***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Drop, wat een eng verhaal! Ik zou ook linea recta naar de SEH zijn gereden! Hoe is het nu met Fleur?

Layla, wat een ellende op je werk. Ik vind het ronduit achterbaks dat dat mailtje verstuurd is! Positief is dan weer dat je gevoel het bij het juiste eind had, maar het was prettiger geweest om daar op een andere manier achter te komen.

Yasemin heeft haar eerste jaar goed afgesloten zeg!
Ben ik toch vergeten Yasemin een gelukkige verjaardag te wensen. Bij deze, nog vele jaren meisje.
Ben ik toch vergeten Yasemin een gelukkige verjaardag te wensen. Bij deze, nog vele jaren meisje.
Oh oh, ook vergeten, yasemin, nog gefeliciteerd. Alweer 1 jaar, wat gaat t toch snel!

Laar, eigenwijs meisje is dus toch nog gedraaid, fijn!

Swiss, wat naar dat je je zo rot voelt, en dat ook nog alleen met Finn. Goed plan om ff lekker naar je ouders te gaan!

Xaloy, alweer wat opgeknapt?

Jeetje drop, wat zal jij geschrokken zijn. Een ongelukje is ook zo gebeurd. Is het vannacht goed gegaan?

Hier net terug van huisarts. Had een heel irritant jeukend plekje dat het bedleven nogal in de weg stond. Gelukkig bleek het en simpel schimmeltje te zijn, dus hopelijk snel ervanaf.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Niet fit. Wel aan de beterende hand, maar nog heel slapjes.

Gisteren veel teveel gedaan, omdat ik toch heel graag naar het afstuderen van mijn schoonzusje wilde. Dus dat moet ik nu een beetje bekopen.

De jongens hebben de prikjes overleefd. En kleine brul maar toen was het klaar. Maar Koen wilde zijn jas de hele dag niet meer uit. Had er geen vertrouwen in dat ze hem niet nog een keer zouden prikken. Hier was het trouwens ook fantastisch georganiseerd. Verkeersregelaars buiten en binnen waren we meteen aan de beurt.

Layla± Natuurlijk veel te laat, maar nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Yasemin. Wat is de tijd toch snel gegaan he. Wat een heel vervelend bericht op je werk. Goed dat je een kopie van je mail hebt. Probeer toch gewoon je rust te nemen en het lijkt me heel goed om dit met de bedrijfsarts te bespreken.

Fachat± Duim duim voor jou. Hopelijk heeft het gesprek op je werk vandaag een goede afloop voor je.

Drop drop± Wat schrikken van de val van Fleur. Fijn dat alles toch nog goed afgelopen is.

Laar± Wat fijn dat meisjeklein zich gedraaid heeft. Wel heel bijzonder hoor.

Ik ga even stoppen, want er willen hier kindjes aandacht.
Oh j, layla, wat ontzettend achterbaks zeg. Wanneer hadden ze het jou willen vertellen??
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
DN, ik heb geen idee. Ik ga dinsdag weer naar de psycholoog en dan ga ik het maar met hem bespreken wat ik nu het beste kan doen. Ik zie het eigenlijk niet zitten om zelf naar mijn werk te bellen.
Hey Lay, ik lees het net, wat een achterbaks gedoe op je werk zeg. Goed idee om het met je psycholoog te bespreken, ben je ondertussen niet aan het denken geslagen om bij een ander bedrijf te gaan werken. Ik zou er niet meer willen werken.

Ben Xander gaan halen van school, hij was supergelukkig om me te zien, en liep in mijn armen.

Morgen gaat ie maar een halve dag, want dan is er een halve pedagogische studiedag, schoonma vangt em dan ff op tot ik terug ben van het vrijwilligerswerk.
Jeetje Witchke, wat hebben jullie toch veel "vrije" dagen van school zeg! Was dat bij de creche ook? Lijkt me moeilijk plannen als je een full time baan hebt.

Hoe gaat het met zoeken?

Layla, vervelende situatie. Ik dacht dat je met deze baas een betere relatie had? Heb je ze iets aangegeven van wanneer je verwacht weer te kunnen beginnen?

Hoe stom het ook klinkt, maar het lijkt me eerlijk gezegd voor hun ook niet makkelijk. Je zit nu natuurlijk al een tijdje met psychische problemen thuis, en zij weten natuurlijk ook niet helemaal waar ze aan toe zijn.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, want ik vind het echt een vreselijk belachelijke situatie, maar ik probeer ook de zakelijke kant in te zien. Waarschijnlijk hebben ze het idee dat het allemaal teveel voor je is, waardoor dus iemand anders je functie krijgt.

Nogmaals, ik vind het ook belachelijk dat ze dit doen zonder je van te voren in te lichten, maar misschien mogen / willen ze je nu niet lastig vallen omdat je al ziek bent?

Fachat, hoe is het afgelopen met je?

Drop, hoe ging het met Fleur vandaag? Heeft ze nog ergens last van gehad?

Hoe gaat het met alle ingeente kids? Finn heeft vanmiddag ook zijn prik gehad. En hij krijgt er ook maar 1, da's wel fijn. Hij moest wel even huilen, maar meer voordat hij de prik kreeg. Hij had 2 weken geleden nog een normale griepprik en een tekenprik gehad. Denk dat dit net iets te snel kwam.
zwaai hier alles goed. man is vandaag met de kinderen vor de prikjes gegaan en het ging helemaal goed. Met Fleur is vandaag ook niks aan de hand. Ze is weer helemaal de oude en kletst ons weer de oren van de kop.

Layla: pfoeee, wat een nare situatie op je werk.... Kun je nog iets met die andere baan waar ze je tijdens je verlof voor hadden benaderd?

Ze hebben afgelopen nacht de bus van onze buren gestolen. VW bus met dubbele cabine. gemeen want zij hebben net een baby van 3 weken... en balen, hadden ze mijn 'lelijke' bus maar meegenomen.... was beter geweest...
Beterschap BM! Lastig om je zo belabberd te voelen met twee kleintjes... Probeer je rustig aan te doen?

Fijn dat het met een sisser is afgelopen met Fleur zeg. Poe, wat schrikken.

Layla, wat een moeilijke situatie! Het is echt niet netjes om dat zo achter je rug te doen en ik snap heel goed dat je kwaad bent en je belazerd voelt.

Toch denk ik dat Swiss echt wel een punt heeft; psychische klachten duren meestal wat langer dan een paar dagen en het is moeilijk in te schatten wanneer je er weer kunt zijn. Ondertussen moet het bedrijf wel door natuurlijk. Zou het kunnen zijn dat ze verwachten dat de functie gewoon wat te zwaar is voor je en dat ze intussen iemand anders hebben gezocht en gevonden?

Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor, begrijp me goed! Ik probeer gewoon te bedenken waarom jouw werkgever zoiets zou doen.

Swiss, hoe is het vandaag gegaan met je? Zijn je darmen al wat tot rust gekomen? En heb je al bedacht of je nog naar je ouders gaat volgende week?

En wat is een tekenprik? Is dat preventief tegen de ziekte van Lyme ofzo? God zeg, Finn krijgt het dan wel te verduren met prikken. Voorlopig is hij er nu vanaf toch?

Puk werd vanmorgen met een enorm ochtendhumeur wakker en ik hield mijn hart vast voor de dag. Totaal onnodig. We waren vanmiddag zelfs te laat voor een speelafspraak omdat ik de tijd was vergeten; hij was namelijk al dik twee uur alleen aan het spelen!

Vanavond bij een vriendje gegeten en daarna mocht hij zijn schoen zetten. Heel schattig.

Morgenochtend gaat Puk naar de creche en daarna gaan we bij mijn vader eten. 's Avonds logeert hij dan bij mijn moeder (met wie ik overigens een klein discussiepuntje had, omdat ik liever niet heb dat hij snoep krijgt als hij zijn schoen zet, en pepernoten voldoende vind - ben ik nou zo onredelijk??).
Och jeetje, Drop, wat zul je geschrokken zijn! Wat een fijne gedachte he, dat die kleintjes nog flexibele hoofden hebben..

Laar, begreep Puk het fenomeen schoen zetten? Hoe leg je hem dat uit?

Tekenprik is preventief tegen lyme inderdaad, ik dacht alleen dat kindjes die niet mochten krijgen? C. had een jaar geleden een tekebeet met kring, heeft toen 6 weken antibiotica moeten slikken, heb me toen in inentingen verdiept. Maar kennelijk niet goed genoeg!

Swiss, hoe doet het hoofd het? En de rest? Goed dat je je even laat vertroetelen volgende week.

Layla, sterkte met de situatie. Klinkt gewoon niet tof allemaal.

Fachat, het is vrijdag! Melden! We willen weten of jij ook lijstjes op Hyves mag zetten! (Is een slecht grapje, vind ik eignelijk ook.)

Lievelust, hoe is het?

Bozewoos ook alles goed?

Hier gaat het z'n slechte gangetje. Ik ben nog steeds oververmoeid, met alle bijbehorende kwaaltjes. Reumapijn is binnen de grenzen te houden, met de prednison en pijnstillers. Maandag naar de dokter.
Weer wat geleerd vanochtend! Ik had dus nog nooit van een tekenprik gehoord, maar wel van teken en de ziekte van lyme.

Layla, ik denk eigenlijk ook dat Swis en Laar een punt hebben (het zou eens niet), maar dat maakt het niet minder ruk voor je. Psychische klachten hebben is gewoon niet leuk en het is nog veel minder leuk als je je dan ook nog gepasseerd voelt op je werk!

Xaloy, ik denk niet dat oververmoeidheid zo maar weg gaat. He jesses zeg! In ieder geval is het wel prettig dat de reumapijn binnen de grenzen te houden is, maar toch vind ik dat je uit moet kijken. Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat je jezelf vreselijk voorbij loopt! Wat gebeurt er als je jezelf voorbij loopt? Juist! Je komt jezelf weer een keer tegen! Helaas is dat niet zo leuk, weet ik uit eigen ervaring.

Je bent alles behalve een klager/zeurpiet/zeikerd en ik vind dat zo goed aan je! Maar toch...probeer op jezelf te letten lieverd.

Laar, ik ben pro kruidnoten, maar ander snoep krijgen de jongens in principe niet. Laatst hadden Steijn en Huug hun schoentje op de peuterspeelzaal gezet (geverfd en met een lijst van purschuim eromheen!) en er zaten dus pakjes in. Deze pakjes bestonden uit flink veel kruidnoten en een chocolade zwarte piet, die ik ze toch maar op heb laten eten. Ik kwam er meteen achter dat Steijn chocola heerlijk vind, maar dan alleen in vaste vorm! Chocopasta vind hij echt drie keer niks!

Steijn en Huug zitten weer op de peuterspeelzaal en ik hou mijn hart vast voor straks. Hugo heeft te weinig geslapen (was boos omdat hij geen schone luier mocht gister.) en daar kan hij niet zo goed tegen. Ik merkte vanochtend bij het opstaan al direct dat hij een bui had die ik altijd de "ik zoek mamma's grenzen zo veel mogelijk op" noem. Nu was hij vanochtend op het randje van stout, maar een ochtend spelen mat hem af en ik ben bang dat hij vanmiddag alles uit de kast trekt!

(Steijn wordt gewoon stil als hij moe is. Hugo lijkt op mij: hoe moeier ik ben, hoe drukker ik word.)

Ik ben zo weemoedig als de pest vandaag. Precies een jaar geleden was dit de laatste dag dat ik zwanger was van Mees en ik zit echt in een trip down memory lane. Ik weet het niet, maar ik ben gewoon een beetje sip. (komt doordat het afgelopen jaar echt voorbij gevlogen is en ik het idee heb dat ik eigenlijk maar heel weinig van Baby Mees heb meegekregen.)
Swiss & Laar, vwb de overspannenheid, die komt niet van het werk an sich, maar door het gekonkel achter mijn rug om. Ik heb vorige week de oudinkoper (voormalig MT lid) gesproken en die zei dat er tijdens mijn verlof bepaalde toezeggingen aan die collega zijn gedaan. Mijn voorgevoel is dus al die tijd juist geweest. En Witch, ik heb inderdaad al zitten denken om iets anders te zoeken, maar 1) wil ik eerst opknappen, want ik ben bang dat als ik dit niet goed kan verwerken/afsluiten ik over een jaar weer in dezelfde situatie zit en ten 2e is er gewoon weinig werk in soortgelijke functies.

Ik ben nu alles aan het opschrijven voor mezelf en dat mailtje van de week heb ik ook bewaard, misschien is het nog ergens goed voor.

ik kreeg gisteravond een mailtje van mijn voormalig leidinggevende. Het komt over alsof het een gewoon mailtje is om mij op de hoogte te houden, maar ze rept met geen woord over de nieuwe functie van mijn collega. Tevens meldt ze dat mijn nieuwe leidinggevende me vandaag gaat bellen. Dat is hij verplicht van dat re-integratieburo. vanmiddag hebben ze beleidsvergadering en aansluitend een etentje met (oud)collega's.
Xaloy, zou die oververmoeidheid niet (mede) door de medicatie kunnen komen? Die medicijnen die je moet gebruiken zijn ook niet mis. Niet dat het je iets helpt om dat te weten ofzo. Het is gewoon echt ruk om zo moe te zijn!

Puk begreep het principe van schoen zetten wel. Natuurlijk niet alle ins en outs -en gelukkig geen moeilijke vragen hoe Zwarte Piet hier binnen is gekomen enzo-, maar hij lepelde direct het goede liedje op, zette netjes 1 schoentje en niet allebei en begreep vanmorgen ook hoe het cadeautje (een supercoole krokodil van Schleich) in zijn schoen was gekomen.

Het scheelt natuurlijk ook dat hij naar de creche gaat. Daar spelen dit soort dingen natuurlijk enorm; ze lezen Sinterklaas-boekjes, zingen liedjes en knutselen in het thema.

Fachat, hoe is het afgelopen??

Muis, het hoort er een beetje bij; die trip door memory lane. Volgens mij had je het rond de eerste verjaardag van Steijn en Hugo. Ik heb het ook bij Puk gehad.

Maar he, de babytijd is bijna voorbij! (of word je hier nog verdrietiger van...?) nu komen de echt leuke dingen zoals praten, lopen, echt spelen. Toch?

De zwemjuf heeft de onderwaterfoto van Puk speciaal naar me toe gemaild, omdat hij er zo goed op staat. Normaal zetten ze hem alleen op de site, maar dan is het formaat een stuk kleiner. Ik heb hem op Hyves gezet.
Nou, ik mag bijven hoor. Zelfs voor meer uren dan ik nu heb (weet niet of ik daar nu zo blij mee ben). Functie verandert wel iets maar blijft grotendeels hetzelfde. Mijn salarisshal blijft ook hetzelfde maar ik ga wel een periodiek omlaag. En ik krijg bovendien maar een halfjaarcontract! (daar moet ik vandaag de vakbond nog ff over bellen!). Duss... ze willen me in ieder geval nog niet kwijt, dat voelt in ieder geval wel goed..

Even geen puf om op jullie te reageren hoor, ik ben moe!!!! Ole en Kaj waren vanmorgen om 5.00 uur al aan het spoken!
Wat een opluchting Fachat!! (wel goed dat je de vakbond gaat bellen, want het klinkt wel vreemd van dat contract, maarja...misschien zijn bepaalde afspraken gemaakt met de vakbond, ik weet het niet).
Fach, wat goed! Gefeliciteerd! (ik kan echt geen ander woord verzinnen!)

Laar, bij Steijn en Huug zijn zo ook zo enthousiast bezig met Sinterklaas en zo erg als Die Twee vorig jaar niet begrepen wat die gekke man met die baard kwam doen, zo goed begrijpen ze het nu. Ik lach me gek! Ook hebben ze een enorme uitbreiding van woordeschat en liedjesrepertoire van de Sint gekregen en zijn ze dol op schoentjes zetten, dus van mij mag het nog even zo blijven. (waarom is het niet het hele jaar door Sinterklaas? Ik vind het zo leuk!)

Tja, ik ben bang dat die weemoedigheid en packagedeal is met de eerste verjaardag. De avond voor de eerste verjaardag van Steijn en Huug zat ik ook snotterend op de bank, maar in mijn beleving is het nu erger dan toen. Het zal wel komen doordat Mees de jongste en laatste is ofzo. In ieder geval heb ik een stukje op mijn onwijs gave blog geschreven en het ergste is: ik bracht mezelf aan het huilen! Serieus, emotioneel wrakkerig moet je zijn om jezelf aan het janken te krijgen? Ik lijk wel gek.

Fuck, ik herinner met ineens dat ik geen pakpapier in huis heb en kan het ook niet meer kopen vandaag!
Pfoei Fachat! opluchting!

Ik krijg dat schoen zetten nooit aan Robbie uitgelegd. Hij kent de liedjes niet, hij snapt het principe 'cadeautjes' niet eens echt.

Ja, kan heel goed dat vermoeid heid deels door medicatie komt. Als ik mezelf analyseer :-) dan denk ik dat ik, sinds Robbie's ziekte, niet meer goed bezig ben. Eerst was Robbie ziek. Daarna binnen 10 dagen emigreren, direct daarna in een superstressige baan begonnen met een waanzinnig vervelende chef. C. was in die tijd ook ziek. Alleen verantwoordelijk voor het inkomen en dat met zo'n baan/chef. Dan baanwissel, maar ik functioneer niet goed meer. Veel kritiek. Hoge bloeddruk vanaf maart. Dan de reumaschub en de stress daarvan.

Maar goed, het is heel moeilijk om te bedenken wat ik er nou aan moet doen! want alles wat ik moet doen is me teveel nu. Dus gebeurt er niets! (Behalve dan minder werken.).

Tot zover de analyse van Xaloy

En nu?

Ja, wie weet het?

Zucht.
thanx!

Even een hele erge andijvie-vraag hoor: hoe maak je je afwasmachine schoon (heb hem nog niet zo lang), moet je hem af en toe leeg laten draaien of heb je daar iets speciaals voor?

Krijg nu zwarte spikkel-dingetjes in mijn plastic glazen..
Fach, eens in de zoveel tijd (jaar) laat ik de vaatwasser op zijn heetst leeg draaien. Volgens mij kan je ook een spulletje kopen in de supermarkt om hem schoon te krijgen, maar dat weet ik niet. Ik zal het zo even aan mijn moeder vragen!
[quote]Xaloy schreef op 27 november 2009 @ 10:49:

Ik krijg dat schoen zetten nooit aan Robbie uitgelegd. Hij kent de liedjes niet, hij snapt het principe 'cadeautjes' niet eens echt./quote]

Tsja en dat krijg je er dus van als je je arme kind meeneemt naar een land waar mensen niet lief genoeg zijn en Sinterklaas dus niet komt

Maar even serieus: het is ook behoorlijk moeilijk uitleggen als je niet in NL bent. Hier speelt het enorm op de kdv's, hangen alle winkels vol met Sinterklazen, hebben we een optocht etc. Volgend jaar zal hij het wel snappen denk ik.

Maar wat snapt Robbie niet aan cadeautjes dan?

Tjsa, dat is inderdaad behoorlijk heftig allemaal.Je hebt nergens de tijd gehad om even een pas op de plaats te nemen. Ik weet even geen oplossing geloof ik (goh, dat zou ook wat zijn, dat ik gewoon even op vrijdagochtend een oplossing zou oplepelen voor iets waar jij al zo lang mee rond loopt...!).

Fachat: ik heb geen idee, ik heb dat probleem nooit gehad. Je hebt wel speciaal schoonmaakspul voor vaatwassers en anders misschien zo heet mogelijk met wat soda laten lopen? Soda helpt voor bijna alles.
Ik vind dat we er even bij stil moeten staan dat ik hier de tip soda heb gegeven. Ik vind dat als het woord "soda" zo makkelijk omhoog komt als het om huishoudelijke dingen gaat; je een echt huishoudelijk wonder bent (kuch, kuch, het huis is wel ene rommel, maar dat telt niet toch?)
Laar, je bent een huishoudelijk wonder! Je zou het prima doen als poets in huis, als je je juridische loopbaan aan de wilgen wilt hangen!

(ik ben een huidhoudelijke kluns, want ik was dus niet op het woord "soda" gekomen! Soda gebruik ik altijd voor ontstoken tenen!)

Xaloy, het is inderdaad een tikje veel als ik lees wat je de afgelopen twee jaar allemaal te verstouwen hebt gekregen. Helaas heb ik ook geen tips voor je! Oké, minder werken, maar daar was je ook al opgekomen.
Ow ik haak even in op deze heerlijke houshoudelijke neuzel tips! moet Fach even behoeden voor iets wat ze misschien niet wil! (-:

Gaat soda namelijk niet ontzettend schuimen?? zodat je zeg maar een schuimparty in je keuken krijgt? (leuk voor de jongens, iets minder leuk voor mams)

Ik zeg dit omdat ik als ervarings deskundige ook al eens vaatwasmiddel in de machine heb gestopt (zeg maar niets...) schuimschuim Dusssss

Ik zeg, ga naar de winkel, en koop een tablet vaatwasser reiniger! en laat het dan een X leeg draaien met de tablet erin!

*Einde van de huishoudelijke berichten*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven