Werk & Studie alle pijlers

It comes with the job...

22-11-2009 14:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het tegenwoordig normaal in het bedrijfsleven dat voor bepaalde functies zoveel inzet verlangd wordt? Een directeur-manager van een aantal afdelingen wordt verondersteld ruim 40 uur per week te werken (geen 9-5 mentaliteit), regelmatig trainingen van een paar dagen in het buitenland, avondbijeenkomsten, etentjes met de afdelingen (weliswaar spontaan afgesproken, maar toch), bedrijfsuitjes in het weekend (voorbeeldfunctie), voor bepaalde projecten in het weekend of op feestdagen werken, in het weekend en 's avonds je zakelijke mail lezen/beantwoorden met de BlackBerry die je van het bedrijf gekregen hebt (een directeur die zelf middenin de nacht en weekend e-mails verstuurd), zelfs op het toilet je mail zitten lezen....

Het komt mij zwaar overtrokken over, maar misschien ben ik niet meer aangesloten bij de huidige gang van zaken.... Wie kan mij dit uitleggen?
Ik denk dat het te maken heeft met de verantwoordelijkheden die bij de baan horen en het salaris dat men krijgt. Dit soort functies worden meestal niet lullig betaald.
Tjah, om carrière te kunnen maken moet je natuurlijk wel iets doen! En voor een directeur-manager vind ik de gang van zaken die jij beschrijft vrij normaal.
Zo werkt het. Gelukkig maar want om 17.00 de deur achter je sleuten om bij moeder de vrouw aan de aardappels te schuiven helpt niet mee een bedrijf staande te houden.

Yes, it comes with the job.
Dat zit allemaal in je salaris verdisconteerd.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Lijkt me vrij normaal voor zo'n functie hoor.
quote:gladys schreef op 22 november 2009 @ 14:49:

Is het tegenwoordig normaal in het bedrijfsleven dat voor bepaalde functies zoveel inzet verlangd wordt? Niet alleen in het bedrijfsleven hoor. De overheid kan er ook wat van. Althans in mijn vakgebied En dan nog zonder het bedrijfslevenmanagementgeld...
Ik zoek alleen die functie waarbij er maar 40 uur gewerkt hoeft te worden
quote:Dhelia schreef op 22 november 2009 @ 15:04:

[...]

Niet alleen in het bedrijfsleven hoor. De overheid kan er ook wat van. Althans in mijn vakgebied En dan nog zonder het bedrijfslevenmanagementgeld...Maar wél met het een leuk ambtenaren CAO
quote:HoiPippiLangkous schreef op 22 november 2009 @ 15:00:

Dat zit allemaal in je salaris verdisconteerd.Beha;lve als je in de transportsector werkt... dan heb je als manager echt een kutsalaris, vergeleken met wat er verwacht/geeist wordt.
Lijkt op mijn vorige baan - behalve dan dat ik 50 tot 60 uur per week deed. Aangezien ik het ook niet waard vond (ook het bijbehorende loonstrookje niet), ben ik ermee gestopt.
quote:gladys schreef op 22 november 2009 @ 14:49:

Is het tegenwoordig normaal in het bedrijfsleven dat voor bepaalde functies zoveel inzet verlangd wordt? Een directeur-manager van een aantal afdelingen wordt verondersteld ruim 40 uur per week te werken (geen 9-5 mentaliteit), regelmatig trainingen van een paar dagen in het buitenland, avondbijeenkomsten, etentjes met de afdelingen (weliswaar spontaan afgesproken, maar toch), bedrijfsuitjes in het weekend (voorbeeldfunctie), voor bepaalde projecten in het weekend of op feestdagen werken, in het weekend en 's avonds je zakelijke mail lezen/beantwoorden met de BlackBerry die je van het bedrijf gekregen hebt (een directeur die zelf middenin de nacht en weekend e-mails verstuurd), zelfs op het toilet je mail zitten lezen....

Het komt mij zwaar overtrokken over, maar misschien ben ik niet meer aangesloten bij de huidige gang van zaken.... Wie kan mij dit uitleggen?Valt mee hoor, werken voor de kost en niet zeuren over een 36-urige werkweek kennen we al wat langer in dit land.
Is een keuze toch? Als je dat niet wil kan niemand het je verplichten. Maar als je die manier van met je werk omgaan niet ziet zitten betekent waarschijnlijk wel dat een managersbaan niet iets voor jou is.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 22 november 2009 @ 15:06:

[...]

Maar wél met het een leuk ambtenaren CAO Dát dan weer wel. Maar geen tijd om alle vakantiedagen op te nemen. Ach ja, had ik maar een vak moeten leren
.
Het heeft niets met tegenwoordig te maken. Ik weet eigenlijk al jaren niet beter.................(helaas geen directie salaris)
.
Een directeur heeft veel uren moeten maken om op die positie te komen. Dat bereik je niet met een 9-5 mentaliteit. Je kunt dan ook niet opeens stoppen met overwerken en activiteiten in het weekend. Gelukkig vinden veel mensen het ook heel leuk om veel te werken, en anders zoeken ze toch een andere baan?
Wat is je probleem hiermee? Als je zelf serieus voor zo'n functie in aanmerking komt, dan weet je al jaren dat dit zo gaat. Je eigen planningscapaciteiten en hoe vast je woon/werk scheiding ligt, zijn natuurlijk ook belangrijke dingen om in de buurt van een normale werkdag te blijven.

Of heeft iemand in je omgeving zo'n baan en vind je dat deze meer bezig is met zijn werk dan met jou?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Yeps. Lange dagen, bij thuiskomst gelijk mail nakijken, weekenden bijna nooit vrij én er niet voor betaald krijgen. Vakidioot dus.

Ik vind het héérlijk hoor, in het weekend werken. Je wordt amper gestoord door de telefoon, niemand die "even" je hulp nodig heeft. Tuurlijk baal ik er af en toe van, maar de flexibiliteit die het met zich meebrengt (niemand gaat dood als ik eens een half uur later begin of als ik onder werktijd even iets moet regelen) zou ik echt niet willen verliezen.

Bedrijfsuitjes zijn vaak leuk en congressen ofzo in het buitenland ook. Ben blij dat ik blij ben met wat ik doe.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
singala, je legt precies de vinger op de zere plek: mijn ega heeft bewust voor deze baan gekozen en zegt daar helemaal geen moeite mee te hebben. Hij doet het zelfs graag. Staat natuurlijk ook wel wat tegenover, niet zozeer het salaris, maar fijne collega's, alle ruimte krijgen voor zelfontplooiiing en bijzonder gewaardeerd worden de inbreng (intellectueel) die hij levert. Maar voorheen is hij heel zelfstandig geweest en heeft altijd geroepen dat hij deze vrijheid nooit zou willen opgeven. Dat komt dan zo tegenstrijdig over.
quote:gladys schreef op 22 november 2009 @ 17:03:

singala, je legt precies de vinger op de zere plek: mijn ega heeft bewust voor deze baan gekozen en zegt daar helemaal geen moeite mee te hebben. Hij doet het zelfs graag. Staat natuurlijk ook wel wat tegenover, niet zozeer het salaris, maar fijne collega's, alle ruimte krijgen voor zelfontplooiiing en bijzonder gewaardeerd worden de inbreng (intellectueel) die hij levert. Maar voorheen is hij heel zelfstandig geweest en heeft altijd geroepen dat hij deze vrijheid nooit zou willen opgeven. Dat komt dan zo tegenstrijdig over....en daar kunnen wij je dus niet mee verder helpen. Als je het gedrag van je partner niet begrijpt dan ligt het voor de hand om dat met hem te bespreken. Mijn baan voldoet zo ongeveer aan je beschrijving die jij in de OP geeft en ik moet er niet aan denken om strak volgens een 9-5 stramien te moeten werken. Wat is er overigens bijzonder aan een ruim veertigurige werkweek?
quote:Dhelia schreef op 22 november 2009 @ 15:47:

[...]

Dát dan weer wel. Maar geen tijd om alle vakantiedagen op te nemen. Ach ja, had ik maar een vak moeten leren

Spaar je ze gewoon op en neem je een jaar vrij, net zo makkelijk toch? En probeer maar eens een ambtenaar te ontslaan, moet je van heeeeeeeel goede huize komen

*zingt 'o was ik maar een ambtenaar*

Geintje hoor, ik gun het iedereen van harte
Ik moet zeggen dat ik het ook verbazingwekkend vind hoeveel sommige met hun werk bezig kunnen zijn. Volgens mij is de term vakidioten daar op van toepassing.

Ik heb ook het idee dat er maar een paar mensen zijn die dat echt kunnen. Dat werken in het weekend en dan wel af en toe lekker tijd voor zichzelf pakken. Eigenlijk zoals daffodil omschrijft.

Dan ben je volgens mij goed bezig. Maar daaronder of daaromheen zit een hele grote groep mensen die denkt dat hij of zij zo moet acteren om goed te werken. Dat zijn dan van die mensen die in een vergadering zitten te blackberrien (en dus vaak niet opletten), in het weekend aan het werk zijn en, daar komt het. Op het werk bezig zijn met hun privé zaken. Dit zijn ook de mensen die te lang blijven hangen op recepties of naar de verkeerde dinertjes gaan.

Volgens mij kan die hele groep geen prioriteiten stellen en doen ze het maar gewoon zo omdat iedereen het doet. Het mist alle focus.
Waar baseer je dat op Liselotte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven