Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
quote:hans66 schreef op 17 november 2009 @ 16:27:

[...]

Ik ben eveneens verbaasd. Niet alleen slaan is mishandeling, ook keel dichtknijpen, me grof geweld een vrouw ergens tegen aan gooien, maar ook treiteren, bedreigen, etc. zijn eveneens vormen van mishandeling.

Er is géén keel dichtgeknepen, dat is hier de wereld ingeholpen door een stel thrillseekers die het bericht alleen maar erger willen maken dan het al is.

Tegenaan gooien kan ik ook nergens vinden.

Mishandeling = mishandeling ja, maar er zit wel degelijk verschil in of iemand een pistool tegen zijn kop krijgt geduwd of een kneepje krijgt. Wat wordt er hier zwart-wit gedacht zeg, onbegrijpelijk.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:27:

[...]

Excuse me maar ik zie NIKS over keel dichtknijpen staan!!! Als dat zo was was mijn reactie ook wel anders.

Gelukkig.

Dan is vastpakken en op de bank smijten (het woord smijten alleen al) in jouw ogen dus wél OK, alleen dichtknijpen niet.

TO schrijft over blauwe en beurse plekken en pijn, dus erg zachtzinnig zal het er niet aan toe zijn gegaan helaas, maar zolang er niks wordt dichtgeknepen is het OK.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:29:

[...]

OMG, nu heb ik het gedaan, hij moet niet mooier worden, haha. Zal ik voortaan maar mijn persoonlijke gegevens erbij zetten? Lijkt me een goed idee. Mijn emailadres, echte naam, en weet je wat, doen we mijn huisadres er ook nog even bij Dan wek IK tenminste geen argwaan meer Daar gaat het toch niet om!
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Er zal wel een gevalletje geweest zijn van actieve agressie van hem versus passieve agressie van haar. Beiden hebben ernstige problemen waar je niet zomaar uitkomt.

Bananarama, zo te lezen heb jij ook nog heel veel last van die passieve agressie. Dat klinkt heel goed door in je schrijfstijl. Ik geloof daarmee dan ook niet dat jullie problemen zijn opgelost. Dat is gelukkig jullie probleem.

TO, als je echt geholpen wilt worden kunnen wij viva forummers niet zo gek veel behalve je ondersteunen hier. Misschien zelfs fysiek als je er echt om vraagt. Maar hier kunnen we niks mee. Je wilt immers geen verandering. Tenminste, je zoekt het extern ipv bij jezelf en dan kan niemand je helpen.

Sterkte!
Chocoladelover??

Lees je nog mee?

Geef eens antwoord op mijn vragen?

Welke stappen heeft hij ondernomen?

Heb nagedacht over wanneer jouw grens wel bereikt is? Wanneer wil je wel stoppen met deze relatie?

Wat accepteer je absoluut niet en met welke consquenties?
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:31:

Uit de openingspost:

"werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten".
quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 16:29:

Nee, ik begrijp hier inderdaad helemaal niets van nee. Ik heb zelf niet zo'n fijne relatie gehad met iemand die het totaal vanzelfsprekend vond om geen rekening met mij te houden. Ik begrijp er inderdaad niets van hoe je het in godsvredesnaam kunt adviseren om in therapie te gaan binnen die relatie.

Laat hem eerst maar bewijzen dat hij snapt dat wat hij doet over de grens is. Laat hem eerst maar eens zelf op zoek gaan naar manieren om ZIJN probleem op te lossen. Als er al sprake zou zijn van het (blijven) voeren van een relatie, komt dat pas helemaal aan het einde van het traject dat hij éérst maar eens in gang moet zetten.Dat is ook een insteek. Maar ik geloof erin dat het binnen een relatie wel degelijk goed kan komen, gezien mijn eigen relatie. Er bestaan dus echt wel manieren.

Niet iedereen wil halsoverkop zijn leven omgooien en weer overnieuw beginnen. Er bestaan altijd nog mensen die er éérst moeite voor doen voordat ze die handdoek in de ring gooien!
als mijn vriend uit boosheid mij een kneepje geeft, dán ben ik al behoooooorlijk klaar met hem. mensen moeten met hun poten van me afblijven en als ze boos op me zijn kunnen ze woorden gebruiken om dit te uiten (zonder scheldwoorden).
.
De agressie druipt gewoon van de openingspost, dan hoeft dat toch niet helemaal te worden uitgemolken?

TO vraagt om een passende oplossing, maar zolang zij de ernst van het probleem niet inziet wordt het een gevalletje bodemloze put.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:34:

Er bestaan altijd nog mensen die er éérst moeite voor doen voordat ze die handdoek in de ring gooien!

En wéér insinueer je hier dat TO "de handdoek in de ring" zou gooien als ze weg zou gaan.

Terwijl het verhaal zoals dat in haar openingspost wordt beschreven toch echt wel ernstig overkomt.

Je bent een rare, Bananarama, laten we het daar maar op houden.

Veel plezier nog op dit topic en ik hoop dat TO zich vooral laat inspireren door alle andere lieve en opbeurende posts die geschreven zijn.
.
De oplossing lijkt makkelijk voor anderen, gewoon weg gaan.

Zo simpel kan het zijn ja.

Maar zo simpel is het meestal niet.

Het slachtoffer moet op een bepaalde manier ook aan zichzelf werken, denk aan grenzen aangeven, assertief(er) worden, (emotioneel) onafhankelijk worden enzovoort. En dus zelfverzekerder worden, weten wat je wilt, en uiteindelijk een keuze maken.

Het is niet altijd zo simpel en eenvoudig om maar meteen te vertrekken.

Lees mijn topic: Agressie daar staat door anderen heel duidelijk verwoord waarom sommigen niet zomaar in 1x kan besluiten te vertrekken.
Bananarama, hoe ver moet je gaan als slachtoffer en als dader voordat je de handdoek in de ring gooit volgens jou?
quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 16:35:

Tenzij je een stollingsziekte hebt, is er wel meer nodig dan een "kneepje" om blauwe plekken te krijgen hoor. Dat is niet zwart-wit denken, dat is afgaan op (medische) feiten.

En ja, ik heb ook wel eens met blauwe plekken gelopen. Daar dacht ik toen ook heel genuanceerd over. Dus de keer daarna dat we ruzie hadden, had ik inderdaad géén blauwe plekken, maar lag mijn bank aan barrels, omdat hij daar zijn agressie op gekoeld had...Dat heb je ook nog inderdaad. Dat heet omgerichte agressie. Daar had mijn vriend ook last van.
.
Chocoladelover,

Je klinkt als iemand die je vriend wel even gaat redden (dat moet hij zelf doen). Jammer, alleen dat jij er het dupe van bent. Tuurlijk, hij houdt van je en alles wat hij je aandoet, is onvermogen. Alleen is dit onvermogen zeer schadelijk voor jou. Het klinkt als een zeer destructieve man, ook in zijn manier van reageren.

Een vriendin van mij heeft ook destructieve relatie, geen lichamelijk mishandeling maar wel geestelijk (maakt je net zo goed kapot). Hij is zo, want slechte jeugd, stress etc. Dit gaat al jaren niet goed. Elke keer probeert ze mij te overtuigen dat het nu toch echt een stuk beter gaat. Als ik er ben, zie ik soms een lieve vriend die z'n goeie dag heeft, soms heeft 'ie z'n dag niet en maakt hij kutopmerkingen naar haar toe, speelt hij enge machtspelletjes naar de huisdieren. Ik kom er niet meer, sterker nog, ik ben zelfs een beetje kwaad op haar, omdat de kat waar zij zoveel van hield (en ik ook), doodsbang voor hem is. Omdat er elke keer die rotspanning is waarbij de sfeer afhankelijk is van zijn onvoorspelbare humeur/gedrag.

Ik heb hem er jaren geleden een keer op aangesproken (na aandringen van haar). Het was een goed gesprek, hij had veel verdriet toen ik hem vertelde hoe ik haar heb zien veranderen en waar hij mij aan deed denken (mijn stiefvader). Hij wilde er echt wat aan doen. Ze gingen samen in therapie. Dat stopte na een paar sessies. Vervolgsessies met hem alleen, werd er geadviseerd. Dit is nooit gebeurd. De relatie tussen hun vind ik nog steeds niet prettig (maar wie ben ik? ik heb duidelijk andere grenzen) en blijft op de oude manier doorgaan. Elke keer weer je grens verleggen...zo vermoeiend. Ik kan me wel verplaatsen in haar gevoel maar toch denk ik vooral 'waarom doe je dit jezelf aan?'.

Chocoladelover, ik begrijp gewoon niet waarom je niet voor jezelf kiest. Zorg eerst eens goed voor jezelf meid. Waarom wil je er uit komen? Denk je echt dat hij veranderd? Stel nu al je grens, zeg dat hij in therapie moet, wil hij dat niet, dan gaat dit niet zomaar over. Ik geloof best dat mensen kunnen veranderen maar ze moeten het echt zelf willen.

Pas goed op jezelf, neem iemand in vertrouwen in je omgeving waarbij je in noodsituaties op terug kan vallen. Therapie om je zelfvertrouwen wat meer op te krikken, lijkt me ook geen overbodige luxe.

Heel veel sterkte.
Nee, BLIJVEN is toegeven dat je zelf faalt binnen de relatie. Je houdt 'm immers in stand. En blijft ongelukkig.
Waarom worden mensen van overheidswege eigenlijk tegenwoordig meer aangemoedigd om in een gewelddadige relatie te blijven, dan om weg te gaan?
.
.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:31:

[...]

Er is géén keel dichtgeknepen, dat is hier de wereld ingeholpen door een stel thrillseekers die het bericht alleen maar erger willen maken dan het al is.

Mishandeling = mishandeling ja, maar er zit wel degelijk verschil in of iemand een pistool tegen zijn kop krijgt geduwd of een kneepje krijgt. Wat wordt er hier zwart-wit gedacht zeg, onbegrijpelijk.

Lees & huiver in de openingsposting:

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat ...
Bananarama, je bent echt niet wijs. Als je iemand op de bank smijten en handen bij kelen houden geen agressie en mishandeling vind, dan mankeert er nog steeds heel wat in jouw relatie.

Ik ken je niet, maar dat weet ik zeker.

Dat soort dingen is namelijk abnormaal, het hoort niet, het is niet de manier waarop mensen die van elkaar houden met elkaar om zouden moeten gaan.

Je bent toch niet goed bij je hoofd als je werkelijk denkt dat het wel meevalt bij TO?
M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door"

Hoelang denk je dit vol te kunnen houden?
quote:Tipzy schreef op 17 november 2009 @ 16:39:

Bananarama, hoe ver moet je gaan als slachtoffer en als dader voordat je de handdoek in de ring gooit volgens jou?Als ik in de schoenen stond van de schrijfster, had ik de handdoek al in de ring gegooid als ik eerlijk ben. Maar ik begrijp het als zij er eerst voor wil vechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven