***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Wyfke, ben wel benieuwd naar vacature die je hebt gezien. Kun je het op hyves melden?

Wij hebben nog geen "officiele" oppas gezocht, maar willen dat nu wel gaan doen. Naar zus kunnen we zoon wel altijd brengen, maar die heeft er zelf 3, dus echt rustig is dat niet. Ik vind het ook wel fijn als oppas aan huis komt, en de grootouders wonen allemaal niet om de hoek.

Pippa, hoe is het bij gasouder gegaan?

Huisarts heeft zoon helemaal nagekeken, oortjes, buikje, longetjes. Alles zag er goed uit. Aan hoest is weinig te doen, zij verwacht geen wonderen van allerlei middeltjes, maar ik blijf de VSM maar gebruiken (voor het idee). Hij kan in principe gewoon naar kdv, maar vind ik toch lastig. Als hij zo hoest gaat hij ook heel erg huilen van de pijn. Morgen wel rustigere dag bij kdv, dus misschien toch maar doen.

Trouwens geen oproep voor vaccinatie gehad.
Haha nieuw parfummetje MissBR?

Hoop voor je dat je auto gemaakt is, dat de rekening meevalt en dat je 'm meteen meekrijgt deze keer

Pada ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met je zoontje is. En met jou natuurlijk! Hoop zo dat je dochter geen last krijgt. Hier viel het mee gelukkig toen, hopelijk hebben jullie evenveel mazzel.

Wyfke: kom maar op met die brief! Ben wel geen p&o'er maar ik wil er graag m'n blik op werpen of je helpen met mooie volzinnen! You go girl!

Overigens, MissBR woont dan wel in een stad, maar je hoeft niet het centrum door hoor om bij haar te komen. Alleen maar een 'rondweg' vanaf de snelweg met héél veel stoplichten. Maar verder valt het wel mee. En tomtom (die had jij toch?) geeft het prima aan. Zie het als een goede oefening! Krijg je vast hardstikke veel zelfvertrouwen van, als je die 'wereldreis' gaat maken! (merk je dat ik je probeer over te halen? )

Maria hoe was het met je zoon bij de huisarts? Sneu dat hij zo hoest, goed van je dat je hem laat nakijken en hopelijk valt het mee.

Sas: kerstpakketten uitzoeken, klinkt als leuk werk! Kan me voorstellen dat me mixed feelings hebt bij het weer moeten werken. Aan de ene kant gewoon lekker, weer wat voor jezelf doen en 'nuttig' bezig zijn, aan de andere kant, ik ervaar het soms ook wel als relaxed, beetje aanlummelen de hele dag. Maar vanaf morgen krijg ik ook een schop onder m'n kont (nou ja niet letterlijk want dat doet pijn aan m'n bekken vrees ik...) Heb er wel zin in om m.n. collega's weer te spreken. Er is op mijn werk volgens mij veel veranderd het laatste halfjaar dus ik ben benieuwd. Zit nu al in mijn hoofd te puzzelen voor morgenvroeg. 6.15 wekker zetten, in bed zoonlief voeden, kids samen aankleden, ontbijten en dan snel weg. Ga vanavond alles al klaarzetten en dan gaat het vast lukken. En anders heeft manlief pech denk ik.

Pippa: hoe ging het met je zoontje bij de g.o.? Heeft hij zich gedragen? En ben jij de kindloze uurtjes een beetje doorgekomen?

Missy: respect voor het kolven!!! Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad.

Ring: werkdagje weer bevallen na je heerlijke vakantie? Je zult Miepje wel weer missen vandaag!

Voor de rest: ben jullie niet vergeten hoor maar ga niet verder teruglezen. Vanaf morgen ga ik m'n geheugen weer trainen en dan hoef ik hopelijk niet meer telkens terug te lezen om te reageren!
ah Maria, fijn om te lezen dat de huisarts niks ernstigs gevonden heeft. Woensdag is hier op de creche ook altijd een rustige dag, maar wel veel leidsters dus altijd veel individuele aandacht voor de kids en tijd voor wat extra's, altijd leuk.
Jojon, succes morgen.

Ik denk dat we morgen zoon toch maar gaan brengen naar kdv als het vannacht redelijk goed gaat. Vandaag niet gedaan omdat we bang waren dat hij niet genoeg aandacht zou krijgen. Eventueel morgen dan een kort dagje van 9 tot 16 uur ofzo.
Het ging goed bij de GO! Ik was natuurlijk weer een weekdier want ondanks dat ik er alle vertrouwen in had dat het goed zou gaan begon ik in de auto al En eenmaal ter plaatse ging dat nog even door. ben dus maar snel gegaan en heb geshopt bij de Intratuin. Toen naar huis, gegeten, zolder en bovenverdieping gezogen en toen was het alweer tijd om de kleine man op te gaan halen. En zoals verwacht had hij het leuk gehad. De andere kindjes vonden hem reuze interessant en ik geloof hij hun ook wel. Volgende week dinsdag nog een keertje oefenen en de dinsdag daarna begint het echte werk! Ik zou wel willen dat mijn nieuwe werkgever eens afkwam met het contract. Pas als ik dat in handen heb durf ik echt te gaan rondvertellen en op LinkedIn te zetten dat ik een nieuwe baan heb...

Wyfke, succes met je brief. Als die baan precies is wat je zoekt hoop ik dat je hem krijgt!

Miss BR, zat er voor jou al iets bij de post? ben nieuwsgierig!

Pada, hoe is het na weer een dag met je kleine man? Beter dan vanochtend hoop ik, dan zit er een stijgende lijn in.

Jojon, morgen ga je werken hè? Veel plezier!

Sas, heb je al een kerstpakket uitgekozen? Leuke klus! Alleen krijg je dan ook de volle laag als de collega's het niks vinden, hahaha. Ik was altijd het meest blij met de Bijenkorfbonnen die we bij mijn ex-werkgever een aantal keer hebben gehad. Kon ik lekker zelf iets uitkiezen, een keer was ie zelfs 150 gulden (ja, lang geleden dus ) maar later werd dat minder. Ik herinner me ook een Hema cadeaucard van 20 euro. Geef dan niks, riepen heel veel collega's toen (ik beken: ik ook).

Sporten... hm, ik geloof dat ik dat donderdag weer eens ga doen als vriendin dan kan. Wilde mijn abonnement opzeggen en dacht dat ik 2 mnd opzegtermijn had maar hoorde net van zus dat je alleen maar per jaar kunt opzeggen. Dan hangen we er dus mooi in tot augustus, grrrrr.
even snel, ga auto niet meer redden vandaag, ben ngo op werk (zucht, zie ik jongste zoon nauwelijks vandaag. erg vervelend!). net mail gehad van ggd: ze versturen idd niet alle kaarten tegelijk maar je krijgt ze wel als je jong kind hebt. dus wsl komen ze morgen of overmorgen dan.

nou.. laatste mail doen en dan de file in! joepie...
MissBR, hopelijk heb je de file overleefd en ben je weer lekker thuis bij de kids. Herken dat missen wel, op m'n werk heb ik er niet zoveel last van, maar ik merk wel dat het echt veel aandacht kunnen geven en spelen en kletsen etc. toch op de donderdag en het weekend aankomen. Dat vind ik wel jammer, maar ja, 't is niet anders. En ik geniet nu wel extra van zoon nu ik 'm niet de hele dag meer zie.

Pada, hoe is het nu? Gaat het alweer wat beter met zoon? Hoe is het met de koorts?

Bewegen doe ik wel - elke dag fietsen van en naar mijn werk - maar echt sporten is het bij mij ook nog niet van gekomen. Heb me zelfs voor komend jaar uitgeschreven bij de tennisclub. Wil wel weer gaan zwemmen als ik weer iets meer energie heb.

Pippa, altijd moeilijk als je je kind weg moet brengen voor de 1e keer. Maar wel super dat het goed ging en dat hij het leuk heeft gehad.

Jojon, suuces met werken morgen en met opstaan etc. natuurlijk!

Maria, hoe doe jij dat? Neem je dan vrij of werk je korter als je zoon niet naar kdv brengt? Fijn dat er niets ernstigs met zoon aan de hand is. Ik heb ook nog geen oproep btw.

Wyfke, succes met je sollicitatie!!!

Ik ga morgen een poging tot thuiswerken doen. Ex is nog steeds ziek en kan dus niet voor zoon zorgen. Vind ik helemaal niet erg
Jojon: thanx voor de peptalk! Ik denk eigenlijk wel dat ik kom, want ik moet van mezelf Ik weet zeker dat ik heel veel spijt krijg als ik niet ga en het lijkt me ook erg leuk om jullie eindelijk eens in het echt te zien!

Succes met werken morgen! Gaat je vast goed bevallen!

MissBR: grappig dat je je jongste zoon mist. Dat is dus elke dag lekker even samen knuffelen als je thuis komt? Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat voor solli jij nu hebt lopen. Komt er wel regelmatig wat voorbij op jouw vakgebied?

Maria: fijn dat het mee lijkt te vallen met je zoon. Ze zijn nog zo klein he, als mijn oudste zulke klachten heeft heb ik er geen moeite mee want die redt zich wel, maar toen ze nog een baby'tje was vond ik dat heel anders en was ik veeeeel bezorgder.

Ik zal morgen proberen de vacaturetekst op onze Hyves te zetten. Heb 'm als pdf-bestand namelijk.

Pippa: mooi dat junior het naar de zin heeft gehad bij de go! Is het een leuk type? Spannend dat je binnenkort alweer aan de slag kunt, lijkt me toch weer een hele verandering na zoveel tijd.

Lisa: lekker, thuis werken! Ik mag dat helaas niet! Maar er zijn wel van die typische thuiswerkklusjes die je goed kunt doen met een kind in huis.

Mijn vent is ook ziek trouwens. Hij ligt al de hele dag heel zielig (mannen....) in bed en roept als hij eten of drinken wil. Toen ik de warme maaltijd klaar had kwam hij ineens beneden en at zo een bord eten op Dan weet ik genoeg ha ha. Best druk dan zo'n dagje, maar het liep allemaal gesmeerd vandaag, het was lekker weer en m'n peuter was zoeter dan zoet!!!
Maria, nog vergeten te zeggen maar als dochter hier hoest geef ik haar tussikind (ook VSM) en dat werkt hier erg goed, dacht dat dat ook voor babies mocht maar ben niet zeker.
moemoemoe....dus heeeeeel kort!

wyfke bedankt voor de info!

ik denk dat ik zo maar in bed ga dutten..snurk....
eindeloze file, maar ben thuis. lekker even met jongste zoon geknuffeld (hij stond al onder dev douche met zijn broers) en in bed gelegd.

nu net flesje gegeven aan hummel ze zit nu nog lekker bij me. oudste is inpakpapier aan het maken voor de pieten, want al het papier is nat geworden tjdens storm en daarna verstookt om harder te kunnen varen morgen mogen ze weer schoen zetten...leuk hoor!

wyfke: sterkte met je man (zieke mannen: vreselijk!), zal proberen later nog wat over solli te zetten op hyves. ben ook benieuwd naar jouw functie!

en je moet echt komen hoor, leuk!

jojon: sterkte en vooral plezier met werken!

sanloes:slaap lekker!
Wyfke: moet jij ook langs plaats Z als je naar de meeting gaat? Hmm, beetje cryptisch, misschien beter even op hyves.

Maria: fijn dat zoon niets ernstis heeft en even goed nagekeken is.

Sas: jouw moeder had toch ook MG en Tamiflu? Hoe lang heeft zij last gehad? En verder is er niemand esmet bij jullie in de buurt.

Las trouwens je verhaal op hyves over dochter, heb er niet veel zinnigs over te zeggen maar het lijkt me erg furstrerend.

MissBR: wat schattig van oudste zoon en zijn inpakpapier.

Jojon: succes met werken morgen.

Pipa: fijn dat het goed ging bij de GO.

Sanloes: weltrusten, hopelijk voel je je snel weer een beetje fitter.
En dan over zoon. Hij is een ietsje pietsje fitter als gisteren, wel nog hoge koorts en hangerig en vooral hoesten. Vanmoren ging het wel goed, 38,5 en weer wat enthousiaster maar tegen 11-en werd het weer slechter en de koorts ook hoger. Toen dus maar weer begonnen met zetpillen en dat gaat redelijk. Het word in elk geval niet erger en dochter heeft ook nog niets gelukkig.
Internet ligt er al uit de hele dag. Balen en nu even een onbeveiligd netwerk opgepikt. Maar dat zal er ws snel weer uitliggen. Niks aan te doen. Alleen meegelezen dus vandaag. Hier verder alles goed. Oproep prik is binnen maar alleen voor Anniek. Doen ze de ouders van kindjes onder de 6 mnd een andere keer misschien? Nou ja even afwachten maar.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Godverdegodver!!!!!! Ex belt net en zijn ouders willen geen gesprek met mij als mijn broertje erbij is. Als ik een probleem heb met hun, kan ik ze zelf bellen en anders niet.... daar komt het dus op neer. Weet nu echt niet wat ik moet doen.
Pada, fijn dat het weer wat beter met je zoontje gaat!!!
quote:Lisa007 schreef op 17 november 2009 @ 20:35:

Godverdegodver!!!!!! Ex belt net en zijn ouders willen geen gesprek met mij als mijn broertje erbij is. Als ik een probleem heb met hun, kan ik ze zelf bellen en anders niet.... daar komt het dus op neer. Weet nu echt niet wat ik moet doen.Nou jáááááá zeg!!! Belachelijk. Voelen ze zich aangevallen ofzo. Laat het even bezinken voor dat je beslissingen gaat nemen zou ik zeggen. Sterkte! Weer een klap in je gezicht.
Lisa, vandaag hebben vriend en ik allebei een halve dag vrij genomen. We hadden evt. onze ouders kunnen vragen, maar die zijn dan niet a la minute hier. Ik heb nog wel twee uurtjes wat voor werk kunnen doen.

Enne... als je wilt gaan zwemmen, ik doe die poging ook, maar alleen heb ik geen stok achter de deur.

Wyfke, goede ontwikkeling bij jou: gewoon komen de 29e!

Pada, vervelend dat je niet weet hoe het precies gaat lopen bij zoon. Zoon van collega was er redelijk snel vanaf, maar weet niet hoe heftig hij het had. Nu is collega zelf aan het sukkelen...

Chica, denk dat oproep morgen komt, dat ze eerst de kindjes hebben benaderd en daarna ouders van babietjes.

Zoon is niet in slaap te krijgen vanavond. Al een uur aan de gang en maar brullen. Niet zo goed voor zijn keel, dus telkens erheen.... Ook nu maar weer.
Lisa: wat belachelijk zeg, gaven ze daar ook een reden voor dan?

Chica: volgens mij krijg je die oproep apart en valt die waarschijnlijk morgen of overmorgen in de bus. Bij ons kon je wel al op het overzicht zien welke tijden daarvoor staan ingepland.
Lisa, inderdaad even rustig blijven en pas reageren als je gekalmeerd bent, maar wat naar en frusterend zeg!

Pada, fijn dat het weer wat beter gaat.

Ik heb nog niets van vaccinaties gehoord trouwens, zal wel komen,

MissBR, haha leuk hoor dat mannetje van je zelf het inpakpapier maakt.

bleeeeh nog niets van sol's gehoord, kans wordt nu wel klein.
Ja, ex zei dat ze het gevoel hadden dat ze op het matje worden geroepen als er iemand bij is van mijn kant.....

Snappen die mensen nu werkelijk helemaal niets? Voor mij is het juist een poging om een wat betere verstandhouding te krijgen omwille van zoon.
Ja, ik ga me inderdaad niet gek laten maken nu. Ook nog maar niet teveel vooruit kijken, zoon zou aankomend weekend naar ex gaan en zijn ouders komen dan ook. Dat zie ik dus echt totaal niet zitten, maar ex beschuldigt mij dan er natuurlijk van dat ik zoon in de strijd gooi. Dat het mijn probleem is en niet dat van zoon.
Oh wat vreselijk toch voor je Pada. Hoop dat hij heel snel weer opknapt, je arme kleine ventje.

Pippa, moeilijk he je kleintje weg brengen? Maar inderdaad heb je wel even snel wat tijd om dingen te doen waar je nooit aan toe komt.

En jaaah Mama's ik doe mijn best om goed voor mezelf te zorgen :-) Maar het schiet er wel eens bij in. Doe echt mijn best om goed te eten, eet veel bewuster en gezonder dan ik ooit gedaan heb. Maar gisteren was het een ren je rot dag, van hot naar her en trouwens vandaag weer.

Heb ook een hele leuke thuiswerkklus meegekregen (dus niet) maar het is wel lekker simpel. Kan ik even tijdens de slaapjes van de kleine doen.
Lisa, wat een geklooi toch met die ex en zijn familie!! Sterkte ermee meid!

Maria, veel beterschap en sterkte voor jouw zoontje ook
lisa, wat een toestanden maak je toch mee! en ik begrijp het ook gewoon niet. je kunt ook niks doen, geen afspraak maken en dan zien zij hun kleinzoon een stuk minder toch? dus waarom doen zij zo moeilijk als jij een poging doet om het goed te krijgen? aaaahhh!

pada: goed dat het vandaag niet erger is geworden, hoop dat dat een teken is dat het dieptepunt geweest is en dat nu het herstel gaat beginnen.

missy: ik hier ook geen reactie. belachelijk! ik reageerde op vacature via internet. dan krijg je automatische mail terug met daarin de tekst dat ze binnen 5 werkdagen contact opnemen via mail of telefoon (denk dan mail voor afwijzing en telefoon voor afspraak), en hoe moeilijk is het dan om dat na te komen? (zet het er anders niet in!). nu dus meer dan 5 dagen geleden en niets gehoord. stom toch? prima ls je geen interesse hebt, maar heb dan toch iig het fatsoen om een mail te sturen met 'dank jewel, maar dank u wel..'

en ja, lief he van oudste zoon? het sinterklaasjournaal heeft ieder jaar wel van die dingen die je als ouders dus mee kunt doen. Nu gaat het dus over het inpakpapier en dat ze hun tekeningen dan zo kunnen maken dat de cadeautjes daarin ingepakt kunnen worden (met hun naam er al op dus). zo lief als je ze daarmee bezig ziet!

ok, ik ga nu lekker naar bed, misschien nog even tv kijken daar en dan lekker slapen. moe moe moe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven