lunchroom Tilburg

15-11-2009 15:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week donderdag na mijn afstudeer presentatie (hoera!) willen we met 6 mensen (familie) gaan lunchen in Tilburg. Heb net via internet wat foto's van tentjes bekeken, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk. Zeker niet over de kwaliteit.

We worden vrij gehouden dus ik zoek een niet te overdreven duur tentje. Het liefst een beetje modern/gezellig aangekleed. En natuurlijk wat keuze/lekker eten!

Iemand tips?
Ja zeker!

Centrum van Tilburg neem ik aan??

*Langeboom

*Anvers

*Bolle

Bij deze tenten kom ik regelmatig, niet duur en voldoende keuze.
havana
Ik ga eens kijken of deze vier sites hebben. Is Bolle niet erg donker van binnen? Volgens mij ben ik daar ooit geweest.
Van deze vind ik Anvers het best overkomen op de site. Uitgebreide kaart ook.
Meesters is ook erg leuk om te gaan lunchen.
Hmm dan ga ik daar eens kijken. Ik vind de meeste bovenstaande zo donker en ouderwets overkomen de foto's.
Prinsheerlijk is wat mij betreft de beste lunchzaak van Tilburg. De broodjes zijn er heel goed en door er te eten doe je ook nog wat goeds, want het is een project waarbij mensen met een beperking bedienen. Van de week werden we geholpen door een jongen met Down maar ook wel eens door mensen die bv sociale problemen hebben. Daarnaast is het gewoon heel erg lekker daar en ook niet te druk.

http://www.prinsheerlijktilburg.nl/

Verder..als je liever meer in de buurt van de universiteit luncht zit op de Westermarkt Tuinhuis Culinair, dat is ook goed.

Zaken als Anvers etc is ook wel OK maar deze springen er voor mij wel bovenuit.
thx schorpioentje,

Tot nu toe vind ik Meesters en jou twee opties de beste keuzes. Ik zie op beide sites geen foto's. Hoe ziet het eruit bij die restaurants/lunchrooms?

Mijn afstudeerrichting zou wel passend zijn bij Prinsheerlijk!
Ow ik zie nu wel foto's van Tuinhuis Culinair, mooi!
De inrichting van Prinsheerlijk is smaakvol en redelijk modern, meesters ook normaal (geen kroegsfeer zeg maar) tuinhuis heb ik alleen buiten gezeten maar is volgens mij ook smaakvol ingericht. De broodjes van tuinhuis zijn ook goed maar van PH beter, veel biologisch en fair trade en dat proef je ( de kok heeft geen 'beperking') ik lunch veel in de stad dus heb redelijk kijk op de kwaliteit. Meesters ken ik alleen van het borrelen. Veel plezier vast!
Ik ga voor Prinsheerlijk, ik ben toch wel nieuwsgierig! Mijn afstudeerproject is ook gericht geweest op mensen met een verstandelijke beperking en psychische stoornissen dus gedeeltelijk sluit het er wel bij aan.

Ik heb het plattegrondje bekeken op loopafstand van het station dus in het centrum. Weet jij waar je het dichts bij kan parkeren?

Reserveren zal niet nodig zijn denk ik? Of hebben ze weinig zitplaatsen?
Reserveren zou ik maar wel doen, het kan er nogal druk zijn. Het is zeker op loopafstand van het station, echt vijf minuutjes ofzo. Parkeren in Tivoli misschien?
Fortis et liber
Ik heb al even op de routeplanner gekeken, er ligt een parkeergarage op 5 min loopafstand. Dan ga ik morgenvroeg gelijk reserveren voor de zekerheid. Op de foto's leek het alsof er niet super veel tafeltjes zijn. Meestal reserveer ik alleen voor diner.
Als je op de site van PH op "verbouwd en ingericht" klikt, dan zie je de inrichting. Ik vind de site er mooi uitzien en de produktbeschrijving klinkt ook erg goed, alleen voor mij zou de ambiance (van binnen) niet knus genoeg zijn. Kijk maar eens.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Tuinhuis heeft ook een "koele" inrichting maar vind ik persoonlijk veel mooier en aparter dan PH. En die menukaart, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Tuinhuis is idd ook erg goed, je krijgt bij je gerecht er van alles bij(niet alleen bv broodje zalm maar dan ook met een slaatje of een sausje erbij)
Ik heb de laatste twee reacties nu pas gelezen. Wij zijn uiteindelijk naar Prins Heerlijk geweest. In het begin zat het erg vol en kon je elkaar moeilijk verstaan, daarna werd het wat rustiger en zat je ook gelijk een stuk prettiger daar.

Het eten kan ik alleen maar positief over zijn. Mooi opgemaakte borden, heerlijke soepen. Vaak iets extra's erbij zoals een gebakken broodje of een salade extra. Je proeft dat het kwaliteit is. Niet alleen ik, maar ook de anderen vonden het heerlijk. De prijs viel ook niets van te zeggen.

Helaas toch best wel een tijdje wachten voor de gerechten geserveerd werden. Ook toen het minder druk werd.

Ik ga binnenkort ook zeker eens bij Tuinhuis kijken als ik wil lunchen in Tilburg.

Het belangrijkste is trouwens dat ik ben geslaagd voor mijn hbo, presentatie en scriptie met een voldoende afgesloten, dus het etentje had al niet meer tegen kunnen vallen!!
Dat is idd het belangrijkste. Heb zelf tijdens mijn studententijd in Tilburg gewoont, en naar mijn mening kun je daar nergens echt goed/lekker lunchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven