Mexicaanse Griep - Verzameltopic!

18-11-2009 21:36 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens de stortvloed aan topics over de mexicaanse griep zullen alle topics in deze pijler gesloten worden (onderin de lijst terug te vinden).

Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.

Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!
quote:AlettaJacobs schreef op 20 november 2009 @ 11:59:

[...]

Ja, dat geldt ook voor de prikkers. Niets is zeker en zelfs dat niet (oh, ik raak er helemaal Vondeliaans poetisch van )Als je het na de tweede prik krijgt dan had je het virus al in je. Maar een maand na de tweede prik geen mexicaanse griep dan krijg je hem zeerwaarschijnlijk niet. Volgens de arts dan.
quote:steph schreef op 20 november 2009 @ 13:52:

[...]

Als je het na de tweede prik krijgt dan had je het virus al in je. Maar een maand na de tweede prik geen mexicaanse griep dan krijg je hem zeerwaarschijnlijk niet. Volgens de arts dan.80% kans dat je hem niet krijgt.
quote:AlettaJacobs schreef op 20 november 2009 @ 14:16:

[...]

80% kans dat je hem niet krijgt.Niet meer? Dat vind ik weinig zeg.
quote:AlettaJacobs schreef op 20 november 2009 @ 14:16:

[...]

80% kans dat je hem niet krijgt.En ik dan? stel het virus muteert, is er dan verschil tussen iemand die het heeft gehad, en niet geprikt is, en de mensen die een prik hebben gehad voor het oude virus?
quote:kookwekkertje01 schreef op 20 november 2009 @ 10:18:

Mijn huisarts neemt de Mexicaanse griep niet zo serieus. Ze heeft haar praktijk versiert, compleet met sombrero's, tortilla's, sfeermuziekje. Ik moet zeggen dat ik dat echt ontzettend lollig vind.Tja, ik kende 1 van de kinderen die aan de Mexicaanse Griep zijn overleden. Neem het daardoor toch wat serieuzer, hoewel ik probeer me te blijven realiseren dat het tot nu toe een milde griep is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het blijkt overigens dat mensen verschillend reageren op de vaccins, zowel op het Mexicaanse-griepvaccin als op het gewone griepvaccin.

Een collega had een week last van een pijnlijke arm.

Op 16 oktober haalde ik de gewone griepprik. Ik had een zere plek waar de injectie werd toegediend. Na een paar minuten verdween dat gevoel.

Vandaag haalde ik de Mexicaanse-griepprik. Ik voel er daarna niets van.

Er wordt gezegd dat het ligt aan de manier waarop die injectie toegediend werd.
World of Warcraft: Legion
Ik wil de prik niet. ben gezond(nou niet helemaal) en vertrouw op mijn eigen lichaam.

Kids krijgen ook geen prik.
Eigenlijk heet de mex griep heel ordinair gewoon varkensgriep.

Klinkt heel anders .;-)
Geen bijzonderheden
Zucht
dormir bien todas las
Dochters hebben hier beide de mx griep. De jongste zou morgen een inenting moeten halen ( word volgende week 5) maar dat hoeft niet meer zegt de dokter, ze maakt nu zelf de antistoffen. Ook op een later tijdstip hoefde dit niet. Hier hebben we specifiek naar gevraagd.
quote:Viva Angel5 schreef op 20 november 2009 @ 08:39:

Ja, kan je nagaan hoe onzinnig die andere topics dus eigenlijk waren.

Dat ben ik niet met je eens. Er is al heel veel zinnige informatie geschreven door verschillende personen. Die topics lopen dan ook, in tegenstelling tot deze. O.a. een ander verzameltopic van jullie angels. Ik snap deze dan ook niet zo, maar goed...

Sorry
quote:justme80 schreef op 22 november 2009 @ 13:09:

Dochters hebben hier beide de mx griep. De jongste zou morgen een inenting moeten halen ( word volgende week 5) maar dat hoeft niet meer zegt de dokter, ze maakt nu zelf de antistoffen. Ook op een later tijdstip hoefde dit niet. Hier hebben we specifiek naar gevraagd.Sterkte ermee en hopelijk krijg je hem niet
Kan iemand mij (uit ervaring) vertellen hoe de griep verloopt? Wanneer is het hoogtepunt, wanneer werd het minder? Hoe snel volgden de klachten elkaar op?

Zaterdagavond kreeg ik ineens keelpijn en zondagochtend stond ik op met een enorm zere keel (doorstralend naar mijn oren), koude rillingen, lichte misselijkheid. Alles deed zeer (incl. pijnlijke huid alsof alle haartjes rechtop staan), ik had af en toe een licht hoestje en mijn temperatuur was gisterenavond 38,5.

Vanmorgen nog steeds erge keelpijn, maar de temperatuur was nu 37,6. Geen misselijkheid meer en ik heb vandaag ook nog niet gehoest.

Iemand enig idee of dit de Mexicaanse griep kan zijn? De klachten lijken er wel op, maar toch voel ik me vandaag net wat minder beroerd. Lijkt me wel wat snel om nu al verbetering te voelen? Zou het dan wel mexicaanse griep zijn? Zijn er meer mensen waarbij het maar kort duurde? Of moet ik het hoogtepunt nog gewoon gaan krijgen?
klinkt als een vrij 'normale' milde griep. Zoals ook de Mexicaanse griep kan verlopen.

M.i. heb je dus gewoon paar daagjes griep gehad en ben je nu aan de betere hand

kan zijn dat het woord mexicaans er nog voor had gestaan
ik heb het, geen koorts alleen verschrikkelijke hoest en hoofdpijn. Hoesten is echt extreem verder zweetaanvallen, 1 keer diarree en moe

2 kids hier ook mex. griep, hoge koorts (2 tot 3 dagen 39,5 en hoger) spierpijn, koud, diarree en veel veel veel hoesten.

Het hoesten is echt anders dan bij gewone griep/ verkoudheid. Nare droge hoest met taai slijm, en lang aanhoudend
kids zijn hier wat ouder, maar voor iedereen die twijfelt over een vaccinatie. Dat hoesten wil je echt niet voor je baby/peuter
Hoi Meds,

Hadden jullie alle verschijnselen meteen ineens? Of begon het eerst met een paar klachten en kregen jullie er later meer bij?

En wanneer waren de klachten het ergst? Meteen in het begin of pas na bijv. een paar dagen?
quote:royanne77 schreef op 23 november 2009 @ 12:23:

M.i. heb je dus gewoon paar daagjes griep gehad en ben je nu aan de betere hand

Nou ja, die paar daagjes is dus eigenlijk maar 1 echte griepdag en die was dus gisteren.
kinderen zijn echt heel plotseling ziek geworden. Van niks aan de hand tot klappertandend op de bank liggen in een uur tijd.

Bij mij ging het niet zo duidelijk, meer slopend,

Ik ben nu bijna twee weken onderweg, nog veel hoesten, hoofdpijn en moe. Maar ik lig niet op bed. De kinderen voelen zich snel beter als de koorts weg is, maar nog lang niet klaar voor school. Ze zijn echt heel moe, maar slapen ook nauwelijk vanwege het hoesten. Die zijn nu een week onderweg
heb ook wel gewerkt trouwens maar op een lager pitje. Dok. dacht aanv. dat ik geen medsiaanse griep had omdat ik geen koorts had.
Heb ooit trouwens een echte influenza A gehad en daar ben ik veel en veel zieker van geweest.
quote:yasmijn schreef op 21 november 2009 @ 09:14:

Eigenlijk heet de mex griep heel ordinair gewoon varkensgriep.

Klinkt heel anders .;-)

Yep. Die naam hebben ze veranderd toen ze in Egypte uit voorzorg alle varkens begonnen af te slachten.

Sinds die naamsverandering heerst er onrust onder de in Caïro wonende Mexicanen.
@Charlo: bij mij is het begonnen met wat verkoudheid, loopneus en kriebelhoest. Toen 1 dagje koorts gehad, max 38,5 en wat spierpijn. Werd vanuit mijn werk getest en bleek positief, was echt heel verbaasd, als ik normaal griep heb heb ik wat langer koorts en loopt de temperatuur vaak ook verder op.

Heb nu al paar dagen geen koorts meer, blijf nog lichte verkoudheidsklachten houden.

Ben trouwens niet gevaccineerd, ben zwanger en weet niet wat de effecten zijn van het vaccin op het kindje. Achteraf voor mijn gevoel dus goede keus geweest, dit was hele milde griep. Maar voor iedereen kan die keus weer anders zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven