pil in Spanje en roken
vrijdag 13 november 2009 om 19:04
Ja, ik ben dus naar een heel lichte pil overgestapt en toen was mijn moeder ook bang of hij dan niet 'minder goed' werkte. Ik denk dat zoiets werkt of niet
Ik gebruikte trouwens wel de Yasmin hoor, dus de 'merk' versie, dus ik weet niet of ze evt. een generieke Yasmin hebben die goedkoper was. Ik heb nog wel tegen de apotheker gezegd Jezus! Dát is duur! Kinderen krijgen is nog goedkoper. maar daar ging hij verder niet op in
Christiane, we hebben het nu over het buitenland.
Ik gebruikte trouwens wel de Yasmin hoor, dus de 'merk' versie, dus ik weet niet of ze evt. een generieke Yasmin hebben die goedkoper was. Ik heb nog wel tegen de apotheker gezegd Jezus! Dát is duur! Kinderen krijgen is nog goedkoper. maar daar ging hij verder niet op in
Christiane, we hebben het nu over het buitenland.

vrijdag 13 november 2009 om 19:05
Ik betaal hier in Zwitserland 60 euro voor een doos Evrapleisters (anticonceptiepleister) voor 3 maanden. In Spanje heb ik vorige week diezelfde doos gekocht voor 40 euro. Dat vond ik een behoorlijk verschil.
Voor een doos Zantac (28 stuks) betaal ik in Spanje 6 euro en hier ongeveer 25 euro.
Ik weet niet wat die dingen in NL kosten op het moment.
*sorry TO, dit is behoorlijk off-topic *
Voor een doos Zantac (28 stuks) betaal ik in Spanje 6 euro en hier ongeveer 25 euro.
Ik weet niet wat die dingen in NL kosten op het moment.
*sorry TO, dit is behoorlijk off-topic *

zondag 15 november 2009 om 14:40
Margaretha, geneesmiddelen in Spanje zijn over het algemeen veel goedkoper . Antibiotica kuren (2 euro betaald), pijnstillers, neusspray (merkloos), hoestdrank en ja, ook de pil. Jij hebt alleen een nogal dure pil gehad. De Yasmin is de duurste pil die er is en in Nederland wordt die, zelfs met een aanvullende verzekering, jammer genoeg ook niet volledig vergoed. Mijn eigen bijdrage voor deze pil is 29 euro per half jaar... Als je hem via anticonceptie online bestelt, ben je 30 euro per 3 maanden kwijt. Goed, jij hebt nog net iets meer betaald, maar ik denk dat je, als je in Spanje de microgynon 20 had gekocht, echt niet zoveel had hoeven betalen.
Ik heb in Spanje zo ongeveer de halve apotheek ontdekt (maagontsteking, peesschede ontstekingen, keelontsteking, blablabla) en stond elke keer weer verbaasd van de lage prijzen. Overigens kreeg ik bij de dokter wel gratis pillen mee bij de peesschede ontsteking. Zat bij de seguridad social in blijkbaar.
Ik heb in Spanje zo ongeveer de halve apotheek ontdekt (maagontsteking, peesschede ontstekingen, keelontsteking, blablabla) en stond elke keer weer verbaasd van de lage prijzen. Overigens kreeg ik bij de dokter wel gratis pillen mee bij de peesschede ontsteking. Zat bij de seguridad social in blijkbaar.