Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hier valt het allemaal best mee met de storm... lees net dat er al allemaal verwoestingen zijn ontstaan door de enorme storm... straks ff mn mama bellen hoe het aan de andere kant van Nederland is!
Hier gaat het ook goed te keer qua wind.. waaide bijna weg ( en dat voor mijn figuur hahah) Woon trouwens in het oosten van het land.

Heb stiekem 2 adressen aangevraagd... NL de eerste oude vrouw die eerst in engeland gewoond heeft en nu al 50 jaar in NL. En Duitsland, allebei wel leuk profiel.
zo nou hier (midden vh land) stormt het echt mega hard. Ik ben al door verschillende rukwinden van mn fiets geblazen.

En over de gallerij gezweefd.. haha. Maar ik weeg niet zoveel.

Ik kreeg vandaag eindelijk weer een kaartje, een mooie uit portugal van n gepensioneerde man.

Ik heb er nu nog maar 3 onderweg, van de 11 dus ik kan een boel versturen

Leuke tip van de blondagenda bij de kerstzegels!
Dank je Janna, voor je advies om toch door te gaan met de adressen. Ik heb dus een adres aangevraagd en waarempel kreeg ik gewoon een leuk profiel! De pech is op! Hij kan niet meer mee vandaag, want de post wordt al om 16:00 opgehaald. Wel een boel nieuwe kaartjes gekocht, poezen (voor mevrouw v.h. profiel + een paar van Barbapapa)

Nauwelijks wind hier ;)
Hihi, ik registreer net mn kaart uit portugal. Die man heet gewoon Américo (sinterklaastijd, paard enzo..)

Denk niet dat 'onze' americo vanavond met deze storm over het dak gaat..
Kozoo nee ik denk dat hij vanavond over de daken komt nee.

Hier valt het mee met de wind (zuid-oosten).

Ik had vandaag 5 kaarten gekocht uit mijn woonplaats, alle 5kerst want de anderen gaan niet lekker. Ik ga postcrossing eens promoten, ik wil weer plaatselijke kaarten zeg!!! Gelukkig houd de VVV ze wel maar dat is ietsie verderder.
quote:Kozoo schreef op 18 november 2009 @ 16:41:

Hihi, ik registreer net mn kaart uit portugal. Die man heet gewoon Américo (sinterklaastijd, paard enzo..)

Denk niet dat 'onze' americo vanavond met deze storm over het dak gaat..

Oh nou... ben ik heel de dag voor niets lief geweest...

Ligaa, ja, vrijdag de 13de is voorbij... en dat ongeluk was nog daarvoor! Dus nu weer een frisse start met leuke profielen!!

Binnenkort krijg je lekker kaartjes!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik denk dat Americo beter in z'n stal kan blijven. Ik vond een verhaal op internet:

De wind gaat nog harder waaien. "We krrijgen storrm, Sinterrklaas, ik ben blij dat we bijna klaarr zijn, " zegt Zwarte Piet.

Sinterklaas knikt. De wind waait zo hard dat zijn baard soms een beetje wappert.

Dan gebeurt er iets ergs.

Een windvlaag blaast. Heel hard.

Voor dat Sinterklaas het weet begint Americo te wankelen !

Het witte paard slaat met zijn benen, maar niets helpt.

Terwijl Sinterklaas zich vasthoudt aan de nek van Americo glijden ze samen van het dak af. Even blijven ze steken op de dakgoot maar dan :... vallen ze op de grond !

Op de grond loopt de Sterkste Piet, hij laat de zak met kadootjes vallen en rent naar de vallende Sinterklaas. Hij steekt zijn armen uit en vangt Sinterklaas op, net voordat hij op de grond valt.

Jammer genoeg kan hij Americo niet opvangen, de schimmel ligt briesend van de pijn op de grond.

Alle Pieten komen aangerend. Wat een ramp !

Lees de rest hier
oh jee....

Wat een lief verhaaltje!
Ik had vandaag een kaartje uit Finland in de bus en mijn kaartje naar Wit-Rusland is aangekomen maar heb geen hurray gekregen???!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat is ook apart, geen hurray terwijl ie wel is aangekomen!

Kozoo: jij hebt heel veel kaartjes voor de meeting dus! Nice!
Bij mij was er een kaart expired maar ik kreeg geen mail van PC dat dat zo was, kaart naar Portugal 62dagen onderweg. De persoon is wel gewoon online.
Ik heb uiteindelijk nog een kaart kunnen kiezen voor die vervelende Finse meneer. En ik heb er heel groot opgezet: Happy postcrossing! En een smiley erbij getekend. Ik ben benieuwd.

Jullie hebben ook weer aardige profielen gekregen, maar die een van die Hongaar (?) was heeel raar...

Kaarten van mij zijn nu onderweg naar

Frankrijk

Finland

Duitsland

USA

China

Filipijnen

Canada

Brazilië

en

Rusland

Volgens mij hebben ze in Rusland PC ook masaal ontdekt en wordt dat ook een top 10 land. (als het dat al niet is)

Ik heb weinig post ontvangen de laatste dagen, dus verder geen nieuws.

PS. Sorry dat ik zo weinig post, maar heb het heeeeel druk op dit moment.

Ik probeer wel zoveel mogelijk te lezen en de weekenden mee te doen hiero.
quote:Gavia schreef op 18 november 2009 @ 21:26:

Ik heb uiteindelijk nog een kaart kunnen kiezen voor die vervelende Finse meneer. En ik heb er heel groot opgezet: Happy postcrossing! En een smiley erbij getekend. Ik ben benieuwd.

Jullie hebben ook weer aardige profielen gekregen, maar die een van die Hongaar (?) was heeel raar...

PS. Sorry dat ik zo weinig post, maar heb het heeeeel druk op dit moment.

Ik probeer wel zoveel mogelijk te lezen en de weekenden mee te doen hiero.

Gavia, ik ben even zo vrij om te zeggen dat het ok is dat je weinig kunt posten. Het gaat hier soms ook wel razendsnel!

Trouwens over die Hongaar met het rare profiel, ja ik was de "gelukkige", ik heb dus ook m'n goedkoopste kaart gepakt en er heel groot HAPPY POSTCROSSING opgezet. Verder alleen aders en ID. Normaal schrijf ik de kaart helemaal vol met iniminilettertjes, maar dat leek me bij deze meneer verspilde moeite.

Ik ben benieuwd wat die Finse meneer voor een hurray schrijft!
Hahaha, het wordt hier al een paar keer opgemerkt, maar wat gaat het altijd hard met schrijven! Ik stuur op dit moment even geen kaarten, ben erg druk, maar ik ontvang nog wel kaarten. Vandaag een leuke kaart uit Maleisie bijvoorbeeld, heel mooi en met een heel verhaal achterop over de kaart en over haarzelf.
Wow, uit Maleisië :-) Gaaf hoor... Ik kreeg vandaag zo'n saaie hurray uit Estland... nu ff nieuw adres opvragen, kaart gaat mee naar de meeting!
JJ, ik wil ook mee (kan niet maar oké).

Gavia, je mag posten wanneer je wilt. Niets is verplicht hoor.
3 kaartjes ontvangen! Wie overtreft mij vandaag
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 19-11-2009 14:54
Reden: lastig die smileys
% gewijzigd
Ik niet Ligaa, ik heb er eentje uit Keulen.
Ik heb 1 hurray en 1 kaartje (weer niet uit Duitsland, gek he)...
Snjókorn falla, á allt og alla
+ 2 hurrays
Ik heb vandaag 2 Hurrays gehad maar helaas geen kaarten.

Ik heb nog wel 7 kaarten tegoed.

Ook kreeg ik nog een mailtje met de vraag of haar kaart al was aangekomen bij mij. Helaas nog niet maar hopelijk wel heel snel.

Een van mijn Hurrays was trouwens van die stambomen-meneer die ik gisteren verstuurd heb. Geregistreerd in 1 dag dus!! Mooi record hé??
Zo, dat is snel, C_Estelle! (oh jee, ik ben blijkbaak al aan het rijmen )

Ligaa, zie je wel!! 3 kaarten en 2 hurrays!!

Ik had 1 hurray, stond niet zo heel veel in... dat ze de kaart nog niet had (eh, die kaart) ze verzameld nl. kaarten...
quote:Janna80 schreef op 19 november 2009 @ 20:53:

Zo, dat is snel, C_Estelle! (oh jee, ik ben blijkbaak al aan het rijmen )

Ligaa, zie je wel!! 3 kaarten en 2 hurrays!!

Ik had 1 hurray, stond niet zo heel veel in... dat ze de kaart nog niet had (eh, die kaart) ze verzameld nl. kaarten...Jemig wie niet die aan postcrossing doet? Je bent vroeg aan het rijmen ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven