Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Dankjewel, ik denk dat het voor nu wel weer even lukt. Dat huilen is op een gegeven moment blijkbaar weer gewoon klaar. Maar het was ZO heftig, dat ik er echt even geen gat in zag. Ja een zwart gat.

Zit nu met een wijntje, een salade (ook nog wat gezonds!), de kat naast me op de bank. Ik kijk even hoe ik me straks voel, bel denk ik nog een keer met die vriendin en hoop eigenlijk inderdaad heel vroeg te kunnen gaan slapen. Dat lukt me de laatste tijd zo slecht, maar dat vermoeide helpt natuurlijk ook niet. Dan word je vanzelf emotioneel op den duur. Morgen wil ik naar de sportschool, een kickboxles! Lijkt me wel goed om af te reageren.

Jij veel plezier op je feestje!! Hoop dat je geniet van de aandacht en dat je lol hebt. Veel plezier in elk geval en bedankt voor al je !

terug!
huh? mijn antwoord is helemaal niet gepost!?
oh toch wel!

Zo zie je maar dat het goed is dat ik niet achter het stuur zit! zie niks meer scherp...

aan iedereen!
Kut... Ik heb hem net een sms gestuurd!! Wel een heel gewoon berichtje met de vraag hoe het met hem gaat (dus geen drama oid), maar ik baal er best wel van!!!

Ik wilde het juist van hem eerst laten komen!!

Ik ben zooooo'n zwakkeling!
Only dead fish go with the flow
Ach Dreamglasses, jammer dan toch?

Je wilt nu graag weten hoe het met hem gaat. Dus het is gebeurd, je hebt die sms gestuurd.

Voor jou is het vervelend, dat snap ik wel. Dit was niet wat je van plan was, je wilde dat hij nou eens uit zichzelf iets liet horen. Mag je best van balen. Maar je bent geen zwakkelijg hoor! En dan toch in ieder geval de afgelopen twee weken niet....

Weet je wat? Vanaf nu laat je het contact weer van zijn kant komen! (En dan bedoel ik natuurlijk niet het antwoord op jouw sms)

Ben benieuwd of je snel antwoord terug krijgt!

Jij ook een dikke
Vanhetzelfde wat naar dat je je zo rot voelt! Lekker een avondje doen waar je zin in hebt. En als je rot voelt gewoon lekker van je afschrijven hier..

Het lijkt mij ook erg moeilijk om iemand te vergeten waarbij het enige probleem is dat hij niet 100% voor je gaat. Maar dit is wel heel erg belangrijk... zo wel voor hem maar al helemaal voor jou. Jij verdient iemand die 100% voor je gaat!

Vanavond ook een avondje thuis. Heb eigenlijk een hele goede dag gehad. Vanochtend ben ik naar een opening van een centrum voor innerlijk welbevinden geweest. Het klinkt heel zweverig, maar wat die man te vertellen had klopt wel! Sindsdien voel ik me eigenlijk wel goed en krachtiger dan ik de laatste vier weken heb gevoeld..

Nu lekker de boel opruimen en schoonmaken. En dan lekker voor de tv neer ploffen met een wijntje..
quote:Vooruit schreef op 21 november 2009 @ 19:25:

Ach Dreamglasses, jammer dan toch?

Je wilt nu graag weten hoe het met hem gaat. Dus het is gebeurd, je hebt die sms gestuurd.

Voor jou is het vervelend, dat snap ik wel. Dit was niet wat je van plan was, je wilde dat hij nou eens uit zichzelf iets liet horen. Mag je best van balen. Maar je bent geen zwakkelijg hoor! En dan toch in ieder geval de afgelopen twee weken niet....

Weet je wat? Vanaf nu laat je het contact weer van zijn kant komen! (En dan bedoel ik natuurlijk niet het antwoord op jouw sms)

Ben benieuwd of je snel antwoord terug krijgt!

Jij ook een dikke

Tenx voor de knuffel Vooruit. Ik hoop dat je een leuke avond gaat krijgen met die oude flirt van je! Je hoeft toch verder niks? Volgens mij is het heel gezond dat je een bevstiging van een andere man wel eens fijn vindt! Geniet er gewoon van.

Het zou een wonder zijn als hij de sms leest. Hij gebruikte zijn mobiel vrijwel nooit. Had 'm meestal uitstaan. Maar ja, wie weet heeftie nu juist elke dag aanstaan (yeah right....dreamglasses on zeg!! ) Ik was juist zo trots (misschien wel TE trots???) dat ik ook niks van me liet horen. Hij zou toch bellen??

Nou ja, ben in ieder geval niet dramatisch ofzo geweest. Gewoon welgemeend interesse hoe het met hem gaat... Dus zo raar is het niet.... voel me nu alleen wel een beetje down... trekt ook wel weer bij...
quote:Vlinder005 schreef op 21 november 2009 @ 19:26:

Vanhetzelfde wat naar dat je je zo rot voelt! Lekker een avondje doen waar je zin in hebt. En als je rot voelt gewoon lekker van je afschrijven hier..

Het lijkt mij ook erg moeilijk om iemand te vergeten waarbij het enige probleem is dat hij niet 100% voor je gaat. Maar dit is wel heel erg belangrijk... zo wel voor hem maar al helemaal voor jou. Jij verdient iemand die 100% voor je gaat!

Vanavond ook een avondje thuis. Heb eigenlijk een hele goede dag gehad. Vanochtend ben ik naar een opening van een centrum voor innerlijk welbevinden geweest. Het klinkt heel zweverig, maar wat die man te vertellen had klopt wel! Sindsdien voel ik me eigenlijk wel goed en krachtiger dan ik de laatste vier weken heb gevoeld..

Nu lekker de boel opruimen en schoonmaken. En dan lekker voor de tv neer ploffen met een wijntje..Wat heerlijk voor je Vlinder. Ik heb ook wel eens zo'n workshop gedaan (die daar op lijkt tenminste) en voelde me ook dagen daarna heel goed en kon dingen echt loslaten. Echt super! Zou nu ook niet verkeerd zijn voor mezelf. Maak er maar een heerlijke avond van met jezelf!
Vooruit, wat ben jij een schat, lekker positief!!
Wat is hier alweer veel geschreven!

Vanhetzelfde; wat vervelend dat je zo'n dip hebt gehad. Maar het moet er natuurlijk een keer uit, als je je al zo'n tijd sterk hebt weten te houden. Ben je gisteravond nog weg gegaan of ben je lekker vroeg je bed in gegaan?

Dreamglasses; heb je nog wat terug gehad? En zwak is het helemaal niet, je hebt 2 weken geen contact gezocht. Zo vreemd is het toch niet dat je wilt weten hoe het gaat? En ach.. je hebt het nou eenmaal gedaan, niet meer terug te draaien!

Hoe was je feestje Vooruit? Naar je zin gehad? Aandacht is altijd leuk! En je hoeft er ook helemaal niks van te verwachten, gewoon een beetje bevestiging en aandacht is goed voor een mens ;)

En ben heel benieuwd of jullie de zondagochtend door zijn gekomen, ik ben pas een uurtje wakker, dus heeeeerlijk uitgeslapen en nu lekker een ontbijtje maken!
haaaa goedemorgen girls!

Breakthrough here!! De enorme uitbarsting van gisteren heeft toch iets teweeg gebracht bij mezelf; voel meer afstand tot hem en zie ineens ook meer dingen die misschien toch niet zo geweldig waren. Zou het echt een fysiologisch proces zijn, dat huilen? Wat een inzicht van mezelf

In elk geval ga ik nu naar de sportschool voor een kickboxles (ofzo iets), alles eruit trappen!!

Tot later mensen, iedereen alvast een hele fijne zondag.
Goed zo!!
Tamara, jij bent ook een schat! Hoe gaat het met je??

Vantzelfde: wat fijn dat je je beter voelt en dat je meer afstand kunt nemen! Haa, dus er zijn inderdaad dingen die toch niet zo geweldig waren! Heel goed dat je dat ook beseft, anders romantiseer je de relatie zo he? Ik moet er ook moeite voor doen hoor, maar de negatieve kanten waren er echt! En nu heb je lekker gesport, daar voel je je vast ook beter bij. Dat komt dus wel goed deze zondag!

Dreamglasses, dus jij hebt je ex een sms gestuurd terwijl je eigenlijk weet dat hij zijn telefoon nooit aan heeft staan en de sms dus niet zal zien..... Was dat misschien een laatste stukje beschermingsmechanisme? Zo van: ik hou het niet meer uit, ik moet iets van me laten horen, maar dan neem ik nou net dat communicatiemiddel dat waarschijnlijk niet aankomt? Wel slim: jij bent het even kwijt, en t.o.v. hem is er niks veranderd. Eigenlijk wacht je nu dus nog steeds of/tot hij spontaan contact opneemt!

Dat maakt het ook wel lastig volgens mij. Want als hij nu niks van zich laat horen weet je helemaal niks.....

Hoe gaat het nu, voel je je al iets minder down?

Ik hoop echt dat hij eens contact opneemt. Maar ik moet zeggen: bij mijn vorige ex (jaja, heb hier vaker doorheen gemoeten) was ik juist ook degene die contact niet aan kon. En dat heeft echt behoorlijk lang geduurd. Vervelend natuurlijk als jij in dagen denkt en hij in weken.

In ieder geval hoop ik dat je toch een goede zondag hebt.

Vlinder, fijn dat je je zoveel beter voelt na die workshop. Hou dat vast! En wat die hoop betreft: ach, wie heeft dat nou (stiekem) niet?

Levin, jij bent de zondag goed begonnen zie ik. Voel je je nog steeds zo sterk? Het gaat echt beter met je he??
Mijn feestje gisteren was erg leuk. Ik heb bijna de hele avond met die leuke jongen gepraat! Natuurlijk ook wel met anderen, maar voor we het wisten stonden of zaten we weer bij elkaar. Het was ook erg leuk, we hebben echt dezelfde humor enzo. Op de een of andere manier vind ik alles wat hij doet leuk, ook als hij iets uitlegt met de mobiele telefoon. Terwijl je je kunt afvragen wat daar strictgenomen nou zo enig aan is.

En ik was helemaal impressed: we hebben elkaar dus jaren niet gesproken, maar hij wist alles nog! Tot de naam van een collega aan toe (die allang weg is).

Op een gegeven moment stonden we weer eens samen te kletsen en toen kwam een andere vriend erbij staan, met de opmerking of hij de tortelduifjes even mocht storen, haha. Toen ik (erg laat!) wegging, zei iemand anders ook al dat hij ons zo leuk bij elkaar vond.

Ik had het ook echt naar mijn zin gisteren. Maar vanmorgen was het opeens helemaal mis. Ik miste mijn ex zo, ik zie er tegenop om straks op vakantie te gaan, dan ben ik zoveel duizenden kilometers van mijn ex verwijderd! Ik was weer helemaal in tranen.....zucht.

Maar: toen bleek dat mijn ex uit zichzelf een berichtje naar me had gestuurd vanmorgen!!!

Zelfs met de aanhef "lieverd"!

Hoera, voor het eerst initiatief van zijn kant!!!

Maar toen ik hem probeerde te bellen had hij wel zijn telefoon uit....wat is dat nou weer??

Pffffff, emoties genoeg weer......
Hallo,

Nou de ochtend ben ik doorgekomen door te werken. Heb werk waar ik te veel bij kan na denken, dus 's ochtends toch wel een beetje een dipje gehad. Zit nog steeds een beetje mee dat hij zei dat hij schrok toen ik hem vrijdag vroeg om volgende week zondag wat af te spreken? Weet niet goed hoe ik dit moet opvatten.. jullie een idee?

@ Vooruit: wat fijn voor je dat hij contact met je heeft opgenomen. Wel heel vervelend dat hij dan nu zijn telefoon niet opneemt. En fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad! Geniet nog even na.. ;)

@ Vanhetzelfdedankjewel: Lucht som erg op zo'n huilbui! En goed kunnen afreageren in de sportschool?

@ dreamglasses: Je hebt het twee weken vol gehouden om geen contact op te nemen, dat is hartstikke goed. En als je nu het gevoel hebt om het wel te doen, waarom niet? Lekker blijven doen waar jij je goed bij voelt...

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen relativeren over het schrikken toen ik hem vroeg om af te spreken volgende week zondag!
Hoi Vlinder,

Ik kan me voorstellen dat je het eerst even moeilijk vindt dat hij zo reageert. Maar probeer het toch maar even van je af te zetten. Het kan namelijk van alles betekenen dat hij zo reageert. Misschien had hij hetgewoon niet verwacht, die vraag. Probeer je weer even in de afleidings-modus te storten. En je niet te veel bezig te houden met wat zijn antwoord erop zal zijn/ worden (kweetut: so easy to say, but hard to do.) Wat ook wel eens helpt, is jezelf voorhouden: nou, als hij niet kan/ wil zondag, dan ga ik gewoon iets anders doen. Probeer op die dag voor de zekerheid iets achter de hand te hebben. Als hij op het laatste moment toch bij je langs wilt komen, kun je eventueel ook zeggen: "Oh, ik heb inmiddels een andere afspraak, want ik dacht dat je niet kon. Had namelijk niks meer van je gehoord". Zo maak je gelijk duidelijk dat het niet allemaal van hem afhangt, want gelijkheid moet er natuurlijk wel blijven hè. Op een gegeven moment zal er toch iets bij hem moeten ontstaan van: hé, ik kan haar kwijt raken en (wordt wakker) dat wil ik helemaal niet, dus laat ik nu ook eens wat gaan doen om haar niet te verliezen.

Dat jij hem uitnodigt mag hij natuurlijk ook wel blij mee zijn, da's namelijk bijzonder aardig van jou!

Dat een nacht slapen ook nog wel eens kan helpen, heb ik nu wel ondervonden. Dat ik hem gisteren een sms gestuurd heb, is niet zo'n ramp eigenlijk. Grote kans dat hij het niet leest en Vooruit had het al wel een beetje doorzien: ik heb een 'veilige' weg voor mezelf gekozen (ja, ook ik ben mezelf aan het beschermen: het is ook nogal wat als de relatie verbroken wordt * is nuchter aan het worden*). Ik had hem ook een email kunnen sturen, want hij heeft geen comp. Grote kans dat ie deze ook pas in 2012 zou lezen. ha ha ha. Maar goed, zijn mobiel ligt wel bij hem thuis en hij kan die natuurlijk aan hebben staan. Dus toch niet completely safe... ben wel blij dat ik een neutraal berichtje heb gestuurd, geen drama van 'Ik mis je zoooooo verschrikkelijk!!!' het is natuurlijk ook niet raar dat je aan degene vraagt, waar je 2 jaar mee samen geweest bent en nog steeds veel om geeft, of het goed met hem gaat.

Vandaag best een ok dagje. Heb mn huisje opgeruimd, ben met mn meisje samen, die me zo nu en dan wel bezig houdt (lees: lekker veel op aandacht en lekkers zit te drammen ) en vanavond weer lekker koken, etc. gewoon dagelijkse dingetjes dus.

geniet lekker van je welverdiende rust, Vlinder. na het werken.
Oeps, dubbele post
Dag meiden! Hopelijk tot gauw!

Iedereen weer sterkte vanavond en morgen!

FIJNE VAKANTIE VOORUIT!!!! Ga lekker genieten en neem even afstand van al het gedoe, kun je er daarna weer fris tegenaan kijken! Rust lekker uit en have fun,
Je hebt gelijk dreamglasses, hij mag blij zijn dat ik hem uitnodig. Heb beetje het gevoel dat het hem overviel. Dat hij het nog niet verwacht had. Maar je hebt ook gelijk dat ik er niet te veel van moet verwachten en kijken of er ook nog iets anders is wat ik kan gaan doen...

Dat is ook helemaal niet raar. En denk dat het goed is dat je een neutraal smsje hebt gestuurd! Beetje zelf bescherming mag toch ook wel?;) En nu dus afwachten of hij reageert..

Heb vanmiddag weer lekker mijn eigen ding gedaan. Merk nu dat ik echt lekker aan het doen ben wat ik zelf wil, niet wat iemand anders van mij verwacht! Lukt me hierdoor ook beter om weer mijn studie op te pakken. Kom er steeds meer achter dat ik hem helemaal niet nodig heb, en dit voelt nu ook echt zo. Heb nog wel mijn slechte momenten maar heb echt het gevoel dat ik stapjes vooruit doe! Dus voorwaarts, mars 1,2,3... ;)

Beetje laat vooruit, maar ga er van genieten! Even helemaal weg! Veel plezier!

Allemaal de zondag weer overleefd? Ben blij dat morgen de week weer begint!
Hallo!

Hoe gaat het hier? Wat een kloteweer vandaag zeg! Echt zo'n dramaandag... pfff Maar goed, we hebben het weer achter de rug. Morgen weer een dag. ga vanavond maar es vroeg naar bed.

Hoe is het verder met jullie??

@ Levin, beetje goede zondag gehad? En heb je nog een test gedaan of was het niet meer nodig?

@ Vlinder, fijn dat je zo goed bezig bent voor jezelf. heb je nu met je ex afgesproken dat hij nog laat weten of hij komt zondag? En heb je al gekeken naar eventuele andere plannen voor die dag?

@ Vooruit: ik hoop dat het bij jou prachtig weer is en dat je fijn aan het genieten bent! Hier is het namelijk ontzettend bud-weer.

Nou, kga maar es droge kleren aantrekken , want ben zojuist met boodschappen doen helemaal nat geregend... :-S
sjesses ja wat een weertje he! Had met vooruitziende blik al het openbaar vervoer naar mijn werk genomen ipv de fiets, was ik net erg blij mee!

Doe vanavond ook een avondje cocoonen en vroeg slapen. Merk dat de afgelopen weken veel energie gevreten hebben en dat ik nu vooral rust wil. Tegelijkertijd maak ik me wel al een beetje druk over komend weekend, dan zou ik hem zien om de spullen uit te wisselen. Ben bang dat ik daar weer net zo van slag van zal zijn als het telefoontje, dus vraag me af of ik het wel moet doen. Nou ja, wie raad heeft mag het zeggen.

@Levin, ben ook benieuwd hoe het er bij jou voorstaat, nog getest?

@DG, bij jou is het ook erg stil he, niks meer gehoord op je sms?

@Vlinder: toen ik mijn ex aan de lijn had afgelopen week, schrok hij ook toen ik een afspraak wilde maken om de spullen uit te wisselen. Het kan van alles betekenen, van gewoon nog niet aan een ontmoeting toe zijn tot oh shit dan is het echt klaar. Ik weet het niet en probeer er niet teveel over na te denken (lukt niet zo goed hoor) omdat wat ik ook bedenk me niet gaat helpen. Weet natuurlijk niet hoe dat bij jouw ex is, maar als hij je terugwil, dan komt ie echt wel. En jij had toch zelf aangegeven dat je even geen contact met hem wilde? Waarschijnlijk was hij gewoon niet voorbereid op jouw voorstel. Kan van alles betekenen, maar zoek er niet te veel achter. Anders word je volgende week opnieuw teleurgesteld. Sterkte!

@allen: vraag me wel af hoe het toch komt dat we - vaak zonder duidelijke aanleiding - toch steeds (een ietsiepietsie) hoop houden. Ik begrijp dat echt niet, ex zegt het is uit, alles wijst erop dat het uit is en blijft, en toch zit er steeds dat kleine stomme stemmetje dat zich afvraagt of hij zich wellicht bedenkt, of hij erachter komt dat ie een grote fout maakt etc etc. Het is ZO stom! Waarom doen we dat?? Heeft iedereen dat of heb ik echt een plaat voor mijn kop? En vooral: wat helpt je om het te stoppen? Ik kan er niet tegen dat ik als gezond en weldenkend mens, me erop betrap dat ik mezelf zo verschrikkelijk voor de gek kan houden.

Misschien een apart topic voor openen, want het hele forum zit er vol mee.

Lieve meiden, hou vol met the good spirit, vind dat iedereen het hier heel goed doet!

Bedankt voor jullie reacties!:)

Heb voor zondag nog niet wat gepland, maar moet misschien nog voetballen. Even afwachten nog.. ;) Denk niet dat hij mij nog terug wil, daar is hij wel duidelijk over geweest. Heb nog een beetje het gevoel dat hij nog niet helemaal door heeft waarom hij het uit heeft gemaakt en dat we het helemaal niet slecht hadden. Krijg steeds meer het gevoel dat hij geen andere oplossing zag om weer de rest van zijn leven op te pakken na wat er allemaal gebeurt is de afgelopen twee jaar. Blijkbaar was daar geen plaats meer voor mij. Als je twee weken voor het uitmaken nog zegt dat je samen wil gaan wonen (en dit meende hij echt, dat was wel duidelijk te zien) kan ik niet geloven dat het gevoel zo in een keer weg is!

Maar goed, voorlopig ga ik lekker mijn eigen ding doen.. en hoop dat we in iedergeval vrienden kunnen blijven.

@ vanhetzelfdedankjewel: Hoe het komt dat we toch nog hoop houden weet ik ook niet. Heb het zelf ook nog steeds. Misschien komt het omdat de meeste van ons de keuze niet zelf hebben gemaakt maar het vanuit onze ex kwam. En alle kleine positieve dingen blijven toch nog hoop geven, al weten we met ons verstand wel beter! Het is ook zo moeilijk om je ex goed te begrijpen, en te weten wat hij bedoelt..
Hmmm, ik denk dat ik mijn ex eigenlijk best goed begrepen heb. Namelijk dat hij wel van me houdt, maar dat hij geen toekomst voor hem en mij samen ziet. In huisje, boompje, kindje etc. En dat is op zich heel duidelijk. Maar toch schiet er af en toe door mijn kop dat als.... over een tijdje, dan.... misschien zus of zo.... om GEK van te worden! Want het is niet zo, het gaat niet zo gebeuren; het is namelijk UIT! GRRRrrrrrrr, ik word soms zo gestoord van mijn eigen gedachten.

Sorry ladies, het gaat vandaag eigenlijk best goed met me hoor, maar zit even op de filosofische toer, van waarom dit hoop-fenomeen uberhaupt bestaat.

Vlinder, hoop natuurlijk dat het bij jou anders gaat, maar ben blij te horen dat je je vooral lekker op jezelf aan het richten bent. That's the way! Hoe lang hadden jullie een relatie trouwens?
Hoi vanhetzelfde!

Was ik jou helemaal vergeten te vragen hoe het is! Sorry!

Nou, je hebt er goed aan gedaan om met OV te gaan, want op een klein stukje fietsen werd ik dus zeik- en zeiknat.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt over die hoop houden. Ik heb het juist extra omdat we eerder ook weer bij elkaar kwamen. Zouden we spullen gaan ruilen en we gingen praten en zagen in dat we allebei vooral heel onzeker zijn en elkaar helemaal niet kwijt willen. Het is ook in jouw geval natuurlijk niet raar dat je toch hoop hebt, als is dat maar een klein beetje. Je probeert met je gezonde verstand die hoop de kop in te drukken, maar het komt hoe dan ook weer omhoog zetten. En dan ook nog te bedenken dat je laatste telefoongesprek met hem juist zo fijn was. Hij was helemaal niet bot of naar tegen je. Het kan natuurlijk best zijn dat hij er op terug komt! Maar de vraag is dan juist weer: wat wil jij dan als hij dat wil? Je moet het ook niet helemaal uitsluiten, volgens mij werkt dat niet. Dat zou liegen zijn tegen jezelf.

Wel goed dat je je eigen ding blijft doen. Rust en acceptatie vinden kost ook tijd. Man! Ik hield het 2 weken vol. Hij zou mij bellen voor een afspraak in het weekend erna. Hij belde niet en zaterdag kon ik het gewoon niet meer houden, hoor. Dus ik stuur hem een sms. Ik weet niet of hij het gelezen heeft... Hij had dat ding eigenlijk nooit aan staan. Dus ik denk van niet, maar het kan wel natuurlijk. Misschien had 'ie dat ding in de eerste weken wel aanstaan en toen hij merkte dat ik toch geen contact zocht, liet 'ie de batterijen weer leeg lopen. Echt, soms komen die gedachten ook wel bij mij op, hoor. En dan zo intens!! Dan wil ik hem heel graag spreken. En elke keer voelt het weer als een kleine overwinning als ik het toch maar even niet doe of in ieder geval een second thought geef.

Je doet het harstikke goed, vantzelfde. Je bent er meestal vrij nuchter onder en dat beetje hoop is heel menselijk en mag je er best bij hebben. Het is ook niet realistisch als het er niet zou zijn, hoor.

Cocoonse vanaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven