Mijn is-ra kwijt..

20-11-2009 23:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja daar zat ik dan. Mijn doe-het-zelf pakket ontvangen om draadloos internet te installeren. Weggegaan bij ex dus alles opnieuw en alles zelluf.

Erg ver kwam ik dus niet, want ik kan met de beste wil van de wereld mijn is-ra punt niet vinden. Niet in de woonkamer (oud huis dus daar verwachtte ik hem wel), niet in de meterkast, niet in de slaapkamer.

Iemand enig idee waar dat ding zich verstopt kan hebben, of ben ik alsnog genoodzaakt een monteur à ¤80 te bestellen?
bruja78 wijzigde dit bericht op 20-11-2009 23:25
Reden: tikvoudt
% gewijzigd
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Vriend zegt: Heeft ze een vaste telefoonaansluiting?
Als je in een rijtje woont, misschien even de buurtjes vragen of zij weten waar het punt is. Ik heb ook wel eens mee gemaakt dat in oude huizen het hele punt bij de buren zat.
Nee vriend van Kusunum, heb ik niet. anders had ik hem vast wel gespot inmiddels :-)

Is ook nog een idee border, ik woon niet in een rijtjeshuis maar mijn buur heeft geloof ik hetzelfde als ik in spiegel.
Zat er ook aan te denken om draadloos internet te nemen maar weet al niet eens wat een is-ra punt is dus neem zeker weten die installateur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In nieuwe huizen meestal in de meterkast, heb je daar al gekeken? In oudere huizen in de woonkamer. Staat op wikipedia.
Echt stom, heb 2 jaar lang mensen verteld hoe ze die rommel moeten installeren en nou kan ik mijn isra niet vinden, hahaha!!

Het valt allemaal wel mee Nouschi, is gewoon het begin van je telefoonaansluiting, net zoals je die van de kabel hebt. Maarja, moet je hem wel kunnen vinden...
Sorry, daar had je al gekeken, niet goed gelezen.
Ik heb hem destijds in de woonkamer gevonden achter een voorzetwand. Die dingen zijn van metaal als ik me niet vergis, misschien iemand met een metaaldetector langs de muur laten gaan? En vorige bewoners? Kun je die bereiken? Je kunt de KPN in ieder geval bellen en vragen of er op dat adres een ISRA-punt is. Zij hebben dat inzichtelijk.
Er wordt wel geadviseerd om het modem aan te sluiten daar waar de telefoonaansluiting het huis binnenkomt, maar in ons geval was dat een verdieping lager dan waar de woonkamer is.

En dus hebben wij het internetmodem gewoon aangesloten op het telefooncontact in de woonkamer en dat werkt feilloos. En bij oude huizen is dat dus domweg ook de plek waar de draad van de KPN het huis binnenkomt. Gewoon aansluiten en je ziet vanzelf of het werkt.
Ik zal eens kijken of ik de vorige bewoner te pakken kan krijgen, of dat buurman me kan laten zien waar die van hem zit.

Bedankt voor zover!
quote:Bruja78 schreef op 20 november 2009 @ 23:42:

Echt stom, heb 2 jaar lang mensen verteld hoe ze die rommel moeten installeren en nou kan ik mijn isra niet vinden, hahaha!!

Het valt allemaal wel mee Nouschi, is gewoon het begin van je telefoonaansluiting, net zoals je die van de kabel hebt. Maarja, moet je hem wel kunnen vinden...Ik ben niet blond, maar ken je dan nie gewoon achter die kabel aanlope?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
laat n's zien of je weet hoe zo'n ding eruit ziet?

er zijn 5 verschillende mogelijkheden (zonder op heel veel details te letten)

Niet dat ik denk dat je dom bent, maar we willen het punt wel vinden..

kan misschien helpen door verschillende mogelijkheden te laten zien..

Ik woon bijvoorbeeld in 'n pand uit halverwege jaren '80, daar zit 't israpunt in de woonkamer..

zie: http://www.bing.com/image ... rapunt&go=&form=QBIL&qs=n
dan heb jij waarschijnlijk zo'n wit kastje, met (als je mazzel hebt) een rj11 ingang aan de onderkant. Heb ik dus niet. Ook geen 'uitgerekte' wandcontactdoos (een dubbele waarvan de bovenkant dicht is), wat ook nog wel eens voorkomt in de woonkamer.

Niks, niks, niks, behalve mijn kabelaansluiting. Ook handig, kan ik in ieder geval tv kijken
Helaas, voor draadloos internet van kpn heb je een vastetelefoonaansluiting nodig. Het is namelijk pas draadloos vanaf waar de telefoon binnenkomt.

Waarschijnlijk is internet via de kabel met een draadloze router de enige oplossing.

*volgens Vriend*
Zo happy-me, helemaal overheen gelezen maar dat ga ik gelijk proberen als ik weer thuis ben! Zou wel lekker makkelijk zijn!!
In ons oude huisje hadden wij geneens een vaste telefoonaansluiting. Laat staan een israpunt.

Je bent toch niet L. die in ons oude huisje woont op het moment?
Nou laat ik het dan zo zeggen kusunum, de aansluiting is wel geactiveerd volgens provider, alleen hangt er geen (althans, niet een voor mij bekend) telefoonnummer aan, dus geen vaste aansluiting om te bellen zeg maar.

Nou ja, morgen maar weer het één en ander proberen.
En nee, ik ben niet L.
Succes dan verder,

is de aansluiting niet door vorige bewoners 'vakkundig' weggewerkt?
*dacht tot nu toe dat ze echt wel wat wist over computers maar gaat zich nu maar in een hoekje zitten schamen.*

(ik dacht dat is-ra het nieuwe Chi was, of iets farao-achtigs )
Man heeft hier hetzelfde meegemaakt. Vorige bewoners hadden over is-ra punt heen gestuct. Hij heeft toen bij de buren gevraagd en daarna via kloppen op de muren is hij erachter gekomen waar dat punt zat. Succes!

(en weer wat geleerd, dacht ook aan iets boedhistischachtigs )
Bruja, als KPN of UPC zegt dat de vaste telefoonaansluiting is geactiveerd, wil dat niet perse zeggen dat je ook een telefoonaansluiting hebt. Ik ben een paar jaar geleden verhuisd, netjes m'n internet omgezet van het oude naar het nieuwe adres maar toen de monteur eenmaal in m'n nieuwe huis was om het in orde te maken, bleek ik geen KPN-aansluiting te hebben. Heel gedoe geweest, juridische hulp ingeschakeld omdat KPN maar mij bleef bestoken met allerlei abonnementen die geactiveerd zouden zijn terwijl ik nieteens een KPN-aansluiting héb. Kortom: als jij een dergelijke brief hebt waarin staat 'gefeliciteerd, je abonnement is geactiveerd, bladiebla', dan zijn die niet heel betrouwbaar. Kijk dus heel goed uit in wat je gelooft en wat niet. En vergeet niet: het duurt heel lang voordat jij en je internetprovider de neuzen dezelfde kant op hebben...
Is het nog gelukt om via de telefoon "wandcontactdoos" (hoe heet zoiets eigenlijk?) aan te sluiten, zo heb ik ook de modem hier aangesloten *Dacht dat het bij iedereen zo hoorde te zijn . Hoe verbind je eigenlijk met het ISRA-punt??*
Nou, ben weer thuis (zat op m'n werk eerder) en ben aan het klooien geraakt. Isra niet gevonden, dus wandcontactdoos (inderdaad pom) opengeschroefd, waar dus niets verbonden was. Aderpaar ingeschroefd, geen signaal. 2e aderpaar ingeschroefd, ook geen signaal. Nu kwam de buurman met het verhaal dat mijn isra waarschijnlijk ergens onder/achter mijn bad verstopt zit en dat de vorige bewoner te horen heeft gekregen dat daar geen signaal opzit vanwege waterschade (hèhè, badkamer enzo). Nou ja, binnen 3 dagen wordt ik gebeld om een afspraak te maken met de monteur en voorlopig mag ik pikken van de buurman :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven