Carnaval; hulp gevraagd!

12-11-2009 15:16 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo als jullie weten is was het gister de 11de van de 11de en dus sint. maarten, maar tevens ook de opening van het carnavals seizoen.

Vooral in Limburg.

Als echte Limburgse zit ik nou toch echt met een paar probleempjes...

Als eerste wat moet ik aaaaaaaan??????...

Ik heb thuis nog een Corpse Bride jurk hangen met sluier en alles erop en er aan.

Maar die heb ik vorg jaar al aan gehad...

Heb ook nog een rock & roll jurk hangen maar de pattycoat is spoorloos verdwenen.

Heb ook nog een vrouwlijk piraten pakje hangen maar die is van de optochten van vorig jaar wat ik gelopen heb.

En heb nog katten oren met staart enz..

Ik heb echt geen idee wat ik aan moet deze dingen heb ik al mee gelopen en vind het zo raar om het dan nog een jaar aan te doen.

Word het dan toch maar een nieuw pak?

Maar wat dan????....

Als 2de mijn vriend uit Gelderland heeft natuurlijk helemaaaaaaal niks met carnaval en is dit ook niet van plan te gaan vieren.

Dit vind ik zooooooo jammer :(

Weet eigenlijk ook niet wat ik er mee moet.

Hem toch mee slepen?

Toch maar alleen gaan vieren?

Of gewoon zelf ook niet vieren en met hem iets anders gaan doen de 4 dagen?

Wat een onzekerheid niks voor mij.....

Help.. Help.. Help..

Vier jij Carnaval?

Totaal aantal stemmen: 43

Ja, 1 Dag. (9%)
Ja, 2 Dagen. (5%)
Ja, 3 Dagen. (26%)
Nee, onzin. (53%)
Nee, maar had het wel willen doen. (7%)
quote:Goldielocks schreef op 12 november 2009 @ 15:36:

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent TO?25
Biebelie, je druk maken over iets wat over bijna een half jaar gaat plaatsvinden? Dat is net zoiets als in juni een topic openen met 'wat moet ik eten met kerst'
quote:biebelie schreef op 12 november 2009 @ 15:37:

En vwb pettycoat maken....als je even wacht beginnen straks de winkels en carnavalsbeurzen weer.

Kun je voor 5 a 10 euro er eentje kopen.

Die zijn meestal allemaal te dun of te kort.

Ik moet echt zo een dikke hebbe wat ze ook in Grease hebben zeg maar.
quote:spoekle schreef op 12 november 2009 @ 15:38:

[...]

25 Mag ik zeggen dat je eehh...jonger overkomt?
quote:spoekle schreef op 12 november 2009 @ 15:39:

[...]

Ik moet echt zo een dikke hebbe wat ze ook in Grease hebben zeg maar.Dan trek je er drie vier vijf over elkaar aan.
quote:Astarte schreef op 12 november 2009 @ 15:38:

Biebelie, je druk maken over iets wat over bijna een half jaar gaat plaatsvinden? Dat is net zoiets als in juni een topic openen met 'wat moet ik eten met kerst'

Eeeh..over 3 maand dan al hé

En nee,ik maak mezelf er ook totaal niet druk om (heb dr al wel zin aan maar dat is wat anders)

Maar kijk even goed rond hier welke topics je nog meer ziet.

Als je dat bij ieder topic moet schrijven dat je niet boeit heb je er een dagtaak aan....
quote:Goldielocks schreef op 12 november 2009 @ 15:40:

[...]

Dan trek je er drie vier vijf over elkaar aan.

Dan ben ik al meteen 40 euro kwijt ofzo voor 4 5 of 6 over elkaar heen te trekken kan het nog beter met oma zelf doen.

En dat jonger over komen, Sjah niks anders op te zeggen als dat hoor ik wel vaker...
Misschien kun je kijken of op het ruiltopic mensen zijn die carnavalsoutfits willen ruilen? Er zijn misschien wel meer vrouwen met hetzelfde 'probleem'?
quote:spoekle schreef op 12 november 2009 @ 15:39:

[...]

Ik moet echt zo een dikke hebbe wat ze ook in Grease hebben zeg maar.kijk hier eens. Te kust en te keur.
Ga anders even naar Amsterdam. Dat moet nog wel lukken voor dat het carnaval is. Ga je naar Laura Dolls, ben je vast ook petticoatgewijs helemaal happy.
quote:eleonora schreef op 12 november 2009 @ 16:40:

Dat moet nog wel lukken voor dat het carnaval is. Voor sommigen is het gister echt al begonnen hoor. Maar als TO 40 euro te duur vind voor 'n petticoat, hoe realistisch is een bezoek aan Laura Dolls dan?
quote:Ann Liv schreef op 12 november 2009 @ 16:43:

[...]

Voor sommigen is het gister echt al begonnen hoor. Maar als TO 40 euro te duur vind voor 'n petticoat, hoe realistisch is een bezoek aan Laura Dolls dan?Je bent me voor Ann Liv
!
anoniem_94628 wijzigde dit bericht op 12-11-2009 17:18
Reden: niet belangrijk
% gewijzigd
En dan ook nog helemaal in Amsterdam.

Ik kom wel uit het zuiderlijke puntje van Limburg...

40 euro te duur. Nee, maar ik zit wel thuis met een uitkering (door ziekte's)
quote:spoekle schreef op 12 november 2009 @ 17:20:

40 euro te duur. Nee, maar ik zit wel thuis met een uitkering (door ziekte's)

Oke, dat snap ik dan niet goed en misschien kun je het me even uitleggen:

De kunt door ziekte niet werken, maar je kunt wel volle bak carnaval vieren?
Als je thuis zit, heb je alle tijd om aan de slag te gaan. Je kunt verkleed "als iets", maar ik vind het meestal handiger i.v.m. ruilen en uitlenen als ik iets maak met veel goud, glitter, veren en steentjes. Twee jaar geleden gingen we met een groepje verkleed als de raad van elfjes. Daar kan ik me echt helemaal in uitleven, ik weet dus ook al sinds oktober 2008 wat ik met carnaval 2010 aan ga doen. Maar toen was ik al tijden bezig met mijn pak van 2009, toen had ik een jas gemaakt van dweilen en poetsdoeken (met van die franjes eraan) en ging ik verkleed als dweilorkest.

Carnaval zelf, het zuipen, dat is best gezellig, maar de voorpret, de creativiteit, dat vind ik vooral mooi. Dat er mensen zo veel werk steken in het bouwen van een wagen voor de optocht, het schrijven van een lied voor het liedjesfestival, het maken van een pak voor hun hele carnavalsclub...
Pattycoat prachtig
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Gewoon je vriend meenemen. Jij verkleed als bak zuurkool en hij als gelderse worst.
quote:Goldielocks schreef op 12 november 2009 @ 17:22:

[...]

Oke, dat snap ik dan niet goed en misschien kun je het me even uitleggen:

De kunt door ziekte niet werken, maar je kunt wel volle bak carnaval vieren?

Ik vier niet volle bak carnaval.

Vorg jaar heb ik de keuze gemaakt iedere dag optocht lopen, maar 's avonds helemaal niks.

En dit jaar word het weer alleen uitgaan en in de avond.

Als ik het allbij zou doen zou ik echt helemaal niks meer zijn...

En omvallen met een glas bier in me hand.
quote:spoekle schreef op 12 november 2009 @ 17:20:

40 euro te duur. Nee, maar ik zit wel thuis met een uitkering (door ziekte's)Nah weet je, dan moet je het zelf maar verzinnen, ik heb mijn best gedaan.
quote:Ann Liv schreef op 12 november 2009 @ 16:43:

[...]

Voor sommigen is het gister echt al begonnen hoor. Maar als TO 40 euro te duur vind voor 'n petticoat, hoe realistisch is een bezoek aan Laura Dolls dan?

Behoorlijk realistisch maar laat maar verder.

Er is vast wel een kringloopwinkel in dat zuidelijkste puntje, gaat ze lekker daar shoppen, of ze leent wat van anderen.

Kostuumpoolen vind dat eens uit of zo.

Als het nog niet uitgevonden is dan mag je het idee van mij hebben topicopenster!
quote:eleonora schreef op 13 november 2009 @ 21:01:

[...]

Behoorlijk realistisch maar laat maar verder.

Er is vast wel een kringloopwinkel in dat zuidelijkste puntje, gaat ze lekker daar shoppen, of ze leent wat van anderen.

Kostuumpoolen vind dat eens uit of zo.

Als het nog niet uitgevonden is dan mag je het idee van mij hebben topicopenster!

Jazeg, steel mijn idee van 12-11 16.32u ook maar meteen, geen probleem!

Maar Laura Dolls is niet zo duur zeg je? Ik ben er jaren geleden eens geweest (niet voor een carnavalsoutfit overigens!) en vond het toen behoorlijk prijzig. Misschien moet ik er toch weer eens een bezoekje aan brengen dan...
quote:Ann Liv schreef op 14 november 2009 @ 12:16:

[...]

Jazeg, steel mijn idee van 12-11 16.32u ook maar meteen, geen probleem!

Maar Laura Dolls is niet zo duur zeg je? Ik ben er jaren geleden eens geweest (niet voor een carnavalsoutfit overigens!) en vond het toen behoorlijk prijzig. Misschien moet ik er toch weer eens een bezoekje aan brengen dan...

O had jij het al geopperd?

Goh, dacht ik een keer origineel te zijn....

Maar goed, ik heb ook helemaal geen verstand van carnaval en hoe dat in z'n werk gaat en hoe zwaar dat weegt, die kostuums en zo.

Laura Dolls, daar kun je juist voor een hele redelijke prijs een designerjurk bijvoorbeeld vandaan halen. Mijn acterende vriendinnen lopen er de deur plat voor premières en zo. En laatst heeft onze gezamenlijke vriendin Iseo er nog van alles gekocht voor haar dochter.

Petticoats verkopen ze ook, hoeveel die kosten weet ik niet. Bij Benny's zijn ze nieuw 50 euro.

Maar goed, als je geen geld hebt houdt het bijna overal wel op, dan moet je echt inventief gaan zijn.
Bij Hendriks mode is een aparte afdeling voor carnaval, en die hebben vaak uitverkoop (voornamelijk in het spul dat niet meer in alle maten verkrijgbaar is).
Eh... Rijksweg in Sittard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven