Mode & Beauty alle pijlers

Bataviastad (Lelystad)

31-07-2007 13:38 64 berichten
Hallo allemaal,

Ik las ergens op internet over Batavia-stad, ik heb er natuurlijk wel eens van gehoord dat je er kleding kunt kopen, kunt eten. Maar ben je echt veel goedkoper uit, of is het gewoon makkelijk alle merken bij elkaar. Ik moet nogal een eind hiervoor rijden, dus wil wel weten of het echt zin heeft.Wat kan ik ongeveer verwachten? Is het een overdekte hal of hoe moet ik het voorstellen.

Groetjes Joukje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het 10x niks. Gewoon winkeltjes, niet overdekt. Ik vind het niet zo goedkoop. Je kan beter naar een uitverkoop gaan. Veelal zijn het ook proefmodellen of oude troep die ze over hebben. De meeste maten zijn 34/36 dus met een iets grotere maat zal je niet heel veel vinden. Ik ben er 2x geweest, 1x op zondag toen stond ik twee uur in de file om er te komen. En de andere keer op zaterdag, heel vroeg, dan gaat het nog. Maar ik vind het geen aanrader. Misschien anderen wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik weet niet wat je zoekt maar aan kleding vond ik daar echt tegenvallen,in de opruiming heb je leukere stukken hangen.Verder een wikel van livera ,mexx,schoenenoutlet maar die vind je in andere steden ook,villeroy winkel heb ik ook niks mee serviesgoed dvd boeken winkel en wat op sportgebied.
Het zijn een heleboel kleine winkeltjes bij elkaar ,ieder met hun eigen merk. Denk daarbij vooral aan grote, bekende merken. Qua prijzen ligt het wel een stuk lager, maar dan is het vaak ook iets oudere collectie natuurlijk.

Tja, persoonlijk zou ik er dus niet naartoe gaan (ik was toch in lelijkstad en er is weinig anders leuks, dus dan is het wel even grappig).
Ik deel de ervaring van MV. Ben er 1 keer geweest en het lijkt een gewoon winkelcentrum van een stad, maar dan zonder de stad. Allemaal boetiekjes en winkels en wat restaurants, nogal chaotisch en onoverzichtelijk en heel heel erg druk met allemaal van die mensen die aan tafeltjes in restaurants zitten waar jij wil zitten omdat je moe bent en zin hebt in koffie, maar die constant bezet zijn met wachtrij en winkels die uitpuilen zonder personeel om je te helpen omdat die er geen tijd voor hebben en een assortiment dat nogal random lijkt en waar je dus geluk moet hebben om iets leuks tegen te komen en ontzettend deprimerend. Dat schip vlakbij is leuker maar wel erg prijzig, maar daarna zijn we naar een echte stad gereden en hebben daar lekker gegeten en toen werd het toch nog gezellig.

Brrr, hoop er nooit weer te komen.
ik draag normaal Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, McGregor, Oiliy

maar als ik deze eerste reactie's zo bekijk is het dus niet echt de moeite en zijn het veelal kleine maten de overblijven en ik zoek voornamelijk 42/44,L-XL
Ik ben ook lang geleden eens geweest...

Vond opzich de aankleding wel leuk (suikerspinkleurige huisjes) maar het aanbod beroerd. En als je dan wat leuks ziet is het nog steeds schreeuwend duur!

Dus voor mij gewoon lekker de uitverkoop bij de Sting ofzo als ik in een wat duurdere bui ben (duurder dan H&M).
Ik vond het verschrikkelijk. Heb er omdat ik anders dat pokke-eind helemaal voor niks had gereist één saai Mexx-shirtje voor mijn oudste gekocht. Bleek thuis dat het ding in de zon had gehangen :@
Ik vind er niets aan. Bij heel veel winkels hangen echt lelijke dingen. Echt de left overs zeg maar.

Ik vind die outlet bij Roermond leuker eerlijk gezegd, al kon ik daar ook niet heel goed slagen.
Op zich voor een keertje is het wel grappig hoor,ik ben er nou 2x geweest en zal niet zo snel weer een keer gaan..
Ook hier negatief, vond het echt he-le-maal niets. Oude, lelijke kleding en echt niet goedkoop ofzo. Verder vond ik het erg klein, niet zo heel veel winkels en gezelligheid straalt het ook niet uit. Je kan beter gewoon leuk een stad uitzoeken om een dagje te gaan shoppen.
.
Toch valt het me op dat een aantal van de mensen die het "drie keer niks" vonden, tóch twee keer geweest zijn

Ik ben 1 keer in Maasmechelen geweest (net over de Belgische grens) en dat was echt leuk. Met name de Diesel-, Kipling- en Fornarinashop vond ik echt goed.

http://www.maasmechelenvi...smechelen/home.asp?lan=nl

Bij Venlo was ik eveneens, en daar was ik niet weg te slaan uit de Dyrberg & Kern-, Jil Sander- en (jawel) de Body Shop (alles voor minder dan de helft, hoera)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
tjsa, ik ben er ook geweest, en wel vaker dan 1 keertje (kennisje woont er in de buurt ). De ene keer was het drie keer niets, de andere keer was het leuker. Ik heb er toch wel hele leuke kledingstukken kunnen scoren waar ik nog steeds heel erg blij mee ben! Maar als ik er ver voor zou moeten reizen, zou ik er niet zo snel heen gaan.
Tja met een outlet heeft het niets te maken, want veel van de kortingen die ik er zag waren minder dan ze ooit in de winkel waren afgeprijsd (bijv maar 40 or 50%, vaak bij de gewone sale tot 70/80%). In de US krijg je bij de outlet wel echt flinke kortingen (Ralph Lauren spijkerbroeken voor 25 euro, Nike sportschoenen voor 30 euro, golfspullen van 100 euro naar 15 euro etc). Dan is het echt leuk!!!

Ben zelf ook wel eens nr de Oilily outlet in Alkmaar geweest, maar daar hoef je je benzine al helemaal niet aan te verspillen. Ontieglijk oude collectie (soms van meer dan 5 jaar geleden) en vaak maar 30/40% afgeprijsd (bij normale sale minstens 50%). Plus allemaal 'nieuwe' dingen, maar dit zijn gewoon shirtjes die ze gemaakt hebben van oude stof die over was (van 6 collecties geleden). Echt een aanfluiting!
Dan ga ik ook liever naar de uitverkoop of naar Roermond en Maasmechelen.Er is wel een nieuw outlet-store in Rosendaal,"Rosada".Daar krijg je wel merken maar geen designkleding.Ze verkopen Puma,Adidas,Nike,Levis,Benetton,Sisley,maar wel leuk hoor.
Oilily outlet in Alkmaar vond ik ook niet veel. 1 shirtje voor onze dochter gekocht voor 10 euro, maar verder niks.

Olliewood in Bergen schijnt leuker te zijn. Ik koop weleens on-line bij ze www.olliewood.nl
Ik ben ook in Batavia stad geweest, was er toevallig in de buurt, dus gaan kijken. Het was op een doordeweekse dag en hat was suuuuuuuperrustig, heerlijk winkelen! Je kon heel dichtbij parkeren en dat was ook nog gratis. Ik heb een paar mooie tassen van Oilily gescoord en een mooi setje lingerie (ik heb maar 75 G, dan is het niet altijd makkelijk om iets leuks te vinden).

Verder ben ik niet echt een merken mens, maar voor de merken die er te koop zijn kun je er volgens mij heel goed slagen. Wat ik zelf heel leuk vond waren de shoenen, doordat ik lastige voeten heb draag ik graag de wat duurdere merken zoals Ara, Helioform, Ecco ed. Die hebben ze er heel veel.

Al met al denk ik dat je er voor de laatste trends niet echt moet wezen, maar voor tijdloze kleding van goede kwaliteit ben je echt wel op het juiste adres daar, ook als je een grote maat hebt.
Er zijn een paar winkels die echt stukken goedkoper zijn met hun outlet: Björn Borg, Ralph Lauren en Benetton. Voor de rest: ouwe meuk voor heel veel geld.
ik ben er een keer geweest maar doe mij maar de outlet in maasmechelen. Een stuk gezelliger vond bataviastad maar koud overkomen en leukere winkels.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
EN Joukje95, je hebt dit topic destijds geopend. Ben je er nog geweest en zoja, wat was jouw ervaring?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben er 1 keer geweest en vond het enorm tegenvallen. Het was dus eenmalig.
Ik vind het aanbod ook niet veel bijzonders. De winkeltjes zien er aan de buitenkant wel leuk uit, maar dat is het dan ook. Wel is er een grote outletstore van Mexx en daar kun je nog wel eens leuke basics krijgen (broekpakken etc., truitjes), t/m maat 44.

Tsja, en gratis parkeren, maar dat is het dan ook wel.
Geloof ook niet dat dat soort centra voor de gezelligheid bedoeld zijn...

Word sowieso een beetje mismoedig als ik daar om me heen kijk.

Vader: blonde stekeltjes, oorring, korte broek, witte sokken en gympen, draag zes tassen

Moeder: kort haar, rood geverfd, maat 44/46, witte kuitbroek, gillerige stem, mama-jas, roept zoon van elf tot de orde en draagt drie tassen.

Zoon: jaar of elf, heet ws Mike, blonde stekeltjes net als papa, oorringetje net als papa. Eigenlijk gewoon een kleine kopie van papa, alleen naar verhouding iets te dik.

Dochter: jaar of acht, heeft ws Kelly, Kimberley of Priscilla. Bleek smoeltje, te mager, lange sliertige paardestaart, roze kleding, naveltruitje, laarzen met afgetrapte hakken. Beetje mokkend want hun kleine witte kutkeffertje mocht niet mee naar binnen en staat nu buiten de ommuurde vesting.
Smaken verschillen dus duidelijk.

En ik ben Priscilla en Kimberly niet tegen gekomen.

Ik moet toegeven dat ik het er niet buitensporig gezellig uit vond zien inderdaad, maar winkelen doe je niet voor de gezeligheid maar omdat je een eerste levensbehoefte nodig hebt ( en daarmee bedoel ik natuurlijk mijn nieuwe Oililytas, haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven