LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Hallo ladies, ik kom weer inhaken hoor. Begin iets meer handigheid in het moederen te krijgen en moet nu toch wel een half uurtje per dag kunnen vinden om even bij te kletsen. Heb alleen niet echt bijgelezen, dus als ik iets belangrijks gemist heb excuses.

@Sproet, ik bergrijp dat je het grote moment is aangebroken? Wat spannend.. en eng.. en gaaf.. en vooral geweldig! Heeeeeeeel veel succes met de opstart periode jullie alle drie, ben erg benieuwd hoe het jullie zal bevallen daar!

Even korte update.. ze hebben nog steeds de handleiding niet geleverd, zo kwam ik er op het cb achter dat ik gewoon overproductie heb qua melk, had al zo'n vernoeden maar fijn dat het wel bevestigd werd. Geef nu 1 borst per keer en gaat goed. Begint ook iets meer regelmaat te komen en af en toe een beetje langer doorslapen, heb echt het idee dat ik wat meer grip op de situatie krijg.

Maar je ook wel eens wat uitproberen en af en toe creatief zijn. Zo zat ik vanmiddag aardappelen te schillen terwijl ik met een touwtje aan mijn voet de kinderwagen schommelde. En hield ze gisteravond na 5 minuten laten liggen huilen weer op toen ik het wiegje schommelde met datzelfde touwtje ging schommelen. Huh, had ik dat niet een week eerder kunnen proberen.. Had echt een "Eureka, zo simpel kan het dus ook zijn" gevoel..

Met mij gaat het dus ook weer goed, ben wel even van de roze wolk gedonderd toen het slaaptekort en de hormonen me te pakken kregen, had ook totaal geen zin of puf om te forummen. Maar voel me weer fitter en beetje meer mezelf, die dan ook toevallig moeder is, in plaats van alleen maar mama en constant aan het proberen in elk geval van alle balletjes, die die met de kleine te maken hadden, omhoog te houden.

Ben inmiddels al weer met OV naar andere stad en naar kapper geweest, de was word weer gedaan en ik kan af toe even internetten. Verder ook veel wandelen en leuke dingen doen met de kleine, het is toch echt wel genieten nu ik zelf niet meer zo gestrest ben, vandaag en gisteren waren gewoon echt leuke dagen!

Oh en maandag naar de inloop op het cb geweest, ze is alweer 4805 gram, met 5 weken en 5 dagen.

En man en ik hebben ook 1ste van de 2 prikken voor MG gehad nu. heb een hele zere bovenarm

Zoals je hoort is mijn wereldje nog wel heel erg baby-georienteerd, maar dat lijkt me vrij logisch. Maarre ik kom zoveel mogelijk in elk geval even een keertje per dag weer buurten. En dan ook weer eens fatsoenlijk reageren op wat vanaf nu geschreven word als ik dat een beetje bij kan houden, kortom "I'm back"!
Hai DDtje je klinkt inderdaad weer back on track. Goed zo meid!!!

En heel geinig om jouw touwtje/aardappelschil verhalen te lezen.

Duft die zolder klinkt heeeeeeel luxe. Gaaf hoor!!!!
Fijn dat je 'back on track' begint te geraken DD! De eerste weken is gewoon even hard werken. Maar vanaf nu gaat het steeds makkelijker hoor! Je krijgt er handigheid in, je wordt zelf weer wat relaxter en je kent je baby inmiddels al een klein klein beetje. Maar luk om van je te lezen en te lezen dat het goed met je gaat.

Hé Duft, hier ook geen GA...en als ik tegenwoordig iedereen erover hoor, is het net alsof ik iets 'groots' mis, maar heb geen zin (heeft misschien ook weinig zin) om nu nog in te haken inderdaad. Ik keek vroeger ook nooit Friends, totdat ik zó nieuwsgierig was geworden omdat iedereen al jaren Friends keek. En zo heb ik zo nu en dan eens een aflevering gezien, maa ik begrijp het hele verhaal niet.... Dan heb ik afleveringen gezien, warbij Rachel een kind heeft, dan weer niet, dan is ze met Rss, dan weer niet, dan is Monica met Chandler getrouwd, daarna zie ik een aflevering waarbij dat ineens niet meer zo is. Etc. Ik zag ook eens afleveringen dat Phoebe zwanger was? Kan dat? Maar ik zag nooit dat kind. Ik heb geen idee dus waar die heen is. Ik begrijp er helemaal niks van... Maar omdat er veel leuke humor in zit, kijk ik vaak toch wel.

Oh Duft, die Neeltje hè? Ik krijg geen hoogte van haar... Ik vind haar zó raar. Ze is niet echt verliefd, lijkt wel en spreekt ze verbaal uit ('ik geef om hem'...prrrrr) maar ze wil wel snel met hem samenwonen (over twee weken al!! ) 'En als ze ergens voor gaat, dan gaat ze er ook helemaal voor'.... hmmm maar dat straal ze niet echt uit. Gek kind.

Ik droomde trouwens vannacht dat ik de mirena moest laten zetten, maar toen ik daar kwam, werd er verteld dat de man hem ook kon laten plaatsen. Dus Luusman ging er voor liggen, maar die was panisch en ik vond het zielig voor hem. Maf...
Ik heb zin om te zuipen trouwens...

Maar goed, zit hier zonder vent dus lijkt me niet zo'n strak plan

DD, leuk je te lezen. Het wordt steeds relaxter allemaal, het genieten krijgt steeds meer de overhand en dat is zo heerlijk! Die eerste weken zijn heel heftig, niet slapen, hormonen die niet weten wat ze nou willen, etc...

Luus, ik moet ook eens over voorbehoedmiddelen gaan nadenken, maar een spiraaltje durf ik dan weer niet. En van de Nuvaring verdween mijn libido, ook niet zo handig. Maarja, wat dan?

Tsja en Neeltje. Gek mens he? Ik denk dus dat ze ernstig op zoek is naar de liefde, maar het met deze kerel gewoon niet gaat vinden. Je ziet in haar ogen dat ze hem eigenlijk maar een kwiebus vindt (which he is) maar ze wil toch koste wat het kost het sprookje werkelijkheid laten worden. Maar als die geilerd dan naast haar komt zitten, dan duwt ze hem snel weg. Vond ik echt een gekke reactie. Maar Wietse heeft wel zijn eerste tongerd binnen!
Hahahahahahaha jullie zijn grappig!!! En ik sluit me aan bij jullie Neeltje & Wietse theorieën. Het is zooooooo ongemakkelijk. Kreeg er helemaal de giebels van afgelopen keer.

Ben hier nog druk aan het knutselen voor Pienmini's kamertje. Moet eigenlijk naar bed maar het wordt zo leuk!!!! *zucht even van voldoening*

Zit overigens ook alleen thuis. Ook wel even lekker en ben benieuwd wat Pienman straks van mijn kunstwerken vindt.
Haaaai

Hier helemaal klaar voor de start. Buikje lekker rond gegeten met Indonesisch. Gezellig met beide families (althans een deel) om de tafel. Huis is opgeleverd, was helemaal goed, hoefden we niets aan te doen. Nog even gedag gezegd op het KDV, nog langs Sproetmans oma, laatste adreswijzigingen doorgegeven en om 17.00 eindelijk even op de bank neergeploft om tv te kijken (nog nooit zo weinig gezien als afgelopen week, ik kijk trouwens én geen GA én geen BZV).

Ik neem natuurlijk geen afscheid, maar ik wil wel even van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal 'toe te spreken'. Wacht, ik doe dat wel even in een persoonlijk berichtje via de groep.

DD, jou wil ik dan op deze plek zeggen dat ik vind dat je het geweldig doet! Die eerste weken zijn zo loei, loei zwaar, maar het klinkt alsof je het allemaal onder controle hebt. En echt waar, langzaamaan zul je steeds meer van de oude DD terug vinden en kun je steeds meer je eigen dagritme bepalen (nou ja, in elk geval meer dan nu ).

Ik kom morgenochtend niet meer langs, we gaan rustig opstaan, douchen en ontbijten. Gelukkig vliegen we niet om 07.00, maar midden op de dag.

!!!!!!!

PS, als ik niet aan alle PB-tjes toe kom, vergeef me, we zijn ook met zovelen!
Sproet
Ok, ik ben tot Beng, Pien en Minie gekomen met de PB-tjes op de groep. De rest volgt!!!!!!

En Pien terug!
Goede reis morgen Sproet!!!!
Sproetie... fijne reis en wees voorzichtig! Pffff wat raar dit zeg...maar inderdaad je neemt geen afscheid natuurlijk!

DD het is ook ontzettend zwaar de eerste paar weken...ik dacht serieus dat ik nooit meer uitgerust zou zijn maar het heeft inderdaad even tijd nodig, en zoals je zelf al aangeeft...je komt nu al meer in een ritme. Maar volgens mij gaat het heel erg goed! Geniet maar lekker van je meisje!

Duft, stel ik het goed zonder Laalman? Ja en nee eigenlijk ik heb serieus diep respect voor alleenstaande ouders. Want nu ik een week alleen ben, kan ik zeggen dat het best zwaar is...de zorg alleen dragen. Gelukkig heb ik mijn ouders om bij te springen en dat scheelt al enorm.

Het missen van Laalman wordt meestal rond de twee weken pas erger...dat weet ik van mezelf en meestal heb ik dan ook even een dipje. Dat is altijd zo eigenlijk. Maar goed we zullen zien...voorlopig gaan ze vandaag pas echt wat doen...die ruime week die hij er nu zit had dus helemaal nog niet gehoeven
Is het nu heel gek dat ik met een brok in mijn keel jouw post zit te lezen Sproet? Ik ga even op de groep kijken.

Ik ga je missen!
En een hele, hele goede reis natuurlijk!

America, here she come's!

Laaltje, ik vind dat je het supergoed doet! En die dip rond de 2 weken lijkt me ook wel logisch, zo'n 1e week gaat relatief snel voorbij, maar dan...

Wel heel zonde dat hij die eerste week eigenlijk nog helemaal niet weg had hoeven zijn...

Je bent een kanjer!
Ook ik vind je een kanjer Laliefje!

Sproetje, bedankt voor je PB. Er zit zeker een kern van waarheid in wat je schreef, maar ik ben me bewust van die valkuil en de "tekortkoming" in mijn karakter.

Zoals jullie vast wel hebben opgemerkt allemaal ben ik nogal zwart/wit en ongenuanceerd qua uitspraken En vergevingsgezind ben ik ook al niet Gelukkig ben ik wel akelig eerlijk !
En nu moeten jullie niet denken "wat heeft sproetje toch geschreven aan Beng", het was een heel lief en waardevol bericht waar ik echt wat mee kan. Wijze woorden van een lieve vriendin die de oceaan gaat oversteken.
Nieuws over Sjip op de groep. Las t net op hyves, heel verdrietig

(geen betrekking op de zwangerschap)
Lief meisjes! Nu voel ik me zelfs een klein beetje stoer hoe erg is dat dan?

Klinkt als een mooi bericht Beng...erg lief dat Sproet ons allemaal een berichtje gaat sturen!
Je bent ook stoer Laliefje!
Sjip en
Sproet; Goede reis!!! Toch ook nog even hier. Heb je ook een sms gestuurd. Hoop dat alles goed gaat tijdens de vlucht en dat je daar snel gesetteld bent in jullie nieuwe huis.

Heb gewoon nog aan je gedacht vannacht.
Laal; ik vind je ook stoer. Zo lang zonder man lijkt me ontzettend zwaar. Gelukkig heb je familie vlak bij. Dat scheelt wel natuurlijk, maar het liefst heb je je lief gewoon weer thuis natuurlijk.

Sjip: Heb je verhaal ook gelezen. Nog even een hier.

Echt verschrikkelijk voor je meis.
Haai!

Vandaag is een nieuw begin voor sproet, wat onwijs spannend vind ik het toch! En zó stoer dat ze dat gaan ondernemen met hun kleine sproeteknulletje

Lieverd, ik ga geen afscheid van je nemen hoor, ik wil je alleen heel veel plezier en succes wensen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met jullie! Dikke dikke

Ik lees iets verdrietigs voor sjip? Ga zo gelijk even op de groep kijken...

Laal, ik vind je ook een stoer wijf hoor, echt!

Oh ja luus, Phoebe van Friends was draagmoeder voor haar broer, het was een drieling die ze na de geboorte dus aan haar broer heeft gegeven, vandaar dat je die baby's nooit ziet
Lieve Sproet, ik heb een bericht voor je achtergelaten op de groep.

Meisje, ik wens jullie een heel goede reis! Heel veel dikke knuffels en wat ben ik blij dat ik je via hier ken en je niet zo hoef te missen als alle mensen om je heen

Sjip, lieve Sjip wat vreselijk oneerlijk

Jeetje, wat een gek begin van de dag zeg.

Lieve meisjes, ik kom later weer even langs. Vandaag de begrafenis.
Heel veel sterkte Neempje...
Nee, jij ook heel veel sterkte vandaag

Hoop dat je vandaag op een "goede" manier afscheid kunt nemen, en je later vol dankbaarheid en met een glimlach op je gezicht kunt terugdenken aan alle mooie momenten met je lieve oma

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven