**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
En een goedemorgen weer!

Wat heerlijk dat je zo verwent wordt Choca. Geniet er lekker van.

Thijs doorgeslapen Linda?

Shosiva heftig hoor dat je 'snachts nog zo vaak moet. Een lach van de kleine maakt heel veel goed, maar snap zo goed dat je ook wel eens weer wil doorslapen.

Hier passen de broeken ook nog niet hoor Minie. Denk er ook hard over om een maatje groter spijkerbroek te kopen, al gaat dat wel tegen mijn principes, maar ik ben die banden aan mijn broek zo zat! Draag veel leggings met rokjes/ jurkjes, maar wil ook wel graag weer eens een leuke spijkerbroek aan. Moet dan alleen maat mega kopen en dat stuit ook weer tegen mijn borst

Wat wen je gauw he aan doorslapen. Volgens mij gaat het ook erg tegenvallen als Nick nu weer 'snachts zou komen. Tot dusver nog steeds 23.00u tot ongeveer 06.30.

Straks mag ik ook op nacontrole. Zal eens vragen hoe het met menstruatie en fv zit.

Voor degene onderons die een weekend weg gaan. Heel veel plezier gewenst. Geniet er lekker van!
Goedemorgen,

Niet doorgeslapen in de nacht, maar na de nachtvoeding wel. Dus 23-3 en 8 uur.....vriend heeft de fles van 3 uur gedaan....en nog werd ik moe wakker....hahahaha....ik mag niet klagen...ben dr ook maar meteen uit gegaan, Thijss was vast uitgeslapen.

straks even lekker in bad, nog even naar de winkel en dan de laatste spullen inpakken. we willen om 15.30 weg...zodat de kinderen vanavond nog even kunnen zwemmen met paps.

choca: ik dacht dat het slapen in de maxicosi slecht was inmdat het een niet natuurlijke houding is..maar om nog wat tijd te overbruggen ga ik hem zeker nog wel gebruiken...

heerlijk dat je zo verwend wordt. je favo tv programma mogen kijken?

lynx: ik vond het ook zonde om een maatje (paar maatjes) meer spijkerbroek te kopen..maar die zwangerschapsbroek wil ik gewoon niet meer aan....dus toch 1tje is wel handig...

x
pfff ben jaloers op al die langslapers hier! Luuk heeft het 2 weken terug een aantal nachten gedaan maar lijkt het echt weer helemaal verleerd te zijn. Voorheen kreeg hij z'n laatste fles rond 21.30-22.00 uur en kwam dan meestal pas weer rond vijven, maar gisteren had ie z'n laatste fles om 22.30 dus hij zou toch op z'n minst pas om 6 moeten komen, maar om 04.30 lag ie al te krijsen van de honger. Z'n flessen 's morgens laat hij dan ook voor de helft staan. Ik snap er iig geen snars meer van. En ik heb notabene de oudste en de zwaarste van allemaal!!! En hij gaat na de nachtfles ook echt niet slapen hoor, nee, meneer is minstens 'n uur (of nog langer) wakker voor we hem terug in bed kunnen leggen.

Ik ga 'm binnenkort echt een keer uit logeren doen. Ik snap niet dat jullie allemaal zo positief kunnen blijven, ik word knettergek en sjagerijnig van al dat slaaptekort!! (ondanks de prachtige lach die hij heeft!)

Zo, genoeg geklaagd weer voor vandaag. Ik ga de oudste eens van een appeltje voorzien
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
nadine: het is zeker niet altijd leuk hier hoor.....ik heb dan ook geen echte doorslaper....ik ben blij al ik 5 uur heb kunnen slapen. dat zo nu en dan kan. mogen overigens wel in onze handjes knijpen dat hij na de laatste fles min of meer gelijk gaat slapen.

thijs gaat ook logeren bij oma. wij hebben een feestje en gaan heerlijk samen uitslapen daarna...en in de kerstvakantie nog 2 dagen bij de andere oma. die bood het zelf aan..al vind ik het nu al moeilijk dat iemand anders voor hem gaat zorgen...ben zo bang dat hij verpest is als we terug komen....en wij het avondslapen in bed weer opnieuw aan moeten leren..

jullie al een opreop gehad voor de inenting?

x
yep, hier zijn de oproepen voor het hele gezin binnen. A.s. donderdag mogen we allemaal een prikje gaan halen en 2 weken later weer.
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
O Linda herkenbaar hoor. Moe wakker worden. Volgens mij merk je juist als je wat langer door kunt slapen hoe moe je eigenlijk bent.

Stoer dat Thijs gaat logeren. Kan me voorstellen dat je het best moeilijk vind om de zorg uit handen te moeten geven. Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken.

Nog geen oproep voor de inenting. Volgens mij kwam die pas vanaf de 23e.

Nadine knuf! Kan me zo goed voorstellen dat je niet happy wordt van al dat slaap tekort. Je hebt er natuurlijk nog 1 lopen en dat is toch een heel stuk anders dan als je maar 1 kindje hebt.

Bij VK was alles goed. Knip was mooi genezen en bloeddruk was keurig. Nog even gevraagd over menstruatie en ook hier kan het dus nog wel even duren. Ze zei dat als ik "pech" heb het wel januari/februari zou kunnen worden. Maandag maar huisarts bellen en beginnen met pil. Wil geen risico lopen.
Lynx, hou het ff in de gaten. Eij kregen nml wel de oproep voor saxzoon en niet voor onszelf. GGD gebeld en die zeiden dat het een gekkenhuis was en dat we zelf maar gewoon mee moesten gaan met het geboortekaartje van saxbaby als bewijs.

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of we het laten doen. Waarom wel voor de Mexicaanse griep en niet voor de gewone griep?
Lynx, hou het ff in de gaten. Eij kregen nml wel de oproep voor saxzoon en niet voor onszelf. GGD gebeld en die zeiden dat het een gekkenhuis was en dat we zelf maar gewoon mee moesten gaan met het geboortekaartje van saxbaby als bewijs.

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of we het laten doen. Waarom wel voor de Mexicaanse griep en niet voor de gewone griep?
wij hebben ook nog geen oproep gehad.

En net als Sax heb ik ook mijn twijfels. Ik neig eigenlijk meer naar niet enten op het moment. Maar ja... als er dan toch iets gebeurt sla je jezelf natuurlijk voor je kop :(

Enne..... daar ging mijn goede voornemen:

Ben dus naar de stad gegaan... EN huppppp.... twee spijkerbroeken gekocht. Nu wel weer een beetje spijt, m aar ik wilde zo graag . Wel een gezellig flubberbuikje erboven, maar goed... verder zitten ze wel goed

En ook nog 2 truitjes.....
Hoi Meiden,

Ik zit in het hotel! het is mooi, luxe en relaxed.. helaas belde het kdv toen we in de auto zaten om te vertellen dat Lijn waterpokken heeft.... ze is'ij oma, maar vind het wel vervelend dat ik haar "ziek" bij oma heb....

(waarschijnlijk mag ze nu ook de prik niet maandag???)

nou ik ga snel gezellig doen (we hadden de laptop alleen mee om te kijken wat erin de omgeving is )

een knuffel voor Nadine... kop op hoor!!!
Oh wat is het rustig!!! Iedereen op vakantie of naar de sintintocht?

Hier alles ok! Supergezellig bij m'n ouders en kindjes doen het ook goed gelukkig... Tom weer heerlijk doorgeslapen en dochter slaapt hier ook perfect en amuseert zich super met alle aandacht van opa en oma - zo heerlijk om te zien

Ik ga weer verder met relaxen! Tot later!
Lieselotje, kon je je niet beheersen Voor mij zou het ook beter zijn als ik weer fulltime aan het werk ben en geen tijd heb om te shoppen, hahaha. Wordt zoiezo wel tijd, want hier betekent geen werk ook geen inkomen.

Lekker Choca, zo bij je ouders. Kan je de zorg ook eens aan hun overlaten. Vinden ze waarschijnlijk alleen maar fijn.

Saxbaby heeft afgelopen nacht geslapen van 23.30 tot 08.00 uur en ik hoop zo dat-ie dat komende nacht weer doet! Alleen kunnen we er elke nacht uit voor onze oudste. Zo raar. Dat was altijd een supergoede slaper: werd echt nooit wakker en nu de laatste weken echt elke nacht.

Als we het trouwens toch over geld uitgeven hebben: ik overweeg een bakfiets te kopen om de kids naar het KDV te brengen. Zoveel handiger dan met de auto (en beter voor de lijn!). Maar schijnt nog bestig lastig fietsen te zijn met die dingen.

O ja, ze mogen niet te lang in de maxi-cosie (ik geloof max 1,5 uur per dag) ivm kans op heupafwijkingen.

Voor iedereen die weg is: fijn weekend, geniet ervan (voor iedereen die thuis is ook trouwens!).
Owwwwwwwwww.........ik ben stikjaloers op de uitslapers!

Keeslief kwam gisteren om 11 uur, 2 uur, 5 uur en toen weer om 8 uur. Had gisteren een borreltje teveel op na het tennissen en kon de slaap niet vatten. Moest vanmorgen weer tennissen en de rest van de dag ben ik al een compleet wrak :(

Begin nu wel echt moe te worden. Het manneke is verder echt een schatje, want huilen doet hij eigenlijk zo goed als helemaal niet. Als ik dan wat verhalen lees hier af en toe en dan in combinatie met gebroken nachten en nog een kleintje.. Petje af hoor! Dat vind ik toch wel heel pittig.

Ow en de Maxicosi: mijn dochter woonde bijna in de MC toen ze baby was. Dat was nl. een echte huilbaby. En overal waar ik heen moest moest ik met de auto dus zat zij altijd en eeuwig in dat ding. Ze heeft er niets aan overgehouden

Zelfs snachts trouwens... ook dan huilde ze en in dat ding was ze stil

Allemaal een fijn weekend!!!
Iemand de gouden tip om keesje wat langer te laten slapen snachts??? Rijstebloem mag nog niet he?
Nee, Lies, rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden. Tegenwoordig beginnen ze later met bijvoeden ivm evt allergieën. "Vroeger" werd er vanaf 4 weken al met rijstebloem gestart. Volgens mij is doorslapen niet af te dwingen helaas. Ze zijn er aan toe of niet. Ik zou wel 's nachts proberen om eerst een speentje te geven. Niet gelijk de fles erin zeg maar, want misschien is het geen honger.

Iemand al begonnen met de hardlooplessen? Ik weet niet meer precies wie het allemaal van plan waren. Visje in ieder geval, maar die zit lekker in het Noorden, dus die zal wel niet aan het hardlopen zijn, hahaha. Ik heb net les 1 gelopen en het viel me niet tegen moet ik zeggen.

Nou, nu lekker de spiertjes ontspannen in bad
Ik ben nog niet begonnen, ben het wel van plan maar ik vind het 's avonds zo donker en overdag moet ik bij de kleintjes blijven... Had ik nu maar m'n iPod en schoenen meegenomen naar m'n ouders!

Geen idee hoe je Keesje kunt laten doorslapen, slaapt hij op jullie kamer? Bij m'n dochter hielp het soms om haar in bed te nemen tussen ons in op het verschoningskussen. Drinkt hij z'n flesjes helemaal leeg trouwens?

Jij tennist trouwens echt veel zeg! Speel je hoog?

Zo'n bakfiets is wel stoer, Sax! Zijn wel duur volgens mij! Hoe bevalt je Beco? Gebruik jij de insert? Als ik dat doe zit Tom zo hoog...

Balen van je oudste dat ie zoveel wakker wordt... Weet je waarom? Dromen, honger, jaloezie..?

Ik ga weer effe nac kijken, tot straks/morgen!
Zo Lies jij bent ook lekker sportief bezig zeg. Tennis je altijd zoveel? Volgens ook heul gezellig na afloop

Ik heb ook geen idee hoe je Keesje langer kunt laten slapen. Nick sliep hier van de 1 op andere nacht ineens door.

Sax ik ben nog niet begonnen met hardlopen. Maandag staat Evy hier op de planning. Loop je 'savonds? Vind het ook altijd zo donker, dus moet mezelf echt een schop geven om dan de deur uit te gaan. Benieuwd hoe het mij afgaat. Wel goed dat het jouw in ieder geval niet tegen viel. Je hebt les1 in 1x uitgelopen?

Gaaf een bakfiets! Zou dat echt zo anders fietsen?

Choca wat heerlijk dat je zo kan relaxen. Lekker dat je zo verwend wordt bij paps en mams. Ben je al begonnen met je beenwarmers?

Hier was het een chaotisch maar wel een gezellig dagje. Ze zitten hier nu hole in wall te kijken. Daar heb ik het nu wel een beetje mee gehad. Morgen weinig op het programma dus een lekker dagje om te gaan scrappen.

Fijne avond nog!
Ja, ik ben weer terug in het land! De vlucht terug is ook heel goed gegaan. Silje heeft heerlijk geslapen en nadat ze halverwege een flesje heeft gedronken weer lekker verder geslapen. Wat is het toch ook een schat. Heb me wel rot geschouwt met tassen. Silje was flink verwend door haar oma ( en ok ik moet toegeven dat ik ook een beetje ben losgeslagen op de kinderafdeling...Ze hadden zulke leuke kleertjes).

Nee, ik ben inderdaad nog niet begonnen met het hardlopen. Is wel hard nodig want ik heb echt een flubberbuik. Ik kan helaas nog niet sporten want ik heb een week of vier geleden mijn teen gebroken ( tegen bankpoot aan gestoten). Heb er nog steeds veel last van. Kan ook niets anders aan dan Uggs, de rest van mijn schoenen doen echt ontzettend zeer. Sporten zit er dus voorlopig nog niet in. Baal er wel van want ik wil echt graag weer sporten. Merk dat mijn conditie echt slecht is.

Silje slaapt trouwens ook maar weinig door. Ze was een paar weekjes geleden goed op weg met doorslapen maar helaas heeft dat niet doorgezet. Nu komt ze bijna elke nacht rond een uur of half vier voor haar fles en wordt standaard rond zes, half zeven weer wakker. Hier een zeer vermoeide moeder dus die nu lekker naar bed gaat. Als het goed is gaat mijn vriend vannacht haar flesje geven, zal je zien dat ze vanavond wel doorslaapt.

Truste iedereen!
Ik loop juist graag in het donker, want dan val je minder op, hahaha.

Choca, ik heb de insert tot nu toe niet gebruik. Ik had zelf het idee dat saxbaby daar al te groot voor is.

Lynx, ik mag maandag ook weer voor les 2. Dus zal aan je denken

Visje, fijn hoor dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik vind het wel stoer: in je eentje vliegen met een baby. Wel balen trouwens van je teen! Hier ook flubber trouwens. Ik weet niet meer wie hun zwangere buik misten. Ik heb dat absoluut niet, maar mis wel een strakke buik! Ben maar eens met buikspieroefeningen begonnen.
Hier ook een flubberbuik In mijn spijkerbroek ben ik net een muffin

Ik tennis 3 x in de week. 2 x op de baan en 1 x les en dan af en toe een competitie. Niet heel hoog hoor, maar ik kan wel leuk slaan, en we hebben een heel leuk groepje.

Hardlopen moet ik ook echt gaan doen, want mijn conditie is ruk! En ik heb een kersttoernooi en ik wil winnen hahahahaha

Kees heeft goed geslapen vannacht. Half 11, 3 uur en 7 uur en daarna ook weer geslapen tot 10 uur en nu net flesje gehad en hij ligt weer Lekker hoor!

Choca: ik heb mijn kinderen nooit bij mij genomen in bed. Alleen in het hele begin. Ik slaap zo slecht als de kinderen bij mij slapen. Of ze moeten ziek zijn ofzo. Toen ze wat ouder werden deed ik het juist weer wel, maar dan voor de gezelligheid.

Mijn dochter slaapt nog steeds bij mij als mijn man weg is. Die is toch al 11, maar vindt dat nog steeds leuk

Mijn zoon van 14 wil ook nog, maar dat hoeft voor mij niet meer zo

Fijne zondag dames!
Dat is al een stuk beter hè Lies, 1x 's nachts ipv 2x. Vanochtend wezen zwemmen met de 3 mannen en dat was wel weer goed voor mijn ego: meeste vrouwen hadden veul meer buik en die hadden allemaal oudere kinderen. Dus ik heb weer een beetje hoop
Nix mis met muffins Lieselotje

Gebruik je johobroodpmeel? Schijnt voor de nacht ook te werken als ze iets meer vulling in hun buikje hebben, kan door de flesvoeding maar ook een lepeltje voor het bv. Speentje in de buurt helpt bij ons ook, hij ligt soms gewoon wat wakker te pruttelen en dan kan ik het soms rekken tot 4 uur tussen de voedingen, maar hier meestal ook gewoon om de 3 uur helaas.

En saxmania ik heb ook twijfels over inenten tegen mex griep en wij doen het niet, maar het blijft iets moeilijks vind ik.

Visje wat goed dat alles goed is gegaan, stoer hoor, alleen met kind op reis!

Ja zal je net zien, ga je een weekendje weg wordt je kindje ziek, wat een pech mammasax, hoop dat het allemaal meevalt.

Voor een bakfiets heb je echt even les nodig, het fietst echt heel anders. Je hebt trouwens ook een soort bakfiets waar 2 kinderen voorin kunnen en waar je de bak eraf kan halen en dan is het een kinderwagen (of een losse fiets) je kan dus met en zonder bak fietsen. Ben de naam even kwijt.

En wat een sportievelingen allemaal, of beter wat een goeie voornemens! Ik wacht nog even, al dat gesjouw en straks weer werken is ook al bijna topsport!

Hier alles goed! Ben zo aan het genieten van een superinteractief ventje, hij is zooo lief.
Idem hier. Bij m'n billen en heupen gaat het nog maar daarboven zit ook echt wat teveel flubber...

In het donker rennen heeft idd ook z'n voordelen ja, ik ren echt beroerd maar dat ziet dan dus ook niemand... Denk dat ik donderdag als manlief er weer is ga beginnen met les 1. Of zou ik het ook binnen kunnen doen met op de plaats rennen? Dan kan ik dinsdagavond al beginnen...

Zo, Lies: lekker fanatieke sporter zeg! Is je man dan altijd thuis of neem je Keesje mee? Of je oudere kids kunnen natuurlijk goed oppassen.. Het zou hier bijna niet lukken of ik moet heel laat gaan sporten (zoals volley van 21-22.30) want man is vaak wat later thuis.

Ik slaap trouwens goed met kids in bed, ben wel wat alerter en slaap iets lichter maar het gaat prima! Gezellig zo met je oudere dochter: hopelijk wil die van mij dat later ook!

Oh wilde nog vanalles typen maar ze worden nu allebei wakker (Tom is al om half zes wakker geweest - eerste keer weer zo vroeg maar ik was ook op tijd naar bed dus z'n laatste voeding was al om 22.15), tot straks!
Heb jij wel eens op een bakfiets gereden Soshiva? Lekker dat je zo van je mannetje geniet.

Choca, ik denk dat op je plaats rennen binnen niet echt effectief is

Hier de knoop doorgehakt: toch maar inenten. Beter half dan helemaal niks. Ik denk dat ik ook gewoon opzie tegen het prikken bij saxzoon, maar dat moet natuurlijk je beslissing niet beinvloeden. We mogen met zijn drieën om kwart over tien. Beetje jammer dat het van dat shitweer is waar we doorheen moeten!
De oproep is binnen...we moeten vandaag.....

We zijn weer thuis na een heerlijk weekendje weg. Veel te kort! We hebben alleen maar gezwommen. Thijs heeft het voorbeeldig gedaan..Netjes geslapen in de wagen zonder te mopperen. Ook het zwemmen vond hij erg leuk.

En vanmorgen kregen we een kadootje...van 23 tot 6.30 geslapen....wow....

straks moet hij zijn eerste inenting....zie er best tegenop....

lynx de huisarts al gebeld?? Ik zou nu ook geen risico willen lopen op zwanger worden...brrr...

ben je zo creabea??? maak je dan een fotoalbum ofzo?

wij vinden hole in the wall echt een stom programma..maar er is gewoon ook niets leukers op de tv op zaterdagavond..dus wij kijken het ook regelmatig...

visje heel stoer dat het zo goed ging in het vliegtuig.....lekker zeg! teen gebroken??? brrrr pijnlijk....

choca: hoe gaat het bij mams?

soshiva: ja vind ik ook...werken is ook topsport...al heb ik het weekend toch wat buikspieroefenen gedaan....verder ben ik a-sportief...

lies: je moet gewoon wat voor jerzelf kopen....je kan niet eeuwig in de oude kleren blijven lopen. Je verdient het om nieuwe broeken te hebben.....

je gaat idd vanzelf proberen een plek te vinden om je kind stil te krijgen..en als dat in de maxicosi is....helaas....

rijstebloem mag idd niet...een grotere fles???

mamasax: hoe was jullie weekend? en hoe is het met de kleine meid?? Als ze koorts heeft mag ze de prik niet halen...

saxmania: een bakfiets? ziet er wel heel stoer uit. al hou ik niet zo van fietsen..heb je ook zo'n grote schuur waar je hem kwijt kan?

shitweer??? hier is het nog droog....

verder geen plannen....eerst naar het cb zo en dan om 17.15 zelf prik halen....

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven