Vrolijke Doorstart

23-09-2009 22:59 1593 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vers nieuw topic

Nieuwe kansen, nieuwe rondes voor iedereen en dus de

hoogste tijd voor wat Vrolijks!
Ha die Athena. Ja, normaal hier ook geen cadeaus behalve schoencadeaus gezien het feit dat we met schoonfamilie vierden en de kinderen 10897353 cadeaus kregen. maar gezien bonje in schoonfamilieland dus maar besloten dat we geen Sint samen wilde vieren. Dus dan ook de Sintcadeaus als gezin.

Ja, workshop klinkt super. Leuk zeg, ik ben erg benieuwd naar je taart. Zo jammer dat ik niet meekon, maar zat in Brussel die dag. Bruidstaart was een leuk roze boltaartje met geboetseerd paartje erop. Simpel, maar elegant. Beetje dus als vriendin

LLL, lekker nog wezen babysnuiven? Rammelt er bij jou nog wat?
Athena, vergeet het elke keer te vragen, maar hoe is het eigenlijk afgelopen met vent en fietser?
En vergeet helemaal te vertellen dat Loeder haar rapport heeft gehad. Ze had echt een heel mooi rapport met hele leuke en lieve opmerkingen van de juf. Enige wat ik echt niet begreep is dat het kidn voor expressie vak drama een VOLDOENDE had. Ik snap echt niet dat het geen GOED was als Dramaqueen
Zo, ik ben goed geslaagd . Was me wel te ver en Schiphol eigenlijk ook maar ongezellig, maar wel een rokje, jasje en spijkerbroek gescoord dus helemaal happy. SB erg leuk! Was maar goed dat ze een paar dingen niet in mijn maat hadden anders was ik met nog veel meer thuisgekomen...

Babysnuiven was heel leuk, schattig ienimini mannetje en heel gezellig. En er rammelt bij mij altijd vanalles, maar Sjaak is helemaal uitgerammeld, dus Poppetje blijft het poppetje hier.

Stapeltaarten klinkt heel ingewikkeld Athena, erg cool om dat zelf te kunnen.

En ik ga ook geen sintcadeau's kopen. We kopen met familie cadeautje voor elkaars kinderen, en niet voor eigen. Ik vind het jammer, maar we vieren ook nog kerst dus eigenlijk ook wel prima.
SB is helemaal goed he? SB zit ook als PJ's, net als KL.

Wij vieren ook hier kerst met mijn gezin dus dan geen cadeaus vanuit ons. Mijn familie koopt meestal een paar grote cadeaus en dan een nuttig cadeau als een leuke PJ of jurkje aangezien ze weten dat ik niet van kwantiteit ben en ze ook doodgespamd worden met Sint. Ik ben zelf ook meer een kerstmens.
Huh, een rapport? Wat een vreemd tijdstip, die krijgen ze toch tegen Kerst?

Maar wel leuk dat ze zulke goede beoordelingen had vrolijk, moest erg lachen om je opmerking over dramacijfers.

LLL: ik kan me voorstellen dat je misschien toch cadeau voor eigen kinderen wilt kopen, maar dat kan dan eventueel toch gewoon wel? Of is dat allemaal strikt bepaald qua aantal e.d. bij jullie?

Je kunt in elk geval nog wat in de schoen stoppen af en toe, toch? Hier zijn de schoenen vanavond weer gezet. Vorige keer een handje pepernoten, waar ze gelukkig helemaal blij mee waren. Nu krijgt Boef een ministeckerdoosje (Kruidvat verkoopt die dingen momenteel spotgoedkoop!) en Schurk een doosje met potjes klei (kan hij weer "rollen" zoals hij dat noemt. Het summum is om dat met echte fondant en tools van mama te doen, maar klei is een goede tweede, dus hoppa). Ingepakt in hun zelfgemaakte pakpapier. Met dank aan het sinterklaasjournaal. Dieuwertje en consorten brengen heel wat teweeg zeg.

Vrolijk: vent heeft toevallig van de week fietser nog even gebeld. Die klonk erg opgewekt, het gaat goed met hem. Hij loopt wel nog een keer of 3 per week in het ziekenhuis en gaat tussen de 3-6 maanden (!!) bezig zijn met revalideren. Komt omdat hij een dubbele breuk in zijn scheenbeen heeft en dat schijnt - omdat daar weinig bloed stroomt - heel langzaam te helen. Wij waren wel onder de indruk van die lange revalidatietijd, maar hij was er zelf echt nuchter onder (al is het natuurlijk lastig en fysio soms pijnlijk) en vroeg zelfs nog of vent nog last ging krijgen van financiële toestanden a.g.v. het ongeluk.

Vent zelf heeft inmiddels zijn eigen auto terug. Fijn, al merkt hij nog steeds dat hij schrikachtig is met rijden. Ik heb het ook wel een beetje: zodra een fietser maar iets in de buurt komt of onverwachte capriolen uithaalt, zitten we als een alert konijn in de auto. Op zich goed, maar het mag wel iets minder. Moet afzwakken.
zeg, gingen we nog een tajine eetdeet plannen eigenlijk?
En wtf is KL nou weer? Ben al blij dat ik weet wat jullie met SB bedoelen (al denk ik iedere keer als ik het lees stiekem eerst "Sonja Bakker"), maar KL???
KL=King Louie

SB=Sissy Boy

Hier inderdaad nu Playmobil poppetje en chocolade sigaretten. We hadden van de zomer echt een enorme partij Playmobil op MP gekocht waar we heel veel profijnt nog van hebben.

Tajine date is prima, maar mag het in nieuwe jaar januari? januari is ok maand aangezien dec druk is en februari een wekelijkse kinderverjaardagshel.

Fijn om te horen dat fietser goed gaat en inderdaad schrikachtige kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb het nog steeds als auto's onverwachts remmen voor me. Maar hoop dat het slijt voor vent Athena.

Klei is ook wel hot he? Hier alleen Playdoh klei aangezien alle andere klei zo snel hard word en niet van tafel af te bikken is.

Rapport is vanaf groep 3 drie keer per jaar dus pakken ze kwartalen ipv half jaar in groep 1&2.
Nee, tajinedate moet NU, dat snap je toch zeker wel?

Aaaaah, King Louie. Ik dacht al dat ik het had moeten weten na al jullie kledingtalk en inderdaad.

Hier ook playdoh klei hoor, geen andere. We hadden nog 3 dozen met allemaal verschillende kleurtjes in de kast in de garage staan. Die had mijn vader ooit goedkoop bij de Action gescoord voor ons. Dus makkelijk genoeg: eentje ingepakt voor Schurk en klaar is klara . Het wordt toch allemaal binnen de kortste keren zodanig door elkaar gepropt dat we uiteindelijk 10 potjes met kleur bruin overhouden.

Heb me trouwens vandaag bescheurd om Schurk. Ik moest een stoomboot voor hem tekenen, mét Sinterklaas en zwarte Piet erop. Zit ik de staf te tekenen: "Mama, is dat de hengel van Sinterklaas?"

Ik het uitproesten. Zegt hij megaverontwaardigd: "dat is niet een grappige opmerking. Jij moet naar buiten stomme stouterik!" Je kon me wegdragen. Leuk hoor, die 3 jarige met een grote broer en nog grotere buurjongens.
en als je het dan zo naleest lijkt het weer helemaal niet grappig. Terwijl ik vanmiddag bijna in mijn broek pieste. Stom is dat.
quote:athena schreef op 21 november 2009 @ 23:10:

en als je het dan zo naleest lijkt het weer helemaal niet grappig. Terwijl ik vanmiddag bijna in mijn broek pieste. Stom is dat.

Je had erbij moeten zijn he?

(ik vond m wel leuk hoor!)
Inderdaad die 10 potjes met stinkende bruine derrie klei waar die kinderen dan nog steeds zo blij mee knutselen. Blegh..
Ja en het allergoorste is dan nog eens dat Schurk graag van de fondant snoept, de keren dat hij ermee mag knutselen van me. En dat het hem dus, als hij aan de klei zit, niet aan zijn verstand te brengen is dat dát toch echt niet voor in de buik is. Zelfs het wijzen op die smerige bruine kleur maakt nul indruk. Bruin is lekker, want dat is "chokiemel" en hagelslag ook.
Even snel hallo van mijn kant want mijn badje is bijna vol. Ja, Drop gaat om deze tijd nog in bad!

Hier wordt momenteel niet gekleid. Alle klei escaleert na korte tijd al in een caleidoscoop van allerlei kleuren, en nog later in het inderdaad bekende bruin. Dekseltje eraf laten en voila, je hebt harde bruine klei.

Vond 'm ook leuk hoor Athena! Hihi, is dat zijn hengel, geweldig!

LLL, je score op Schiphol klinkt goed! Zou er alleen zelf nooit op komen om even naar Schiphol te gaan om te shoppen. Maar oke, dat winkelcentrum is as good as any, neem ik aan.

Het is mij dus gisteravond/vannacht overkomen dat ik nix in schoenen heb gestopt he. Kinderen waren er vanmorgen vrij laconiek onder. 'Mamma, je bent vast vergeten het raampje op zolder open te zetten!' Right... We gaan vandaag in de herkansing. Nu moet ik het na mijn bad echt niet vergeten, anders wordt het wel erg lullig.

En nu ga ik naar mijn bad kijken. Laterz!
Geniet van je bad Drop! Vind het niet zo'n raar tijdstip hoor, ik vind het ook lekker om nog even te douchen voordat ik mijn bed in stap. Vooral als dat bed dan net fris is opgemaakt, heerlijk!

Ben alleen niet zo'n badmens, vind het teveel tijd kosten. Heel soms ga ik met de kinderen, maar dan vooral omdat die het zo leuk vinden.

Vent had van de week bij de schoenen de bakjes waar het water en de wortel inzaten weggehaald. Ook niet slim, want Schurk heeft een kwartier nadenkend naar zijn gevulde schoen staan kijken en vroeg toen waar Sinterklaas de bakjes had gelaten. Hij had ze toch niet meegenomen? Want daar moet zijn fruit in .

Nu dus 2 lege bakjes naast de schoen. Je moet ook overal aan denken!

ik ga zo ook te bedde, denk ik. Loop al een paar dagen met een hoofdpijn die duidelijk anders is dan normale hoofdpijn. Een griephoofdpijn. En Boef ligt boven te hoesten, dus dat wordt nog wel een paar keer eruit vannacht. Vent is naar een verjaardag, die zal wel laat thuiskomen. Ben benieuwd hoe brak, want hij heeft vandaag de schutting uit de tuin moeten halen (we krijgen woensdag een nieuwe) en daarbij flink wat zooi moeten omspitten en uit beton moeten hakken. Was ook nog eens door zijn rug gegaan, dus die kan morgen vast niet meer lopen. En er moeten nog 4 vastgemetselde palen.

Afijn: welterusten ladies!
Meisjes, ik hoop dat jullie wel aan alle schoenrituelen hebben gedacht nu Ik duik ook bedje in aangezien ik morgen vroeg ga pumpen, kerken en dan schoonouders op bezoek krijg (blegh).

Truste meisjes!
Ik ben niet vergeten om schoenen te vullen, ik ben al de hele week vergeten ze hun schoen nog een keer te laten zetten . Heb al een paar keer overdag gezegd dat ze die avond hun schoen mogen zetten, maar niemand die er 's avonds nog aan denkt. Terwijl we in een boekje van Jip en Janneke en Sinterklaas bezig zijn.

Ik moest ook lachen om Schurk. Sum kan ook dat soort dingen zeggen, die praat heel goed voor zijn leeftijd en zegt daardoor dingen die hij echt nog niet hoort te zeggen, zo grappig.

Hoe gaat het eigenlijk met je schoonmoeder Vrolijk?

Ik zit te werken, bah.
Hahahaha..wel makkelijk LLL want dan kun je iig niet vergeten om schoentje te vullen

Schoonmoeder is geloof ik wel stijgende lijn in aangezien ze meer energie heeft en beter dingen onthoud. Als ze nou nog eens een leuker mens zou worden....(evil)

Waarom ben je aan het werk op zondagavond? Heb je spoedje?

Hier rust wedergekeerd aangezien alles op bed ligt, naar huis en in vaatwasser. Niet wezen pumpen aangezien we allemaal om 9.15 pas wakker waren en ik dan eigenlijk de deur uit had gemoeten met beide kinderen fris en fruitig. Ging 'm dus niet worden dus maar lekker allemaal aan zondag's ontbijt en uiteindelijk ben ik lekker een eindje wezen rennen. Heb ook ontdekt dat ik hele infantiele liedjes leuk vind om op te lopen als nummer van jeugd van tegenwoordig etc.

Net lekker CM (criminal minds) gekeken en ga zo naar boven om wasje erin te gooien, bedje op te maken en naar bed. Ik ga morgen vroeg werken zodat ik ook om 14.00 weg kan voor Loeder's rapportpraatje.
Oh ik dacht dat je schoonmoeder wel oke was. Maar dat zijn ze kennelijk nooit .

Nee, geen spoedje maar gewoon teveel werk, daarom mee naar huis genomen en slechte planning dus zondagavond nog afmaken.

Jeugd van tegenwoordig is van Watskeburt toch? Geweldig nummer, wij noemen Poppetje altijd ''jambek dat zeurt" als ze piept. Ze is ziek, zo lzielig. heeft al sinds zaterdagavond koorts, en best hoog ook. Maar verder eigenlijk nergens last van, dus zal wel een kies ofzo zijn. Maar mocht daardoor vandaag niet ingeënt worden. Zijn jullie al geweest? Hier ging het echt super, we stonden in vijf minuten weer buiten. Jongens hebben wel even gehuild, maar stelde echt niet veel voor. Sum was zo hard aan het brullen dat hij niet als eerste wilde dat hij de prik helemaal niet gevoeld heeft. Maar ernaast zitten vond ik niet relaxt, die naald gaat er echt díep in!

Nu laptop uit, nog even een vriendin bellen en dan naar bed. Zware nacht achter de rug en voor de boeg, en morgen weer werken.
Yup, Jeugd van tegenwoordig is inderdaad dat nummer. Voor lopen is het echt heerlijk, al zijn de teksten nou niet om zomaar even in de auto aan te zetten met kids

Ik ben nog niet geweest, morgen gaat Vrolijkerd. Ik moet hele dag werken ivm afspraken en ben vandaag al eerder weggegaan van werk aangezien ik rapportbespreking had met juf. Loeder is helemaal goed bezig, kreeg echt complimentjes van juf en ze doet het super Heerlijk om te horen want ze bloeit echt op na suffe juffen van vorig jaar. Ik ook want ben zooo blij dat ze het naar zin heeft met heerlijk veel uitdaging en juf die haar goed aanvoelt.

Wel fijn om te horen dat het zo goed ging! Ik ben blij dat Vrolijkerd morgen met Mormel gaat, dan hoef ik niet te gaan. Ik ben zelf al geen held met prikken, laat staan massa inenting. Joh, mocht Poppetje dus niet ingeent worden door koorts? Moet je dan nog een x terug?

Ik ga ook zo lekker naar bed. Morgen drukke dag voor de boeg, wekker gaat om 6.00 en na werk gelijk door sporten. De roti staat al klaar voor het gezin morgen aangezien moeders de hort weer eens op is
Wat leuk dat het zo goed gaat met Loeder op school! Fijn dat ze een leuke juf heeft, lijkt me echt vreselijk als dat niet klikt. De eerste keer dat ik Dim's juf zag schrok ik echt, ik vond het helemaal niks. Superchaotisch en een soort heksen-look Maar ze is zó leuk, en Dim is echt dol op haar.

Poppetje is nog steeds ziek. Heb gisteren de huisarts maar even gebeld, en als ze morgen nog koorts heeft moet ik langskomen want dan duurt het te lang. Maar ze is wel gewoon vrolijk en drinkt goed dus maak me geen zorgen. Alleen wel irritant van de inenting, maar huisarts zei dat mocht het niet lukken deze week door de koorts dat ze dan bij hem op de praktijk geënt kan worden.

Ik ben ook gammel. Voelde me gisteren op het werk al beroerd, ben vroeg naar huis gegaan en heb van half acht tot negen geslapen. Ga zo weer mijn bedje in, hoop dat het dan morgen over is want ik heb het veel te druk om ziek te zijn .
Hoihoi, kom even snel binnenrennen. Ben compleet gaar, want heb net 2 daagse training met team in Zandvoort gehad. Was intensief, maar wel erg gezellig (los van de geijkte spelletjes om je persoonlijkheid te leren kennen e.d. Die trainers denken altijd dat ze je iets nieuws vertellen, maar afijn ). vent heeft het hier onwijs druk gehad met schutting die geplaatst werd, Schurk die geprikt moest (gaf alleen bij de prik een kik, want die deed hem echt zeer) en vandaag echt koortsig en hangerig was en nog allemaal andere dingen).

Dus ik ga even met hem socializen nu, mijn koffer uitruimen en spullen voor morgen gereedmaken, want dan natuurlijk weer gewone werkdag.

LLL: sterkte met ziek poppetje. Ze klinkt hetzelfde als schurk: verhoging/koorts, maar wel vrolijk en goed drinken. Schurk is ook wel hangerig en bij tijden doodmoe, dus morgen maar even zien hoe het met kdv gaat.
Hoi, ook ik kom even binnenvallen. Gister ook zwaar gaar want vroeg eruit, hele drukke dag met allerlei afspraken en dan ook nog eens 2 lessen spinnen achter elkaar. Nou, je kon me opvegen!

He wat sneu van de zieke kindjes. Gelukkig zijn ze iig vrolijk, maar wel balen dat ze elke keer maar kwakkelen. Mormel was een enorme bikkel en heeft geen kik gegeven. Vrolijkerd was echt supertrots op hem.

LLL, ben je al een beetje opgeknapt? Drop, hoe is het eigenlijk met jou en ziekenboeg?

Ik ga zo beginnen in eerste deel van Twilight serie, ben benieuwd. Morgen drukke dag met allerlei meuk, maar ga wel 's avonds gezellig eten met een vriendin. Ik ben onder dde pannen voor morgen
Nou, dan kom ik ook maar even binnenvallen . Allereerst sterkte met de zieke Poppetje en Schurk, LLL en Athena! Zielig!

Hier zijn S&W weer naar school. Moet wel zeggen dat ze allebei aan het eind van de dag compleet gaar zijn, Suske duikt zelf zijn bed al in na het tandenpoetsen, dat heeft 'ie nog nooit gedaan. Maar goed, kan ook nog een beetje combinatie zijn van virus, overgang naar wintertijd, nat weer e.d.. Vent was de afgelopen 3 dagen thuis omdat hij 'ziek was', maar volgens mij was 'ie meer een soort van schoolziek aangezien hij vandaag wel aan het eind van de middag een sollicitatiegesprek had. Heeft het wel een beetje gehad op zijn werk. Ikzelf ben nog steeds aan het hoesten, dat houdt ook maar niet op.

Verder hier zijn gangetje, weinig nieuws onder de zon. Komend weekend moet ik optreden in stad van LLL en ook nog een beetje van mij, op een soort van multiculti dansfeest. Overdag Sinterklaasfeest van mijn werk, en op zondag van vent's werk. om 10u in Amsterdam zijn vanuit onze woonplaats vind ik niet grappig op zondag. Gelukkig heb ik dispensatie vanwege laat optreden zaterdagavond...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven