Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
Chocolover??

Ik snap het als je door alle posting afgeschrikt bent...

Maar het zou wel jammer zijn....

We weten dat jij opzoek gegaan op het internet voor hulp....

Jij wil samen met hem er uit komen....

We weten niet wat voor stappen hij heeft ondernomen om met zijn eigen agressie om te gaan.. en of dit dus wel reeel is...

Ook weten we dat je al eerder een een geweldadige relatie hebt gezeten... heb je daarna ooit hulp gehad?

Als je bij deze man wil blijven is het ook verstandig hulp te gaan zoeken, iemand die met je meedenkt dat jij je grenzen bewaakt, je helpt zelfverzekerder te worden en wellicht als jouw grens bereikt is je handreikingen kan doen hoe je verder kan....
Best stom eigenlijk dat uitgerekend ik dat zeg! Haha. Over anderen kan ik altijd zo makkelijk praten dat het niet gezond is blabla maar wat doe ik zelf..
.
Iedereen heeft het recht op een gewelddadige relatie. Kennelijk.
@Chocolover: Toen ik je topic las en de zin: "Als een blad sloeg hij om.. 180 graden.." tegen kwam wist ik gelijk waar het naar toe zou gaan. Ik heb twee van dit soort mannen gekend. De eerste keer duurde het best lang voor ik het patroon zag, de tweede keer kon ik niet geloven dat ik gewoon nog een keer zo'n man had getroffen, ik ben beide keren vrij snel uit de relatie gestapt. Wel genoeg geleerd: dat nooit meer. Een man die onberekenbaar is, om wat voor een reden dan ook, daar heb je helemaal niks aan. Je hoort je veilig te voelen in een relatie. Kan zijn dat je vriend nu eenmaal een kort lontje heeft of allerlei zielige problematiek heeft maar probeer hem niet te begrijpen. Begrijp alleen 1 ding: alleen jij kan jezelf hier uit redden en dat ben je waard. Veel succes.
@serafina,

maar zo'n man kan dus eigenlijk nooit echt een leuke normale relatie aangaan (bieden). Of wel?

Ik wil altijd helemaal analyseren, weten en begrijpen waarom zon vent dan ineens uit het niets omslaat (zonder duidelijke aanleiding) en dan ook nog agressief gaat worden.

Ik bedoel.. uit het niets, waar komt dat gevoel bij hem vandaan dan???
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 16:59:

Doodenge situatie. Opbokken met die vent.

Die met die "HSP" (geweldig, wat een etiket) spoort ook niet.Jij mag ook wel eens wat aan je manier van reageren doen, zeg, je spoort zelf duidelijk evenmin. Triest figuur.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 17:01:

Wij allen tegen jou... misschien is het raadzaam de adviezen naar TO eens door te lezen en toe te passen. Jij bent ver van een kandidaat voor een stabiel huwelijk. Dat bedoel ik niet eens gemeen maar heel serieus. Je hebt een ernstig probleem tussen de oortjes.

Ook deze post maakt voor mij weer heel duidelijk wat voor mensen hier komen

Ik ben ontzettend benieuwd naar jouw motivatie voor bovenstaande beweringen.

Je zult sowieso wel een enorme mensenkennis hebben, aangezien jij al uit een paar posts kunt aflezen dat ik geen kandidaat ben voor een stabiel huwelijk. Ben je psycholoog of zo?

Ik denk dat jij eerst eens heel hard naar jezelf moet kijken, voordat je hier wat neerzet.
quote:milaatje schreef op 17 november 2009 @ 17:08:

Ik vind wel het wel flauw dat er nu zo de draak wordt gestoken met Bananarama. Ik ben het ook niet met haar eens, maar zij heeft vast niet voor niets deze opvattingen over wat normaal/abnormaal is binnen een relatie. En die gedachte baart mij zorgen en vind ik eigenlijk treurig. Ik hoop maar dat wij het met zijn allen vollédig verkeerd hebben begrepen en dat Bananarama zich niet helder heeft uitgedrukt. Ik hoop dat zij inderdaad, zoals ze aangeeft, een fijne relatie heeft waarin er wederzijds respect en liefde is. Niemand gun ik een relatie waarin de grensen dermate vervaagd zijn dat je niet meer weet wat goed en fout is.Gelukkig toch nog iemand die iets verder kijkt dan de neus lang is Ik heb inderdaad niet voor niks de mening dat de schrijfster eerst moet proberen een oplossing te zoeken. Ik heb zelf de ervaring dat dat namelijk wél werkt. En als je zelf eenmaal die ervaring hebt, wil je dat met anderen delen. Dat hier nu toevallig allemaal mensen zitten bij wie het blijkbaar totaal anders heeft uitgepakt, kan ook, maar dan is dat nog geen reden om mijn mening maar compleet de grond in te boren. Ik vind de reacties hier tot nu toe zo onbeschoft, mijn bek valt ervan open.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 17:27:

[...]

Jij mag ook wel eens wat aan je manier van reageren doen, zeg, je spoort zelf duidelijk evenmin. Triest figuur.

Komt omdat ik geen HSP heb.
Geen bijzonderheden
Al lang actief hier he, Banana?
Geen bijzonderheden
Goh die Bananarama toch.
En nu wordt daar ook al de spot mee gedreven.

Ik heb hier maar 1 woord voor. Kutforum.
quote:Tipzy schreef op 17 november 2009 @ 17:26:

@serafina,

maar zo'n man kan dus eigenlijk nooit echt een leuke normale relatie aangaan (bieden). Of wel?

Ik wil altijd helemaal analyseren, weten en begrijpen waarom zon vent dan ineens uit het niets omslaat (zonder duidelijke aanleiding) en dan ook nog agressief gaat worden.

Ik bedoel.. uit het niets, waar komt dat gevoel bij hem vandaan dan???Analyseren is niet erg, maar veel mensen die zichzelf vinden analyseren gaan op een gegeven moment ook excuses bedenken. Het is gewoonweg aanleg, een onmogelijkheid compassie te voelen, z'n agressie onder controle te houden en vaak een afkeer van vrouwen. Natuurlijk, je kunt een heel end meegaan in de arme meneer z'n gevoelens en alles doen wat 'ie zegt om hem niet agressief te maken. Dat werkt vaak heel goed, tot op de dag dat hij vindt dat je raar eet, vreemd uit je ogen kijkt en daarom klappen verdient. Zulke mannen willen mishandelen, onthoud dat.
Je wilt wel advies, maar niet bij m weg?

Tja dan zal ik mijn advies maar achterwege laten...

Sterkte ermee
Bananarama: waarom noem je ze onbeschoft, een aantal reacties hier? Ligt puur aan je eigen taalgebruik. Je bent tenslotte zelf begonnen met een aantal hier over één kam te scheren met je term 'thrillseekers'. Ook niet echt vriendelijk he.

Het blijft om de manier van communiceren gaan. En blijkbaar heb jij hier door jouw manier van schrijven niet zo'n leuke reacties gekregen. Maar onbeschoft is weer iets anders.

Juist iemand die zich blijkbaar prima kan verplaatsen in agressieve mensen en deze wil 'vervormen' naar mensen met wie je normaal mee om kunt gaan, zou zich ook in medeforumsters moeten kunnen verplaatsen.
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 17:49:

Komt omdat ik geen HSP heb.

Vertel het eens meid, wat zit je dwars? heb je zelf zo'n miserabel leven dat je op dit forum andere mensen komt vervelen en moedwillig probeert te kwetsen?

Want wat jij kan, kan ik ook, hoor.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 17:54:

[...]

Vertel het eens meid, wat zit je dwars? heb je zelf zo'n miserabel leven dat je op dit forum andere mensen komt vervelen en moedwillig probeert te kwetsen?

Want wat jij kan, kan ik ook, hoor.Ik heb een verschrikkelijk leven, ik weet van ellende niet waar ik het zoeken moet. Daarom speur ik het forum af naar mensen met HSP, die kunnen mij vast weer op het juiste spoor zetten.
Geen bijzonderheden
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:31:

Er is géén keel dichtgeknepen, dat is hier de wereld ingeholpen door een stel thrillseekers die het bericht alleen maar erger willen maken dan het al is.

Een hand op de keel in een bedreigende context vind ik eveneens not done. Waarom zou die man de hand op de keel houden? Hoogstwaarschijnlijk om te dreigen, my two cents.

quote:Tegenaan gooien kan ik ook nergens vinden.

Mishandeling = mishandeling ja, maar er zit wel degelijk verschil in of iemand een pistool tegen zijn kop krijgt geduwd of een kneepje krijgt. Wat wordt er hier zwart-wit gedacht zeg, onbegrijpelijk.M.i. bagatelliseer jij te veel. Wat Chocoladelover beschreven heeft, heeft niets te maken met een liefdevolle gelijkwaardige relatie.
hans66 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 18:02
Reden: Nog een poging om de nick goed te spellen. :)
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 17:31:

[...]

Ook deze post maakt voor mij weer heel duidelijk wat voor mensen hier komen

Ik ben ontzettend benieuwd naar jouw motivatie voor bovenstaande beweringen.

Je zult sowieso wel een enorme mensenkennis hebben, aangezien jij al uit een paar posts kunt aflezen dat ik geen kandidaat ben voor een stabiel huwelijk. Ben je psycholoog of zo?

Ik denk dat jij eerst eens heel hard naar jezelf moet kijken, voordat je hier wat neerzet.

De motivatie is jouw min of meer goedkeuring van het gedrag van de vriend van TO. Dat het allemaal wel meevalt. Je defensieve reacties op de mensen die jou niet begrijpen en jouw eigen korte lontje waaruit je het 1 en ander kunt opmaken.

Dat is simpel 1+1= 2 hoor. Niks spannends aan.
quote:Mootje1967 schreef op 17 november 2009 @ 17:54:

Bananarama: waarom noem je ze onbeschoft, een aantal reacties hier? Ligt puur aan je eigen taalgebruik. Je bent tenslotte zelf begonnen met een aantal hier over één kam te scheren met je term 'thrillseekers'. Ook niet echt vriendelijk he.

Het blijft om de manier van communiceren gaan. En blijkbaar heb jij hier door jouw manier van schrijven niet zo'n leuke reacties gekregen. Maar onbeschoft is weer iets anders.

Juist iemand die zich blijkbaar prima kan verplaatsen in agressieve mensen en deze wil 'vervormen' naar mensen met wie je normaal mee om kunt gaan, zou zich ook in medeforumsters moeten kunnen verplaatsen.Ik zou zeggen, lees eens het hele topic en je ziet vanzelf dat ik allerminst degene ben die onbeschoft loopt te doen. Maar als mensen mij niet respecteren om mijn mening of, erger nog, me gaan bespotten, dan pik ik dat niet meer nee. Dat is toch niet zo vreemd??
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 17:55:

[...]

Ik heb een verschrikkelijk leven, ik weet van ellende niet waar ik het zoeken moet. Daarom speur ik het forum af naar mensen met HSP, die kunnen mij vast weer op het juiste spoor zetten.
Niet mee? Had je eerst een andere nick? Of was dat op een ander forum?

Heb je hier nog nooit gezien, getuige je postgeschiedenis.
Geen bijzonderheden
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 17:57:

[...]

Ik zou zeggen, lees eens het hele topic en je ziet vanzelf dat ik allerminst degene ben die onbeschoft loopt te doen. Maar als mensen mij niet respecteren om mijn mening of, erger nog, me gaan bespotten, dan pik ik dat niet meer nee. Dat is toch niet zo vreemd??Vertel, wat ga je er aan doen?
quote:Zamirah schreef op 17 november 2009 @ 17:57:

[...]

O hoi, Zam, voel jij je ook weer zo miserabel?
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven