Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Pff inderdaad, sint en kerst komen eraan. Moet er ook nog helemaal niet aan denken... Nog maar even niet doen dan.

Dreamglasses, ik denk dat je toch wel afscheid aan het nemen bent. Bewust of onbewust. Je bent langzaam aan het wennen aan een leven zonder hem. Heel goed dat je er nu zo in staat dat je hem niet met open armen zal ontvangen. Mocht het goed komen dan is het belangrijk om dat rustig op te bouwen na zo'n periode. En als je wanhopig op hem zit te wachten gaat dat niet lukken!

En nee ik weet z'n nummer niet uit m'n hoofd! Ook wel een beetje eng vind ik het.. Wat nou als ik hem MOET bereiken oid.

En tja.. daar is tie weer, het weekend. Ik heb hem zelf al behoorlijk vol gepland met de bios en een high tea met vriendinnen. Zie wel op tegen de ochtenden, iemand tips hiervoor? Word elke ochtend wakker met zo'n verschrikkelijk down gevoel....

En jullie nog leuke plannen?
De ochtenden: KOFFIE!!!! Heel veel koffie!! En ik moet zeggen dat ik meestal ook wel gelijk mn pc aanzet....

En dan kijk ik altijd even op deze site:

www.orakels.com en trek ik een of andere dagkaart. Daar is het helemaal gratis en ik onthoud nooit de antwoorden *grinnik*, maar het is zo'n lollige afleiding!!

Of de TV aan en een of ander duf programma opzetten, zodat het niet te stil is in huis. Of gewoon skyradio aanzetten: van die cheesy-niks-aan-de-hand nummers, werkt bij mij echt zo als 'niks aan de hand, best ok dag vandaag'.

Een lekker croissantje uit de oven?? Bakje fruit (heb je die vitaminen al weer binnen iig). Een uitgebreide douche, mooi aankleden. Of juist de hele ochtend in badjas rondsjouwen, gewoon omdat het kan.

Over dat afscheid nemen: ik weet het niet. Ik heb hem nu al bijna 5 weken niet meer gezien en 2 weken niet gesproken. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat het met me zal doen als ik hem zie. Ik kan voor mijn gevoel nog geen afscheid nemen, er is nog een vlammetje in me.... Maar ik ben wel bezig met mijn grenzen en ook in de zin van: als hij dat niet kan/ wil, is zijn goed recht, hoor. Maar geen haar op mn hoofd dat ik er dan nog voor ga.

Nou ben ik niet compleet afhankelijk van hem geweest tijdens de relatie, maar ik merkte wel een 'verschuiving' bij mezelf...

En daar ben ik echt mee bezig. Nee, ik ga me niet meer druk maken over hoe het met hem gaat (= richten op hem), ik ben nu echt met mezelf bezig. Maar of het echt afscheid is....? Ik twijfel nog even lekker door.

Leuke dingen ga je doen, Levin! Klinkt helemaal goed! Ik kan dit weekend niet uit, maar voor volgende week heb ik een afspraak staan met een vriendin. En dat is eigenlijk voor het eerst dat ik echt even met iemand heb afgesproken, sinds de breuk. ik merk toch wel dat ik me erg naar binnen heb gekeerd in de afgelopen 5 weken....
Only dead fish go with the flow
hallo meiden,

hoe is het met iedereen? Mijn katje ligt hier heerlijk naast me te snurken en er is niks op tv. Tijd voor een berichtje

Als ik zo eens teruglees waar we allemaal zijn, heb ik het gevoel dat we allemaal een beetje 'voorthobbelen' in het niemandsland na de relatie. Nog niet wetend waarheen het gaat, soms niet helemaal bevattend dat ons vorige leventje echt over is en af en toe weer helemaal in die achtbaan... En dat onze exen allemaal wel van ons hielden/houden, maar niet voor 100% voor ons gaan... tja, dan niet hoor! Eikels!

Zo, ik ben er weer hoor. Heb na het telefoontje wel echt een behoorlijke dip gehad, mis zijn stem, zijn armen om me heen en zijn lieve woorden. Dus dat moet ik niet te vaak doen, want dan gaan we echt de verkeerde kant op. Maar voor nu, die eerste keer contact, ben ik heel blij dat ik gebeld heb. Ondanks emoties (angst, verdriet, zenuwen en trots) heb ik de stap gezet. Zonder in boosheid of verwijten te verzanden, daar ben ik wel blij mee. We hebben nu een afspraak staan voor de spullenruil, maar ik hou me vast aan het idee dat als ik het toch niet zie zitten, ik het gewoon weer af kan zeggen. Maar dat zie ik wel. Ben nu in elk geval weer een beetje terug waar ik van de week ook was: redelijk sterk en relatief stabiel. Ik slaap slecht helaas en eet veel te weinig (word echt te dun nu), maar het gaat weer. Wel last van een branderig gevoel in mijn borst en ben ongedurig en chaotisch, maak niks af waar ik aan begin en kan niet stilzitten, maar verder wel okee.

En jullie meiden, hoe is het allemaal?

@Levin, hoop dat je nog steeds zo sterk en gefocust bent, ik vind je echt een powervrouw! Sterkte met weer een volgende test en ben heel benieuwd hoe je het verder hebt.

@Dreamglasses: heerlijk toch zo'n 'burgerleventje'. Prima om te zorgen dat de dingen die moeten gewoon doorgaan, en dat je daarnaast je rust pakt. Tegen de tijd dat jij er aan toe bent, komt er wel weer meer bij, don't you worry. En ik zou hem niet bellen. Hij moet het maar eens laten zien, volgens mij is dat echt het enige. Rottig hoor, dat wachten. Is niet makkelijk. En ja, ik denk dat je beide tegelijk doet, afscheid nemen en je grenzen stellen. Als hij terugkomt, weet je welke kant de meter uit zal slaan. Hoe langer het duurt, hoe meer kans dat hij te laat is. En anders weet jij in elk geval donders goed hoe je het wel en niet wilt hebben. Als je maar op jezelf gericht blijft! Ben benieuwd of hij wat laat horen, sterkte!

@vooruit: lijkt me bijzonder moeilijk voor je, jij hangt echt in die wel/niet/wel/niet sfeer. Lijkt me eerlijk gezegd slopend. Misschien wordt het tijd om je man/ex te laten weten dat hij - zolang hij het nog niet weet - geen contact met je op moet nemen, zodat hij ook echt los van je kan komen om na te denken. Denk dat hij er op deze manier ook niet achter komt. En jij komt geen steek verder, je moet je op jezelf richten en dat lukt je zo niet. Stilte en afstand helpen daar wel bij, ook al is het nog zo pijnlijk. Sorry voor dit negatieve advies... Hoop natuurlijk voor je dat hij gewoon belt met geweldig nieuws!

@Vlinder: je weekend al een beetje kunnen vullen? Het weer zit ook niet echt mee he, dit zijn juist de dagen van lekker op de bank met een filmpie ofzo .. Hee, en volgens mij kun je je vriendinnen heus wel bellen hoor, dat geeft toch niet dat je nu bij ze aanklopt? Daar zijn het vriendinnen voor hoor, jij zou vast ook gelijk voor ze klaarstaan als ze je nodig hebben, toch? Gewoon bellen hoor!

Wie ben ik verder nog vergeten? Weet het even niet, zal zo nog eens 'terugbladeren' door het topic. Veel allemaal, en alvast een heel fijn weekend!
haha we zitten lekker alledrie tegelijk te posten!
quote:vantzelfdedankjewel schreef op 20 november 2009 @ 22:18:

haha we zitten lekker alledrie tegelijk te posten!

zeker geen reet te doen allemaal!

Heeft iemand nog van die lekker foute ex-grappen in de kast liggen trouwens??

Bijv: het is rood en het staat op de stoep.

Mn ex, die zn vuile onderbroek vergeten was uit de wasmand te halen op ruil-dag

jezus, deze is echt slecht...sorry hoor.... *proest*
haha voor foute grappen zit ik nu op het topic 'bloed onder nagels vandaan', ongelooflijk verhaal! Ga effe terug want nog niet uitgelezen, doei!
Levin, goh nou heb je dus nog geen duidelijkheid..... word je er zo langzamerhand niet gek van?? En heb je nog wat van je ex gehoord? Want hij wilde toch weten wat de uitslag donderdag zou zijn? Goed dat je zijn nummer uit je telefoon hebt gegooid. Maar volgens mij is dat niet eens nodig, want je bent helemaal klaar met hem! Of denk je er inmiddels weer anders over? Je schreef eerder al dat je toch een beetje zijn gedrag begon goed te praten in jezelf.

Vlinder, is je dipje al een beetje over? Tja, je focussen op de negatieve dingen van hem of van de relatie...da's wel een goed idee.... er zijn wel dingen die ik niet mis hoor! Heb je nog geen contact opgenomen?

Dreamglasses, jij kruipt ook bepaald niet in de slachtofferrol! Ik vind dat je er erg evenwichtig in staat. En ach, die forumverslaving...hebben we allemaal wel volgens mij!

Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat jouw ex niet uit zichzelf belt. Dat heb ik nu ook. Als ik mijn ex mail, mailt hij een berichtje terug. Maar als ik niets doe, doet hij ook niks....

Bah, exen....grrrrrr.

En tja, wat het wil zeggen dat je hem niet meteen met open armen zou ontvangen? Ik denk dat je vooral je eigen grenzen bewaakt en heel voorzichtig bent met je gevoel. Maar dat zou naar iedereen toe zo zijn denk ik.

Begrijp ik het trouwens goed dat jouw ex niet de vader van jouw kindje is?

In ieder geval een fijn weekend allemaal! Wat weekendplannen betreft: ik ga morgen inpakken voor de vakantie. Haha, aan deze "tip" zullen de meesten van jullie niet zoveel hebben he.... ik neem aan dat ik op vakantie wel kan internetten, gelukkig maar.
Ha ha ha Vooruit!

We zijn aan het cross-posten naar elkaar!!

Ik heb ook al op je gereageerd bij Kikker's topic.
Ohh!! Dan ga ik daar nu even snel kijken.

En ik liep al helemaal achter, want ik had de laatste berichten van jullie drieen ook nog niet gezien.....

Zoals dat van die ochtendblues, dat heb ik dus ook! Wat erg is dat he. Vanmorgen voelde ik me ook weer zo verschrikkelijk! Was weer eens in tranen.....En later op de dag trekt dat dan bij.

Goed, nu maar weer even naar het andere topic....daarna nog even kijken bij "bloedondernagelsvandaan" wat Vantzelfde schreef.....

*Het is maar goed dat we allemaal zo weinig te doen hebben vanavond*
oh shoot, het verhaal 'bloed onder nagels' is nog niet klaar, maar het ging echt de verkeerde kant uit halverwege. De eerste helft van de posts was nog soort van hilarisch, daarna werd het serieus. Serieus niet leuk zeg maar.

Dan maar beter 'gewoon een leuke/goeie ex', hoeveel pijn dat ook doet, toch!?
Hallo Allemaal,

Nou, mijn dipje is redelijk over. Moest hem vandaag wel even bellen omdat ik werd gebeld over een bestelling die hij had gedaan. Hij vond het fijn dat ik daarover gebeld had..

Ik heb hem gevraagd om volgende week zondagmiddag wat te gaan doen.. hij schrok hier een beetje van omdat hij niet verwacht had dat ik dat al weer zou willen. Is dat een goed teken of niet? Hij zou nog laten weten als hij kon.

Krijg de door het telefoontje sterk het gevoel dat hij mij totaal niet mist, en dat doet me heel erg pijn... hoe kan hij het naar vier jaar zo maar vergeten? Hoop zo erg dat hij me heel erg gaat missen en in ziet dat hij een fout heeft gemaakt. Waarom heb ik die hoop toch in een keer weer?

Ben vandaag met een vriedin wezen shoppen, was erg gezellig! Vind het wel moeilijk om dan die stelletjes te zien lopen. Ben dus wel bezig om alles op te pakken. Vind het alleen zo moeilijk om alles te combineren, gevoel dat ik tijd te kort kom. Dit komt vooral nog omdat mijn ex nog te veel in mijn hoofd zit!

Wil er zo graag klaar mee zijn en alles gewoon zijn gang laten gaan! :(

Zo nu genoeg over mij!;)

@ Levin: Nog even spannend dus wat betreft de test. Wie weet is het inderdaad de stress wel! Vind het ook erg knap van je dat je zijn nummer hebt verwijderd!! Ben je nog steeds zo klaar met hem zo als je een paar dagen geleden schreef?

@ Dreamglass: Vind het erg knap hoe je je nu op jezelf richt! Het is heel begrijpelijk dat je baalt dat hij niet belt, zelf nog niet de behoefte om weer contact op te nemen?

@ Vooruit: Ga lekker genieten van je vakantie! ;) Wil zelf ook wel een weekje..

Pfff, en nu het weekend in. Heb helaas nog niet veel staan.. maar zal nog wel goed komen! Heb als troost vorige week zondag de wii fit besteld , dus kan altijd me nog slank hoelahoepen! :D

Xx
Ik dacht al! Ik kwam dus 'invallen' (dacht: laat ik dan ook maar es gaan kijken) op pagina zoveel en er zat geen goeie grap bij!

Al die sensatie is soms ook wel even goed: even van je eigen onderwerp af. Maar het kan dus ook te ver gaan idd...

Het is groen en het hijgt heel zachtjes 'help'....

Een ex, die je net je heerlijkste extra scherpe eigengemaakte sambal hebt laten proeven..

Nou ja zeg!!! Doe es even normaal, DG!!
quote:Vlinder005 schreef op 20 november 2009 @ 23:33:

@ Dreamglass: Vind het erg knap hoe je je nu op jezelf richt! Het is heel begrijpelijk dat je baalt dat hij niet belt, zelf nog niet de behoefte om weer contact op te nemen?Ja tuurlijk heb ik die neiging wel. Maar ik doe het niet. Want ken je deze al:

het hangt aan mn oor en zegt constant 'tuut,tuut,tuut'

mn telefoon, die mijn ex probeert te bellen

Sorry, sta nu een beetje in de relativeer-stand en probeer wat foute ex-grappen los te peuteren bij iedereen (zodat we misschien toch nog een beetje om de situatie kunnen lachen af en toe) Maar het lukt niet echt. forgive me

Kga later inhoudelijk op je post reageren, Vlinder!

Dankjewel voor je reactie.
dreamglasses wijzigde dit bericht op 20-11-2009 23:42
Reden: tja dat krijg van die grappen en grollen dus...
% gewijzigd
Maar hij klopt wel! ;) Lijkt me een strak plan om er af en toe maar een beetje de lol er van in te zien!

Zo kan ik nog steeds na genieten van mijn vinger tussen de autodeur wraakactie..

Helaas ben ik niet zo goed in foute ex-grappen te verzinnen, maar zal me best is doen! Als ik er een weet hoor je het..
Las er net ergens heen.

Mannen zijn net typex, eerst zijn ze je type dan je ex!

Nu nog uitwissen die handel...
quote:Vlinder005 schreef op 20 november 2009 @ 23:52:

Las er net ergens heen.

Mannen zijn net typex, eerst zijn ze je type dan je ex!

Nu nog uitwissen die handel...
Voor het huwelijk

Zij: Doei!!

Hij: Ha, eindelijk, ik heb zolang gewacht.

Zij: Wil je dat ik wegga?

Hij: NEE. Ik durf er niet eens aan te denken.

Zij: Hou je van me?

Hij: Natuurlijk. Heel veel!

Zij: Heb je me ooit bedrogen?

Hij: NEE. Waarom vraag je me dat?

Zij: Wil je me kussen?

Hij: Elke keer als ik de kans krijg!

Zij: Zul je me ooit slaan?

Hij: Ben je gek? Zo iemand ben ik niet!

Zij: Kan ik je vertrouwen?

Hij: Ja.

Zij: Schat!

Na het huwelijk

Lees alles van onder naar boven opnieuw
Haha meiden, ik moet wel lachen om jullie grappen. Zit nu alles even bij te lezen, want ben vanavond lekker 2 uur op strand wezen wandelen!

En die grappen zijn niet voor niets ooit verzonnen :D

Ben ik toch niet de enige met een foute ex!

En Vlinder, die wii fit is echt heel leuk! Best nog wel een inspanning hoor! En ja, ik ben nog steeds helemaal klaar met ex, al mis ik hem natuurlijk nog steeds wel. Maar dat is denk ik meer omdat je zo gewend was bij elkaar te zijn..

Weltrusten, tot morgen
Hoi meiden,

Vanmorgen voor het eerst geen ochtendblues gehad.....

Ik deed de computer aan (zoals ik steeds als eerste doe als ik opsta ) en toen kreeg ik meteen een berichtje van een jongen die ik jaren geleden leuk heb gevonden. Hij vroeg of ik vanavond wel naar een bepaald feestje kwam waar hij ook zou zijn. Heb hem "gerustgesteld" dat ik er inderdaad zou zijn, en dat vond hij superleuk. Daarna nog even gechat en sindsdien ben ik de hele dag vrolijk.....

Eindelijk eens iemand die WEL spontaan contact met me opneemt! Verder verwacht ik er niet al teveel van hoor, dit is iets dat jaren geleden heeft gespeeld en toen was het niet wederzijds van zijn kant dus waarom nu wel? Maar toch... ben wel benieuwd naar vanavond......hihi!
quote:vantzelfdedankjewel schreef op 20 november 2009 @ 23:22:

Dan maar beter 'gewoon een leuke/goeie ex', hoeveel pijn dat ook doet, toch!?

Tja, maar aan de andere kant: als onze exen niet zo lief en leuk zouden zijn, dan zouden we makkelijker over ze heenkomen..... Nu hebben we weinig troost in dat opzicht.

Hoe gaat het vandaag met je?

En wat ik me ook afvraag: heb je nu jouw kinderwens weer opzij gezet? Of ben je er toch mee bezig?

Hoi Vooruit,

nou, ik had zojuist een echte diepe complete instorting....

Echt heel erg, was op een leuke beurs toen het me ineens overviel. Ik zag overal allemaal hele leuke spulletjes en toen ik een blocnote zag om lieve gezellige dingetjes naar elkaar op te schrijven voor thuis, sloeg er een golf van verdriet over me heen. Gauw weggegaan, op de fiets een vriendin gebeld (kwam ook nog een bekende tegen, lekker met zo'n hoofd) en eenmaal thuis alle dammen gebroken. Echt een stortvloed, hikken, janken, ik zakte letterlijk in elkaar achter de deur...

Nu gaat het weer een beetje, maar weet echt even niet wat ik moet doen. Vriendinnen zijn druk of niet in de buurt. Een nodigde me wel uit, maar dat is 1,5 uur rijden en dat zie ik even niet zitten met zulke huilbuien. Voel me nu ook heeeel moe en leeg, weet helemaal niet waar ik nu behoefte aan heb. Ja, aan troost van hem, maar dat ga ik dus echt effe niet doen.

Tja, die kinderwens... nee die is juist door hem helemaal luid en duidelijk wakker gemaakt. En ik zit daar dus ook mee, want heb altijd gezegd dat ik het niet alleen zou doen. Maar nu weet ik het niet zo goed meer. Moet heel eerlijk bekennen dat ik een steek van jaloezie voel bij de (ongeplande/ongewenste) zwangerschappen van sommigen hier. Zou hem er nooit ingeluisd hebben (heb ik dus ook niet gedaan) maar ik wenste weleens dat het 'per ongeluk' mis zou gaan. Hoe stom en onverantwoordelijk ook.

Tjonge, wat een onverwachte diepte, hoe is het bij jou? Beter mag ik hopen voor je?
Aaaaaaah, Vantzelfde, wat naar dat je het zo moeilijk hebt!!!

Eerst gauw even een hele dikke knuffel!

En nog een!

Ik weet wel dat wij, en jouw vriendinnen, op dit moment echt de leegte niet kunnen vullen, dat kan alleen jouw ex. Maar weet wel dat we erg met je meeleven en er voor je zijn! Zoals nu dus....

Het was misschien ook wel een beetje te verwachten dat dat zou gebeuren.... je bent zo sterk, en het kost elke dag zoveel energie om zonder hem verder te gaan, dat wordt gewoon een keer teveel! En je hebt zo weinig troost: er is zo weinig om blij over te zijn dat je ervan af bent (vervelende gewoontes van je ex). Het enige dat je kan zeggen is: ik wil niet iemand die niet 100% voor mij gaat. Maar dat is zo mager! Je wil gewoon dat hij WEL 100% voor jullie gaat! Jullie hadden het toch zo leuk!!

Wat vanavond betreft, misschien is het toch wel een goed idee om naar die ene vriendin toe te gaan? Ookal is het zo ver rijden? Desnoods neem je even pauze tussendoor. Maar dan ben je er toch even uit. Nu de hele avond alleen zitten lijkt me geen goed idee!

Of wil je dat juist, even helemaal wegkruipen, met je dekbed over je hoofd?

Tweede optie is toch je ex bellen en je laten troosten. Hij zei dat hij je wilde helpen als je het moeilijk had. En nu heb je het moeilijk. Je hoeft heus niet stoer te doen hoor, hij vindt je heus niet minder lief als je eens breekt. (waarschijnlijk vindt hij je juist liever....).

Heel veel sterkte en een derde !

En als je behoefte hebt om hier te schrijven: gewoon doen!
Goh, zo'n blocnote om allemaal lieve dingetjes naar elkaar te schrijven thuis.... daar zou ik het ook wel moeilijk mee hebben hoor.....

Oei, en dan jouw wens om een kindje te krijgen.... ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om te lezen dat anderen wel (ongewenst) zwanger zijn. Ik vind het trouwens heel goed dat je jouw zin niet hebt doorgedreven hierover. Maar nu zit je ermee....

Maar kop op, je weet niet wat de toekomst brengt. Als je iemand anders tegenkomt, kan het opeens allemaal heel snel gaan hoor! (Maar dat wil je nu waarschijnlijk ook niet horen....)
he dankjewel, dat doet wel goed! Was even snel naar de super voordat ie dicht is; heb bloemen, wijn en chocola voor mezelf gekocht.

Tja, naar die vriendin, ik weet het niet zo goed. Denk dat ik het niet doe, voel me zo moe en voel me veiliger nu in mijn eigen huis. Zie het gewoon niet zitten in het donker die hele rit, van dat idee word ik alweer verdrietig. Blijf nu liever hier en maak het een beetje gezellig. Voel me wel ook weer wat beter nu, het lucht toch wel op zo janken...

Nee, ik ga hem niet bellen. Maar je hebt wel gelijk dat hij me op zich ook zo mag zien, en dat hij me zou helpen als ik het moeilijk had. Dat is waar. Wellicht opent het ook deuren bij hem, hij kon tenslotte zo moeilijk bij zijn gevoel. Maar toch, nu even niet.

Je hebt gelijk, het enige dat er niet goed aan hem/ons is, is dat hij er niet voor gaat. Uiteindelijk is dat natuurlijk wel het allerbelangrijkste, maar het is lastig om daarom 'op hem af te knappen'. En dat lukt dus ook niet.

Dank voor je lieve woorden, echt fijn!

Ga even de bloemen in het water zetten.
Goed van je, bloemen voor jezelf gekocht! Hier nog eentje:

En doe maar lekker wat voor jou goed voelt! Als jij je ex nu niet wilt bellen, om wat voor reden dan ook: prima! En als het idee om door het donker naar die vriendin te rijden jou alleen maar verdrietig maakt, is het ook juist goed dat je dat niet doet. Blijf maar lekker veilig in je huisje dan, met allemaal lekkere dingetjes voor jezelf! Misschien lekker vroeg naar bed? Zo'n spa-avondje, jezelf lekker verwennen? Warm water doet mij in ieder geval altijd goed. Lekker met een filmpje onder een dekentje op de bank?

Ach, je weet zelf wel het beste wat nu goed voor je is!

En inderdaad, hoe kun je nou op hem afknappen als het enige dat niet goed is aan hem, het feit is dat hij niet verder wil? Maar.....echt perfecte mensen bestaan volgens mij toch niet hoor. Is er toch niet iets waarvan je zegt: dat zou ik liever anders gehad hebben? Misschien helpt het om daar toch eens over na te denken.

In ieder geval sterkte vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven