Werk & Studie alle pijlers

Ben ik de enige die fulltime werkt of lijkt dit maar zo?

24-11-2009 14:04 120 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 24 november 2009 @ 14:45:

Niks moet natuurlijk maar mij verbaast het ook weleens. Ik werk fulltime, maar bijna al mijn vriendinnen werken 36 of 32 uur en na de kids zijn ze afgezakt naar 28, 24 of 20 uur. Mag natuurlijk, maar vind het toch raar dat het zo wijd verspreid is. Iedereen lijkt wel te freelancen, tijdelijk minder te werken, een cafetariamodel te hebben, ATV of vier keer negen als fulltime te beschouwen. Soms voel ik me dan uitstervend ja, bv vrijdagmorgen was ik aan het werk en werd gebeld door twee leuke (gezonde, kinderloze) dames: "wij zijn aan het koffiedrinken om de hoek, zooooo'n lekker najaarszonnetje, kom ook joh, zonde om op kantoor te zitten!" Alsof fulltime werken gewoon niet NODIG is... is dat dan ook zo?Ik ben even nieuwsgierig. Maar wat noem jij dan fulltime? Ik werk in de zorg en daar is 36 uur werken een 100% baan, dus meer kan niet. 32 uur valt ook nog onder fulltime bij ons.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
was is er in godesnaam mis met gezonde jonge kinderloze dames die koffie drinken. Ik wens ze veel plezier.

enne, bij ons is 32 en 36 ook fulltime.
quote:Mlle_j schreef op 24 november 2009 @ 16:04:

[...]

Overigens lijkt het me raar als thuiswerkers de hele dag buitenshuis rondlopen, je moet toch immers werken, of doe je -als je echt geemancipeerd bent- een conference call gewoon in een paskamer ?Jij mag dat dan raar vinden. Ik niet. Vind het heerlijk om op een willekeurige doordeweekse middag even de stad in te gaan in plaats van op de veel te drukke zaterdag. En ja, als thuiswerkende ZZP-er kun je 's avonds en in het weekeinde werken. Doe dat regelmatig, overdag freewheelen en 's avonds of op zaterdag of zondag aan de slag. Prima zo.
quote:Zwieber schreef op 24 november 2009 @ 16:01:

[...]

Het concept van huishouden is echt heel anders als je een kind hebt hoor! Dan stapelen de klusjes zich sneller op. Echt waar, het is zwaarder dan werken zelfs.Ik had het hier niet over mensen met kinderen. Ik snap wel dat je kleine kinderen niet fulltime naar de creche wilt sturen. Degene waar ik op reageerde had het over "voordat de baby er was..."
quote:MissShopping schreef op 24 november 2009 @ 16:57:

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat dingen best een dagje kunnen wachten. En vroeg me gewoon af of het in de praktijk dan ook echt zo makkelijk gaat. Schijnbaar dus echt in Nederland. Heerlijk!

Ik woon zelf in Duitsland en hier is 40 uur werk helaas echt 40 uur (en vaak zelfs nog meer). Ik zou ook echt niet zomaar 8 uur werk kunnen laten liggen en er zijn ook geen collega´s die die 8 uur er dan wel wel even bij kunnen doen. Ik geloof dat het hier echt meer een werkcultuur is. Mijn vriend en ik zouden allebei heel graag 4 dagen werken en dat is voor ons dan ook een reden om ooit terug naar Nederland te gaan.

Gelukkig is dit zo, ja.

Kijk eens hoe het in de VS gaat, daar leeft men ook voor het werk. Ik ben echt heel blij dat dat hier niet zo is.
quote:Mlle_j schreef op 24 november 2009 @ 16:04:

[...]

Overigens lijkt het me raar als thuiswerkers de hele dag buitenshuis rondlopen, je moet toch immers werken, of doe je -als je echt geemancipeerd bent- een conference call gewoon in een paskamer ?Jahoor, ik loop zomaar overdag buiten rond. Fijn toch, dat ik op dinsdagochtend mijn boodschappen kan halen? Op zaterdagmiddag, als de Albert Heijn uitpuilt, zit ik lekker achter de laptop te werken. Ik denk dat ik dik over de 40 (of 36) uur van fulltime heen kom en tóch vind ik nog tijd om zomaar buitenshuis rond te lopen.
ik werk 36 uur maar in de zorg en dan komt het regelmatig voor dat ik een dagdeel thuis ben door de week. Soms zelfs hele dagen als ik het weekend werk. Maar dat ziet niemand, soms wordt er nog wel eens verbaasd gesprek of ik moet werken het weekend (of op iedere andere feestdag).
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
.
quote:lindy schreef op 24 november 2009 @ 19:08:

Dat vraag ik mij altijd af als ik zie hoeveel er hier met name overdag wordt gepost. Wat een tijd hebben sommigen!

Kwestie van een baan zoeken waar je mag forummen.

*solliciteert zich suf bij het Juridisch Loket*
.
Het was een grapje Lindy.
Alsof iedereen een kantoorbaan heeft van 9-5 en maandag tot vrijdag......
quote:YouWish schreef op 24 november 2009 @ 19:34:

Alsof iedereen een kantoorbaan heeft van 9-5 en maandag tot vrijdag......En zelfs mensen met zo'n baan mogen soms best even de deur uit, je zit niet 8 uur vastgeketend aan je bureau, het is de aanrecht niet.
Er zijn natuurlijk wel 100 goede redenen te bedenken waarom mensen 'zomaar' op straat lopen overdag. Ik denk dat je er zo op een groot aantal komt als je er even over nadenkt. En ja ik werk momenteel ook 40 uur per week maar zal over een tijdje ook wel weer een even werkloos zijn.
quote:ika35 schreef op 24 november 2009 @ 18:44:

[...]

Ik had het hier niet over mensen met kinderen. Ik snap wel dat je kleine kinderen niet fulltime naar de creche wilt sturen. Degene waar ik op reageerde had het over "voordat de baby er was..."

voordat de baby er was wekte ik in de thuiszorg, huishoudelijk werk. het maximale wat je daar kon werken was 24 uur (omdat het lichamelijk nog al zwaar is) daarnaast werk(te) ik s'avonds nog als thuiskapster. alles bij elkaar geen 40 uur nee.. maar met mn eigen huishouden erbij toch aardig druk..

Nu ben ik gestopt met de thuiszorg, maar heb het soms drukker dan voorheen, inderdaad met een baby stapelen de klusjes sneller op, jehebt ook gewoon meer werk..
quote:mama1982 schreef op 24 november 2009 @ 14:18:

[...]

Misschien omdat je dan minder belastinggeld inbrengt en daarmee minder bijdraagt aan de gemeenschap?Is dat je plicht dan? Als je je zaakjes op de rit hebt en je broek op kunt houden, dan hoef je toch niet meer te gaan werken om de gemeenschap te spekken...
Hoi Hoi!

Ik vraag me alleen nu of de mensen die minder werken ong. rond mijn salaris of meer zitten?

Dat zou betekenen dat die mensen met minder uren hetzelfde verdienen of meer? Dan doe ik wat verkeerd! En ontvang ik graag tips!

Gr. Angel
Dat is echt appels met peren willen vergelijken, Angel! Los van het feit dat brutosalarissen al zo veel verschillen per functie/branche/bedrijf door andere wegingen, kun je de ene mens ook moeilijk met de andere vergelijken.

Misschien anders eens vragen op je werkplek, en dan hopen dat je een accuraat antwoord krijgt.
Grappig, ik had het hier vanavond nog met een vriendin over. Laat ik voorop stellen dat ik mijn werk leuk vind. Op dit moment zou ik echt met niemand willen ruilen, maar......ik wil ook nooit meer 40 uur werken.

Momenteel werk ik 36 uur en ben een dag in de twee weken vrij. Heerlijk vind ik het, zo'n dag voor mezelf buiten het weekend om. Ook handig als je eens wat dingen moet regelen prive, zoals een monteur die langs moet komen, ik noem maar wat.

Het valt mij altijd op dat als je niet fulltime werkt, je niet als ambitieus wordt gezien. Ik vind dat onzin. Imo is er meer in het leven dan werken, veel meer en ik ben blij dat ik daar nu op mijn 29ste achter ben en dat besef niet pas doordringt als ik straks oud en versleten ben.

Overigens moet ik er bij zeggen dat ik heel hectisch werk doe waarbij werk en prive vaak in elkaar overlopen en dat ik daarom ook zo hecht aan die ene dag in de twee weken.

Prima als mensen fulltime, of meer werken, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, maar er is zoveel meer in het leven dan werken.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het financieel 'makkelijk' red. Tuurlijk zou ik meer geld kunnen 'gebruiken', maar het heeft ook veel met keuzes te maken.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen meer geld en minder vrije tijd, of mijn huidige situatie, dan laat ik het lekker zoals het is.

Ik kan rondkomen zonder elk dubbeltje om te moeten draaien. Als dat niet zo was geweest had ik wel fulltime moeten werken en dan had ik mij daarbij neergelegd, maar dat hoeft dus niet.

Met een 36-urige werkweek verdien ik 2650 bruto, waar ik netto 1750 aan over hou. Ik woon alleen, heb ook geen partner en heb circa 950 euro vaste lasten in de maand.
Wat is eigenlijk parttime? Daar verschillen op mijn werk de meningen over. Veel mensen vinden bij ons 32 uur (volledig fulltime is 40 uur) nog fulltime. Daar ben ik het niet mee eens, maar is daar wel een regel voor?

Ik werk ook 40 uur per week (ja hoor incl. huishouden etc, haha) en voel me altijd 'schuldig' en met name vreemd als ik een dag vrij heb. Dan loop ik overdag in de winkel en denk ik: wat vreemd dat anderen nu moeten werken. Terwijl het gewoon een vrije dag is (dus ik 'spijbel' niet ofzo). Wie heeft dat ook (parttimers ook)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven