Restaurant voor Kerstlunch

17-11-2009 10:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een restaurant om met Kerst te lunchen. Liefst in Nood-Holland. Knapperend haardvuur en knus zijn belangrijker dan trendy en hip. Wel moet je er natuurlijk lekker kunnen eten en onze dochter van 1 moet er ook welkom zijn.

Wie heeft er nog een goede kersttip?
www.iens.nl

(of is dit ook reclame, dat is niet mijn bedoeling)
Google eens op restaurants in De Rijp. Gezellige restaurants, zeer mooi dorp.
Noord Holland is best groot hoor... Je zou eens kunnen kijken in restaurants als BergenBinnen in Bergen, of De Waag in Monnickendam, of de Waag aan de Rode Steen in Hoorn (er zit daarnaast ook een heel leuke tent waar ze mensen met een verstandelijke beperking een kans geven. Daar heb ik een keer heerlijk gegeten!). In Broek in Waterland heb je de Zwaan (een pannenkoekenhuis, maar met meer mogelijkheden dan alleen dat). Kortom, waar wil je precies heen?
Locatie is niet zozeer bepalend. We hebben een auto en zijn wel bereid om te rijden voor iets lekkers.

Probleem is meer dat veel restaurants met lunchtijd gesloten zijn. Sites cals iens, special bite ken ik goed. Alleen nu kom ik niet veel verder.
Johanna's Hof in Castricum. Prachtige locatie, prima eten.
He Max, lang niet gesproken, alles goed?

Is dit wat? Ik heb alleen geen kinderen dus weet niet of dat een probleem daar is.

http://www.dewalvis.nl/

Weet er nog een maar kom even niet op de naam.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Johanna's Hof in Castricum heb ik dus echt super slechte ervaringen mee. Ik ben daar ooit eens geweest met 15 man om pannenkoeken te eten en ze gooiden daar de borden op tafel en we konden bij het eten geen eens water krijgen, want we hadden betaald voor fris. Daar ga ik dus echt nooit meer heen!

In medemblik zitten ook veel kneuterige plekjes om te eten.
De Bokkesprong in Groet (bij Schoorl) heeft in ieder geval het knapperende haardvuur en ik heb er laatst heerlijk gedineerd.

Maar volgens mij wordt er met kerst geen lunch geserveerd, alleen een diner. Moet het persé een lunch zijn?
Hoi MV,

Hoe gaat het met je? Zag dat het kletstopic was verdwenen. Jammer! Maar was met een nieuwe baan begonnen en kon het helaas niet regelmatig bijhouden. Nu inmiddels weer 2 banen verder. (En 1 kind verder). Alles gaat goed!

En met jou? Ben je al een traiteursbedrijf in de sushi begonnen?

BergenBinnen is 2de kerstdag open. De Walvis helaas gesloten voor de lunch. De rest nog even googlen. Alvast bedankt voor de tips!
Johanna's hof is echt geen goed idee. Geen sfeer, geen lekker eten.Enige reden om ernaar toe te gaan is omdat je op het terras aan de speeltuin kunt zitten, maar daar zit je eerste kerstdag ook niet op te wachten denk ik.
In Alkmaar heb je de Alkmaarse Poort.

Zij verzorgen met de kerstdagen kerstbrunch van 12 tot 15 uur.

Wij zijn daar een aantal keer geweest toen de kinderen nog klein waren.

Heel leuk en lekkere brunch.
Hier heerlijk een keer gegeten;

http://rhh.netfacet.nl/index.php (alleen geen open haard dacht maar dat weet ik niet meer zeker)

http://www.pepermolen.org/ (hier alleen geweest voor de verbouwing)

Nog eentje in Loenen maar kan die niet met google vinden.

Weet er nog wel meer maar ben zo slecht in namen.
Misschien niet helemaal wat jij zoekt, maar misschien een ander die meeleest wel. Sorry voor het misbruiken van je topic, Max.

Wij zijn vorig jaar naar Alphen a/d Rijn geweest naar vogelpark Avifauna. Je kan dan het park in, de speeltuin is open (erg leuk!) en tijdens een rondvaart heb je een lunch of diner in buffet-vorm. Eten was erg lekker, rondvaart erg leuk (wij gingen rond 4-en aan boord, langzaamaan schemer en daarna donker, overal lichtjes in de huizen etc., erg leuk gezicht!). Daarvoor hebben de kinderen lekker kunnen spelen in de speeltuin, door het vogelpark gewandeld: kortom een echte aanrader om met kids en familie te doen!
quote:Max Branning schreef op 17 november 2009 @ 11:04:

Hoi MV,

Hoe gaat het met je? Zag dat het kletstopic was verdwenen. Jammer! Maar was met een nieuwe baan begonnen en kon het helaas niet regelmatig bijhouden. Nu inmiddels weer 2 banen verder. (En 1 kind verder). Alles gaat goed!

En met jou? Ben je al een traiteursbedrijf in de sushi begonnen?

BergenBinnen is 2de kerstdag open. De Walvis helaas gesloten voor de lunch. De rest nog even googlen. Alvast bedankt voor de tips!

Ik ga nog even verder voor je denken voor een restaurant. Ja jammer dat kletstopic, maar het begon zo een egotopic te worden met bijna al mijn gezeik erop hihihi. Zit nu bij de Nietjes, zat ik toen ook al bij.

Ja hier alles goed, niet zo spectaculair als jij met een kind. Geweldig zeg. Jammer dat allemaal gemist te hebben die verhalen. Hier alleen gezinsuitbreiding met een kitten.

Sushi staat nog op mijn lijstje, hoop dat het er een keer van gaat komen. Heb wel een website over koken, www.prikeenvorkje.nl .

Is nog niet af maar daar moet je even doorheen kijken, gaat leuk worden. En wie weet nog meer leuke dingen erbij gaan doen op kookgebied.

Leuk je even gesproken te hebben. Hier op deze pijler heb ik van de week een kletstopic geopend dus waai een keer aan. Gezellig.

Ik ga nog even voor je verder denken voor een restaurant. Weet er eentje in Zandvoort, een keer geweest met vrienden en met kinderen, zijn speciaal ingericht voor kinderen, speciale speelruimte, ja niet voor jouw kind maar bedoel ermee te zeggen dat kinderen geen probleem is. Ligt aan de weg die via de duinen loopt naar zandvoort toe.
Alkmaar, ben de naam/namen even kwijt. Wel een heel erg leuk plein met veel tentjes op een rij. Ik was aangenaam verrast.
Oh ik lees nu pas goed dat het voor lunch is. Weet je waar je lekker zit, met uitzicht op zee, in Egmond aan Zee, daar op die hoek voor je het strand op gaat, ik zal even googelen wat de naam is. Hebben ook open haard, ja die is gezellig.

Ik ga even zoeken.
quote:mylenevalerie schreef op 17 november 2009 @ 11:29:

Oh ik lees nu pas goed dat het voor lunch is. Weet je waar je lekker zit, met uitzicht op zee, in Egmond aan Zee, daar op die hoek voor je het strand op gaat, ik zal even googelen wat de naam is. Hebben ook open haard, ja die is gezellig.

Ik ga even zoeken.De Zilte Zoen
quote:thee schreef op 17 november 2009 @ 11:26:

Alkmaar, ben de naam/namen even kwijt. Wel een heel erg leuk plein met veel tentjes op een rij. Ik was aangenaam verrast.Waagplein
Restaurant Meijers in Andijk is ook erg leuk voor de lunch. Wij hebben er ook eens gelunched met twee kinderen, het is in een voormalig kerkje.

www.restaurant-meijers.nl/

Restaurants in De Rijp:

www.restaurantoudejans.nl

www.wapenvanmunster.nl

www.dereghter.nl

www.rijperwapen.nl

Allemaal knus en gezellig.
quote:Vl43inder schreef op 17 november 2009 @ 11:33:

[...]

De Zilte ZoenVolgens mij restaurant Het Lido, daar op die hoek, echt als je naar beneden naar het strand loopt. Maar krijg een rare link via google, alsof ze zijn overgenomen. Kan dat?
De Bokkesprong is leuk en heeft inderdaad lunch. Is alleen wel vast 5 gangen dus ik twijfel nog of Max-baby dat aankan. Max-man heeft daar gewerkt en het eten was er altijd goed. Ze hebben ook een Kerstman die leuke cadeau's uitdeelt.
quote:mylenevalerie schreef op 17 november 2009 @ 11:40:

[...]

Volgens mij restaurant Het Lido, daar op die hoek, echt als je naar beneden naar het strand loopt. Maar krijg een rare link via google, alsof ze zijn overgenomen. Kan dat?Ja klopt, dat heet inderdaad Lido. Maar ik vind de Zilte Zoen, die zit een beetje noordelijker aan de boulevard eigenlijk wel leuker.
Denk dat we toch voor De Bokkesprong gaan. Zag dat je een tussengerecht kan laten vallen en eventueel kunnen we na het hoofdgerecht weg.
Restaurant Anno Nu in Egmond. http://restaurantannonu.nl/pages/anno-nu/restaurant.php

De Zilte Zoen in Egmond aan Zee is heel geschikt met kinderen. http://www.ziltezoen.nl/

Wonder's in Bergen is ontzettend lekker voor de lunch!! Zitten ook in Egmond aan Zee en in Zaandam

http://www.wondersetenendrinken.nl
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven