kapot alarmbelletje?
dinsdag 17 november 2009 om 23:20
Hoi allemaal! Net de nieuwe viva gelezen en door het stukje "hij en z'n beste vriendin" kwam er weer wat bovenborrelen..in het stukje worden bepaalde types vriendinnen beschreven en ik mis er eentje, namelijk de studie/vage vriendin waarover je wel alles hoort maar die jij niet kent. Mijn vriend had een 2 jaar geleden zo'n vriendin. Ze leerden elkaar kennen tijdens zijn opleiding. Ik heb haar 1 keer ontmoet. Ik hoorde wel via hem dat ik zo aardig leek, maar als we elkaar tegenkwamen was het Haaai...voor en haaai... na, ik bestond dan even niet. Well, om een lang verhaal kort te maken,het was zijn vriendin dus alla. Toen moest hij voor school een project doen dus weekje weg met de klas en daar is het misgegaan met die twee. Ik voelde het van te voren, wist het bij terugkomst, heb het gevraagd, maar ik moest me geen zorgen maken. Een maand daarna dan toch de bekentenis. Goed, puntje bij paaltje: goed gepraat, moeilijk gehad, toch er voor gegaan, vergeven maar niet vergeten. Laatste tijd betrap ik mijzelf er op dat mijn intuïtie wel stuk lijkt...herkent iemand dat? Doordat ik het toendertijd goed aanvoelde maar geen bevestiging kreeg en een tijdje "ik zal wel gekke henkie wezen" gedacht heb, lijkt t wel of mijn kompas stuk is. Nu weet ik soms niet of ik achterdochtig ben of goed zit. Vriend geeft nu geen aanleiding voor twijfels, schiet er bij mij soms in.
woensdag 18 november 2009 om 00:42
quote:Madhe schreef op 18 november 2009 @ 00:36:
[...]
Hoe komt het dat je haar nog nooit hebt gezien? Houdt je vriend haar afzijdig of doe jij dat? En waarom is het zo'n bedreiging? Heeft hij geen mannelijke vrienden die hij niet veel ziet, niet veel spreekt maar dan ineens wel af en toe wat meer?Mijn vriend werkt in de zorg, een vrouwenwereld...Dus ook veel vriendinnen..Mijn vriend houdt haar -semi-subtiel- afzijdig, maar ik ''wil'' haar aan de andere kant ook niet ontmoeten, (al is willen een groot woord. Ik heb gewoon geen zin om tijd door te brengen met iemand die me zo'n onrust bezorgd zonder dat ik haar uberhaupt heb gezien, en ben ergens bang dat het me nog meer onrust bezorgd)
[...]
Hoe komt het dat je haar nog nooit hebt gezien? Houdt je vriend haar afzijdig of doe jij dat? En waarom is het zo'n bedreiging? Heeft hij geen mannelijke vrienden die hij niet veel ziet, niet veel spreekt maar dan ineens wel af en toe wat meer?Mijn vriend werkt in de zorg, een vrouwenwereld...Dus ook veel vriendinnen..Mijn vriend houdt haar -semi-subtiel- afzijdig, maar ik ''wil'' haar aan de andere kant ook niet ontmoeten, (al is willen een groot woord. Ik heb gewoon geen zin om tijd door te brengen met iemand die me zo'n onrust bezorgd zonder dat ik haar uberhaupt heb gezien, en ben ergens bang dat het me nog meer onrust bezorgd)
woensdag 18 november 2009 om 00:45
ik heb haar ontmoet tijdens uitgaan, voornamelijk met vriend aan het babbelen, verder was het een schoolvriendin en hadden ze prive geen contact, alleen op het eind deden ze projectjes samen, ahem, hahah..ik hou niemand afzijdig. Ik ben geen persoon die zegt dattie niet met zn vrienden mag uitgaan enzenzenz, hij heeft zelf nooit iets gehad van samen bakkie doen ofzo..is nu geen bedreiging meer, want ze hebben geen contact meer. Mannelijke vrienden genoeg, gaat ie regelmatig mee stappen, t was ook echt een exces, vandaar zo raar.
woensdag 18 november 2009 om 00:47
Ik snap dat jullie veel hebben gepraat en tot een tweede kans zijn gekomen.
Even kort door de bocht stelt mijn mening het volgende voor;
Als ik vreemd zou gaan, en mijn vriend geeft mij een tweede kans kom ik er blijkbaar mee weg. Terwijl ik gewoon harstikke bewust zijn vertrouwen heb stuk gemaakt. En onze intimiteit, en onze toekomst, misschien zelfs een stukje van zijn zelfvertrouwen en onbevangenheid.
(Sorry) Mijn respect voor een ander daalt wanneer iemand het toestaat om een eventueel volgende keer dat pijnlijk opnieuw opgebouwde vertrouwen voor zover dat mogelijk is weer dat vertrouwen te verbreken. Puur omdat vertrouwen iets bijzonders is, wat je niet willens en wetens mag beschadigen. Het mijne niet althans. Daar is het te waardevol voor. Ik zou bedanken voor een tweede keer.
Als je een kapotte vaas lijmt, blijf je altijd de barst zien.
Even kort door de bocht stelt mijn mening het volgende voor;
Als ik vreemd zou gaan, en mijn vriend geeft mij een tweede kans kom ik er blijkbaar mee weg. Terwijl ik gewoon harstikke bewust zijn vertrouwen heb stuk gemaakt. En onze intimiteit, en onze toekomst, misschien zelfs een stukje van zijn zelfvertrouwen en onbevangenheid.
(Sorry) Mijn respect voor een ander daalt wanneer iemand het toestaat om een eventueel volgende keer dat pijnlijk opnieuw opgebouwde vertrouwen voor zover dat mogelijk is weer dat vertrouwen te verbreken. Puur omdat vertrouwen iets bijzonders is, wat je niet willens en wetens mag beschadigen. Het mijne niet althans. Daar is het te waardevol voor. Ik zou bedanken voor een tweede keer.
Als je een kapotte vaas lijmt, blijf je altijd de barst zien.
woensdag 18 november 2009 om 00:48
@Tchai, ja, maar het kan ook een hoop oplossen, als je ziet hoe zij met elkaar omgaan, zegt dat ook een hoop. Ik heb niet zozeer afspraken gemaakt, als wel gesprekken gehad over hoe ik over een relatie denk en wat ik er van verwacht. Iedereen heeft toch wel van die gesprekken in de trant van, vreemdgaan not done, maar als het gebeurt heb ik liever wel/niet dat je het zegt.
woensdag 18 november 2009 om 00:51
@Madhe, ik respecteer je mening en ben het met je eens, vooral van die vaas, en ik heb al nooit bloemen :0....ik heb mijzelf ook verbaasd omdat ik niet had gedacht dat ik dit zou doen. Ik ben er wel achter gekomen dat elke situatie een ander licht op de zaak werpt, zeg nooit nooit, en dat is al 2 keer...Mensen die zeggen : dat zou ik noooooit doen, geloof ik niet. Je weet niet wat er soms op je pad komt.
woensdag 18 november 2009 om 00:52
quote:tinder schreef op 18 november 2009 @ 00:48:
Iedereen heeft toch wel van die gesprekken in de trant van, vreemdgaan not done, maar als het gebeurt heb ik liever wel/niet dat je het zegt.Ik heb één keer een gesprek gehad hierover, maar dat ging van beiden zijden heel anders. Wij vinden allebei dat je het ene moet afkappen voordat je in het andere stapt. En dat het respectloos is naar de ander om vreemd te gaan. Wij vinden beiden dat je óf aan je relatie moet werken, of verder moet shoppen. Niet allebei tegelijk.
Iedereen heeft toch wel van die gesprekken in de trant van, vreemdgaan not done, maar als het gebeurt heb ik liever wel/niet dat je het zegt.Ik heb één keer een gesprek gehad hierover, maar dat ging van beiden zijden heel anders. Wij vinden allebei dat je het ene moet afkappen voordat je in het andere stapt. En dat het respectloos is naar de ander om vreemd te gaan. Wij vinden beiden dat je óf aan je relatie moet werken, of verder moet shoppen. Niet allebei tegelijk.
woensdag 18 november 2009 om 00:53
quote:tinder schreef op 18 november 2009 @ 00:51:
@Madhe, ik respecteer je mening en ben het met je eens, vooral van die vaas, en ik heb al nooit bloemen :0....ik heb mijzelf ook verbaasd omdat ik niet had gedacht dat ik dit zou doen. Ik ben er wel achter gekomen dat elke situatie een ander licht op de zaak werpt, zeg nooit nooit, en dat is al 2 keer...Mensen die zeggen : dat zou ik noooooit doen, geloof ik niet. Je weet niet wat er soms op je pad komt.
Dan geloof je mij niet.
Ik zou niet met die pijn en onzekerheid willen leven. Dan ben ik liever alleen en laat ik iets gaan waarvan ik dacht dat het mooi was. Daar kom ik dan ook overheen.
Als ik niet meer van iemand houd, dan is die ander de eerste die het hoort. Dus vreemdgaan is er voor mij niet bij.
Ik kan niet zeggen dat dat verlangen nooit zal komen, dat ik nooit verliefd op een ander zal worden en op die grens rondhang, maar dan is mijn vriend de eerste die het weet.
Dan geloof je mij niet.
Ik zou niet met die pijn en onzekerheid willen leven. Dan ben ik liever alleen en laat ik iets gaan waarvan ik dacht dat het mooi was. Daar kom ik dan ook overheen.
Als ik niet meer van iemand houd, dan is die ander de eerste die het hoort. Dus vreemdgaan is er voor mij niet bij.
Ik kan niet zeggen dat dat verlangen nooit zal komen, dat ik nooit verliefd op een ander zal worden en op die grens rondhang, maar dan is mijn vriend de eerste die het weet.
woensdag 18 november 2009 om 00:54
quote:tinder schreef op 18 november 2009 @ 00:53:
En even voor de duidelijkheid, mocht het nog eens gebeuren, dan ben ik echt niet iemand die weer over haar hart strijkt, laat dat duidelijk zijn. Ik ben niet iemand van 2e 3e 4e kansen. T is geen potje rummicub...
Oooooho, mag je bij rummicub 3 of 4 keer proberen?
*gaat boos zitten zijn omdat ik de vorige keer verloren heb. Toen dacht ik dat ik maar 1 kans had*
En even voor de duidelijkheid, mocht het nog eens gebeuren, dan ben ik echt niet iemand die weer over haar hart strijkt, laat dat duidelijk zijn. Ik ben niet iemand van 2e 3e 4e kansen. T is geen potje rummicub...
Oooooho, mag je bij rummicub 3 of 4 keer proberen?
*gaat boos zitten zijn omdat ik de vorige keer verloren heb. Toen dacht ik dat ik maar 1 kans had*
woensdag 18 november 2009 om 00:55
Tinder: Daar heb je zeker gelijk in, over dat ontmoeten.Misschien dat ik dan toch maar eens de eerste stap moet zetten en vriend aanspoor om een ontmoeting te regelen Zij doet 't niet, dan moet ík maar degene zijn, of niet soms?
Madhe: Klinkt als een fijne relatie
Ik ga maar eens slapen, welterusten!

Madhe: Klinkt als een fijne relatie
Ik ga maar eens slapen, welterusten!
woensdag 18 november 2009 om 00:59
quote:Madhe schreef op 18 november 2009 @ 00:53:
[...]
Dan geloof je mij niet.
Ik kan niet zeggen dat dat verlangen nooit zal komen, dat ik nooit verliefd op een ander zal worden en op die grens rondhang, maar dan is mijn vriend de eerste die het weet.Dat vind ik een mooi standpunt.Amen.
[...]
Dan geloof je mij niet.
Ik kan niet zeggen dat dat verlangen nooit zal komen, dat ik nooit verliefd op een ander zal worden en op die grens rondhang, maar dan is mijn vriend de eerste die het weet.Dat vind ik een mooi standpunt.Amen.
woensdag 18 november 2009 om 01:05
quote:tinder schreef op 18 november 2009 @ 00:55:
Dat is waar, maar er is wel een verschil tussen een affaire en een eenmalig iets. Hij had geen relatieplannen. en respectloos is het zeker. een affaire is meteen exit.
Dat verschil hoeft er niet te zijn natuurlijk. Voor mij bestaat er geen verschil.
Als ik erop vertrouw dat mijn vriend zoiets niet doet, en hij doet het toch, komt het net zo hard aan als hij een ONS/OHS (one hour stand) heeft als wanneer hij een affaire heeft.
Not done in mijn relaties. En er zijn geen excuses voor om het wel te doen.
Dat is waar, maar er is wel een verschil tussen een affaire en een eenmalig iets. Hij had geen relatieplannen. en respectloos is het zeker. een affaire is meteen exit.
Dat verschil hoeft er niet te zijn natuurlijk. Voor mij bestaat er geen verschil.
Als ik erop vertrouw dat mijn vriend zoiets niet doet, en hij doet het toch, komt het net zo hard aan als hij een ONS/OHS (one hour stand) heeft als wanneer hij een affaire heeft.
Not done in mijn relaties. En er zijn geen excuses voor om het wel te doen.

woensdag 18 november 2009 om 15:23
Nou tinder, als ik het allemaal zo lees dan voel jij allang al hoe het zit; je vriend is niet te vertrouwen. je wilt alleen dat dat niet waar is, dat hij dus wel te vertrouwen is en probeert jezelf nu wijs te maken dat je intuitie stuk is.
Ik denk dat er helemaal niets mis is met jouw intuitie. Ik kan me wel zo voorstellen dat je vriend wat beter oplet en jij dus denkt dat je niets concrteets hebt om aan hem te twijfelen.
Ik denk dat er helemaal niets mis is met jouw intuitie. Ik kan me wel zo voorstellen dat je vriend wat beter oplet en jij dus denkt dat je niets concrteets hebt om aan hem te twijfelen.
woensdag 18 november 2009 om 21:29
Hmm..ik weet niet Tinder. Verschillende mensen geven hier aan dat er niets mis is met je intuitie..Heeft het intuitie het dan nooit fout? Want door zo'n gebeurtenis als bij de jouwe kan je natuurlijk wel een overactief of afwijkend alarmsysteem krijgen..Of hou ik mijzelf dat ook voor en zou ik me dan ook zorgen moeten maken? Zomaar even een gedachtespinsel..
(Heb in mijn nabije omgeving wel het hele verloop van een relatie (en de uitkomst, de nasleep e.d.) met een vreemdganger meegemaakt, en ben daardoor ook over het algemeen over-alert)
Ben jij over het algemeen blij met je relatie zoals die nu is? Of heb je veel twijfels?
(Heb in mijn nabije omgeving wel het hele verloop van een relatie (en de uitkomst, de nasleep e.d.) met een vreemdganger meegemaakt, en ben daardoor ook over het algemeen over-alert)
Ben jij over het algemeen blij met je relatie zoals die nu is? Of heb je veel twijfels?
donderdag 19 november 2009 om 05:16
Hai Tchai, beetje laat, net gewerkt, maar ben over het algemeen blij met de relatie zoals die nu is ja. Ik merk wel dat ik niet helemaal duidelijk overkom, en dat sommige mensen er van overtuigd zijn dat mijn vriend nog steeds vreemd gaat en niet te vertrouwen is. Ik steek mijn kop niet in het zand, heb het idee dat mijn intuitie het weer prima doet, alleen soms denk ik dat ik overgevoelig reageer. Ik kan mij prima vinden in jouw omschrijving van overactief alarmsysteem, of afwijkend, zo je wil. Ik reageer gewoon heftiger op sommige situaties die me aan die rottijd doen denken.Waarschijnlijk is het gewoon ordinaire twijfel, ik vroeg mij alleen af of mensen dit herkenden. @rafaella, dat is wel wat kort door de bocht, nietwaar? Ik heb al gezegd dat ik jammergenoeg de omstandigheden waarin het gebeurde niet toe kan lichten, maar ik vraag niet om advies of ik de goede beslissing gemaakt heb. Of dat ik zielig en verkreukeld ben. Beetje zelfspot is ook niks mis mee. Er wordt hier gewoon van uit gegaan dat mijn vriend lekker verder rondneukt, en ik denk dat niet. Dat was mijn vraag ook niet. Zo, weer drie A4tjes vol.