Grmbl... Taart mislukt!!

19-11-2009 23:11 18 berichten
Bah, bah en nog eens bah!!

Het hele jaar door bak ik taarten, cakes, muffins, brood, wat niet al. Morgen is mijn schoonmoeder jarig en ik zou voor het eerst voor haar verjaardag een taart bakken. Ze had notabene speciaal gevraagd om een chocoladetaart...

En nu is die helemaal mislukt!! Ok, ik had het recept al een tijd niet gemaakt, maar het is een bekende taart, al veel vaker gebakken. De buitenste 5 cm (van een ronde taart van 26cm) is keihard, de binnenkant is te klef en compact, bijna niet gerezen.

Man, wat baal ik...............

Dat wou ik alleen graag ff kwijt
Alle reacties Link kopieren
das balen jah.....

morgenochtend een nieuwe maken??
Damn, da's niet leuk.
Smikkel lekker een stukje op (van chocola word je blij!) en hopelijk heb je morgen tijd voor poging 2 (evt. een iets makkelijkere choco-taart?)...!

Ps. Mislukte taart hier naartoe brengen is ook goed, mocht je er vanaf willen
Oeh balen, kan je taart niet nog opleuken met glazuur etc?

Of doen alsof het zo hoort?
warmt je oven nog goed op?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
1 kopen en zelf met de eer strijken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb al geprobeerd de buitenste 5 cm ( de harde rand) eraf te snijden, om te kijken wat er overbleef, maar dat werd niks.

Inmiddels denk ik dat ik gewoon een essentieel ingrediënt vergeten ben.... namelijk water.... Tis een slecht kookboek, dit staat namelijk niet in de ingrediëntenlijst, maar wél in de bereiding.......... Tja, en ik had het zo lang niet gemaakt. Morgen maar weer verder.

In de tussentijd zó zonde van de 350 gram suiker, 200 gram chocola en 200 gram boter... Ik heb hem in één keer in de vuilnisbak gekieperd, dat is me echt nog nooit overkomen! (laat zelfs nooit iets aanbranden)

Maar heerlijk dat jullie zo meeleven!
quote:[message=4455255,noline]Kast Ik heb hem in één keer in de vuilnisbak gekieperdNeeeeeeeeeee

Balen zeg!

Mocht het óóit weer gebeuren: Wel zelf de lekkere stukjes opeten hoor! Als een soort troost kadootje aan jezelf.

(Neem nou maar aan van iemand waarvan zeker 50% van alle baksels niet naar verwachting/ behoren lukken. Heb zelfs een keer heel 'Bridget Jones' vrienden iets blauws voorgeschoteld)
Kijk hier naar en je hebt weer helemaal zin om morgen opnieuw te beginnen!
dan zou ik maar heel snel een pen pakken en het bij de ingredientenlijst zetten

succes morgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh Igoneh, die taart lijkt me heeeeerlijk!!
Hij is erg machtig, je moet er zin in hebben, maar als je 'in the mood' bent is deze zalig. Kop warme thee en hapje voor hapje genieten. Gelukkig is dit een taart waar je vooral trekt hebt in de herfst en winter, want deze taart doet niet veel goeds voor je 'bikinifiguur'
Vervelend joh. Succes met het maken van een nieuwe.
Werd vanochtend om half 7 wakker en kon níet meer in slaap komen... Om half 8 stond de tweede versie dus in de oven en die wordt prachtig en heerlijk!! :-)
Gelukkig! Veel succes ermee!
...
Ach Kastanjez, het gaat je zeker geen tweede keer gebeuren Maarre... receptje? en een fotootje hoe hij er nu uitziet?

geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven