Gezondheid alle pijlers

Herpes

19-11-2009 17:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen maart heb ik bij de huisarts te horen gekregen dat ik herpes genitialis heb.

Ik vroeg me af zijn er meerdere mensen hier die dit ook hebben en wat is jullie ervaring ermee?

En hoe hebben jullie het opgelopen?

ik had toen ik er last van kreeg namelijk al maanden een vaste relatie en van vreemdgaan was geen sprake.

mijn vriend heeft geen herpes en ook geen koortslip waarmee hij me eventueel had kunnen besmetten? jullie enig idee hoe dit dan zit? mijn huisarts wist zeker dat mijn vriend vreemd ging maar dat is niet zo.

Ook vraag ik me af hoevaak jullie zo'n aanval krijgen en hoe heftig deze dan is? En op wat voor moment krijgen jullie zo'n aanval en wat kan je er aan doen om dit te beperken?

ik heb regelmatig een aanval maar dan gelukkig maar n paar plekjes.... een keer in de 2 maanden ongeveer heb ik een zwaardere aanval en kan ik amper lopen en naar het toillet gaan omdat alles dan zo veel pijn doet.
Hoe weet je zeker dat je vriend niet vreemd is gegaan?
quote:AngieG schreef op 19 november 2009 @ 17:48:

Hoe weet je zeker dat je vriend niet vreemd is gegaan?

Ik vertrouw erop dat mijn vriend niet vreemd is gegaan... en daarbij dan had hij er ook last van moeten hebben en dat heeft hij niet....

Dit hebben wij laten testen.
De incubatietijd voor herpes genitalis is 4 tot 18 dagen, je kan het dus niet jaren geleden hebben opgelopen. Hummm vreemd...
Ik heb het overigens niet, dus kan je niet verder helpen met de andere vragen. Van vrienden heb ik gehoord dat de eerste aanval het ergst is.
quote:Pompiedoe schreef op 19 november 2009 @ 17:55:

De incubatietijd voor herpes genitalis is 4 tot 18 dagen, je kan het dus niet jaren geleden hebben opgelopen. Hummm vreemd...dat is dus ook mijn punt....soms vraag ik me af of het wel herpes is en de dokter niet de verkeerde diagnose heeft gestelt.... maar ja het heeft wel alle herpes kenmerken dus wat zou het anders kunnen zijn?
Je zult er nooit achterkomen of hij is vreemdgegaan en wie het eerder had.

Waarom? Je kunt zelfs je hele leven herpes hebben en geen aanval krijgen en het dus niet doorhebben! Bovendien komt herpes bij een soatest alleen aan het licht als je een aanval hebt. Zo niet, dan is het virus niet traceerbaar maar dit zegt zeker niet dat je het niet hebt.

Het kan dus zijn dat 1 van 2en of zelfs jullie beiden het allang hadden en dat jij nu toevallig een aanval krijgt.

Het kan zijn dat hij het allang had en jou nu heeft besmet.

Het kan zijn dat jij het allang had en nu pas een aanval krijgt en hem misschien al wel besmet hebt.

Het kan zijn dat hij is vreemd gegaan, het kan allemaal.

Maar je komt er dus nooit meer achter.

Weet hij het?
quote:10tje81 schreef op 19 november 2009 @ 17:59:

Je zult er nooit achterkomen of hij is vreemdgegaan en wie het eerder had.

Waarom? Je kunt zelfs je hele leven herpes hebben en geen aanval krijgen en het dus niet doorhebben! Bovendien komt herpes bij een soatest alleen aan het licht als je een aanval hebt. Zo niet, dan is het virus niet traceerbaar maar dit zegt zeker niet dat je het niet hebt.

Het kan dus zijn dat 1 van 2en of zelfs jullie beiden het allang hadden en dat jij nu toevallig een aanval krijgt.

Het kan zijn dat hij het allang had en jou nu heeft besmet.

Het kan zijn dat jij het allang had en nu pas een aanval krijgt en hem misschien al wel besmet hebt.

Het kan zijn dat hij is vreemd gegaan, het kan allemaal.

Maar je komt er dus nooit meer achter.

Weet hij het?

herpes valt wel te testen maar valt niet onder de algemene soa test...

omdat heel veel mensen koorstlippen hebben komt herpes dan namelijk zoiezo uit de test.....

maar het kan getest worden en dat is gebeurt..... hij heeft het niet....

ik maak me er ook allemaal niet zo druk meer over maar het blijft vreemd
Hij heeft het niet en hij weet het wel (daar ben je niet echt duidelijk over). Maar als hij het weet.. verdacht hij jou dan niet van vreemd gaan? Hoe reageerde hij er op?
Ik ken iemand die het in de sauna opgelopen heeft, wrs was zo'n matje nog niet genoeg gesteriliseerd/gereinigd.
Nou lekker is dat..
wij weten dat hij het niet heeft zeg maar.

Hij heeft mij ook nooit verdacht van vreemdgaan teminste zo ver ik weet niet.

Hij reageerde er nogal rustig op en vond het ook niet erg!

Ik vond het verschrikkelijk om daarna weer sex te hebben, ik was bang dat het nog pijn zou doen of dat ik hem alsnog zou besmetten. Ik vond het idee om de rest van mijn leven met condoom te moeten vrijen ook niet geweldig. En daarbij kan het vocht wat je dan afscheid ook besmettelijk zijn dus zou ik hem al kunnen besmetten door heel dicht tegen hem aan te liggen.

Gelukkig stelde hij me gerust en hebben alles weer rustig opgepakt zoals het was.

Hij vond het niet erg en heeft in die tijd goed voor me gezorgt
Fijn dat je vriend het zo goed oppakte Divakimmii, dat lijkt me erg prettig.

Hoewel ik het eerlijk gezegd wel een beetje raar vind dat hij zo rustig reageerde. Je krijgt herpes tenslotte niet van de lucht, dus ik zou dan toch echt een goed verhaal verwachten hoe je er dan wel aankomt.
L-Lysine helpt enorm goed:

http://members.home.nl/buysen/winkellysine.html

http://www.healthcentral. ... tion-answer-28313-64.html

http://www.herpes.com/Treatment.shtml
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven