Bloed onder de nagels vandaan halen!

19-11-2009 17:16 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend maar we hebben nu even flinke ruzie! (waarom doet er even niet toe, iig een groot meningsverschil)

Normaal hebben we ook wel eens een meningverschilletje, komen er wat woorden maar is het ook snel opgelost. Vaak ben ik degene die de 'goedmaker' is. Zo van: "Jeee waar zijn we nou mee bezig. We kunnen beter elkaar een knuffel geven dan ruzieën om niets. " Het meningsverschil dat nu speelt zit zo in elkaar dat ik het dit keer wel echt vertik om concessies te doen. Ik heb ook echt besloten dit keer om hem nu maar eens het eerste woord te laten doen. Maar dat schiet dus niet op... Nu bivakkeer ik dus al 2 dagen in de slaapkamer en hij in de woonkamer (ik weet dat het triest klinkt). Ik zie het liever ook anders. Maar wilde wel eens kijken wat het resultaat zou zijn als IK niet een keer de eerste zou zijn die een poging tot 'vrede' deed.

Ik heb vandaag een vrije dag, vriend moet overdag werken. Vond het wel even lekker een dagje voor me alleen, even wat dingen op een rijtje zetten, etc. Maar ook gewoon even genieten van mijn vrije dag. Wil ik eerst na beetje uitslapen tv kijken: doet de tv het niet! Ruisbeeld! Nja, ok... Dan maar douchen om daarna even de stad in te gaan. Komt er geen druppel uit de kraan! WHATTTT? Heeft die .%H#K@ gewoon alles afgesloten!!! Waar haalt hij het lef vandaan! Mijn twijfels om vanavond toch weer de eerste stap te zetten zijn weer in één klap verdwenen!

Eén lichtpuntje; internet doet het! (zal hij wel vergeten zijn... )

Tv heb ik na lang geklungel ook weer kunnen fixen na allemaal stekkers te hebben geprobeerd... water weer laten stromen, geen idee?

Nou vroeg ik me af,... heb je ook wel eens zoiets ontzettend kinderachtigs mee gemaakt? Doe je het zelf wel eens? Hoe ga je daar mee om? Dit is voor mij een hele serieuze afknapper.
Jeetje, dit is best heftig en ik hoop dat je dat, ondanks dat je heel veel van hem houdt, wel beseft. Hoe boos je ook op iemand bent, de manier waarop hij dat uit is echt niet normaal. Schreeuwen en met de deur slaan vind ik tot daar aan toe, maar je dwingen weg te gaan en spullen stukmaken is van een hele andere orde.

Denk je dat jullie er met praten uit gaan komen? Of sust dat de boel tot de volgende escalatie?
Kan hij eisen dat jij dit weekend vertrekt, of is het net zo goed jouw huis?

Verder vind ik m helemaal niet lief klinken, maar dwingerig en een tikkie gestoord. Hij tikt in ieder geval niet helemaal lekker in zijn kupke....en eigenlijk denk ik dat hij nog maar een haartje verwijderd is van huiselijk geweld...
Ja, waarom is hij zo boos geworden... Ik was ook nou niet bepaald lief gisteren. Gisteren op een gegeven moment zo veel woede opgebouwd dat we eigenlijk gisteravond helemaal niet een gesprek moesten beginnen. Kon ook niet meer fatsoenlijk beredeneren wat ik wilde zeggen. Waren volgens mij ook alleen maar allemaal verwijten die ik naar hem uitkraamde. (Maarja, hij verdiende het ook op dat moment! Grrr!)
Je schrijft het zelf Eef, hij verdiende die woede echt wel. Kom zeg, hij heeft je bijna een hele dag zonder water laten zitten! Nee, dan hoef jij echt niet lief te doen. Wat had hij dan verwacht?
Vivaeef, ik kan ook heel boos/onredelijk en niet lief zijn maar zo ver gaat het bij ons echt niet. Ga alsjeblieft je aandeel in dit alles niet groter maken om een excuus te vinden waarom hij zo heeft gereageerd.
Oh wat naar vivaeef .

Je zegt dat jullie veel te bespreken hebben. Wat zou je graag met hem bespreken? Zijn er dingen die je niet snapt, of wil je met hem praten omdat je hoopt dat zijn woorden je kunnen troosten omdat hij, als hij het onder woorden moet brengen 'natuurlijk' wel zal inzien dat wat hij doet echt niet door de beugel kan?

Het begon toen hij jou verantwoordelijk maakte voor het gedrag van je ex. Dat escaleerde naar pestgedrag. Waar in onmacht en bij oprechte excuses misschien best nog iets van te maken valt, maar eigenlijk te triest voor woorden is. Nu is het zelfs zo ver afgegleden dat hij spullen die van jullie samen zijn en die ook nogeens jullie samenzijn uitdrukken (want dat doen fotolijstjes...) kapot heeft gemaakt.

Dingen kapot maken is een èrg groot teken aan de wand. Een signaal om heel erg serieus te nemen. Het is een graadmeter voor zijn respect.

Als je gaat praten met hem in de hoop daar troost uit te putten dan denk ik dat je een grote kans loopt intens diep teleurgesteld te gaan worden.

Zorg goed voor jezelf
Het is zijn huis, ik ben jaar geleden bij hem in komen wonen. (zat daarvoor 3 jaar op kamers) Wat mis ik mijn kamertje nu even zeg :( ) Dus ja, best wel een kutsituatie. Maar ik moet goed in mijn hoofd houden dat ik een besluit maak wat het beste voor mij is. Dan maar geen reis, dan maar de man kwijt zijn van wie ik dacht dat het een geweldige kerel was, dan maar op straat, dan maar weer naar een klein kamertje van 12 m2. Dan maar weer de helft van mijn salaris kwijt aan vaste lasten die ik nu zo mooi kon sparen...

Verdomme, ik ga me zelf zo nog zielig vinden ook!
Wow viva eef!

Ik vind het niet erg gezond klinken allemaal. Dingen kapot maken?

Eisen dat jij weggaat? Denkt hij wel helemaal goed na? Volgens mij niet. Het klinkt mij ook als jaloezie in de oren en ik vermoed dat hij nog wel meer van dit soort geintjes gaat uithalen in de toekomst..

Dus de relatie gaat eigenlijk naar de kloten omdat hij boos is dat jouw ex boos naar hem keek en dat jij dat niet zo erg vindt en gewoon wilt negeren. Oja, en je ex moet verhuizen..

Normale eisen, zou ik zeggen;)

Maar ik vind het wel heel rot voor je. Wat zou je willen? Praten?
Het is belangrijker dat je je gelukkig voelt dan dat je geld kwijt bent aan een kamer!!

Je verdient beter dan dit. Onbegrijpelijk dat iemand die je zo goed denkt te kennen zo flipt om iets waar ik me werkelijk waar nooit druk om zou kunnen maken. Gaat het echt alleen om het feit dat jij geen aangifte wil doen/kan tegen een hoofdgebaar van een ex?
Kom op VivaEef... in de beste huwelijken komen escalaties voor. Tuurlijk is het niet normaal wat er gebeurd is maar gelukkig zeg je zelf ook al dat je gisteravond niet geheel vriendelijk binnenkwam. Praat vanavond rustig, doe er alles aan om rustig te blijven. Geef toe dat dit van jou een kinderachtige test was om te zien wat er gebeurt als jij niet begint met het uitpraten van een ruzie. En zeg tegen hem dat het van hem minstens zo kinderachtig was om die streken uit te halen.

Verder denk ik dat je hem heel duidelijk moet maken dat die ex jou werkelijk niets meer doet. En juist door aangifte te gaan doen haal je hem weer in jullie leven. Leg hem jouw redenen uit waarom je hier zo stellig in bent en blijft.

Heel veel succes.. ik hoop werkelijk dat jullie eruit komen!
Het lijkt er flink op dat hij zijn zin doordrijven belangrijker vindt dan de relatie, ook al heeft hij in dit geval ongelijk (want hier kun je simpelweg geen aangifte van doen). Tot nu toe heb je telkens toegegeven, ja dan blijft ie wel lief. Maar je ziet, dit gebeurt er als hij zijn zinnetje niet krijgt. Dan komt egootje om de hoek kijken en gaat hij als een dolle stier tekeer in een poging van jou te krijgen wat hij wil. Ongeacht of dat is wat jij wil of niet.
Jeetje Vivaeef wat ongelofelijk naar... ik schrik er gewoon van, heel veel sterkte ermee!
anoniem_95813 wijzigde dit bericht op 20-11-2009 12:02
Reden: niet terzake doende reactie
% gewijzigd
En dat wegrennen is een advies wat hier op het forum helaas heel vaak gegeven wordt.
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 11:58:

Kom op VivaEef... in de beste huwelijken komen escalaties voor.Meen je dit serieus?
quote:Enneaaa schreef op 20 november 2009 @ 12:00:

Jeetje Vivaeef wat ongelofelijk naar... ik schrik er gewoon van, heel veel sterkte ermee! Ja, maar ik las het wel....
Gebakje,

Je moet je wel een beetje voorstellen dat dat gedoe met mijn ex al best lang onze relatie soms flink onder druk zet. Dat hoofdgebaar was gewoon de druppel voor mijn vriend. Denk je van hem af te zijn, kom je hem tegen in je supermarkt en blijkt dat ie heel dichtbij woont. En in het begin van onze relatie verdedigde ik mijn ex soms ook wel eens. Als hij dan een sms stuurde met de tekst: En ben je nu wel gelukkig met die &%(@, ik hoop het wel. Laat ik jullie maar niet tegenkomen. Dan zei ik: Aaah, laat m maar, hij heeft t er moeilijk mee, gaat wel weer over. Achteraf ben ik daarin natuurlijk ook te soft geweest. Omgekeerd zou ik het ook afschuwelijk vinden als een ex van hem nog steeds zou proberen onze relatie te beïnvloeden en dat mijn vriend het dan ook zo makkelijk afdeed. Dat gedoe met mijn ex was dus op een gegeven moment echt zwaar beladen. Moet wel zeggen dat ik er gisteren pas achter ben gekomen 'echt héél erg' zwaar beladen het voor hem was. Ik denk dat als we daar vanavond normaal over kunnen praten, dat we een heel belangrijk punt er uit kunnen halen waardoor dit soort dingen niet meer voor hoeven te komen.
quote:minny schreef op 20 november 2009 @ 12:02:

[...]

Ja, maar ik las het wel....yep... dat dacht ik al. Sorry hiervoor, laten we vivaeef laten zijn hier ok?
Vivaeef, ik heb net al je posts zitten lezen en eigenlijk komt die vriend van jou op mij een beetje eng over.

Natuurlijk vind hij het hele verhaal van je ex niet leuk, en natuurlijk zou hij het liefst willen dat je aangifte zou doen.

Maar ten eerste heb jij gelijk en heeft dat totaal geen zin en zal de politie een hoofdbeweging niet echt serieus nemen.

En ten tweede verspeelde hij alle kans op een goed gesprek gisteren toen hij zo ontzettend kinderachtig het water en de tv afsloot,

Kom op, hij is dertig niet drie!

En ik denk dat het niet meer dan normaal was dat je gisteren kwaad was en dat heel duidelijk hebt laten weten.

Natuurlijk verloor je je kalmte, en wat hij vervolgens deed slaat werkelijk nergens op.

In het kort, hoeveel pijn dit ook doet, hoeveel onzekerheid je nu ook tegemoet gaat ik denk dat je er uiteindelijk alleen maar beter van kan worden want wat deze man doet is werkelijk niet normaal te noemen.

sterkte en een
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
Lijkt me een goede instelling Vivaeef.
quote:vivaeef schreef op 20 november 2009 @ 12:03:

Gebakje,

Je moet je wel een beetje voorstellen dat dat gedoe met mijn ex al best lang onze relatie soms flink onder druk zet. Dat hoofdgebaar was gewoon de druppel voor mijn vriend. Denk je van hem af te zijn, kom je hem tegen in je supermarkt en blijkt dat ie heel dichtbij woont. En in het begin van onze relatie verdedigde ik mijn ex soms ook wel eens. Als hij dan een sms stuurde met de tekst: En ben je nu wel gelukkig met die &%(@, ik hoop het wel. Laat ik jullie maar niet tegenkomen. Dan zei ik: Aaah, laat m maar, hij heeft t er moeilijk mee, gaat wel weer over. Achteraf ben ik daarin natuurlijk ook te soft geweest. Omgekeerd zou ik het ook afschuwelijk vinden als een ex van hem nog steeds zou proberen onze relatie te beïnvloeden en dat mijn vriend het dan ook zo makkelijk afdeed. Dat gedoe met mijn ex was dus op een gegeven moment echt zwaar beladen. Moet wel zeggen dat ik er gisteren pas achter ben gekomen 'echt héél erg' zwaar beladen het voor hem was. Ik denk dat als we daar vanavond normaal over kunnen praten, dat we een heel belangrijk punt er uit kunnen halen waardoor dit soort dingen niet meer voor hoeven te komen.Hoe vervelend hij het ook vindt, en kom op he...een hoofdgebaar, dat is geen excuus om jou te gaan terroriseren. Het komt er simpelweg op neer dat hij wil dat jij iets doet wat jij niet wil. Daar mag hij best boos over zijn, en zelfs ruzie over maken als hij denkt dat dat nodig is. Echter, de dingen die hij nu doet zijn echt een tikkie gestoord. Hij respecteert jouw mening en jouw "nee" duidelijk niet.
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 11:58:

Kom op VivaEef... in de beste huwelijken komen escalaties voor. Tuurlijk is het niet normaal wat er gebeurd is maar gelukkig zeg je zelf ook al dat je gisteravond niet geheel vriendelijk binnenkwam. Praat vanavond rustig, doe er alles aan om rustig te blijven. Geef toe dat dit van jou een kinderachtige test was om te zien wat er gebeurt als jij niet begint met het uitpraten van een ruzie. En zeg tegen hem dat het van hem minstens zo kinderachtig was om die streken uit te halen.

Verder denk ik dat je hem heel duidelijk moet maken dat die ex jou werkelijk niets meer doet. En juist door aangifte te gaan doen haal je hem weer in jullie leven. Leg hem jouw redenen uit waarom je hier zo stellig in bent en blijft.

Heel veel succes.. ik hoop werkelijk dat jullie eruit komen! Meen je dit nu werkelijk? Vind jij dit een simpele escalatie? Dit gaat veel en veel verder.
Nounou, laten we voorzichting omgaan met de term 'gestoord'. Ik probeer zijn gedrag niet goed te praten, maar blijkbaar zit hij al een hele poos met een hoop opgekropte spanning, woede en overige emoties, daar moet je niet te licht over denken.
Dat een ex zo'n invloed kan hebben op je nieuwe relatie, echt k^t is dat! Het maakt je vriend waarschijnlijk onzeker en hij kan het niet uiten in woorden maar wel in daden. Helaas kinderachtige daden.

Vanavond praten dus... Zal heftig worden, hopelijk probeert hij ook rustig te blijven en gaat ie de ogen uit zn kop janken van spijt dat hij zich zo kinderachtig heeft gedragen. Als hij met jou verder wil zal hij moeten accepteren dat je die ex hebt, natuurlijk negeer je die gast maar voor zijn daden moet jij niet verantwoordelijk worden gehouden.

Mocht het echt mis gaan vanavond, heb je dan al een slaapplek?
Ik zeg niet dat hij gestoord is....maar de dingen die hij nu doet wel. Normaal is het duidelijk niet. Omdat haar ex een hoofdgebaar maakt wordt ze door haar eigen vriend in haar eigen huis geterroriseerd. Pardon?
Dat is allemaal prima, woede, opgekropte emoties. Dat kan ik me ook wel voorstellen. Maar om daar op zo'n manier mee om te gaan? Zo ga je toch niet om met iemand waarvan je zegt te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven