Sinterklaas met ex....

19-11-2009 14:52 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met een raar gevoel...

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe relatie. Hij heeft een zoontje van 2,5 en een ex waar hij niet geweldig mee op kan schieten. Gister was het Sinterklaasfeest op zijn werk en zou ze die kleine komen brengen naar mijn vriend zijn werk en dan weer gaan. Wat gebeurt er? Ze komt en vraagt of ze nu weg moet....

Mijn vriend denkt alleen aan die kleine die staat te springen en opgewonden is en laat haar blijven. Voor die kleine was het helemaal geweldig natuurlijk, tussen hun twee is er niks, dat geloof ik direct. Mijn vraag of eigenlijk hetgeen waar ik gewoon een beetje mee zit is, wat moet ze daar? Zij heeft ook gewoon een nieuwe vriend, was gewoon lekker weggegaan, ze zijn toch uit elkaar? Wat vinden jullie of heeft iemand hier ervaring mee??? Thanks!!
quote:daanwaarkomjevandaan schreef op 19 november 2009 @ 15:18:

Nou, probleem....

't Was maar een vraag...

Ben blij met jullie reacties en hulp, that's all, ik ben ook maar een mens.....Wat ik bedoel te zeggen is dat je, als je een vriend met kind hebt, wel vaker tegen bepaalde dingen aan zult lopen. Dingen die je zelf niet in de hand hebt, dingen die je misschien helemaal niet leuk zult vinden. Hóeft niet hoor, maar hou er wel een beetje rekening mee dat met kinderen de dingen anders zijn.
quote:floor72 schreef op 19 november 2009 @ 15:30:

Mijn ex komt gewoon hier bij ons thuis sinterklaas vieren.

Ik quote mezelf even, want ik wil nog iets toevoegen.

Mensen zeggen wel eens. Dat is geluk hebben, dat jullie nog zo goed door één deur kunnen.

Maar dat is geen geluk hebben. Dat is keihard werken geweest en ons gezonde verstand gebruiken. Vooral de rol van nieuwe partners is daarbij heel belangrijk. Die zien de ex vaak als bedreiging en proberen een stokje te steken voor juist dit soort activiteiten.

Niet doen dus. Daar doe je het kind mee te kort. Hoe lastig het ook is.
hoi ik denk dat je gewoon even moet wennen aan een relatie met een man met een kindje als ik zo de berichten lees van de andere moeders schijnt dit voor de kleine fijn te zijn dat pappa en mamma af en toe samen zijn

Het schijnt er dus bij te horen maak je niet druk over zijn ex

dat is niet nodig hoewel ik me voor kan stellen dat je er een raar gevoel bij krijgt,maar maak je niet druk
quote:floor72 schreef op 19 november 2009 @ 15:37:

[...]

Vooral de rol van nieuwe partners is daarbij heel belangrijk. Die zien de ex vaak als bedreiging en proberen een stokje te steken voor juist dit soort activiteiten.

.Zo waar Floor fijn dat jullie dit samen hebben bereikt.
quote:floor72 schreef op 19 november 2009 @ 15:37:

[...]

Ik quote mezelf even, want ik wil nog iets toevoegen.

Mensen zeggen wel eens. Dat is geluk hebben, dat jullie nog zo goed door één deur kunnen.

Maar dat is geen geluk hebben. Dat is keihard werken geweest en ons gezonde verstand gebruiken. Vooral de rol van nieuwe partners is daarbij heel belangrijk. Die zien de ex vaak als bedreiging en proberen een stokje te steken voor juist dit soort activiteiten.

Niet doen dus. Daar doe je het kind mee te kort. Hoe lastig het ook is.Geheel mee eens.

To, ze zijn niet voor niks gescheiden. Dat is een stap die je niet licht neemt als je kinderen hebt samen. Beiden weer een nieuwe partner en daar gelukkig mee.

Wellicht zakt de wrok wat tussen die twee en is dit een stap op weg naar een betere verstandhoudingen. Ik zou dat alleen maar toejuichen als ik jou was. Een rotrelatie met de ex van je partner kan je eigen relatie ook behoorlijk verzieken. Nog afgezien van het geluk van dat kleine ventje. Voor hem is het alleen maar te hopen dat zijn ouders dit soort speciale dingen nog lang samen met hem doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
druk zomaar op een knoppie der ging even wat mis
Ik snap dat het vervelend voor JOU is maar geloof mij, voor de kleine is het geweldig dat papa en mama normaal in 1 ruimte samen kunnen zijn. Zeker bij zo'n spannend iets als sinterklaas is het een goed gevoel. Op zo'n moment zul je misschien moeten slikken en je even weg moeten cijferen. De kleine moet op de eerste plaats komen is mijn mening.
Ik moet opeens aan mijn vriendin denken (net gescheiden). Laatst vertelde zij mij; weet je wat ik nou zo erg vind; als mijn kind, in mijn ogen, iets bijzonders doet, om dan even je met je man oogcontact te hebben en dan allebei hetzelfde te voelen.
Wow, ben even weg en wat een reacties!

Fijn om jullie ervaringen te lezen...

Ik begrijp dat mijn vriend en zijn ex iets heel bijzonders samen hebben, die kleine man.
Wel heel fijn dat je hier een tweede blik tegenaan werpt. Daar doe je je vriend en vooral zijn zoontje het grootste plezier mee dat je kunt doen. Hartstikke goed!
Ja, dat vind ik echt.
Het lijkt me fantastisch voor een kind van gescheiden ouders dat de ouders nog vriendschappelijk met elkaar om gaan. Ik ken ook zo'n stel die dat zo goed gelukt is, ze gaan altijd samen naar toneelavonden en rapportgesprekken op school en zelfs alle stiefjes eromheen worden overal vriendschappelijk bij betrokken. Ze zijn nu een soort dubbele familie. Die kinderen maken een heel gelukkige indruk. Ik word altijd blij als ik ze zo onderling zie keuvelen en denk dan tevreden: zie je wel, het kan wel!
quote:daanwaarkomjevandaan schreef op 19 november 2009 @ 16:37:

Ik begrijp dat mijn vriend en zijn ex iets heel bijzonders samen hebben, die kleine man.Goed dat je dat beseft. Je vriend en zijn ex hebben ooit iets heel bijzonders gehad samen en daaruit is het kindje voortgekomen. En dat is wat lastig is voor jou. Maar dat staat los van zijn zoontje. Dus voor de kleine moet je je daar overheen zetten.
En daar ben ik dus ook mee bezig.. :-)

Gelukkig kan ik er met mijn vriend ook wel goed over paten maar had over dit onderwerp toch wat moeite, misschien heb ik onbewust wel geweten dat het stom/dom was om me hier druk om te maken...
Daanwaarkomjevandaan, ik wil je even laten weten dat ik het super knap van je vind dat je er uberhaupt over nadenkt. Dat je dus ook openstaat voor andere meningen en inzichten.

Mijn zoontje is ook kind van gescheiden ouders. En hij geniet zo intens van de dingen die ex en ik nog samen doen. Niet omdat hij hoopt dat papa en mama weer samenkomen. Dat komt niet eens in hem op, maar wel omdat hij het leuk vindt als papa en mama er allebei zijn. Net als opa en oma ook komen.

Geen spanningen is het mooist voor het kind. Zodat het kind gewoon kind kan zijn en niet de zorgen over zijn ouders (loyaliteitsconflict) hoeft te dragen.

En ik weet dat het moeilijk is.. Dat is het ook voor mij, want ik vind zijn vader geen leuke man. Maar ik gun mijn kind wel zijn vader. En ik gun vooral mijn kind een zeer gelukkige jeugd.

Liefs Parapluutje
quote:daanwaarkomjevandaan schreef op 19 november 2009 @ 21:31:

En daar ben ik dus ook mee bezig.. :-)

Gelukkig kan ik er met mijn vriend ook wel goed over paten maar had over dit onderwerp toch wat moeite, misschien heb ik onbewust wel geweten dat het stom/dom was om me hier druk om te maken...

Ik zal niet zeggen dat het stom, dom of onmenselijk is om je hier druk om te maken. Is een hele menselijke reactie denk ik.

Daarom zeg ik ook dat een goed contact met ex ivm een kind heel hard werken is.

Ex van man heeft een tijdje terug ook lopen spoken en daardoor kwam onze relatie als donderslag bij heldere hemel even in heel zwaar weer.

In het belang van de kinderen maak ik dan heel bewust even een pas op de plaats en tel ik geheel tegen mijn gewoonte in wat vaker tot 10.

Vertrouwen en eerlijkheid is de basis van alles. Zolang jij praat met je vriend, komt het wel goed!
Superlief dames! Echt een opkikker,en tja...we komen er ook wel, daar gaan we gewoon voor! :-)
Ik vier sinterklaas al sinds mijn scheiding samen met mijn ex, mijn partner en zijn nieuwe partner. Voor de kinderen. Steekt niets achter.

Ook doen we de ouderavonden, voorstellingen, schoolactiviteiten en verjaardagen samen. Omdat de kinderen de aandacht van ons allebei verdienen en het er zo een stuk leuker op word ( neemt niet weg dat ex natuurlijk een lamme tak is... :D
Toch denk ik dat kinderen altijd stiekem blijven hopen dat papa en mama weer bij elkaar komen, vooral als ze samen leuke dingen doen. Dat gevoel kun je voeden of niet. Wat is de meerwaarde voor een kind om samen met papa en mama sinterklaas te vieren? Is alleen met papa niet net zo leuk?
quote:kadushi schreef op 19 november 2009 @ 22:49:

Toch denk ik dat kinderen altijd stiekem blijven hopen dat papa en mama weer bij elkaar komen, vooral als ze samen leuke dingen doen. Dat gevoel kun je voeden of niet. Wat is de meerwaarde voor een kind om samen met papa en mama sinterklaas te vieren? Is alleen met papa niet net zo leuk?Na ja zeg, het kind is 2,5! Überhaupt de eerste keer dat hij bewust zoiets spannends meemaakt. Dus nee, met mama erbij is het leuker.
Ja, dat vind ik echt.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het contact tussen ex-en goed is, maar toch zit ik met het volgende.

Mijn vriend is gescheiden en heeft 2 kinderen (18 en 15 jaar oud). Ikzelf heb een zoon van 14 en ben weduwe.

Mijn vriend en zijn ex hebben na de scheiding samen sinterklaas gevierd. Nu hebben beiden een nieuwe relatie met kinderen, maar nu wil de ex van mijn vriend toch perse sinterklaas blijven vieren zoals het altijd was. Dus alleen met ma, pa en 2 kinderen. Noch haar vriend en zijn kinderen, noch ik met mijn zoon worden daarbij uitgenodigd.

Mijn vriend ziet dit niet zitten. Sinds ze een vriend heeft is haar houding naar mijn vriend bekoeld. Mijn vriend had verwacht dat ze verder zou gaan met de nieuwe situatie en samen met vriend en kids sinterklaas zou willen vieren. Nu mijn vriend heeft gezegd dat we of met beide nieuwe relaties en kinderen sint moeten vieren, of niet, maakt ze hem alleen maar zwart. Het oudste kind is het volledig met haar eens en de jongste wil graag met pa en mij vieren. (nieuwe situatie, met zijn vijven) Mijn vriend wil niet dat ik alleen met mijn zoon ben met sinterklaas. Zeker omdat ze zo lelijk doet als ze niet haar zin krijgt.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Wat zou er mooier zijn dan met zijn allen door een deur te kunnen. Een nieuwe relatie met alles erop, eraan en erbij had ik me toch echt anders voorgesteld. De spanningen die dit met zich meebrengt zijn voor niemand goed, en zeker niet voor de kinderen.
Jeetje Vlindertje, wat een lastige....

Ik heb dus zelf ook wel zoiets dat het inderdaad het mooiste zou zijn als je met zijn allen door één deur kan maar dat kan dus blijkbaar niet kijk maar naar mijn situatie...

Dan zou ik zeggen, dan maar helemaal niet en jammer dan voor de ex, de kinderen hebben lijkt me wel een leeftijd dat daar overheen gekomen kan worden??

Goed van je vriend dat hij zegt dat jij niet alleen gaat zitten met Sint, hij is er nu voor jou. Zijn ex had hem kunnen hebben maar heeft het zelf verpest...
Er werd wel een opmerking gemaakt over een nieuwe relatie die moeite zou hebben met een ex, maar in mijn geval ligt dat denk ik andersom.

De reden waarom ze alleen met haar "eigen" gezin wil, wat overigens al 4,5 jaar niet meer bestaat, is dat ze alles doet om te voorkomen dat een andere vrouw contact heeft met haar kinderen. Op meerdere vlakken weet ze de kinderen heel subtiel te beinvloeden en met succes. Om die reden geeft ze bij mijn vriend aan dat de kinderen niet willen dat mijn vriend en ik verdere stappen nemen in onze relatie, zoals samenwonen. Ze heeft het zelfs zo ver gekregen dat een van de kinderen mijn vriend verteld niet in een huis met ons te willen samenwonen.

Voor ons betekent dit dat er nagenoeg geen relatie mogelijk is.

Vriend kiest ervoor om het contact met de kinderen goed te houden, dus geen verdere stappen te nemen voor ze beiden de deur uit zijn.

Voor wat betreft sinterklaas heeft ze laten weten dat de kinderen er niets voor voelen om het in de nieuwe samenstelling te vieren, maar alleen met het oude gezin. En dan te bedenken dat ze zelf ook een vriend heeft, die blijkbaar alles pikt wat ze voorschrijft. Of kan ze niets samenvieren omdat zijn kids zo'n bitch niet zien zitten?

Dit is echt te belachelijk voor woorden.
Ik vind het ook belachelijk. Die kinderen zijn 15 en 18 jaar! (Bijna) volwassen dus. En als ik het goed begrijp kun jij niet met je vriend samenwonen totdat de kinderen niet meer bij hun moeder wonen, maar op zichzelf? Kan je vriend niet eens met zijn kinderen praten? Op deze leeftijd zijn ze toch behoorlijk voor rede vatbaar.
Ze hebben tegen haar gezegd dat ze bij hun vader sinterklaas willen vieren. Daar was ze erg boos om, maar wij vieren dus wel gezellig sinterklaas in de nieuwe samenstelling :-)

Mijn vriend praat met de kids en een van hen staat er wel wat meer voor open, maar de andere is in de ban van moeders wil en keert zich af van alles wat niet bij de originele situatie hoort. Alleen de warme kant telt, met de koude kant heb je niets te maken, vindt ze. Zo wordt het hen aangeleerd. Ondertussen is ze bezig om de kids op een ondergrondse manier bij hun vader weg te houden, vooral toen ze onze samenwoonplannen te weten kwam. Mijn vriend snapt die houding niet, want zij haalde haar vriend binnen twee maanden in huis en dat mag dus wel.

Een redelijk gesprek hierover, waarbij het beestje bij de naam genoemd wordt is niet mogelijk, want dan ontploft ze. Ik vind dat haar vriend op de hoogte moet worden gebracht van haar houding, want we denken dat ze maar de helft verteld. Heb tegen mijn vriend gezegd, dat wanneer ze hiermee doorgaat, ik persoonlijk er voor zal zorgen dat er een heel direct gesprek komt tussen haar en vriend, waarbij haar vriend en ik ook aanwezig zijn.

Ik heb het helemaal met haar gehad, maar voor nu hebben we in elk geval een dikke overwinning behaald. Niet de juiste manier om mee om te gaan, maar die neiging krijg je wel.
Dus even voor de goede orde Vlindertje, de ex van jouw vriend woont wél alweer samen met een andere man, maar verbiedt het jouw vriend??
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven