pattycoat is spoorloos verdwenen.
Heb ook nog een vrouwlijk piraten pakje hangen maar die is van de optochten van vorig jaar wat ik gelopen heb.
En heb nog katten oren met staart enz..
Ik heb echt geen idee wat ik aan moet deze dingen heb ik al mee gelopen en vind het zo raar om het dan nog een jaar aan te doen.
Word het dan toch maar een nieuw pak?
Maar wat dan????....
Als 2de mijn vriend uit Gelderland heeft natuurlijk helemaaaaaaal niks met carnaval en is dit ook niet van plan te gaan vieren.
Dit vind ik zooooooo jammer
Weet eigenlijk ook niet wat ik er mee moet.
Hem toch mee slepen?
Toch maar alleen gaan vieren?
Of gewoon zelf ook niet vieren en met hem iets anders gaan doen de 4 dagen?
Wat een onzekerheid niks voor mij.....
Help.. Help.. Help..
Vooral in Limburg.
Als echte Limburgse zit ik nou toch echt met een paar probleempjes...
Als eerste wat moet ik aaaaaaaan??????...
Ik heb thuis nog een Corpse Bride jurk hangen met sluier en alles erop en er aan.
Maar die heb ik vorg jaar al aan gehad...
Heb ook nog een rock & roll jurk hangen maar de pattycoat is spoorloos verdwenen.
Heb ook nog een vrouwlijk piraten pakje hangen maar die is van de optochten van vorig jaar wat ik gelopen heb.
En heb nog katten oren met staart enz..
Ik heb echt geen idee wat ik aan moet deze dingen heb ik al mee gelopen en vind het zo raar om het dan nog een jaar aan te doen.
Word het dan toch maar een nieuw pak?
Maar wat dan????....
Als 2de mijn vriend uit Gelderland heeft natuurlijk helemaaaaaaal niks met carnaval en is dit ook niet van plan te gaan vieren.
Dit vind ik zooooooo jammer

Weet eigenlijk ook niet wat ik er mee moet.
Hem toch mee slepen?
Toch maar alleen gaan vieren?
Of gewoon zelf ook niet vieren en met hem iets anders gaan doen de 4 dagen?
Wat een onzekerheid niks voor mij.....
Help.. Help.. Help..

donderdag 12 november 2009 om 15:22
Verder vind ik dat een klein beetje overdrijft.
Duik een Carnavals-winkel in en je krijgt inspiratie genoeg.
Over vriend:
Als ie niet mee wil, dan laat je hem thuis en ga je lekker zonder hem.
Iemand meenemen zonder dat diegene er echt zin in heeft, wordt bij voorbaat al een fiasco. Denk ik.
En als ik perse carnaval wil vieren blijf ik echt niet thuis omdat mijn nieuwe vriendje toevallig niet van carnaval houdt.
Duik een Carnavals-winkel in en je krijgt inspiratie genoeg.
Over vriend:
Als ie niet mee wil, dan laat je hem thuis en ga je lekker zonder hem.
Iemand meenemen zonder dat diegene er echt zin in heeft, wordt bij voorbaat al een fiasco. Denk ik.
En als ik perse carnaval wil vieren blijf ik echt niet thuis omdat mijn nieuwe vriendje toevallig niet van carnaval houdt.
donderdag 12 november 2009 om 15:24
Ben geboren in Kielegat, getogen in Oeteldonk en ik vind Carnaval echt ruk. Van oorsprong vast heel leuk, maar tegenwoordig alleen maar een vrijbrief om te zuipen en zuipen en zuipen. Helemaal nu de noordelingen ook in grote getalen naar het zuiden komen. Heel veel écht verklede mensen zie je ook niet meer, meestal alleen een boa of stomme cowboyhoed.
Nee, ik werk liever. Dan kunnen mijn collega's die wel willen lekker vrij zijn.
Nee, ik werk liever. Dan kunnen mijn collega's die wel willen lekker vrij zijn.

donderdag 12 november 2009 om 15:24
Bij ons kun je van donderdagavond t/m woensdag feestvieren! Bijna een week! Wat een feest
Tja wat doe je aan...
Ik vind actuele dingen altijd wel grappig. Vorig jaar zag ik iemand in een overall met daarop 'Boer zoekt bar'.
Alles uit sprookjes is ook goed
Roodkapje is lekker makkelijk. Alice in Wonderland ook. Prinses, met een grote roze jurk!
En over je vriend; lekker alleen gaan vieren en m mss één dagje meeslepen. Als jij het zo leuk vind, zou ik het niet niet gaan vieren omdat je vriend het niet leuk vindt. En als hij het echt niet leuk vindt en je sleept 'm toch mee, is er ook niks aan. Zit je de hele tijd met een chagrijnig persoon opgescheept..
Tja wat doe je aan...
Ik vind actuele dingen altijd wel grappig. Vorig jaar zag ik iemand in een overall met daarop 'Boer zoekt bar'.
Alles uit sprookjes is ook goed
Roodkapje is lekker makkelijk. Alice in Wonderland ook. Prinses, met een grote roze jurk!
En over je vriend; lekker alleen gaan vieren en m mss één dagje meeslepen. Als jij het zo leuk vind, zou ik het niet niet gaan vieren omdat je vriend het niet leuk vindt. En als hij het echt niet leuk vindt en je sleept 'm toch mee, is er ook niks aan. Zit je de hele tijd met een chagrijnig persoon opgescheept..
donderdag 12 november 2009 om 15:25
Jaaah ,heerlijk carnaval!!
Ik vier al jaren in Zwolle én in Oldenzaal (ja,ook boven de rivieren zijn er plekken te vinden waar het leuk is!)
Vorig jaar een soort van lieveheersbeestjesbroek gekocht.
Doe doe ik gewoon weer aan.
Ik heb m een beetje moeten verbouwen want veels te wijd,kon er met zn tweeen in
Zit nu even te denken om daar een gekke pruik bij te kopen (wit/geel?) en een lieveheersbeestje of vlinder ofzo in de pruik te steken.
Geleurd shirt eronder (groen?)
Rare bril op...klaar!!
Ik vier al jaren in Zwolle én in Oldenzaal (ja,ook boven de rivieren zijn er plekken te vinden waar het leuk is!)
Vorig jaar een soort van lieveheersbeestjesbroek gekocht.
Doe doe ik gewoon weer aan.
Ik heb m een beetje moeten verbouwen want veels te wijd,kon er met zn tweeen in
Zit nu even te denken om daar een gekke pruik bij te kopen (wit/geel?) en een lieveheersbeestje of vlinder ofzo in de pruik te steken.
Geleurd shirt eronder (groen?)
Rare bril op...klaar!!
donderdag 12 november 2009 om 15:26
Ik woon ook in Limburg en vind Carnaval helemaal geweldig!
Maar mijn vriend heeft er niet zoveel mee, dus wij vieren niet alle dagen..
Bij ons is het 2 dagen: overdag met de kids en 1 van die 2 avonden gaan we met vrienden feesten.
Qua kleding zou ik me niet al te druk maken, ik ken genoeg mensen die meerdere jaren hetzelfde aanhebben.
Wat al aangegeven werd: ruilen
En wil je dat niet dan weer lekker veel geld uitgeven voor wat nieuws
Maar mijn vriend heeft er niet zoveel mee, dus wij vieren niet alle dagen..
Bij ons is het 2 dagen: overdag met de kids en 1 van die 2 avonden gaan we met vrienden feesten.
Qua kleding zou ik me niet al te druk maken, ik ken genoeg mensen die meerdere jaren hetzelfde aanhebben.
Wat al aangegeven werd: ruilen
En wil je dat niet dan weer lekker veel geld uitgeven voor wat nieuws

donderdag 12 november 2009 om 15:30
quote:Goldielocks schreef op 12 november 2009 @ 15:19:
Waar is de optie 4 dagen?
Carnaval duurt 4 dagen!Carnaval is een van oorsprong katholiek feest dat gevierd wordt in de drie dagen voorafgaand aan Aswoensdag. Volgens de traditie duurt het feest van zondag tot dinsdagavond - de Vastenavond. Om middernacht vangt de vastentijd aan van 40 dagen, tot Pasen.
(Aldus Wikipedia)
Waar is de optie 4 dagen?
Carnaval duurt 4 dagen!Carnaval is een van oorsprong katholiek feest dat gevierd wordt in de drie dagen voorafgaand aan Aswoensdag. Volgens de traditie duurt het feest van zondag tot dinsdagavond - de Vastenavond. Om middernacht vangt de vastentijd aan van 40 dagen, tot Pasen.
(Aldus Wikipedia)

donderdag 12 november 2009 om 15:32

donderdag 12 november 2009 om 15:32
Tja, als je zelf geen inspiratie hebt?
Misschien iets uit de actualiteit, landelijk of uit je regio, of iets uit je eigen leven. Ga met vriendinnen die ook carnaval vieren brainstormen. Kijk eens in de winkels met feestkleding.
W.b. je vriend. Ga ajb alleen. Doen we hier ook.
Mijn man vindt het leuk, ik niet. Ik verpest alleen maar zijn avond en die van mezelf trouwens ook.
Misschien iets uit de actualiteit, landelijk of uit je regio, of iets uit je eigen leven. Ga met vriendinnen die ook carnaval vieren brainstormen. Kijk eens in de winkels met feestkleding.
W.b. je vriend. Ga ajb alleen. Doen we hier ook.
Mijn man vindt het leuk, ik niet. Ik verpest alleen maar zijn avond en die van mezelf trouwens ook.
donderdag 12 november 2009 om 15:35
quote:WishfulThinking schreef op 12 november 2009 @ 15:30:
[...]
Carnaval is een van oorsprong katholiek feest dat gevierd wordt in de drie dagen voorafgaand aan Aswoensdag. Volgens de traditie duurt het feest van zondag tot dinsdagavond - de Vastenavond. Om middernacht vangt de vastentijd aan van 40 dagen, tot Pasen.
(Aldus Wikipedia)
Ik heet geen Wiki, maar wij beginnen zaterdag en gaan door tot dinsdag. Nooit anders geweten dan dat het zo was.
Weer wat geleerd. (En toch begin ik ook dit jaar lekker weer op zaterdag )
[...]
Carnaval is een van oorsprong katholiek feest dat gevierd wordt in de drie dagen voorafgaand aan Aswoensdag. Volgens de traditie duurt het feest van zondag tot dinsdagavond - de Vastenavond. Om middernacht vangt de vastentijd aan van 40 dagen, tot Pasen.
(Aldus Wikipedia)
Ik heet geen Wiki, maar wij beginnen zaterdag en gaan door tot dinsdag. Nooit anders geweten dan dat het zo was.
Weer wat geleerd. (En toch begin ik ook dit jaar lekker weer op zaterdag )
donderdag 12 november 2009 om 15:36