Help! Hulp nodig bij luiermaat...

13-11-2009 11:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, de luiers zijn in de aanbieding! Komt dat even mooi uit! Ik wil namelijk een voorraad aanleggen i.v.m. emigratie (daar waar ik ga wonen zijn nauwelijks luiers te koop of heel duur). Maar nu rijst de vraag: tot welke leeftijd draagt een baby/dreumes/kind luiers? En welke maat op welke leeftijd? Ik ga uit van gemiddeld 5 luiers op een dag. Is dit reeel? Hoe is jullie ervaring hierin? En wanneer gaat de kleine +/- over op luierbroekjes? Kortom: ik heb wat moeite met een juiste berekening maken van wat ik nodig heb. Mijn kleine man is nu 7 maanden oud. Ik heb begrepen dat een baby op de leeftijd van 12 maanden gemiddeld 10 kilo weegt. Wie kan mij helpen? Ik kan hier namelijk geen antwoord op vinden op de vele babysites die er bestaan. Ik zal heel blij zijn met jullie hulp! Alvast dank!!

Groetjes
Kun je niet gewoon voor nu en een maand verder luiers kopen en ze daarna door familie / vrienden op laten sturen? Als jij nu luiers koopt tot je zoontje 4,5 is en je houdt over, was het voordeel voor niks
Hoeveel containers wil of mag je meenemen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
.
Inderdaad is 10 kg gemiddeld rond 12 maanden... Je zou ook zelf even de groeigrafiek van je kindje ongeveer kunnen doortrekken.

Hier een meisje van bijna 2, ze woog bij anderhalf 11,5 kilo en ze droeg toen maat 4, nu maat 4+

Luierbroekjes heb ik nog niet gebruikt... Denk dat dat handig is vanaf het moment dat je zindelijkheidstraining gaat doen.

Succes ermee!
Het verschilt heel erg per kind.

Ik denk dat je dat heel moeilijk van te voren kunt inschatten op welke leeftijd hij welke maat draagt. Mijn zoon is nu 2 en heeft maat 5. Hij weegt nu 12 kg. Met 14 mnd woog hij 10 kg.

Hij gebruikt nu ong. 6 luiers per dag. En dan is er ook nog een groot verschil in merk. Luiers die in het begin goed waren, lekken nu snachts door, dus dat soort dingen weet je niet van te voren.

En hoeveel wil je in gaan slaan dan? Lijkt me behoorlijk grote hoeveelheden als je luiers wilt meenemen voor een aantal jaren..
Kaloo, ik zou het niet doen, zo'n jarenvoorraad. Ten eerste verandert de bouw van kindjes naarmate ze actiever worden. Waare mijn dochter tot haar eerste verjaardag perfect in de kruidvat luiers paste, waren daarna de beengaten te groot en pieste en poepte ze er zo langs: moesten we dus aan de pampers. Andere kindjes krijgen een mooie ronde kont en passen dus niet meer in de pampers.

Als ik had ingeslagen op de standaardmaten, tot en met maat 6, had ik er zwaar op ingeleverd, want dochter was zindelijk bij maatje 4.

Ik zou het laten opsturen. Of gewoon, de oldfashioned way, katoenen luiers en lekker snel zindelijk.
Dank voor jullie snelle reacties!

Ingmagh: goed idee. Maar het gaat helaas niet op. Opgestuurde pakketjes komen (meestal) helaas niet aan. Het land is nogal corrupt en arm. Dus postbodes (of wie het dan ook in handen krijgt voor mij) stoppen pakketjes in eigen zak...

Louise1: Ik mag 34 kuub meenemen. Dus dat is flink wat. Heb met mijn inboedel erbij +/- 28 kuub. Dus blijft 6 kuub voor luiers over. Dus dat moet voldoende ruimte zijn, lijkt me!?

Qwertu: heb ik ook al aan zitten denken. Maar hoor daar ook zoveel negatieve verhalen over. Lekken enzo. Heb jij ervaring met katoenen luiers? Zo ja, wat is dan een goede?
Gewoon uitgaan van maat 3 nu en ieder jaar een maatje groter, dus met straks 1,5 overgaan op 4 ongeveer, en met 2,5 op 5.

Ik geloof dat dat dat wel klopt met de kindjes die ik nu opvang (7 stuks).

- 1 van 4 mnd = maat 2

- 1 van 17 maanden = maat 3

- 1 van 23 maanden= maat 4

1 van 28 maanden = maat 4

1 van bijna 3 = 4+

1 van 3,5= maat 5
hoe doet de lokale bevolking dat daar dan?

ga je naar een warm land dan zou ik gewoon voor katoen gaan. Goedkoop, en droogt snel door de zon.
1 pak luiers in de week. Voor 3 jaar luiers. Dus zo'n 150 pakken?

30 pakken maat 4

70 pakken maat 4+

100 pakken maat 5? Zoiets?
Goede vrienden van mij hebben katoenen luiers en die zijn heel tevreden. Dat zijn allang geen vouw luiers meer hoor, dat zijn mooie badstof broekjes met gevulde delen en elastiek. Ik zou zeggen: koop er een paar en probeer het eens! Nu ik dat zo bij hun zie, denk ik dat ik dat nu ook zou doen als ik weer aan de baby zou beginnen. En dan met een pak wegwerp erbij voor als je eens onderweg bent ofzo.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik zou voor katoen gaan en de rest van de kuubs gebruiken voor drop. En rookworst. En andereHollandsche Lekkernijen. En speelgoed-op-de-groei voor je kind.

(okee, ik geef toe: luierdoekjes zou ik wel meenemen. )
Ik zou zeker voor wasbaar gaan. Tegenwoordig heb je niet alleen katoen, maar ook bamboe en weet ik niet wat. De overbroekjes zijn zelfs hardstikke leuk.

Op www.dragen-en-voeden.nl zitten heel veel ervaringsdeskundigen, er is zelfs een heel subforum over wasbare luiers.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Als je serieus overweegt een paar kuub (OMG) luiers mee te nemen, dan zou ik ze niet in de aanbieding kopen maar contact opnemen met een groothandel of direct met een producent.
ik zweer bij bamboozles met overbroekje totsbots

lekt echt niet !

en een goede tweede is de totsbots easyfit (daar kan ook pappa mee overweg
waar laat je zes kuub luiers?!!?
Wauw! Wat snel en veel antwoorden! Dankjulliewel!

Ik denk dat ik maar over ga op katoen. Daar heb ik al eerder over nagedacht, maar nu ik de aantallen van wegwerpluiers hoor, schrik ik me te pletter! Straks staat het hele huis vol luiers, haha. Dat kan ook niet de bedoeling zijn...

Ik zal eens bekijken welke katoenen luier positief wordt ervaren. Yamuna, degene die jij noemt, heb ik eens reclame van ontvangen. Dat zag er toen idd interessant uit.

Dank voor jullie reacties!
Kaloo, kijk eens op www.kaatjekatoen.nl Die gebruikt mijn zus en zij is er heel tevreden over.
Waarom koop je geen wasbare katoenen luiers? Veel makkelijker meenemen, en ze raken nooit op!
oh wacht, er waren 2 pagina's...

bitterballetje erbij?
Ik heb de tots-bots bamboozle met overbroekjes van nature babies.

Ben ik heel tevreden mee!
Katoen lijkt mij ook handiger inderdaad. Ik heb ook eens heel goedkoop ingekocht. Nniet zoveel als jij van plan bent/was, maar toch best veel. Maar wat ik mijn oudste ook te eten gaf, maat 5 heeft ze nooit gehaald. En ze was niet supervroeg zindelijk ofzo. Gelukkig is de voorraad wel opgekomen, want ik heb nog meer kinderen.
quote:zusenzo schreef op 13 november 2009 @ 11:21:

Gewoon uitgaan van maat 3 nu en ieder jaar een maatje groter, dus met straks 1,5 overgaan op 4 ongeveer, en met 2,5 op 5.

Ik geloof dat dat dat wel klopt met de kindjes die ik nu opvang (7 stuks).

- 1 van 4 mnd = maat 2

- 1 van 17 maanden = maat 3

- 1 van 23 maanden= maat 4

1 van bijna 3 = 4+

1 van 3,5= maat 5

Ik wil geen twijfel gaan zaaien maar ehh:

Eigen dochter, net 2 jaar = maat 4+/5 (afhankelijk van het merk, ben zelf niet merkvast koop wat er voorhanden/in de aanbieding is)

En dan de opvang kindjes (5 in totaal)

1 van 3 maanden = maat 3

1 van 10 maanden = maat 4/4+

1 van 2,5 = maat 5/6

1 van 2,5 = maat 6

1 van 3 = maat 6

En het zijn toch geen dikke kindjes. De opvang kindjes krijgen overigens allemaal pampers.

Ik denk gewoon dat het per kind/merk heel erg scheelt en dat je er dus geen pijl op kan trekken welke maten je nodig gaat hebben.

Dus ja dan lijkt katoen mij het handigst.
belbe wijzigde dit bericht op 13-11-2009 14:33
Reden: foutloos typen is moeilijk als je erg moe bent...
% gewijzigd
Erger u niet, verwonder u slechts!
Mijn dochter van 21 maanden draagt nu over het algemeen maat 5 of soms nog maat 4+. Ze was trouwens met 12 maanden ong. 12 kilo ipv de hier eerder genoemde 10. Zo zie je maar: het verschilt per kind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder er ook geen kijk op heb en dus ook geen voorspelling durf te doen over wanneer welke maat. Ik hoop dat je hier wat bruikbaardere tips krijgt dan die van mij. Groetjes Visje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven