Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:blogbabe schreef op 08 november 2009 @ 22:27:

Vince &....

Kick Nee, mijn ding zo niet. Is best een gekke naam denk ik dan. Schop in het Engels.JerryRogerMickDe andere 3 zijn ook niet echt ons ding...Maar wel erg bedankt voor het meedenken!
quote:Sterretjee schreef op 07 november 2009 @ 17:26:

Vince en...

Dion Nee, niet ons ding

Maarten Schoonbroer heet Martijn, zou verwarrend worden

Marijn Idem als hierboven

Moos Nee, dit vind ik echt niks

Lucas Vind ik leuk, maar zoontje van goede vrienden noemt ook zo

Louis Nee, te klassiekDank je wel voor het nadenken...
quote:Sproet schreef op 08 november 2009 @ 13:32:

Vince en...

- Laus/Laurens

- Oscar

- Oliver

- Ben

- Jort

- Krijn

- Max

- Joost

- Nick

- Pat

- Raf

- Robin

- Luc

Geen idee of hier wat tussenzit, roep maar!Van dit lijstje vind ik eigenlijk alleen maar Robin leuk, maar dat vindt Vriend niks...
quote:Vogelnestje schreef op 09 november 2009 @ 11:39:

Wij vinden namen als Peer heel mooi, maar dit soort namen heeft wel een vrij hoog pest/plaag/lach gehalte.

Daarom twijfelen we of we dat wel moeten doen. (Ties vinden we ook mooi, maar daar rijmt kattenpies op... Ja, ik weet het, slaat nergens op, maar goed).

Ik werk op een basisschool en heb toevallig een Peer en een Ties in de klas gehad (2 superstoere ventjes). Ze werden beiden niet gepest. Als ze je willen pesten, dan doen ze dat toch wel. Dan kan je altijd iets vinden; rood haar, bril, puisten, beugel, noem maar op.... Dat ligt absoluut niet aan de naam. Persoonlijk zou ik me daar niet door laten leiden.
Amen voor blogbabe! Peer it is, Vogelnestje!

Milous, ben nog steeds voor je aan het denken...

Daniel en Aidan dus wel mooi, maar te gewoon...

Okee...

- Elia/Eli

- Levi

- Leon

- Boaz

- Samuel/Sam

- Noah

- Luca

- Matteo

- Isaac

Ik zit nu een beetje in bijbelse sferen, omdat die namen overal op de wereld bekend zijn, en dus uit te spreken zijn...

Is het iets?
@mamavince

-Ethan

-Aaron

-Luke

-Jake

-Lewis

-Owen

-Kyle

-Leon

-Evan

-Logan

-Storm

-Oliver

-Benjamin

-Adam

-Reece

-Ewan
Natuurlijk heeft naam invloed op meer dan alleen je lievelingskleur :-)

Iemand die ervoor kiest zijn of haar zoon Jan-Julius te noemen, of Boudewijn, woont heus niet 3 hoog achter en heeft ook geen baantje voor 2 dagdelen bij de buurtsuper achter de kassa. So shoot me :-)

Hopefully woont naar alle waarschijnlijkheid dan weer niet in Amsterdam zuid ( eerder in Bos en Lommer :-) ) en grote kans dat haar vader daar geen arts is of advocaat.

Dat Jan-Julius dus redelijkerwijs meer aangeboren kansen heeft om te gaan studeren dan een Hopefully hoef ik dan ook niet meer uit te leggen toch?

Namen zeggen zoveel meer dan dat het enkel een kwestie is van smaak. Je kan er ik weet niet hoeveel aan ophangen. Type, al dan niet religieus, hip of ouderwets, gestudeerd of niet, rijk of niet, buitenlands of niet, kunstzinnig of niet. And so much more...

Is verder geen waarde-oordeel, maar simpelweg een feit. En jajajaja rustig maar, zoals bij alles, zijn er ook hier uitzonderingen op de regel :-)
Benjamin is mooi!
Mooi verwoord, Zoyla!
Sproet en Blogbabe, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk...

Vriend en ik vinden Peer allebei super.

Nu hadden we de achternaam er achtergeplakt en daar komt in de eerste lettergreep ook "eer" voor.. Is dat een probleem?

Het klinkt wel wat gek..

Zoyla, ik denk ook dat dat zo is. Daar komt wel bij dat sommige mensen vooroordelen hebben als ze een naam horen.
Milous, ben nog steeds voor je aan het denken...

Daniel en Aidan dus wel mooi, maar te gewoon...

Okee...

- Elia/Eli

- Levi

- Leon

- Boaz

- Samuel/Sam

- Noah

- Luca

- Matteo

- Isaac

Bedankt Sproet, Ik vind zelf Samuel, Noah en Isaac heel mooi (helaas al twee Isaac's in de vriendenkring), heb ze al voorgelegd aan manlief en rara, die vindt ze niets. Het 'probleem' ligt ook meer bij hem volgens mij. Hij is op zoek naar een naam die zo uniek en krachtig is dat deze lastig te vinden is. Aan de andere kant hebben we nog een week of 17 (hopelijk).
quote:Vogelnestje schreef op 11 november 2009 @ 15:15:

Sproet en Blogbabe, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk...

Vriend en ik vinden Peer allebei super.

Nu hadden we de achternaam er achtergeplakt en daar komt in de eerste lettergreep ook "eer" voor.. Is dat een probleem?

Het klinkt wel wat gek..

Ik denk even mee.... Peer Meertens, Peer Eerbeek, Peer Berenpas.... Het kan wel. Maar het ene bekt lekkerder dan het andere. Als het een lange achternaam is, dan kan het wel! Bij een korte achternaam klinkt het misschien een beetje gek. Aan de andere kant, het klinkt ook juist mooi bij elkaar! Soort van eenheid ofzo. Tja, ik ken jullie achternaam niet, dus da's lastig... Maar ik denk dat het wel kan. Ik ken ook een Hans Jansen. Dat is toch ook niet gek? Of Tim Immers.... da's toch ook niet raar?
Haha, Vogelnestje, ben jij mij of zo???

Ik zelf vind Peer dus ook leuk, maar wilde hem niet, omdat in onze achternaam ook "eer" in de eerste lettergreep zit!

Jij dus ook!

Sja, het ligt een beetje aan de daadwerkelijke achternaam, dus de keuze is geheel aan jullie!!!
Ik kan ook wel wat inspiratie gebruiken. We weten sinds kort dat we er weer een knul bij mogen verwelkomen en zijn op zoek naar een naam. We hebben nog even de tijd, maar bij onze eerste zoon zijn we er pas aan het eind uitgekomen. We hopen dat het nu sneller zal gaan. Onze eerste zoon heeft een gewone Nederlandse naam, Ronald en we zoeken iets wat daarbij past. We houden niet van gekunstelde of zweverige namen. Wie heeft suggesties?
Mijn zoon heet Raphaell op zijn Grieks geschreven:D
Voor gizz.

Ronald &......

MatthijsRubenJeroenMartijnBasSvenLarsBerendFrankSamMaartenMerijnWillemLennardSimonNielsStefanThomasPepijnJonasOlivierVictorVincentThijmenMarnixDaniëlDaanTomTim
Beetje laat maar alsnog bedankt voor jullie reacties.

Op dit moment zijn Sem en Seth ons favoriet. Noah vinden we ook mooi maar mijn broer is ons voor geweest
Ronald en:

Erwin

Rolf

Dennis

Thijs

Erik

Abel

Jan

Klaas

Dirk

Vincent

Bart

Michiel

Ralf

Rudolf

Hans

Edwin

Peter

Paul

Mark

Bastiaan

Emiel
Ik vind het dus echt zielig om je zoon Peer (= fruit) te noemen.

Het dochtertje wordt dan Appel of Druif?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 15 november 2009 @ 20:17:

Het dochtertje wordt dan Appel of Druif?Vind ik ook! Maar in België schijnt he tweer een doodnormale jongensnaam te zijn...
Hero

Hugo

Jort

Jesse

Stan

Niels

Mik

Ewout

Otto
Alvast bedankt, er staan al hele leuke tussen. Namen met dezelfde beginletter als zoon vallen af. Zoon heeft al dezelfde initialen als zn vader en een derde keer dezelfde initialen hoeft van mij niet zo, is niet zo handig. Gelukkig hebben we nog even. Bij soimmige namen denk ik echt: oh ik kende vroeger iemand die zo heet en die vond ik zus en zo, etc.
quote:luna2006 schreef op 15 november 2009 @ 20:37:

[...]

Vind ik ook! Maar in België schijnt he tweer een doodnormale jongensnaam te zijn...Klopt, daar zou ik het dus ook minder zielig vinden
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 15 november 2009 @ 20:17:

Het dochtertje wordt dan Appel of Druif?

Tja, dan kunnen heel veel namen niet. Denk aan: Beer, Storm, Mees, Merel, Roos, Madelief, Vlinder, Jasmijn, Kick, Bloem, Bijke... (maar die vind jij dan vast ook lelijk!)

Ik hou er wel van. Een beetje gek vind ik juist grappig.
Ach, wat is tegenwoordig nog een rare naam? Alles kan in deze tijd toch? En dat maakt het nou juist zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven