***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
MissBR, hier ook even een steuntje in de rug: vind ook dat jij net superwoman bent en je komt altijd best relaxed over ondanks de drukte, echt respect.

Sas, moet je verhaal nog even lezen, maar alvast een

Pada, hoe is het nu met je zoontje? Beterschap voor hem in ieder geval.

Wyfke, ik ben inderdaad ook niet zo snel van de zetpillen. Had het tot nu toe ook nog niet gedaan en niet nodig gehad, maar gister vond ik het ook een beetje eng om hem in zijn bedje te slapen te leggen en dat ik hem dan niet in de gaten kon houden. Dus 60 mg erin gedaan en toen ik hem om half 11 wakker maakte had hij 36.7 en vanochtend 37.0. Dus gewoon naar kdv vandaag en ik aan het werk. Heb het wel even gezegd op kdv en dat ze moeten bellen als hij weer koorts krijgt.
MissBR: wat een man als die van jou nodig heeft is een sterke vrouw aan zijn zijde, laat dat een schrale troost zijn. Je bent inderdaad zoals gezegd hier een wonderwoman. ga er maar aan staan: vier kinderen verzorgen en het huis ook nog een beetje netjes houden. EN dan nog tijd om te werken en voor een sociaal leven....ik zeg: pak 'm aan! en wees trots op jezelf!

Sas: heerlijk dat je kereltje zo lekker eet! kan 'ie lekker reserves opbouwen voor het winterseizoen.

Stokje: inderdaad goed om niet meteen paracetamol te geven maar goed dat je de ha gebeld hebt! vooral met zulke jonge kindjes en in MG-tijden kun je beter te vaak bellen dan een keer te weinig.

Lisa: mooi dat de koorts weer gezakt is. op het kdv houden ze hem ongetwijfeld goed in de gaten.

Jojon: hier ook een uitslaapdagje. Lucia is net wakker en de baby had om 9.45 uur honger (had om 6.30 uur ook al bij mij gedronken hoor, ze leeft nog netjes volgens de zomertijd )
Miss BR; mannen?!? duh.. het is dat je 'm nodig hebt voor het wegbrengen en ophalen van de kids en het eten koken, maar anders.... Hahaha. En weet je wat het ergste is? Ze snappen het over het algemeen echt niet hoor! Hier ook zo een!

Vorige week vrijdag was ik dagje weg, nou ja, van 12.00 tot 20.00 uur ofzo. Hij was voor de allereerste keer een hele dag thuis met 2 kids. Ik ging weg en dochter was op de bank geparkeerd met een film in de draagbare dvd. Toen ik thuiskwam zat ze nog net zo!!! Hij had ondertussen lekker paar uurtjes in bed geslapen met mannetje. Haaaa... ja, zo kan ik het ook!! hihi

Thx voor lieve berichtjes en ook op hyves!

Met dochter was ik ook nooit zo van de zetpillen maar moet zeggen dat ik er nu wat sneller eentje inknal. Als je het idd niet te vaak doet kan het echt geen kwaad!

Stokje; dus jij hebt ook je handen vol aan het entertainen? hihi.. Gisteren heeft hij overdag welgeteld 2 uurtjes geslapen! Nu ligt ie al voor pampers sinds de fles van 7.30 uur! Ondertussen boodschappen gedaan. Laat 'm maar lekker even liggen!

Hoe is het idd met jouw kindjes Jojon? Zijn ze weer helemaal opgeknapt? Hebben ze ook van die enorme hoestaanvallen? Mijn moeder hoest echt af en toe bijna haar longen eruit, niet normaal! Maar ze is wel weer redelijk opgeknapt!
Het is volgens mij nationale slaapdag vandaag!!!
nou ja dames! ik ga er helemaal van blozen. geweldig bedankt voor het compliment hoor. ik steek m in mijn zak (ben verre van superwoman hoor, dat zullen jullie wel zien als jullie hier zijn!)

ben net goedgekeurd voor pilatus trouwens, dus kan maandag beginnen. Heerlijk om weer iets te gaan doen!

Hier wordt niet geslapen. behalve door middelste zoon die de bank nog niet is afgeweest. hij eet wel een beetje en heeft geen koorts, dus is niet dramatisch allemaal..

en sas: ja, zo kan ik het ook hoor, gewoon de hele dag de tv aan en verder niets doen zeker. lekker pizza bellen en zelf slapen?! je zou ze toch soms! (jij wel een lekker dagje gehad?)

ok, kan even verder niet reageren. moet potje op de WII met oudste zoon!
quote:Watever schreef op 13 november 2009 @ 11:56:

Het is volgens mij nationale slaapdag vandaag!!!

Inderdaad! Vanmorgen complete chaos op mijn werk en als ik niet weg had gemoeten vanwege de kindjes die opgehaald moesten worden dan had ik er nu nog gezeten. Godzijdank nu WEEKEND!!! De kinders liggen al in hun mandjes en ik ga er nu ook even in. Even bijtanken...

MissBR, van mij ook nog een veer in je r**t! Ik word met twee kids soms al gillend gek, wat moet dat met 4 al niet worden en dan ook nog miskend worden door je man, pfoeh!

Vr 13 november 2009. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Moeders maken het vaakst ruzie

Uitgegeven: 13 november 2009 13:50

Laatst gewijzigd: 13 november 2009 14:07

AMSTERDAM – Het gemiddelde gezin besteedt dagelijks een kwartier ruzie, verdeeld over drie akkefietjes, wat hen op jaarbasis zo'n vier dagen kost. Het initiatief tot de verhitte discussies komt volgens het onderzoek het vaakst van de moeder.

Gezinsleden blijken het vaakst met elkaar te botsen over huishoudelijke taakjes, kinderen die het huis beschouwen ''als hotel'' of partners die elkaar voor lief nemen.

Ook de televisie blijkt een bron van conflicten, omdat de verschillende gezinsleden er onverenigbare voorkeuren op nahouden. Moeders houden het meest van soaps, vaders van sport, terwijl kinderen het liefst naar reality-tv en films kijken.

Uit het onderzoek bleek eveneens dat dochters tijdens woede-uitbarstingen het vaakst met deuren slaan, terwijl vaders liever een lang stuk gaan rijden om af te koelen.

Van enkel kommer en kwel is echter geen sprake. “Hoewel irritaties binnen het gezin vaak voorkomen, spelen ze een vitale rol in het opbouwen en versterken van de onderlinge band”, zegt hoofdonderzoeker Mark de Netto tegen de Telegraph. “Ruzies fungeren als uitlaatklep, dus ze spelen een positieve rol in families.” Maar, zegt hij, soms langzaam tot tien tellen blijft de moeite waard.

Aan het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Uinvue, hebben 3000 gezinnen deelgenomen. 300 gezinnen leefden op het moment van de rondvraag onmin.

© NU.nl/Pauline van Lintel
wat wil je daarmee zeggen Jojon? ik voel me ineens erg aangesproken!
Haha hoeft niet hoor MissBR. Ik kwam het artikeltje net tegen op nu.nl en ik vond het wel grappig. En kloppend ook vaak, althans bij mezelf.
natuurlijk is de hoofdonderzoeker een man!
quote:MissBR schreef op 13 november 2009 @ 15:09:

wat wil je daarmee zeggen Jojon? ik voel me ineens erg aangesproken! Hahaha MissBR wist niet dat jouw man Mark heet
MissBr, past er nog een veer bij?

Watever, fijn om je weer te zien hier. Ook prettig dat het goed gaat met de billetjes van Jasper en dat hij weer zo stoer was met de prikken. Uk was de 3e keer het hardst aan het huilen. Maar ook maar heel kort en toen was het weer over.

Jojon, wat fijn dat er vannacht (en vanochtend ) zo goed is geslapen. Dat gaat de goede kant op zo.

Sas, lastig dat je je kereltje zo moet entertainen. Ik zou ook niet goed weten wat ik dan de hele tijd moet doen. Ik ben blij dat uk zich vaak wel een tijdje vermaakt in de box.

Hier een lekker dagje gehad. Gewoon relaxed thuis. Lekker samen met uk in bad geweest. Dan is ze veel rustiger dan in het babybadje. En vanmiddag een heel eind gewandeld.
Dank je wel CD, lief dat je mij gemist had, de aanstaande schoonmoeder van je dochter!

lekker is dat he, samen met de kleine in bad. Vind ik ook het leukst en Jasper ook!
Tja, dan baal ik dat wij geen bad hebben... Lijkt me ook super!

Ik moet nog iets gaan bedenken voor de komende tijd, want het babybadje werkt niet echt meer. Kunnen zo'n inzetstoeltje nu juist wel of niet gebruiken? Zoon wordt echt te zwaar, vooral omdat hij zo spartelt.
CD, lekker hoor zo'n dagje! En vanmiddag was het nog best aardig weer toch?

Meis, lekker even bijgeslapen?

MissBR, ben benieuwd naar de pilatus en wat het precies inhoudt (of zeg ik nu iets heel erg doms?)

Mannetje had weer 38.3 toen ik 'm van kdv ophaalde vanmiddag. Niet erg hoog, dus ik hoef me toch geen zorgen te maken? (doe ik natuurlijk stiekem toch een beetje..) Heb er nu geen zetpilletje ingedaan.
Maria, ik zag een erg handig opvouwbaar badje op de JGB, kan ook voor buiten en ze kunnen er tot en met 6 jaar in. Was niet echt goedkoop, maar zit er wel aan te denken om 'm tzt aan te schaffen, ook omdat ex geen bad heeft.
Maria, wij hebben helaas ook geen bad; ik mis het soms wel!

Maar ik vraag me ook af hoe je dat doet, CD, na het badderen. Je moet toch allebei weer aangekleed zien te raken. Wie eerst?

Als ik Evi niet snel genoeg afdroog naar haar zin, is het krijsen.

Watever: fijn dat het zo goed gaat met de billen van Jasper en dat ie zo stoer was met de prikken.

Sas, Wyfke en Jojon: fijn dat jullie ukkies zo goed sliepen vanmorgen. Is het de rest van de dag ook goed gegaan?

MissBR: sjonge, wat moet ik nu nog over je vriend zeggen? Hij mag in z'n handjes klappen met jou. Ik vind het echt superknap dat je alle ballen in de lucht houdt en niet stijf staat van de stress!

Lisa: is de temperatuur van je zoontje al gezakt?

Pada: hoe is het met je zoontje? Erg dik gezichtje of goed gekoeld en niks te zien? Wel even schrikken zeg.

Ik ben vorige week donderdag van de trap gevallen, van helemaal boven naar de koude tegelvloer in de gang beneden en de schrik zit er nog steeds heel erg in. Gelukkig had ik Evi niet bij me, want dat is sinds haar geboorte mijn grote angst. Onze trap is heel steil, met erg korte treden.

Ik houd de trapleuning altijd vast en doe rustig aan, maar Evi heeft ook al eens met haar arm klem gezeten toen ik mijn evenwicht verloor en tegen de muur knalde. Oei, dat was gillen!

Woensdag en vandaag waren echt rustige, relaxte daagjes. Ik ben de hele week rond half 10 naar bed gegaan, dus dat hou ik er maar in. Ook heb ik m'n potje mama-vitamines weer opgeduikeld. Evi heeft beide dagen goed geslapen, zowel overdag als 's avonds. Ze wordt wel steeds rond 4 uur, 5 uur én 6 uur/half 7 wakker. Erg vermoeiend om er dan steeds uit te moeten. Haar 's avonds langer op houden gaat niet werken denk ik. Of ze nu bij mijn moeder, thuis of op het kdv is (geweest), haar slaappatroon is overal hetzelfde. Als ze een drukke dag heeft gehad, slaapt ze net zo als wanneer ze de hele dag rustig thuis is geweest. Alleen verschilt het tijdstip dat ze rond de 4e fles naar bed gaat.

Ze ligt er nu vanaf 18 uur in, had de 4e fles al op en was heel moe, dus als ze nu blijft slapen, dan ga ik haar er toch niet om 19 u weer uithalen om voor een uurtje wakker te blijven in de hoop dat ze dan morgenochtend langer slaapt?

Ze zal het nu dan toch wel nodig hebben om er vroeg in te gaan en te blijven slapen?

Ze is trouwens precies zo lang als het aankleedkussen. Ik ging het d'r straks nameten, maar dat ding is 68 cm ofzo! Men, wat een end! Maandag cb, dus ben benieuwd wat ze daar meten en wegen.
Lisa: zo'n bibabad? Heb ik ook al eens aan gedacht, maar ons badkamertje is ienieminie, dus dan weet ik niet waar ik zelf moet blijven, als dat ding op de grond staat!
Lisa, ik vroeg me ook al af of je Bibabad bedoelt. Daar zit ik wel over te denken. Wij hebben wel een grote douchecabine namelijk, beetje formaat ligbad zeg maar.

Hoe gaat het nu verder met zoon? Bij kdv gaven ze aan dat mijn zoon beetje ziekjes was, veel geslapen en weinig gedronken. Nou vind ik 2x 1 uur en 1x 2 uur op een dag niet super veel slapen, maar zij blijkbaar wel. Ze dachten aan vijfde of zesde ziekte?! Volgens mij heeft hij geen koorts, maar hij wil vanavond maar niet in slaap vallen....

Loeki, dat is wel schrikken van die val zeg. Heb je er nog last van? Moet je toch niet aan denken dat je dan net Evi bij je had gehad. Maar waarschijnlijk was je dan niet gevallen? Fijn dat je een paar relaxte dagen achter de rug hebt, maar wel balen dat Evi standaard tweemaal per nacht wakker wordt. Daar word je niet fitter van natuurlijk.

Oei.... tijdens het lezen denk ik telkens dat ik vanalles wil gaan typen, maar ik vergeet het zo snel, zeker als ik tussentijds weer met zoon bezig moet!
Jeetje Loekie wat eng die val van de trap. Was je flink beurs en bont en blauw?

Hier de luxe van een bad en een douche. Kan niet zonder allebei volgens mij Zoonlief vindt douchen heerlijk, dochter vind het afschuwelijk en wil perse alleen in bad.

Kids hebben allebei zo lekker geslapen vandaag, heerlijk. Morgen hebben we een drukke dag voor de boeg met verjaardagsvisite dus in ieder geval twee uitgeruste kinders mee op stap. Ben zelf alleen wel doodmoe en heb koppijn dus ga lekker op tijd m'n bedje induiken dadelijk en domino day kijken.
Oja Sas, je vroeg hoe het met de kids ging. Dochterlief heeft idd een hele nare hoest nogsteeds, klinkt echt alsof ze d'r longen uit d'r lijfje hoest soms. Ze vraagt ook meerdere malen per dag zelf om haar pufje, dat geeft ook wel aan dat ze het echt nog wel benauwd heeft soms. Maar verder is ze weer helemaal de oude hoor. Die longen waren door die astmatische klachten altijd al een zwak punt en die kinkhoest heeft natuurlijk ook die longen geen goed gedaan.

Zoonlief is weer helemaal ok. Doet het hardstikke goed en gelukkig begint zijn ritme zowel overdags als 's nachts ook weer terug te komen. Fijn voor hem en fijn voor ons!
Ja, dat was het een Bibabad! Best handig toch? En ook dat het inklapbaar / opvouwbaar is, ook handig voor als hij uit logeren gaat.

En ik zag nog iets heel handigs: een potje, opstapje en toiletbril in 1. Zeg maar die 3 onderdelen kun je in elkaar doen en het zag er ook heel mooi uit. Heb er een folder van meegenomen dus als iemand geïnteresseerd is (tzt wellicht , dan roept u maar.

Ik vind dat ook niet superveel slapen hoor, Maria. Mijn zoon heeft vandaag 3 keer geslapen op kdv, 3 keer een uur. En nu lag hij er ook al om 6 uur in. Het gaat verder wel okee met hem, maar ik vind het niet zo'n fijn idee dat hij nu ook weer verhoging heeft.

Loekie, wat naar dat je van de trap bent gevallen en wat een geluk dat je je dochter net bij je had. Ben er ook altijd bang voor en ga daarom nooit meer op sokken naar beneden met zoon en altijd het licht aan. En zoon ligt er hier trouwens ook altijd om 6 uur 's avonds in, half 11 maak ik 'm wakker voor de fles en vervolgens slaapt hij door tot 7 uur. Niet altijd hoor, soms wordt hij om half 6 wakker of zo. Dus ik zou haar ook niet wakker maken in de hoop dat ze wat langer doorslaapt, dat komt echt vanzelf.
Lisa: pilatus is een vorm van yoga. Het komt voort uit de oorlog geloof ik van iemand die daar die oefeningen deed en toen bleek dat zijn barak de meest gezonde mensen had. daarna is het verder ontwikkelt door die man samen met een danser. het is erg gebaseerd op je 'core' : het constant aanspannen van je dwarse buikspieren (navel intrekken) en je bekkenbodemspier. van daaruit doe je oefeningen om je rug sterker te maken. ik heb het vanmorgen een hakf uurtje gedaan en ik voel het nu al lijkt me heerlijk om te doen en ik heb goede hoop dat ik ook nog mijn rug train (en beter maak)

dank voor alle veren, geen idee waar ik ze allemaal aan verdiend heb, maar het voelt goed! (jullie zijn volgens mij allemaal topvrouwen hoor, die veren kunnen jullie dus allemaal ook terugkrijgen!)

niet veel slapen als ze 3 uur slapen?? dat doet hummel niet hoor. die is erg veel wakker (maar wel gezellig, dus niet erg).

hier ook een bad en een douche. heerlijk! jongste zoon heeft douche ontdekt sinds de vakantie en wil er nu niet meer onderuit. oudste gaat liefst in bad en voor hummel doe ik altijd een klein bodempje in bad zodat ze op haar rug kan liggen zonder dat ik haar vast hoef te houden. werkt heel goed!

ok..ik ben even te moe om nog op iedereen te reageren. morgen weer drukke dag met verjaardag en scouting enzo (denk geen zwemles, zie middelste nog niet het zwembad in gaan morgen, maar wie weet). slaap lekker allemaal straks en tot morgen!
oja, dat moet noig wel even: Loeki: wat vreselijk dat je gevallen bent! kun je de trap niet bekleden ofzo? dit moet je niet te vaak doen hoor, en als dochter straks ook de trap op en af kan, lijktme dat ook erg gevaarlijk! wel leuk dat je weereven hie rbent!
Lisa, verhoging is geen prettig idee inderdaad. Zal wel weer overgaan, maar gewoon niet fijn.

Jojon, toch wel vervelend dat hoesten van je dochter.

Zoom heeft hoest hier soms als een oud mannetje, echt geen kinderhoestje. Misschien toch eens op pad voor middeltje dat CD noemt.

MissBR, ik vind 3 uur slapen op kdv vrij normaal, maar zij vonden dus dat 1x2 en 2x1 uur erg veel was. Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. 't Is niet weinig, maar ook niet superveel. Toen ze zeiden dat hij heel veel had geslapen, dacht ik dat hij nauwelijks wakker was geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven